Euro Carp Group problemen ?

Forumregels
Huisregel 1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen. Om dit laatste mogelijk te maken is hiervoor een apart forum ingericht, waarin zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Daarbij gelden wel de huisregels van dit board. Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd. Bespreking van betaalwater in andere forums van Carpboard is niet toegestaan.
pieter van ewijk
Berichten: 10
Lid geworden op: 31-05-2012 20:16

31-05-2012 20:44

(Ik weet niet of dit onder het goede topic staat)

Ik zal het verhaal even uitleggen. Afgelopen Januari hadden mijn vader en ik een visvakantie geboekt bij Euro Carp Group.( normaal gaan we naar openbare meren, maar wilden voor wat extra luxe een keer een betaalwater proberen)

Elk jaar vertrekken mijn vader en ik naar Frankrijk voor ons vader-zoon uitje. We hadden al een jaar geen vakantie meer gehad en keken er erg naar uit. Via via kwamen we toevallig uit bij Euro Carp group met een nette site, veel wateren etc. Ons oog viel vrijwel meteen op het water De 3 Eilanden. Het lag midden in de natuur, is 25 hectare en heeft een mooi bestand aan vis. De foto's zagen er dan ook erg goed uit en we waren meteen verkocht en de vakantie was meteen geboekt.

Kort na het boeken begon de ellende al. De rekening kwam binnen, en deze was in totaal 60 euro hoger dan verwacht. Ik ben er meteen achteraan gegaan en zag dat de prijs snel was aangepast van 220 naar 250 euro voor een week vissen. We dachten dat het verder aan ons lag en niet goed hadden gekeken en maakten het geld alsnog over.
Na maanden verheugen en voorbereiden was de dag aangebroken om te vertrekken, de spullen in orde gemaakt en de auto ingeladen.

Na een rit van bijna 7 uur kwamen we eindelijk aan bij het water. Eenmaal daar aangekomen begon de ellende pas echt! De uitbater (de welbekende Patrice) wist niks van onze komst, en zei dat hij geen betaling van Euro Carp Group had ontvangen. Hij had wel onze naam een paar maanden terug gezien voor de reservering, maar zegt nooit het geld te hebben ontvangen. Ook zei hij dat dit de laatste tijd vaker bij Euro Carp Group was gebeurd, en hij geen zin meer had om erachter aan te gaan. Hij toonde geen enkel medeleven om tot een oplossing te komen of wat dan ook. De enige optie was om opnieuw te betalen, en als we terugkwamen achter Euro Carp Group aan te gaan.
Wij waren natuurlijk niet zo achterlijk om nog eens bijna 600 euro neer te lappen, en zijn meteen weer terug naar huis gereden, om vervolgens maandags meteen verhaal bij ECG te halen. En dit terwijl we een voucher als bewijs van betaling hadden gekregen, en waarmee alles in orde zou zijn als we daar aan zouden komen! Ook zou er een polyester boot te huur zijn, maar zelfs dit was niet mogelijk, terwijl ECG zei van wel!

Patrice gaf ons wel een mobiel nummer( zo vriendelijk was hij nog wel) van ECG, maar deze gaf natuurlijk geen gehoor.
We hebben ze maandags meteen opgebeld en het hele verhaal uitgelegd, en ze zeiden dat ze het gewoon hadden overgemaakt en erachteraan zouden gaan. Later die dag belde ECG terug en zei dat we ons geld terug zouden krijgen. Tevens zouden de overige gemaakte reiskosten worden vergoed. Hier gingen we mee akkoord en gaven ECG een week de tijd het geld terug over te maken. Tevens is er een aangetekende brief naar de directeur verstuurd om deze afspraak extra te bevestigen.
Echter was er een week later geen geld overgemaakt en zijn we inmiddels verdere stappen aan het ondernemen tegen ECG.

Dit is dus een waarschuwing voor mensen die bij ECG eventueel hun vakantie willen boeken of hebben geboekt! DOE HET NIET!
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

31-05-2012 22:03

heel goed dat je dit op het board zet pieter schandalig voor woorden deze aktie van euro carp group .meschien zou je ook nog effetjes sbs 6 kunnen bellen van red mijn vakantie hoe meer publiciteit hoe beter .en een goede tip van deze kant volgende keer weer lekker pionieren in france (openbaar water) heb je dit gezeik ook niet ,wil niet zeggen natuurlijk dat dit normaal is .desnoods zou ik er een rechtzaak van maken als je alle bewijzen in handen hebt van jou betaling aan euro carp group
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

31-05-2012 22:16

Tja dat is echt helemaal ruk, maar wat ik dan niet snap je rij dan toch niet terug ? Dan pak je toch een openbaar water.
Let op slagboom !
pieter van ewijk
Berichten: 10
Lid geworden op: 31-05-2012 20:16

01-06-2012 14:38

@harald:
Goede tip! Ja we gaan er zeker mee verder! Heb ook bericht gehad van iemand anders die wist te vertellen dat ECG nog veel mensen geld schuldig is, met name een aantal van de uitbaters van de meren.. De eigenaar zou wat wat prive-problemen thuis hebben en wat andere zaken.. Dit is natuurlijk geen excuus om je zaken zo te laten verslonsen.. Mochten we het geld niet terugkrijgen gaan we contact zoeken met meer gedupeerden om ECG anders failliet te verklaren, en aangifte doen van oplichting en verduistering..

@Dennis:
Ja dat had gekunt! Het meer lag nog geen kilometer van de Seine af, en er lagen ook een hoop andere kleine meertjes van particulieren waar je eventueel kon vissen. Probleem was dat als we daar zouden vissen het verhaal mogelijk niet geloofwaardig zou zijn, omdat je dan wel een week hebt gevist, en je het verhaal verder uit je duim hebt gezogen. Tevens was de zin om nog te vissen ver te zoeken en hadden we er weinig lol aan beleefd om nog langer te blijven en ergens anders heen te gaan!
eddy pieters
Berichten: 85
Lid geworden op: 19-09-2009 12:18

01-06-2012 14:57

Vervelend voor je Pieter!
Heb zelf twee keer via ECG geboekt (Lake Heritage en Cheminel) vorig jaar en dat verliep zonder problemen.
Ik hoop voor je dat ze het allemaal netjes voor je gaan regelen en dat je je geld terug krijgt.
Al had je natuurlijk gewoon liever een week gevist met je vader.
pieter van ewijk
Berichten: 10
Lid geworden op: 31-05-2012 20:16

01-06-2012 16:12

Klopt! Heb ook van een aantal vissers een tijd terug gehoord dat die er hadden geboekt en alles prima was. Vanwege de goede ervaringen van andere vissers vertrouwden we het en hadden we bij ECG geboekt.. Het is dus iets van de laatste paar maanden helaas..
Gebruikersavatar
michel van der baars
Berichten: 162
Lid geworden op: 06-09-2006 07:52
Locatie: delft

03-06-2012 11:51

Hoi
Wij hebben vorig jaar ook geluk gehad.
Hadden via ecg geboekt op etang loison daar aangekomen bleek dat de betaling via ecg niet betaald was.
Gelukkig deed jeremy de beheerder er in ons geval niet moeilijk over terwijl hij nog dik 9000 euro van ecg tegoed had.
Wij zijn in mei weer geweest en hij had nog steeds geen geld van ecg gehad.
Hij doet het nu via visvakantie,s en dat gaat goed.
GR MICHEL

Commissielid Karpercommissie SVBD
pieter van ewijk
Berichten: 10
Lid geworden op: 31-05-2012 20:16

03-06-2012 17:07

Jezus he.. 9000 euro??!!! Heb je inderdaad geluk gehad dat de eigenaar niet moeilijk deed ondanks het grote bedrag dat hij nog van ECG moet krijgen!
Mark Fleumer
Berichten: 38
Lid geworden op: 05-07-2011 23:31

25-06-2012 12:46

Toevallig net bericht gehad via ECG dat onze trip naar Little Christophe een week te vroeg geboekt is door die beunhazen, maar nou weet ik niet zeker of dat door de eigenaar zelf is gedaan of door ECG. Baal in ieder geval als een stekker en we gaan zeker nog stappen ondernemen.
Iets meer dan een maand van tevoren natuurlijk geen andere vakantiedagen meer mogelijk met werk etc. En nu word er beweert dat die andere vissers die nu geboekt staan op onze datum al eerder geboekt hadden maar dat lijkt me niet aangezien we bijna een jaar van tevoren hadden geboekt en de hele zomer nog vrij stond :evil:

Vanmiddag maar weer bellen en hoop dat ze met een goeie oplossing komen.
Lijkt mij dat we gewoon recht hebben op onze geplande data als we echt eerder waren toch?

Anders iemand nog goeie alternatieven voor een watertje met accomodatie (ivm onze vriendinnen die mee gaan)?
pieter van ewijk
Berichten: 10
Lid geworden op: 31-05-2012 20:16

25-06-2012 19:21

Even een update:
We hebben zojuist de opnames bij Groeten van Max gehad, en wat er allemaal naar boven is gekomen is geen pretje.. Ik adviseer in ieder geval iedereen die dit leest te kijken op maandag 2 Juli om 20:30. De zaakjes bij ECG zijn echt niet in orde, en denk dat iedereen dat wel mag weten.
Joost Bierens
Berichten: 473
Lid geworden op: 26-10-2003 02:00

25-06-2012 19:27

Hoi Pieter,

Wat moet ik me precies bij dit programma voorstellen?

Als 26-jarige kijk ik niet dagelijks (lees nooit:D) naar omroep Max maar ben n.a.v. jouw reactie wel benieuwd wat voor programma dit betreft zeker in relatie tot ECG / Karpervissen.

Gr. Joost
pieter van ewijk
Berichten: 10
Lid geworden op: 31-05-2012 20:16

25-06-2012 19:54

Hallo Joost

Groeten van Max is een programma waarbij in de soep gelopen vakanties van mensen worden opgelost. Denk hierbij aan oplichting met vakantiehuisjes die bij aankomst helemaal niet bestaan, totaal andere vakanties dan wat men boekt, misleidende informatie etc. De groeten van max gaat hier vervolgens achteraan om de hele situatie uit te zoeken en eventueel ook op te lossen.
In dit geval hebben ze uitgezocht waar het mis is gegaan, en hieruit kon geconcludeerd worden dat ECG hun zaakjes niet op orde heeft. Ze zijn verschillende franse wateren nog een heleboel geld schuldig, en zelf ontkent de eigenaar van ECG alles.
Ik raad je zeker aan om te kijken, en vertel het zoveel mogelijk mensen door, zodat dit bedrijf gewoon stopt met hun praktijken!
Joost Bierens
Berichten: 473
Lid geworden op: 26-10-2003 02:00

25-06-2012 19:57

Hoi Pieter,

Bedankt voor je uitleg!

Wanneer ik volgende week thuis ben ga ik het zeker kijken. Heb zelf 0,0 ervaring met ECG maar aangezien het (deels) karpervissen betreft probeer ik het wel even mee te pikken.

Gr. Joost
pieter van ewijk
Berichten: 10
Lid geworden op: 31-05-2012 20:16

25-06-2012 20:00

Top! Hoe meer mensen er kijken hoe beter!
Een tip voor iedereen: Boek direct via het water, of als je via ECG hebt geboekt controleer dan ook of alles goed door is gekomen bij het desbetreffende meer. De meesten hebben wel een eigen site met wat contactgegevens, waarna je ze kan vragen of de boeking en geld is doorgekomen!
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

25-06-2012 20:12

Je zal je aas bij CC moore bestellen en je vakantie bij deze club boeken ! Goed dat zulke bedrijfjes hier in de picture komen. We zien op het board gelukkig ook positieve berichten over b.v. TTB, MTC,Pioneer baits, Dennis Bloemen :lol: en Markerworld bijvoorbeeld. Als ondernemer vindt ik het wel gevaarlijk dat 1 enkele persoon die een klacht heeft zomaar het internet kan volgooien maar als er meerdere klachten zijn mag het van mij hoor.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

25-06-2012 20:15

ECG heeft vaker ellende te weeg gebracht. Staat beschreven in andere betaalwater topics hier op het board. Er zijn wel degelijk meerdere klachten.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
pieter van ewijk
Berichten: 10
Lid geworden op: 31-05-2012 20:16

25-06-2012 20:21

Klopt, ik doe het ook liever niet! Maar in dit geval blijkt er dus dat er veel meer niet deugt bij ECG en dat er zeker meer gedupeerden zijn. Als ze nou ook netjes hun excuus hadden aangeboden dat dit is gebeurd en dat er iets bij hun fout was gegaan dan had dit allemaal voorkomen kunnen worden.
Echter zijn er geen excuses of niks aangeboden, en blijft ECG het maar ontkennen, ook al hebben ze de feiten voor zich op tafel liggen van verschillende klachten.
j. perenboom
Berichten: 4
Lid geworden op: 28-06-2012 18:17

28-06-2012 19:42

Hallo heb me vandaag aangemeld op deze site om op dit onderwerp te reageren.
Ik heb uit een zeer goede bron te horen gekregen dat pieter van ewijk zijn geld en onkosten wel vergoed heeft gekregen door eurocarpgroup, wat natuurlijk wel vreemd is want als zij het water niet betalen lopen ze toch geld mis? Met geld terug betalen verdien je niets maar goed....
Maar waarom ik hierop reageer is dat ik zelf bij die verschrikkelijke man heb gevist en geloof me dat was geen pretje mijn advies is dan ook ga nooit naar de 3 eilanden of te wel les 3 îles pêche met de beroemde patrice. Wij zijn met onze groep dan ook vroegtijdig weggegaan en hebben eurocarpgroup hiervan op de hoogte gesteld, wij zijn wel goed geholpen door ze, kregen een mailtje terug waarin wij een korting konden krijgen op een nieuwe boeking of wat van de reissom terug. Ze vertelde me ook dat ze zouden stoppen met het water.
Dus pieter wees blij dat je er niet kon vissen want dan was je het geld kwijt en een slechte ervaring rijker.
damiannn bou
Berichten: 22
Lid geworden op: 31-10-2010 21:16

28-06-2012 20:56

na de opnames van omroep max hebben ze het zeker terug gekregen?? :D
j. perenboom
Berichten: 4
Lid geworden op: 28-06-2012 18:17

28-06-2012 22:21

Ha, Ha weet ik niet maar ik probeer alleen maar te zeggen dat eurocarpgroup er niets aan kan doen als een water eigenaar een...........is. En dat wij wel goed behandeld zijn.
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

29-06-2012 09:37

Gelukkig doet de eigenaar van de Tabac nooit zo moeilijk.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

02-07-2012 18:44

Wil je gemakkelijk van je geld afkomen als karpervisser kijk dan vanavond naar 'De groeten van Max' om 20.30 uur.

Een prettige avond,
Peter
Gebruikersavatar
Bouke Langius
Berichten: 365
Lid geworden op: 01-11-2005 13:58

02-07-2012 21:00

Ik heb het gezien op tv.
Maar eigenlijk is er niks nieuws.
Deze verhalen spelen al een jaar of 4 ofzo.
Toen waren al een aantal eigenaren die heel lang op hun geld moesten wachten.
En wat die beste man op tv zei dat het de eerste keer was dat mensen werden geweigerd klopt ook niet.
Maar ja je fouten toegeven is ook erg moeilijk natuurlijk.
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

02-07-2012 21:01

Nou dat was weer een mooi verhaal. Als hij echt betaald had dan neem je die blonde op je schoot en dan laat je op de computer de betaling zien.
Let op slagboom !
j. perenboom
Berichten: 4
Lid geworden op: 28-06-2012 18:17

02-07-2012 22:11

wat een slappe uitzending dit heeft naar mijn mening niets met de bescherming van de klant te maken maar meer sensatie zoeken
Heb op de site van de eurocarpgroup gelezen waarom de mensen niet konden vissen dit geloof ik meer en uit eigen ervaring die er overigens niet op stond.