Noir Fontaine

Forumregels
Huisregel 1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen. Om dit laatste mogelijk te maken is hiervoor een apart forum ingericht, waarin zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Daarbij gelden wel de huisregels van dit board. Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd. Bespreking van betaalwater in andere forums van Carpboard is niet toegestaan.
Plaats reactie
Bas Wintraecken
Berichten: 10
Lid geworden op: 13-07-2008 13:18

08-06-2013 10:12

Hallo Mede carpvissers,

Ik ga in begin van Juli naar Noir Fontaine voor een weekje.
En ben opzoek naar wat meer info over vangsten/water/ omgeving enzovoorts.

Is iemand van jullie hier al geweest of ervaring mee gehad?

Alvast bedankt!

Mvg,

Bas
johan de tree
Berichten: 8
Lid geworden op: 01-04-2013 17:56

27-07-2013 11:34

hoi bas

al terug van noir Fontaine?
hoe was het met het wier daar?
en de vangsten?

gr johan
Gebruikersavatar
Rens Kaaijk
Berichten: 65
Lid geworden op: 09-05-2007 22:37
Locatie: Zoetermeer

24-09-2015 19:29

Beste Geintresseerde

Ik ben net van dit water afgekomen. ( eerder dan geplnd )
We zaten op stek 3 ( later zo blijken dat dit geen beste stek was )

Door een onderlinge loting streken we neer op stek 3.
Deze was schoon, en bood veel ruimte om de karper te drillen.
Een uit ervaring, kwam de vis veelal van het midden vandaan.

Na de eerste nacht was er nog geen vis op de kant. ( althans voor ons )
Onze buren die op stek 2 zaten hadden wat meer geluk, en haden al een paar mooie vissen mogen landen.
Dit ging in nadeel van ons de gehele week door.

Wij moesten alle zeilen bij zetten om enigsinds een karper te verschaften, maar alle karpers zijn van het midden gekomen.
Maar we knden wel merken dat de grootste groep karpers op het midden lagen tussen stek2 en stek 7.

Toen wij vroegtijdig weggingen waar ik dadelijk op in ga, was de stand stek 2: 15 aanbeten 12 karpers.
Stek 3: 5 aanbeten 5 karpers.

Waarom gingen wij eeder weg??????

1) De beheerder was na een dag al vertrokken, en hebben we niet meer gezien.
2) Stroomvoorziening is door mede een arregator gerealisseerd, en moest voor warm water zorgen.
Helaas moest je hem daarvoor wel 5 uur laten draaien.
Deed je dit dus niet, dan had je dus koud water, en hebben we al eens koud moetn douchen.
3) De douches zijn smerig en niet Hygienisch!!!!, evenals de WC.
4) twee dagen lang alleen maar storm en regen gehad. ( alles nat, en ongewilde lekkage )
5) Het water stond dik 50 cm lagen dan normaal ( door overpompen naar een andere put ), waardoor het scheppen van de vis ook wat bemoeilijkte

Ik ga hier persoonlijk niet meer zo snel meer heen, aangezien ik niet snel verbetering in de faciliteiten voorzie.
Ik ben geen bakkenvanger, ik ben een karpervisser
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

25-09-2015 14:10

Beste Rens,

Als je beetje goed de informatie had gelezen en alles, had je geweten dat het inderdaad wat mindere faciliteiten had dan vele andere wateren. Daarbij zijn de eigenaar en zijn knechten ;) hard aan het werk om een mooi clubhuis te bouwen en waarin alles gerealiseerd wordt zover mogelijk.

Ook de uitleg van de eigenaar is gewoon duidelijk bij aankomst en als hij aangeeft dat je de aggregaat 5 uur aan moet zetten voor warm water dan weet je dat toch dus waarom dan douchen met koud water.. en hij is heel druk om de faciliteiten te verbeteren en is daarom vaak weg ect.. en logisch dat die beste man niet iedereen op het water even een handje komt geven en gedag zegt.. En omdat hij eerder weg gaat gaan jullie ook eerder weg?? uhm ja logisch,.. not wees blij dat je geen eigenaar hebt die elke dag en nacht komt checken..

Verder zijn de wc en de douches inderdaad niet al te hygiënisch dat ben ik met je eens, maar een emmertje en een plastic zak doet wonderen en douchen,.. fuck it 1 week niet douchen ga je niet dood van toch en anders baby doekjes. of zelf even een pan met water opzetten,.. want eerlijk is eerlijk veel wateren van die prijs klasse hebben niet echt schone wc's en douches..

Maar goed wat betreft het water is het gewoon een goed water en vang je zeker wel je vis soms wat minder dan anders. Qua waterstand kan ik er weinig over zeggen laatste keer dat we er waren stond het inderdaad wat lager maar nog steeds genoeg ruimte om te scheppen en anders kan je ook gewoon het water in gaan ;) en de andere keren stond het tot de rand van die beton blokken en dan hoop je ook niet dat het verder komt want dan heb je natte poten.


al met al is noir Fontaine gewoon een mooi water voor een leuke prijs en je komt om te vissen en niet om de hele dag op de plee te zitten toch... back to basic en verwacht geen 3 sterren dat ken je wel vergeten. Daarbij kun je gewoon per dag boeken wat ook fijn is.. ik zou er zeker nog wel keer naar toe gaan, maar dat heb ik onder tussen al gedaan.. verder zitten er mooie vissen zijn het vriendelijke eigenaren en mensen die daar soms langs lopen en redelijk dichtbij...

In ieder geval ga ik er zeker nog wel keer heen en kan ik het heus aan raden aan andere..

Cheers
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Rens Kaaijk
Berichten: 65
Lid geworden op: 09-05-2007 22:37
Locatie: Zoetermeer

25-09-2015 17:29

Beste R.

Ja het klopt dat het agregaat 5 uur moet draaien voor warm water.
Alleen dan moeten mensen zich daar wel aan houden, en niet denken na 2 en een half uur, van" zo het water is warm ik kan douchen, en de rest zoek het zelf maar uit "
Daarnaast werd er twee jaar geleden al gezegd dat ze het een en ander zouden regelen, kwa elektriciteit, en daar is sinds gister nog niet veel van gekomen.
Moet wel zeggen dat de Franse gemeente ook wel de oorzaak van is. Maar ja.

Ik vond dat ik mijn mening moest geven over dit water, zodat andere mensen die er misschien naar toe willen gaan, een wat beter beeld hebben gekregen!!!!
Ik ben geen bakkenvanger, ik ben een karpervisser
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

25-09-2015 19:04

R,
Mag jij er gratis vissen?
Je verteld wat jij ervan vind. Maar jij praat alles recht wat krom is. Zeker pas begonnen op btw,s?
Maar er klopt daar weinig van.
Ik was er reeds in 20013 en toen was er ook weinig in orde.
Het is niet gratis. Ik ben op diverse btw geweest. Die zeker niet duurder zijn , maar wel schoner!
Schone stekken, schone wc, schone douche is toch voor € 295 niet te veel gevraagd!,
Mvgr. Aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

25-09-2015 19:20

Krijg nou tieten, R vist op een betaalwater!!!!!!!!

Groet, Peter

ps jij was anti-betaalwater toch?????
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

26-09-2015 20:17

Aaron Fresco schreef:R,
Mag jij er gratis vissen?
Je verteld wat jij ervan vind. Maar jij praat alles recht wat krom is. Zeker pas begonnen op btw,s?
Maar er klopt daar weinig van.
Ik was er reeds in 20013 en toen was er ook weinig in orde.
Het is niet gratis. Ik ben op diverse btw geweest. Die zeker niet duurder zijn , maar wel schoner!
Schone stekken, schone wc, schone douche is toch voor € 295 niet te veel gevraagd!,
Mvgr. Aaron



Nee aaron ik betaal ook gewoon net als vele..maar ik geef gewoon me mening zoals iedereen en ik ben niet pas begonnen op btws hoor.. maar goed ik ga me niet verdedigen tis gewoon een goed water met mindere faciliteiten..

Dit is ook aangegeven en tuurlijk mag je voor die prijs wel wat schone faciliteiten verwachten maar nogmaals het is aangegeven dat het niet zo is.. dus is het je eigen keuze en als het dan minder dan verwacht is ja dan had je een andere keuze moeten maken..verder was het de eerste keer dat ik er was een rommel jaar later waren ze toch echt goed bezig met de verbouwen, dus dat jij er in 2013 nog was en daarna niet meer wil dus zeggen dat je nu niet weet hoe hetveruit ziet daar.maar goed succes in ieder geval met het vinden van een vismaat kerel, snap nu ook wel beetje waarom je geen vismaat hebt...

Ciao.

Heeey pietertje...

Tieten heb je al en ik ben niet anti hoor maar tis niet geheel mijn ding moet jij weten, want je ken me toch zo goed.

Ps: doe je de groeten aan chantal..

@rens

Dat klopt idd de gemeente zit te klote dus daar kan de eigenaar niks aan doen dan toch.. en als de andere vissers zich niet aan die 5 uur houden ja nogmaals daar de beheerder toch niks aan doen.. jij zelf wel.. maar ik snap je punt tis idd soms vervelend als je een bepaalde verwachting hebt en die niet vervult wordt.... daarom verwacht ik er altijd niks van en kan het alleen maar meevallen hahaha.. succes met je volgende btw kerel..
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

30-09-2015 09:09

R, Ja gewoon R, de winter
Om je naam niet kenbaar te maken als je mij een mail stuurt, is niet netjes.
Natuurlijk mag jij alles normaal vinden. maar ik kom er wel net vandaan. :oops:
Ook in 2013 zou er van alles gebeuren vertelde men ons. Er zou er beheerder komen, stroom,
mooie nieuwe stekken, verbouwde douche enz. Maar op de stek was het een grote puinzooi. Er zou hout op komen. niets van gezien.
Het is er nog steeds niet! Ja, er staat een nieuw aggregaat.
Maar verder is alles nog steeds niet in orde.
ik heb op m,n stek eerst 2 zakken nylon, wel 20 mtr, veel haakjes, top lood, tubes enz. opgeruimd.Van de dingen die niet kloppen staat NIETS op de site.
Ik betaal er voor en dus mag het schoon zijn. Jij bent een karper vanger en die letten nergens op.
Ik ben een karpervisser en daar zit het verschil. :wink:
Doe jij fijn je dingetje. Was je gewoon niet, vang ze en let it be.
Overigens ;ik zoek een vis maat voor door de weeks en die zijn schaars.
Mvgr. Aaron
ps. Enige en laatste bericht.
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

30-09-2015 11:37

aaron,

ik hoef me naam niet bekend te maken meeste weten dit al maar dat ter zijde.. vraag me alleen af welk mailtje je bedoelt want ik heb jou geen mail gestuurd naar mijn weten.
en daarbij hoef je mij niet in een hok te plaatsen als zijnde karper vanger want dan sla je de plank goed mis om wat voor visser/vanger ik ben..

daarbij gaf je zelf niet aan dat je er net vandaan kwam dus als dat zo is dan heb ik niks gezegd ;)
maar wat ik dan wel even wil aanhalen,.. ze willen wel stroom maar zoals rens ook al zei de gemeente daar houdt het tegen dus kunnen hun daar toch ook niks aan doen..

maar goed geniet jij lekker van je vissies vangen door de weeks en succes met het zoeken van een nieuwe vriend.

ajuus.
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Joeri Sweeck
Berichten: 58
Lid geworden op: 28-01-2015 16:26
Locatie: Hoeselt

03-10-2015 21:52

R de Winter schreef:aaron, succes met het zoeken van een nieuwe vriend.

ajuus.


Ik begin meer en meer sympathie voor u te krijgen :P
There's only one temple in this world and that's the human body.
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

03-10-2015 22:22

Heee die Joeri,
Voor wie?.
Mvgr. Aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

03-10-2015 22:23

Lekker openbaar vissen mannen, als het dan tegenzit pleur je gewoon op naar het volgende water, :wink:
Gebruikersavatar
Rens Kaaijk
Berichten: 65
Lid geworden op: 09-05-2007 22:37
Locatie: Zoetermeer

04-10-2015 08:55

Beste mede-boarders.

Laten we dit een informatief forum houden, i.p.v op elkaar zitten te fitten.
We zitten hier allemaal voor hetzelfde doel, en dat is te praten op een respectvolle manier over het karpervissen.
Om informatie met elkaar te delen, net als de passie die ons steeds weer drijft, om uren aan de waterkant te zitten.

Als we dat in ons achterhoofd houden wanneer we een discussie beginnen, dan zou deze website meer en meer tot z`n recht komen.

" BEHAVE " 8) 8) 8)
Ik ben geen bakkenvanger, ik ben een karpervisser
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

04-10-2015 09:19

Vuil sanitair op een btw......wat moet je daar nou van zeggen.
Iedereen klaagt er altijd over maar de eigenaar/beheerder van de plas is waarschijnlijk de enige die het sanitair niet gebruikt.

in 2013 op pimprez zag het sanitair er keurig uit als het was schoongemaakt,,,,,2 uur later alles onder.
Is dat dan de eigenaar zijn schuld.

En die koude douche.....tja afgelopen zomer zat ik in een 4 sterren hotel op Lanzarote en was de douche ook wel eens koud.

Laat je vistrip niet vergallen door kleine dingen.....back to basic en geniet van een lekker week aan het water.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

04-10-2015 10:14

Idd camiel zo denk ik er ook over... sommige verwachten echt 10 sterren voor 35 euro per nacht... zal geen naam noemen maar hij heeft zich al bekend gemaakt haha

@rens..
Fitten is hier standaard je leest het en vergeet het zo doe ik het altijd en wat belangrijk is onthoudt ik, dus maak je er niet te druk om kerel.

@joeri.
Zeg maar gewoon je of jij hoor ; )

Cheers
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Joeri Sweeck
Berichten: 58
Lid geworden op: 28-01-2015 16:26
Locatie: Hoeselt

05-10-2015 16:12

Aaron Fresco schreef:Heee die Joeri,
Voor wie?.
Mvgr. Aaron


Voor wie?
In elk geval niet voor jouw :lol:

Mvg.
There's only one temple in this world and that's the human body.
Gebruikersavatar
Joeri Sweeck
Berichten: 58
Lid geworden op: 28-01-2015 16:26
Locatie: Hoeselt

05-10-2015 16:25

R de Winter schreef:Idd camiel zo denk ik er ook over... sommige verwachten echt 10 sterren voor 35 euro per nacht... zal geen naam noemen maar hij heeft zich al bekend gemaakt haha

Cheers


Inderdaad R.
Ik ben ook op plaatsen geweest waar de vliegen en ander ongedierte je tegemoet kwamen gevlogen, als je een wc deur open trok. Maar weet je wat...? Shit happens! 8)
Er bestaat altijd de kans dat je op ranzige toestanden uitkomt, maar om het dan direct op de beheerder/eigenaar te steken, vind ik persoonlijk kort door de bocht.

Willen de mensen een proper toilet, wel boek dan een 5* hotel!

Andere optie is zoals Rik al vermelde:
Ga op een openbaar water zitten en als het tegenvalt zoek je een andere bestemming.
There's only one temple in this world and that's the human body.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

05-10-2015 18:44

Precies joeri....

We komen toch om te vissen niet om op een super de luxe wc te zitten met een gouden bril.. i rest my case and leave my shit in the bush bush hahaha.

Cheerio.
Oja joh!!!
Plaats reactie