Bossard

Forumregels
Huisregel 1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen. Om dit laatste mogelijk te maken is hiervoor een apart forum ingericht, waarin zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Daarbij gelden wel de huisregels van dit board. Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd. Bespreking van betaalwater in andere forums van Carpboard is niet toegestaan.
Plaats reactie
ben bosman
Berichten: 38
Lid geworden op: 10-03-2011 09:29
Locatie: rottum

09-11-2011 13:13

Volgend jaar wil ik graag een weekje vissen op Bossard. Dit water heb ik gevonden via het net. Nu lees ik op engels forum veel verhalen van zeer ontevreden mensen. Ik zal proberen om de link hier even te plaatsen. Zijn er mensen die me iets kunnen vertellen over de dikke vissen die verkocht zijn geworden? Als ik ga wil ik dat toch met een goed gevoel doen.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

09-11-2011 19:30

Als iemand het weet zijn het de Engelse wel.
Dus doe er mee wat je wil. Zou zowizo een ander water gekozen hebben zonder verhalen etc etc,scheeld achteraf geouwehoer van jou kant af terwijl je het eigenlijk wel wist snap ie.

Cheers
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
ben bosman
Berichten: 38
Lid geworden op: 10-03-2011 09:29
Locatie: rottum

09-11-2011 20:31

Er wordt me 1 ding wel duidelijk, meneer van lake Bossard spreekt met dubbele tong. De grote bekende vissen zijn verkocht. Ik had een beetje pbtjes verstuurd op engelse forums. Eentje is alleen maar aktief op bossardtopics om alles goed te praten. Er komen veel berichten deze kant op over leugens en valse beloftes richting klanten. Ik doe zoals Leen het zegt, ik begin er niet aan.
ben bosman
Berichten: 38
Lid geworden op: 10-03-2011 09:29
Locatie: rottum

11-11-2011 20:37

Vandaag nog meer te horen gekregen. Dit keer allemaal positief. Mijn maat ziet het nog wel zitten, ik ga liever op zoek naar een ander water. Het zal een trip worden die we nog nooit eerder hebben ondernomen. Mijn maat heeft echt behoefte aan een trammelantvrije visvakantie, iemand suggesties? Pb mag ook
Gebruikersavatar
Mick Paine
Berichten: 33
Lid geworden op: 28-01-2008 13:51

12-11-2011 14:36

Normaal zou ik niet reageren op zulke posten, maar ik voel mij min of meer verplicht om het nu te doen.
Ik ben net terug van een weekje vissen op Lake Bossard, de derde keer dat ik daar vis in de laatste 16 maanden.
Ik was voorheen niet echt een fan van betaalwateren, maar nu dat ik wat ouder bent, wil ik een beetje comfort als ik aan de waterkant zit. Ik hou van een lekkere douche in de ochtend en lekkere eten s'ochtends en s'avonds en dat krijg je allemaal daar op Bossard.
De eigenaren, Steve en Sandy Bond doen er echt alles voor om je week successful en aangenaam te maken, was het niet zo, dan was ik maar een keer geweest in plaats van 3 keer.
De groter vissen zwemmen daar nog steeds, ik heb ze zelf gezien, helaas niet aan mijn lijn gehad, maar wel gezien.
Steve heeft wel een fish-farm, maar de vis die hij verkoopt zijn niet de karper, maar witvis. Hij houdt teveel van karper om ze te verkopen, hij is juist altijd bezig om nog groter karper te kopen, niet om ze kwijt te raken.
Ik weet ongeveer waar deze verhalen vandaan komen en ze zijn gewoon NIET WAAR. Ik vind het verschrikkelijk om zulke leugens te lezen op dit forum, vooral van mensen die daar nooit geweest zijn, mensen die Steve en Sandy Bond niet kennen en vooral mensen die zulke verhalen overnemen van mensen die ze niet kennen.
Ik ga volgende jaar weer terug naar Bossard, het is een schitterende meer, midden in een bos, met stekken die gebouwd zijn voor en door karpervissers, de karper zijn er wel aanwezig, ik heb er genoeg van gezien, de sfeer daar is ongelofelijk rustig en al is het niet een echt makkelijke water, de vangsten zijn goed, vooral als je advies van Steve aanneemt.
Tot nu toe zijn mij beste vis- een 19.9kg schub, een 16kg graskarper, en een 18kg spiegel plus wat kleinere exemplaren, tussen de 12 en 15kg. Ik heb een 25kg spiegel op de kant gezien en een Nederlandse jongen (naam onbekend bij mij) heeft een vis van bijna 30kg gevangen dit jaar dus daar zijn vis genoeg om te vangen.
Nogmaals, het is niet een water voor beginners, maar als je luistert naar de eigenaar, heb je een goede kans om een flinke vis te vangen.
Als je meer wil weten, kom naar CARP ZWOLLE in februari en praat even met Steve en Sandy Bond erover, ze staan daar voor de derde keer. Als je wil boeken, wees er snel bij, want ze zijn nu al aardig vol.
Hopelijk is het nu afgelopen met de geroddel en leugens over Lake Bossard op dit forum.
Groeten,

Mick
ben bosman
Berichten: 38
Lid geworden op: 10-03-2011 09:29
Locatie: rottum

12-11-2011 15:25

Leugens en geroddel? Ik vraag gewoon info via dit forum omdat in mijn vriendenkring dit water onbekend is. Vandaar dat ik via internet op een engelse site kwam waar men niet altijd even vrolijk was over bepaalde factoren.
Ik werk in de bouw en mijn maat is arbeidsongeschikt. Als we geld uitgeven dan willen we dat in goede overweging doen. Juist het verhaal van visserservaringen zoals dat van jou was de insteek van mijn vraag, niet meer dan dat. Info, kennis en orientatie, daar is het ons om te doen. Ik heb gisteren uit een paar hoeken meningen gehoord, dat heb ik hierboven toch ook beschreven? Sorry maar ik wil gewoon veilig mijn hardverdiende geld uitgeven op een verantwoorde manier, daar is toch niet mis mee?

Met de vriendelijke groeten van:
B.C.M Bosman
Gebruikersavatar
Mick Paine
Berichten: 33
Lid geworden op: 28-01-2008 13:51

12-11-2011 16:28

ben bosman schreef:Er wordt me 1 ding wel duidelijk, meneer van lake Bossard spreekt met dubbele tong. De grote bekende vissen zijn verkocht.


Beste Ben,

Dat je informatie wil dat snap ik, maar dat je het bovenste schrijft snap ik niet. Hoe weet je dat? Wie is je bron? Is hij/zij te vertrouwen?
Ik hoor zoveel roddels in de hengelsport waarvan de meeste niet waar zijn, maar als ik het niet 100% weet dan houd ik ze voor mijzelf.
Weet je hoeveel schade een bedrijf kan oplopen door zulke roddels/leugens door te vertellen of op het net te zetten?
Ik heb zelf gezien hoe hard Steve en Sandy werken voor hun gasten, daarom ga ik steeds terug, en daarom reageer ik op de beschuldigingen die hierboven staan.
Je hoeft mij niet te geloven, als je naar Bossard gaat dan zal je het zelf ervaren. Ieder keer op Bossard heb ik mensen ontmoet die er voor de 2de, 3de of 4de keer heen gaan, dat doen ze niet als alle grote vissen er niet meer rond zwemmen toch?
Het is niet makkelijk om een water te kiezen voor een visvakantie, er zijn er zo veel, maar je moet niet altijd geloven wat je op het net leest, er zijn zoveel mensen die een eigen agenda hebben of gewoon jaloers zijn op anderen.
Ik hoop dat je een geschikt viswater vind, ik hoop ook dat jullie een super vakantie hebben met grote vis en persoonlijke records, maar alstublieft niet meer van zulke roddels plaatsen op het net, het is niet leuk voor hard werkende mensen die hun best doen om ons een super visvakantie te bezorgen.
Met vriendelijke groet,

Mick
ben bosman
Berichten: 38
Lid geworden op: 10-03-2011 09:29
Locatie: rottum

12-11-2011 17:58

Mick, schade toebrengen aan een bedrijf is niet iets wat ik wil veroorzaken. Hetgeen ik stel staat reeds beschreven op het internet. Ik heb van twee engelsmannen persoonlijk mail ontvangen dat er grote vissen verkocht zouden zijn. Dat dit misschien mensen kunnen zijn met andere bedoelingen is achteraf bekeken misschien ook wel mogelijk, ik ken ze niet. Ik zit nog niet heel erg lang in dit wereldje en schrik een beetje van de ophef. Ik ga volgend jaar vissen met mijn maat en leef daar erg naar toe. Hier in friesland is het vaak een combinatie van rook en vuur. Ik weet niet wat ik van deze kwestie moet vinden. Ik heb niet veel verstand van comp. Mailen enz. Lukt nog wel maar links e.d toevoegen lukt niet. Mensen met info over een andere betaalplas mogen mij we een pm sturen, ik laat het hierbij.
Met de vriendelijke groeten:
B.C.M Bosman
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

12-11-2011 18:29

Je hebt PB.

Gr,

Leen

Ps: Mick, schade brengen aan een bedrijf is een beetje te groot genomen he? Verhalen komen niet zomaar in de wereld,en zeker niet in deze branche.

Voor de rest mag er best over gepraat worden als dit te ronde gaat. (Je wil wel goed zitten,en zeker voor dat geld)
Noem eens een betaalput waar geen verhalen zijn? :wink:

Als ik opzoek ben naar een water,en krijg mailtjes van dat het er niet deugt dan wil ik er ook meer over weten voor ik er daadwerkelijk heen wil gaan.

Wil niet zeggen dat het over deze kwestie er echt zo aan toe gaat! vandaar dus de vraag van Ben.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Mick Paine
Berichten: 33
Lid geworden op: 28-01-2008 13:51

12-11-2011 21:19

Beste Leen,
De karperwereld is vol met halvewaarheden, roddels en gewone leugens. Ik zit er al bijna 30 jaar in en geloof mij, het verbaasd mij nog steeds hoe laag mensen gaan om problemen te maken voor mensen die ze niet eens kennen.
Misschien heeft Ben dat niet bewust gedaan, maar nu staat het verhaal op een nederlandse forum en voor dat je het weet, is het voor iedereen gewoon waar.
Ik heb met mijn eigen ogen gezien hoe ze alles doen op Bossard, ik heb Steve de hele nacht aan het waterkant gezien omdat hij dacht een karper te verliezen.
De man heeft er alles voorover voor zijn vis en ook voor zijn gasten, dag en nacht is hij ermee bezig. Ik weet wat hij ingestoken heeft in zijn bedrijf-bloed, zweet en tranen, dan moet ik lezen dat hij zijn grote vis heeft verkocht? Totale bullshit is het. Waarom zou iemand iets verkopen waarmee hij zijn brood verdiend?
Natuurlijk kunnen zulke verhalen schade toe brengen aan zijn bedrijf. Zoals wij in Engeland zeggen 'Good news travels fast, but bad news travels even faster".
Iedereen mag een mening hebben, maar om te zeggen dat de eigenaar van een viswater liegt en zijn vis heeft verkocht gaat mij te ver.

Met vriendelijke groet,

Mick
Gebruikersavatar
dave troost
Berichten: 482
Lid geworden op: 26-07-2005 17:53
Contacteer:

19-11-2011 10:04

Hoi Ben,

Steve gaat als het moet 's nachts met z'n wetsuit aan kopje onder om een verstrikt geraakt karper los te maken. Je mag hem echt 24 uur p/d bellen als het gaat om de gezondheid van z'n vissen. Loop je weg van je hengels en hij ziet dat? Mag je je spullen pakken en naar huis.

Hij heeft huis en haard in Engeland achtergelaten om in Frankrijk iets moois op te bouwen. De beginjaren heeft hij in een bivvy gewoond en zijn vrouw in Engeland achtergelaten om alles voor te bereiden. Bossard is dé droom die voor Steve is uitgekomen.

Toppers van het water verkopen? Nooit!
Gebruikersavatar
Ryan Debacker
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-07-2003 02:00
Locatie: Oostrozebeke B

21-11-2011 14:41

dave troost schreef:
Toppers van het water verkopen? Nooit!


Dat zou al triest zijn...

Mick Paine schreef: hij is juist altijd bezig om nog groter karper te kopen

Mick


en da's nog triestiger eigenlijk....
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

21-11-2011 21:54

Ryan,

Waarom is dat nog triester dan? Dat is toch het hele principe van een betaalwater runnen? Zo groot mogelijke karpers kopen en 'houden'. Wees blij dat hij ze koopt via de goede wegen, er zijn er zat die ze jatten.

Toevallig heb ik vrienden die op dit water geweest zijn (om even on topic te komen) en die zijn zeer enthousiat. Ze gaan volgend jaar weer! Ze hebben schitterende vissen gevangen en waren vol lof over de eigenaar.
Als je er maar vertrouwen in hebt.
mark berk
Berichten: 514
Lid geworden op: 23-03-2010 10:33

22-11-2011 17:10

" er zijn er zat die ze jatten."

Dat zijn ws ook de mensen die met dit soort verhalen komen.. :-?

Ken t water alleen maar van de pc. maar er zijn zat mindere ..
Gebruikersavatar
Ryan Debacker
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-07-2003 02:00
Locatie: Oostrozebeke B

23-11-2011 09:21

Lexus Cuyten schreef:Ryan,

Waarom is dat nog triester dan? Dat is toch het hele principe van een betaalwater runnen? Zo groot mogelijke karpers kopen en 'houden'. Wees blij dat hij ze koopt via de goede wegen, er zijn er zat die ze jatten.

Toevallig heb ik vrienden die op dit water geweest zijn (om even on topic te komen) en die zijn zeer enthousiat. Ze gaan volgend jaar weer! Ze hebben schitterende vissen gevangen en waren vol lof over de eigenaar.


Welke wegen zouden dat dan zijn ? Ken jij kwekerijen die 40 ponders verkopen dan ?
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

23-11-2011 10:24

Jah

La Horre en 5 andere wateren(Waarschijnlijk meer wateren) staan aangesloten bij 1 van de grootste Viskwekerijen van Frankrijk. vanuit dat water worden elk najaar vissen geselecteerd tijdens 3 nettingen en kopers kunnen dan de vissen kiezen en kopen die ze willen hebben in hun wateren.

En het gaat om gewichten van tussen de 30 lb en 50 lb.

Vanuit de kwekerijen worden dan weer nieuwe vissie's in het kweekwater gezet,die zich naast La Horre bevind.

De samenwerking gebeurd met deze viskwekerij

http://www.pisciculturebachelier.fr/
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

23-11-2011 12:53

Kweekwater moet opgroei water zijn! Worden erin uitgezet tussen de 5 en 10 lb
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

23-11-2011 15:20

En tijdens een vidange kan je vis ook opkopen heb ik begrepen. Anders wordt het vismeel.
jurie romkes
Berichten: 5
Lid geworden op: 12-06-2011 20:24
Locatie: urk

10-08-2014 16:48

hoi allemaal ik ben met een vriend ook een week op bossard geweest
en het was top maar ik heb ook iets te melden waar je nergens iets over leest.
mooie omgeving veel schaduw.
mooie stekken veel keus, voor ieder wat wils.

wij waren met zijn 2 en hadden een dubbel stek en er waren 9 vissers deze week

het is een moeilijk meer om te bevissen en wij hebben hier veel geleerd wij hadden in totaal 5 vissen
waarvan de zwaartse 42 pond en het waren kracht patsers stuk voor stuk en kern gezond.

ik zou er zo weer naar toe gaan en vind het jammer dat er een paar minpuntjes zijn
namelijk :

Muskusratten wel niet bij je tent maar wel op je stek wij vingen er 1 en in totaal zijn er 3 gevangen
die week ,gewoon aan je rig .

Voorns, het sterft er van de voorns je zou bijna denken van pirhana's ze vreten je bolies van je rig af
dus gebruik geen partikels zoals ons want je word gek van je beetmelder
ps. gebruik ook geen stickmix of foam want daar komen ze ook op af. :-?

en wij vermoeden ook kreeft want ons nepmais was ook aangevreten mischien ook de muskusrat maar een engelse visser ving een kreeft dus speel hier ook op in

dus na een paar dagen knaken met partikels (gekocht bij steve ) restant terug gegeven
en verder met bolies en toen kwam er vis op de kant

verder super gehad en ga misschien wel weer een keer terug :P
jurie romkes
Berichten: 5
Lid geworden op: 12-06-2011 20:24
Locatie: urk

10-08-2014 19:34

ps vergat nog te melden

vis tips :

steve zal dat ook vertellen strak tegen de overkant en safety first

wij hadden genoeg lood mee 4 oz lood i.v.m drop off lead maar dit was te licht
dus kochten we bij steve die ook genoeg materiaal verkoopt 10 oz dus 300 gram lood

en dan strak tegen de overkant met dichte slip en vreselijk strak aandraaien
wij hebben geen enkele vis verspeeld in de obstakels,takken,etc

o,ja onze popups bleven wel altijd aan de rig zitten dus als eventueel je bolie er af is zit je niet voor niets bezig

ik zou zeggen geef het een kans je leert er alleen maar van
Plaats reactie