La Carriere stek 5 informatie verzocht

Forumregels
Huisregel 1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen. Om dit laatste mogelijk te maken is hiervoor een apart forum ingericht, waarin zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Daarbij gelden wel de huisregels van dit board. Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd. Bespreking van betaalwater in andere forums van Carpboard is niet toegestaan.
Plaats reactie
stuba rijne
Berichten: 11
Lid geworden op: 14-03-2005 21:42
Locatie: Nieuw-Vennep

07-11-2012 19:45

Wij gaan volgend vroege voorjaar naar La Carriere stek 5. Omdat de site www.betaalwater.nl uit de lucht is, willen wij proberen om in dit forum wat stek informatie te vergaren. Dus een ieder die ons iets constructiefs kan vertellen over stek 5 op La Carriere, zijn wij erg dankbaar.

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

08-11-2012 09:07

Stuba, voor betaalwater is een apart topic, waarschijnlijk kun je daar wel wat informatie vinden!

http://www.karperwereld.nl/board/viewforum.php?f=70 succes!

Groeten Christian
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

08-11-2012 10:31

Misschien kan je wat info via fisherman holidays krijgen.
Maar La Carriere? Wil je niet water met een klein beetje uitdaging?
La Carriere zijn een stel mini putjes die megavol met karper zitten die door de jaren heen toch wel de nodige schade hebben opgelopen... kijk maar naar fotos en filmpjes op internet.
Zou eerder naar La Horre gaan, das tenminste een moiie plas in een mooie omgeving met mooie vissen.
Heb daar jaaaaren terug een week op stek acht gezeten met leuke resultaten.
Je hebt daar op ongeveer max werpafstand een diepere geul zitten.
zelf zou ik niet meer naar betaalwateren gaan maar als ik het zou doen zou ik weer terug gaan naar La Horre of het meer bij Lavacourt en niet in die kleine volgepropte prutputjes....
stuba rijne
Berichten: 11
Lid geworden op: 14-03-2005 21:42
Locatie: Nieuw-Vennep

17-12-2012 19:08

Hoi Bart, helaas ben ik het niet helemaal met je eens aangaande dit punt. Ik ben 10 jaar geleden al op La Horre geweest, ik meen stek 13 vlak voor de douche/toilet units. Wel is het zo dat het qua omgeving mooier is en ook het water is ruimer en zeker ook moeilijker. Echter de bereikbaarheid van de stekken was toen een drama. Iedereen, behalve onze stek, moest of slepen met een kruiwagen of met een bootje alles naar de stek peddelen/lopen. Ook was het destijds erg streng met die maffe Patrice, en eerlijk gezegd was het daar prachtig zo ook de vissen.
Maar La Carriere vinden wij erg relax en het is zeker niet even een paar karpertjes tikken. Natuurlijk lees je dat iedereen er altijd tientallen vissen vangen, maar geloof me de meeste vangen normale aantallen. Voor onze wordt het de derde maal La Carriere en totaal hebben wij de 2 eerdere keren totaal 50 karpers gevangen meen ik. De meeste zagen er veruit goed uit, met ook een paar beschadigde vissen, vergelijkbaar dus met de zwaar beviste wateren in Nederland. 50 karpers in totaal 14 dagen tijd, met 2 vissers dat is toch vrij normaal.
De uiteindelijke uitdaging haal ik uit het vissen op mijn thuiswateren, waar ik meestal niets vang, dus dan is het prettig om ook eens ff wel succes te hebben en waar is dat dan mooier in Frankrijk.

Ieder zijn meuk,

Groetjes Stuba
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

17-12-2012 20:08

Dat is een inkoppertje: in Frankrijk op een mooi groot stuwmeer of stuk rivier.
Misschien dat een van de mods dit topic kan verplaatsen naar het voor de buitenaquaria bedoelde forumgedeelte?
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
stuba rijne
Berichten: 11
Lid geworden op: 14-03-2005 21:42
Locatie: Nieuw-Vennep

19-12-2012 20:07

Je bent geweldig Daaf, keep up the good work.
En men mag dit onderwerp best ergens anders onderbrengen.

Groetjes Stuba
Plaats reactie