Les Salles

Forumregels
Huisregel 1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen. Om dit laatste mogelijk te maken is hiervoor een apart forum ingericht, waarin zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Daarbij gelden wel de huisregels van dit board. Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd. Bespreking van betaalwater in andere forums van Carpboard is niet toegestaan.
Plaats reactie
dennis van vliet
Berichten: 435
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Zuid-Holland

13-10-2012 17:10

Een dag eerder dan gepland zijn we teruggekomen van ons avontuur op Les Salles (stek 5 - 06 Oktober t/m 13 Oktober)

Korte samenvatting:
Zaterdagmiddag aangekomen en op de deur van het huisje stond aangegeven dat je direct naar je stek mocht en kon beginnen met vissen. Dit hebben wij (stek5) net als de andere vissers op stek 1 en 2 gedaan. Stek 4 arriveerde wat later. Het water ziet er ontzettend mooi en potentieel uit alleen is deze week gebleken dat het vangen van vis hier echt een uitdaging is. De eigenaar kwam zaterdag rond 3 uur zijn borg innen en kwam het slechte nieuws brengen dat er vorige week op stek 5 geen vis is gevangen. Alle stekken waren qua vangsten eigenlijk slecht op stek 2 na met een 7 a 8tal vissen. Dit beloofde weer wat..

We zijn toen begonnen met het uitvaren van onze lijnen met de voerboot.
Wat bleek nou, het water is niet dieper dan 1.20mtr (op de vaargeul na) waardoor vissers hun lijnen kunnen uitlopen en daarnaast ook meteen hun markers plaatste. (volgens de regels mocht dit niet maargoed..)

De eerste nacht krijgt mijn vismaat een run en vangt een mooie 18,5KG schub echt een beauty!
De rest van de nacht en volgende dag blijven de hengels akelig stil. Ook op de andere stekken loopt het alles behalve storm. De 2de nacht levert mijn vismaat een 12,7KG spiegel op en de rest van de week ondanks alle moeite die alles vissers hier gedaan hebben deze week nauwelijks vis op. Ook wij zijn op een gegeven moment onze lijnen uit gaan lopen aangezien het nergens diep is. De nacht van donderdag op vrijdag vang ik nog een 12KG schubkarper en hiermee besluiten we afscheid van het water te nemen.
Ook stek 1 en 2 hielden het op vrijdag voor gezien vanwege de slechte vangsten en het regenachtige weer.
Stek 4 wilde koste wat het kost nog een vis vangen en besloten als enige achter te blijven.

Totaal is de uitslag qua vangsten deze week geëindigd (op vrijdag dan) als volgt:
Stek 1 - 1 Vis
Stek 2 - 3 Vissen
Stek 3 - Was leeg
Stek 4 - 0 Vissen
Stek 5 - 3 Vissen ( waarvan de zwaarste 18,5KG )

Het water is 17hectare en bevat volgens de eigenaar een de site van Fishermanholidays circa 300 karpers.
Het hele jaar zijn de vangsten hier eigenlijk al triest te noemen op 1/2 weken in het voorjaar na..
De eigenaar kwam vrijdag nog vertellen dat het hij hier toch maar wat meer vis op moest plaatsen aangezien de vangsten hem het hele jaar al tegenvallen.

Foto's:

Het voer dat het moest gaan doen: Partikels van partikelgigant & TTB Baits 15mm Xtreme Smell.

Afbeelding

Impressie foto's van het water zelf.

Entree stek 5:

Afbeelding

stek 5:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Vissen:

18,5 KG schubkarper voor me vismaat.

Afbeelding

12,7 KG spiegelkarper voor me vismaat.

Afbeelding

12 KG schubkarper voor mijzelf.

Afbeelding

Overige fotos..

Rigs die het klusje zouden moeten klaren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Conclusie:


Een ontzettend leuk en mooi water waar als er het dubbele aan vissen zou zitten zeker een aanrader zou zijn. Het is er ontzettend stil en je kan van de natuur genieten. (wel veel ongedierte (muskes)ratten.)

Voor nu.. wij komen hier niet meer terug tenzij er iets drastisch veranderd qua vissen..

GRTZ.
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

13-10-2012 18:13

300 vissen op 17ha water is niet verkeerd, daar kan het niet aan liggen, visstand vergroten zal afbreuk doen aan zijn put, gaat het alleen maar van op een betaalwater lijken :D
Robin Straver
Berichten: 507
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Berkel&Rodenrijs

13-10-2012 18:43

Of het aan het aantal vissen ligt weet ik niet, wel is het water te ondiep naar mijn inzien. Als er een strenge winter is met een goede laag ijs kan de vis nergens heen en vriezen ze kapot. Verder een prachtig water alleen vielen de vangsten erg tegen :)
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

14-10-2012 07:31

Het is natuurlijk de grootste flauwekul dat het aan het aantal vissen zou liggen.
Ca. 300 vissen op 17 ha is ca. 18 vissen op iedere 100 x 100 meter en dat is al heel veel. Op geen enkel openbaar water in Nederland bestaat een dergelijke bezetting qua biomassa aan karper, terwijl daar gemiddeld genomen toch duidelijk meer wordt gevangen in zoveel uren vissen...
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

14-10-2012 08:44

Dat zullen wel weer van die vervelende riviervissers zijn geweest, Die jatten op sommige betaalwateren vissen en zetten ze op de rivieren.
Let op slagboom !
dennis van vliet
Berichten: 435
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Zuid-Holland

14-10-2012 15:44

Aart,

Dat is mijn aanname, als ik een ander willekeurig betaalwateren erbij pak die pakweg 8/9 hectare is en daar kijk hoeveel vissen daarop zitten zie ik regelmatig een 500/600 tal vissen voorbij komen. Dan liggen de verhoudingen met Les Salles toch echt anders..
Ik kan helaas niet inzien waarom er zo slecht gevangen wordt maar gezien dit het hele jaar al afspeelt moet het toch ergens gezocht worden.. Zelfs vissers die op *moeilijke* betaalwateren vissen (b.v. La Horre) staan ervan te kijken hoe moeilijk het is om hier de vis te bereiken/vangen.

Misschien zitten er dan wel geen 300 karpers op? :wink:
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

16-10-2012 20:35

Dennis een vage kennis van mij is er pas geleden met zijn zoon ook naar toe geweest en die kwamen met hetzelfde verhaal als jou terug.
Wel hadden ze 300 scherpe kiezels door hun grondzeil en ook z'n 300 ratten rond de tent. :lol:
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

18-10-2012 18:24

Les Salles valt onder het bewind van La Horre en Brocard en jonchery en nog enkele wateren zoals Gigantica.

De vissen die erin uitgezet zijn komen van La Horre zelf af en van de opgroeiput ernaast af (Gedeelte eigendom van een karperkwekerij in Frankrijk).

De opzichter bij dit water is Rob Hunter,die regelt alle zaakjes,zoals onderhoud en uitzetting van vis,deze man zal niet zomaar een water verder vol storten,onthou ook dat dit water pas geopend is.

Wie bedoel je dus met eigenaar? Iemand met een hondje die langs kwam? In een wit busje of pick up? Dat is Rob.

Er zij ook goede dagen gweest aan dat water,vooral aan het begin van de opening liep het er aardig! En dan met zeg 300 vissen en een stuk kleiner water,dan kan het er al snel moeilijk gaan worden! La Horre is ook de makkelijkste niet meer na jaren van bevissing en toch wel een vrij groot watertje.

Ik heb foto's gezien van de netting en uitzetting op Les Salles en als ik eerlijk ben geloof ik niet in 300 vissen! Fisherman Holiday veranderd wel eens de getallen op zijn website.

Voorbeelje La Horre. 2009/2010 +/- 3000 karpers! Heden: +/- 2000 karpers.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
dennis van vliet
Berichten: 435
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Zuid-Holland

19-10-2012 15:18

Leen,

Zijn naam was Franck en hij rijd in een wit-busje.

Dat de schubkarper inderdaad van dezelfde kweker/water als La Horre hadden wij al begrepen.

Als ik jou goed begrijp waren er dus geen 300 vissen opgevist?
Bennie Leemreize
Berichten: 54
Lid geworden op: 01-05-2013 14:59

22-05-2013 18:56

en zijn hier nog mensen geweest dit jaar of gaan er nog mensen heen? lees en hoor dat de vangsten weer zwaar tegen vallen dit jaar...
ben er vorig jaar ook geweest en ga hier ook niet meer terug!! jammer van zo'n mooi water :cry: hoop dat het nog iets gaat worden in de toekomst aan het aantal karper kan
het in ieder geval niet liggen,maar wat is het dan wel dat de vangsten zo k.t zijn?? iemand hier een verklaring voor??
mike van megen
Berichten: 131
Lid geworden op: 02-12-2007 11:12
Locatie: geleen

31-10-2013 20:51

Is er nog iemand geweest dit jaar?
Plaats reactie