lac de pimprez

Forumregels
Huisregel 1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen. Om dit laatste mogelijk te maken is hiervoor een apart forum ingericht, waarin zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Daarbij gelden wel de huisregels van dit board. Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd. Bespreking van betaalwater in andere forums van Carpboard is niet toegestaan.
Plaats reactie
maarten spoel
Berichten: 14
Lid geworden op: 11-06-2011 13:02

16-01-2012 22:32

in april ga ik naar lac de pimprez grote meer stek 5 iemand nog tips?? ;)
Gebruikersavatar
Edward Jakobs
Berichten: 363
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Bergen (Limburg)

17-01-2012 08:03

Ben benieuwd of er reacties komen, kijk daarom even mee. 8)
Wij gaan namelijk eind Mei, stek 1 en 2.
Gr.
Edward
maarten spoel
Berichten: 14
Lid geworden op: 11-06-2011 13:02

18-01-2012 18:48

oh mooi man! wij wouden ook stek 2 of stek 7 ma waren al vol helaas ma laat me tegen die tijd wel weten wat het was als je wilt;) ik ben al x of 7 na betaal wateren geweest in frankrijk dus ik kijk nergens meer van op haha
michel schouten
Berichten: 9
Lid geworden op: 06-03-2005 13:56
Locatie: den helder

18-01-2012 20:06

we zijn er van het voorjaar geweest op stek 7 tegenover het eiland
heb nog nooit zo,n slecht iets meegemaakt het water is verdeelt met paaltjes rondom het eiland waar je tussen moet vissen en de boten die je huurt kan je beter laten zinken stek was ook te klein voor 2 man
nooit meer
maarten spoel
Berichten: 14
Lid geworden op: 11-06-2011 13:02

18-01-2012 20:08

oh dat is minder!! is dat bij iedere stek zo met die paaltjes?

en ik hoop dat wij dat niet ook mee maken nee
Gebruikersavatar
Edward Jakobs
Berichten: 363
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Bergen (Limburg)

18-01-2012 20:11

We zullen het wel zien, ben wel benieuwd hoe het jullie vergaat.
Laat maar even weten als je wilt. 8)
Gr.
Edward
Gebruikersavatar
shiffrin lugten
Berichten: 650
Lid geworden op: 21-03-2010 10:06
Locatie: Ultimate cheyenne

26-01-2012 23:42

Elke stek op pimprez heeft een paaltje.Belabberd onderhoud daar.Wij zaten op stek 4 en de eerst 30 meter voor ons was alleen maar wier wier en wier.Het lag helemaal bezaait ermee kon geen goeie plek vinden daar.4 nachten gevist.1 brasem en 1 karper.onze buren zaten 1 week en niet eens beet gehad.We hadden ook een boot gehuurd die al uit mekaar pleurde als je er een scheet in liet.tevens zat er 1 peddel bij.Beheerders nergens te bekennen.Faciliteiten zijn slecht.Voor mij nooit meer naar PISPREZ.Al mocht ik gratis zou ik nog nie gaan.
Een karper in de morguh is een dag zonder zorguh
Ralph Heilema
Berichten: 7
Lid geworden op: 23-03-2011 21:36

31-01-2012 22:19

ik heb in juni een wedstrijd daar... klinkt niet echt voorspoedig zijn er ook mensen met positieve ervaringen en die willen delen??
Jan Huis
Berichten: 153
Lid geworden op: 02-01-2011 16:57

01-02-2012 22:40

Laat je niet afschrikken door het verhaal van Shiffrin.

Wij kwamen een paar dagen voor Shiffrin aan op Pimprez.
Wij zaten op stek 5 en Shiffrin op 4.
Op stek 4 zwommen de meeste vissen echter toen Shiffrin en zijn maat aankwamen
zijn ze direct met de boot het water op gegaan en hebben een ik weet niet hoelang het water verstoord
door onderandere het kleine beetje wier wat totaal geen obstakel vormde met een grote dreg uit het water te vissen.
Waar dagen lang vissen sprongen was nu geen vis meer te bekennen.

Het grote meer is een mooi water,de meeste stekken zijn ruim opgezet.
De boten zijn idd niet allemaal even goed,ook de onze was niet helemaal geweldig en hebben deze daarom ook niet hoeven betalen(ook niet gebruikt omdat het niet nodig was).Het sanitair wordt verschillende keren per dag schoongemaakt maar,diverse mensen maken er in korte tijd zo'n bende van dat het niet altijd even schoon is.
Er is was/is maar 1 douche aanwezig wat als het druk is mischien wat weinig is.
De vissen zijn prachtig alleen niet allemaal even sterk.
De beheerder is een aardige vent die je helpt met alles wat je maar kan bedenken als je het vraagt,vraag je niks dan laat hij je rustig je eigen gang gaan.
Het wier waar veel over wordt gesproken steld op het grote meer weinig voor je kunt er met een kleine aanpassing midden in vissen omdat het een lage dichtheid heeft.
Ik vind dat je in vergelijking met andere wateren zeker waar voor je geld krijgt zeker omdat het een van de goedkoopste betaalwateren van Frankrijk is.

Samengevat zal ik het grote meer zeker aanraden,de andere meren trekken mij minder omdat de stekken daat een stuk kleiner zijn en het wier daar wel een obstakel vormd.
Gebruikersavatar
shiffrin lugten
Berichten: 650
Lid geworden op: 21-03-2010 10:06
Locatie: Ultimate cheyenne

02-02-2012 04:04

Schrijver van de fabeltjeskrant?
Zijn er niet gelijk met de boot op gegaan want had de 2e dag pas een boot van de buren.
Dreg hadden we niet of mee niet eens iets wat erop leek.Wel knap dat jij onderwater kan kijken 4 meter diep van zo'n afstand maar goed.
Onze stek lag bezaaid met wier gewoon om te huilen.Maar ontopic.Kijk even op betaalwater.nl.Daar kan je alle verhalen lezen van andere mensen.
Een karper in de morguh is een dag zonder zorguh
Redouan Gerbrands
Berichten: 1
Lid geworden op: 10-02-2012 16:21

10-02-2012 16:40

Ik ben ook benieuwd naar de reactie's eind april ga ik ook.
stek 3 & 4
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

11-02-2012 20:57

ben er zelf ook 1 keer geweest en het was niet super maar ook niet zo erg als sommigen het laten klinken.
pimprez is een oud recreatiegebied geweest waar denk ik voor betaald moest worden om toegang te krijgen.
de beheerder heeft dit opgekocht of geerfd oid.
hij heeft er behalve wat meer vis in gezet vrij weinig aan gedaan.
de paden zijn 4x4 fun maar niet als je een corsatje heb.
de douche is geen luxe maar werkt wel.
wc's zijn er ook oplaadpunten.
reden van vies zijn is vissers.
wij waren er 4 dagen en allebei een steur en 1 karper.
er was wier maar ook niet zo erg dat er niet te vissen valt.
vriend van me is ook geweest en had in 5 dagen 28 karpers.
mijn mening is dat de klagers ook gewoon klagers zijn.
weet de kosten nu niet maar koste me toen voor die 4 dagen net aan 100 euro en dat is in vergelijking met andere wateren spotgoedkoop.
maar daar is het ook naar.
als je een week ergens anders gaat vissen heb je geen douche en wc hoe doe je dat dan?
moest wel lachen om de omgeving en het terrein.
zo zie je een met onkruid overwoekerde midgetgolfbaan een strandje met allemaal kapotte strandstoelen.
die vent heb de tijd van ze leven.
mensen betalen om te vissen en verschaft ze de basis behoeftes.
dus kortom geen superwater maar daar betaal je ook naar
Vis is vis
Donny Scholten
Berichten: 5
Lid geworden op: 26-04-2011 21:50

15-04-2012 15:34

Beste Visser's

Ik ga in juli naar het water toe naar het grote meer ik zocht wat meer informatie maar is moeilijk tevinden
ik vroeg me af of iemand nog informatie had over het water ( Stek 6 )
Gebruikersavatar
Edward Jakobs
Berichten: 363
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Bergen (Limburg)

03-05-2012 07:12

Iemand nog info/tips voor stek 1?
Mag eventueel ook via PB.
All info is welkom.
We gaan eind deze maand voor 5 dagen.
Gr.
Edward
Gebruikersavatar
Edward Jakobs
Berichten: 363
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Bergen (Limburg)

22-05-2012 20:14

Schop hem nog maar eens naar boven. 8)
Gr.
Edward
JW Trip
Berichten: 141
Lid geworden op: 01-06-2011 17:34
Locatie: Prov. Groningen

30-05-2015 10:47

Hey heren (en dames)

Hoe lijkt het? Zijn er nog recente ervaringen met dit water?
Het lijkt ons leuk om in september nog even een lang weekend te plannen op dit water.

Dus ik lees aandachtig mee.

Groet JW
Plaats reactie