saint leopatdin du augy

Forumregels
Huisregel 1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen. Om dit laatste mogelijk te maken is hiervoor een apart forum ingericht, waarin zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Daarbij gelden wel de huisregels van dit board. Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd. Bespreking van betaalwater in andere forums van Carpboard is niet toegestaan.
Plaats reactie
koos van der linden
Berichten: 1
Lid geworden op: 25-06-2013 16:07

25-06-2013 21:09

Delft, 15 juni 2013

Beste lezers,

Het is weer zo ver mei 2013 we plannen weer een visvakantie trip. Dit keer valt ons oog
op een privé water in Frankrijk,dat heet etang liteaux, dit lig op een steenworp van het plaatsje Saint leopardin du Augy een heel klein dorpje in midden van Frankrijk. Het is van Delft af ongeveer 735 kilometer rijden. Dit watertje heb ik op internet ontdekt zo als veel waters waar ik de laatste jaren op karper. Meestal ben ik dan al weken bezig met het plannen van de reis. Je weet wel, boillies, tijgernoten en pellets. Dat is natuurlijk het eerste wat je moet aanschaffen anders kan je wel thuis blijven. Het eten wat je meeneemt, voor dit keer tien dagen, dat doe ik meestal in die grijze milieubaken die je vroeger ooit eens gehad hebt van de gemeenten, daar kan heel veel in. Je kan natuurlijk zelf invullen wat je meeneemt en wat je lekker vind. Ik persoonlijk vind het makkelijk dat alles in blik zit, t is voor de camping doeleinden gemaakt dus ook voor het vissen is dat makkelijk om mee te nemen. Rijst en noedels het makkelijkst, want dat bederf namelijk niet zo snel als het erg warm is .Wat in Frankrijk het geval is of het is extreem warm of het regent er dagen achter elkaar. Want in dit geval was er heel veel regen en ook nog in de nachten vorst. Ook het water heb ik dan in flessen gekocht, want het water is niet altijd drinkbaar in Frankrijk daar moet je altijd op voorberijd zijn. Wel het is zover 18 mei we gaan de reis aanvaarden. s’ Morgens vroeg om 4 op, de auto inladen en om 5 gaan we rijden op weg naar het water. Vergis je niet het is nog een hele reis naar het water toe, dus koffie en broodjes voor onderweg is wel een must en die verzorg mijn meisje dan ook onderweg zeer goed kom niks tekort. Een uurtje na Antwerpen doen we even een stop om de inwendige mens te verwennen, koffie met een broodje even een loopje dan op weg naar parijs. Ook dit keer ontkomen we er weer niet aan het staat weer eens vast in Parijs. Het duurde dit keer drie uur voor we er door waren en we weer een normale snelheid kunnen aanvangen PFFFF wat is het daar een heksenketel. Maar goed even de rustplaats op en maar weer een bakkie en broodjes, weer even de bloedomloop stimuleren en gaan. Op weg naar Saint Leoapardin du Augy. s Middag komen we om 4 uur aan het water. Het is groter dan dat ik me voorgesteld had en de caravan staat al klaar. We kunnen er zo in alles was al geregeld door het lieve Hollandse echtpaar die daar de boel rund. Ooit in het verleden gekocht en voor de karpervisser in orde gemaakt. Er mogen maar drie vissers op het hele meer vissen. En dat was dit keer ook het geval. Eerst even de formaliteiten en de betalingen regelen en DAN……. Vissen, spullen in orde maken voor de eerste nacht op het water. Ik had een mooi steigertje voor mijn neus. Daar kon mij rodpod mooi op staan en een bootje tot mijn beschikking, het was mooi geregeld allemaal. Natuurlijk eerst met het bootje het water op met de fishfinder en kijken hoe diep het allemaal daar is. Het was niet zo diep anderhalve meter met uitzonderingen van wat kuilen van twee meter en behoorlijk drassig veel modder. Dus ik moest de onderlijnen aanpassen, helikopter rigs maken, dan een onder lijn van z`n 40 centimeter met 120 gram lood en dan een heel klein rigje van 5 tot 10 centimeter met een scopex 20 mm boillie en daar boven een pop- up ook scopex. Dus een snowman, die blijf precies op het vuil liggen en dat is het. Je wilt niet weten wat dat deed . Ik had net mijn eerste hengel in orde en was met mijn tweede hengel bezig toen de eerste hengel die op mijn pod lag al een fluiter gaf die zijn weerga niet kent. Ik stoof op mijn hengel af en na een tigtal minuten lag de eerste 30 ponder al in het netje, mijn vakantie kon toen al niet meer stuk. De tweede dag om een uur of twee krijg ik een fluiter op mijn middelste hengel, ik loop naar mijn hengel toe en sla die aan, je weet niet wat er toen gebeurde. Op z`n 70 meter weg schiet er een vis omhoog die ik nog nooit gezien had, laat staan gevangen. Het was net een dolfijn die omhoog kwam, bleek dus later een diamantsteur te zijn van z`n anderhalve meter met het gewicht van 27 pond. In totaal 22 runs gehad met 17 karpers en 5 steurs, van 15 pond tot en met 36 pond en dat in 7 dagen dat ik daar gevist heb. Verschillende 30 ponders veel in de hoge 20 gers van 25 tot 29 ponders plus een mooie schub van 28 pond leuke vissen dus. Nu moet ik zeggen dat ik met weemoed het water daar heb verlaten en de reis naar huis moest aanvaarden. Het is een geslaagde visvakantie geweest met veel vissen op de kant. Ik wil bij deze nog de familie Nieuwhoff, Ari en Ria voor de goede zorgen en het lekkere eten bedanken en de goede ontvangst bij aankomst op Saint Leopardin du Aaugy
Etang Liteaux. Hun e-mail adres is www.la-cour-neuve.com
Ik zal deze vakantie niet gauw vergeten het blijf een prachtige herinnering aan Frankrijk.
En nu maar weer plannen voor volgend jaar.
Geschreven door Koos vd Linden woonplaats Delft.
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

25-06-2013 22:40

Klinkt geweldig .machtig water zo te horen .
Hebben ze je hengels ook voor je uitgegooid ?
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
raymond heuver
Berichten: 70
Lid geworden op: 26-11-2010 10:06

26-06-2013 17:06

kerel doe niet zo kinderachtig met je andwoord man.die gast is gewoon blij en zet een leuk verhaaltje neer.hij heeft genoten en daar gaat het om...

:wink:

gr
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

26-06-2013 21:32

Leuk .
A dit is vangst op datum , niet het vissen frankrijk .
B dit is vangst op datum , niet vissen op btw .

Als ik een verhaaltje over vissen op een schijtputje en notabene nog op een btw wil lezen scrol ik er wat omlaag .
Hij heeft gewoon correct abn geschreven dan moet het lezen ook wel lukken denk je niet .
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

26-06-2013 21:34

1e bericht en het staat bomvol sluikreclame .
Ra ra ...
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
raymond heuver
Berichten: 70
Lid geworden op: 26-11-2010 10:06

27-06-2013 13:18

het is die beste man zn eerste bericht ooit hier.dat hij dat dan op de verkeerde plaats zet enz kan tog gebeuren...
gezeur hier ook altijd ik denk dat als ik bij mensen die giga veel gepost hebben hiero die blijkbaar geen tijd hebben om te vissen of niets te vertellen hebben thuis dat ze hier maar gaan zitten zeiken de helft van hun berichten zijn mensen hun foutje de kop in drukken...

bha ik had lang niks meer gepost maar denk dat ik en maar weer mee stop want het is telkens het zelfde :cry:
marcel van kooi
Berichten: 1
Lid geworden op: 05-02-2010 19:14

28-06-2013 22:36

Dan is er wel wat gebeurd daar. Ben er vorig jaar geweest en heb er in 2 weken tijd 54 gevangen waarvan de grootste 12 kilo was.......
Plaats reactie