Lac de Villedon

Forumregels
Huisregel 1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen. Om dit laatste mogelijk te maken is hiervoor een apart forum ingericht, waarin zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Daarbij gelden wel de huisregels van dit board. Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd. Bespreking van betaalwater in andere forums van Carpboard is niet toegestaan.
Plaats reactie
Jordi van Leeuwen
Berichten: 1
Lid geworden op: 19-11-2009 15:13

23-04-2012 21:24

Beste medevissers,

Zojuist terug van een week vissen op Lac de Villedon, een aantal dingen zijn mij erg tegengevallen en dat wil ik graag met jullie delen.
Ik had deze vakantie +/- een half jaar geleden rechtstreeks geboekt bij lac-de-villedon.com. Een aantal weken voor vertrek kwam ik erachter dat er bij Fisherman holidays ook geboekt kon worden en dat daar ook de weken zijn weergegeven met de geboekte stekken. Op deze site staat ook een stekkaart weergegeven echter deze wijkt af van de stekkaart van Villedon.com. Ik had stek 10 geboekt en dit bleek dus volgens fisherman holidays stek 9 te zijn!
Ik een mail gestuurd naar Villedon met deze vraag en heb duidelijk vermeld dat ik niet tevreden zou zijn als de kaart van fisherman holidays aangehouden zou worden. Na een week geen reactie gehad te hebben, en ik moest binnen twee weken de rest betaling voldoen, heb ik nogmaals een mail gestuurd met daarin vermeld dat als ik geen reactie zou krijgen dat ik niet de restbetaling overmaak. En ja hoor binnen een half uur na versturen van deze mail een reactie, ik citeer: Hallo Jordi, De door jou genoemde en gereserveerde stekken kloppen allemaal zoals ze bij ons op de website staan.
Er is dus geen probleem meen ik. Ik zal proberen te zorgen dat we binnenkort geen verschillende kaarten meer op de sites hebben staan, maar de agenten maken nu eenmaal de kaarten zoals ze dat zelf voor ogen hebben. Groet, Paul


Bij aankomst kregen we uitleg hoe we naar de stek moesten varen en zoals je al kunt raden de stekaanduiding volgens Fisherman Holidays. Eerlijk gezegd was ik hier al bang voor maar was gerust gesteld door de mail van Paul. Uiteraard heb ik de situatie gelijk voorgelegd maar er werd mij gezegd dat er niets meer aan te doen was en dat stek 9 al bezet was! Vol woede en onbegrip heb ik duidelijk gemaakt dat ik dit verre van professioneel vind! Omdat ik mij volledig gericht had op deze stek en daar dus ook mijn tactiek op bedacht had viel dit mij onwijs tegen en dan ook nog afgetroefd te worden met we kunnen er niets meer aan doen! Toch zijn we maar de spullen uit gaan laden (je gaat ook niet 900km terug rijden zonder een hengel uit te gooien). Even later kwam de eigenaar ons vertellen dat we wel gratis één electromotor konden huren! Wat voor mij een helé schrale troost was!! Aangezien je toch een behoorlijk bedrag betaald voor een week zoals de boeking, benzine, bolies, etc wil je wel naar 't zin zitten!

Voordat we de spullen in de boot konden laden moesten we maar liefst drie uur wachten omdat 30 man naar de stekken moest varen. Hiervan had +/- de helft een zodiac, oppompen en heel weinig ruimte voor vervoer van spullen. Ook huurde sommige vissers maar één boot met zijn tweeën en hierdoor dus twee á drie keer moesten varen (met elec.motor) voordat de spullen op de stek lagen!! Je snapt dat dit ook al erg balen was!

Toen we aankwamen op stek 10 was het in het midden van het water maar 1.20m diep en de kanten liepen heel flauw af. Je hebt natuurlijk geen 9 uur in de auto gezeten en een flinke smak geld voor neer gelegd voor op zo'n stek te vissen, je wilt natuurlijk wat kunnen proberen met je hengels zoals diepte variatie. Door aanhoudend koud en nat weer zijn wij verkast naar de enigste stek in het diepe die nog vrij was namelijk stek 18. Hier was gelukkig wel ietsjes meer variatie mogelijk maar ook dit viel tegen.

Graag wil ik iedereen duidelijk maken hoe Lac de Villedon in elkaar zit en dat het niets weg heeft van de boekjes en films die er gemaakt zijn. Ondanks alle tegenvallers heb ik toch nog een aardige vakantie gehad en een paar leuke visjes gevangen. Ik wil nog wel even kwijt dat ik hier zeker niet nog eens naartoe ga!
Gebruikersavatar
daan biemans
Berichten: 636
Lid geworden op: 10-10-2007 21:52
Contacteer:

23-04-2012 21:35

Ik ben er ook wel eens geweest (zo'n drie jaar geleden). Toen was alles gewoon goed geregeld, en hebben we lekker zitten vissen (we waren ook niet zo moeilijk). Wat later ben ik naar openbaar water gegaan, van al het gezeik af. Hoe bepaal jij je stek via internet? Dit snap ik dus echt niet :lol: . Ik zou volgende keer lekker naar openbaar gaan, veel makkelijker en beter.

Groeten,
Gewoon genieten
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

24-04-2012 00:46

Daan ik kan me voorstellen dat als je een stek boekt dat je die stek ook wilt bevissen. Je verzameld wat info over je beoogde stek en richt je daarop. Zoiets als Jordi is overkomen is gewoon kut.

Gr.
©
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

24-04-2012 09:16

Kut is het zeker. En mede daarom doe ik ook niet meer mee aan die dingen. Persoonlijk hou ik al helemaal niet van karpervissers in de directe omgeving, maar als ik soms lees dat je 1ha pp ter beschikking hebt, dan voel ik me claustrofobisch worden.

Jordi,

Ik neem aan dat je met die mailwisseling wel stappen kunt ondernemen?
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

24-04-2012 10:19

Beste Jordi,

Door schade en schande moet je soms wijs worden. Aan de andere kant is er genoeg info die aangeeft dat vissen op dergelijke wateren zowel voor als nadelen opleveren. Een van de nadelen hadden echter ook in voordelen om kunnen slaan. Was het weer een stuk aangenamer (kan er over mee praten zat ook in Frankrijk) dan was de vis massaal de ondieptes opgetrokken. En had je een wereld week aan vangsten gehad en is de rest bijzaak geworden.

Door je afhankelijk te maken van derde verliest o.a. het vissen voor mij een groot gedeelte aan waarde. Het maakt je blind voor andere waardes in het leven is mijn ervaring. We denken dat we in vrijheid leven maar kijk je verder dan je neus lang is. Kom je er echter dat we ons zelf steeds meer in een keurslijf laten plaatsen. Neem zelf je verantwoording en vrijheid zeker als het op vissen aankomt. Zal je in je verdere leven zeker geen windeieren op leveren. :wink:

Groet,
Peter
luuk heesters
Berichten: 676
Lid geworden op: 19-01-2010 16:56
Locatie: Brabant Zuid!

25-04-2012 18:39

Ik ben in 2009 ook naar Villedon geweest toen was alles netjes geregeld.
Toen kon je nog geen stek boeken! als dat inmiddels wel is vind ik dat wel een groot nadeel.
Toen was het daar de stek uitkiezen als iemand dezelfde stek koos werd er geloot.

Lesley ik geef jou ook helemaal gelijk dat is ook gewoon zwaar !@#@
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

25-04-2012 20:51

Achter het vissen op een betaalwater kan ook een hele strategie zitten. Als je op nummer kan boeken weet je dus zeker dat je op die stek zit waar je naar aanleiding van eerdere ervaringen of verwachtingen de vis verwacht. En je boekt dus voor die periode die stek en bereid je je voor om die stek te bevissen. Als dan zoals bij Jordi je bezet is baal je, zeker als je de bui al zag hangen. Als je naar een openbaarwater gaat moet je het over het algemeen maar afwachten of de voorkeurstek vrij is, is deze bezet dan baal je toch ook ? Wat ik persoonlijk echt een groot nadeel van steknr. vissen vindt zijn je voorgangers op z'n stek, deze kunnen een stek volledig verkloten en dan mag jij er gaan zitten. Ik weet ook eigenlijk nooit of je nou blij moet zijn of je voorgangers nou wel of niet goed gevangen hebben. Ik vindt het allebei niks, ik wil gewoon een stek bevissen die al een tijdje niet bevist is maar dat lukt op zulke wateren meestal niet.
Dan heb je ook nog betaalwateren waar je vrij mag verkassen dat kan in je voordeel werken, maar zit je lekker te vangen komt de hele horde om je heen zitten en gaan de voerbootjes jou kant op. Lekker ontspannend hé dat vissen !
Valt mee hoor, morgen gaat m'n visbootje weer het water in en dat geeft weer heel veel vrije stekken en de eerste Frankrijktrip gaat naar een rivierstek die 1000% zeker vrij is (alleen bereikbaar door 3km te varen) en de tweede trip gaat naar een vrij onbekend btw waar ik de meest onlogische stek heb gekozen(maar wel van te voren wezen kijken). :lol:
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

26-04-2012 15:18

Of gewoon met je maten een (niet te groot) betaalwater helemaal afhuren. Vorig jaar ook gedaan op Etang de Janine en dat beviel echt super ! De beheerder is dan ook vaak een stuk vriendelijker en makkelijker en je bent dan vrij om een plek te gaan bevissen, waar anders vrijwel nooit iemand zit.

Als alles volgens plan gaat hebben we dit jaar weer een plas voor ons zelf !
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Plaats reactie