Abbey lakes(Etang du Heron)

Forumregels
Huisregel 1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen. Om dit laatste mogelijk te maken is hiervoor een apart forum ingericht, waarin zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Daarbij gelden wel de huisregels van dit board. Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd. Bespreking van betaalwater in andere forums van Carpboard is niet toegestaan.
Robert Seinen
Berichten: 14
Lid geworden op: 06-05-2011 11:47

17-07-2011 14:37

Over 2 weken is het zo ver, mijn eerste trip naar Frankrijk om te Karpervissen, ik ga naar Abbey lakes, en ga aan Etang du Heron vissen, ik heb er enorm veel zin aan, en de voorbereidingen zijn ook al in volle gang, zoals het aankopen van aas en rigs en dergelijke.

Nu heb ik een vraag kan iemand mij een beetje op weg helpen, zodat ik daar hopelijk nog wel een paar leuke karpers wet te scoren?
Als aas heb ik al 5 kilo Mainline Cell en 5 kilo Mainline Pineapple boillies, en de nodige pop ups hierbij?
Laatst gewijzigd door Robert Seinen op 26-07-2011 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Wesley van Baest
Berichten: 98
Lid geworden op: 28-08-2007 12:17
Locatie: Tilburg

17-07-2011 17:52

Koop de feeding pellets aldaar. Die beesten worden daar swinters mee bijgevoed, werkte voor ons wel iig.

Gr
P.B. 2008: 48 pond Leder!!!
Gebruikersavatar
Ivan Tolenaars
Berichten: 372
Lid geworden op: 13-03-2010 06:44

17-07-2011 19:58

Niet massaal voeren is mij verteld daar , maar kleine pva plekjes met je aasje erbij.
Massaal voeren schrikt de vis af en ze komen dan pas een dag of 3 later terug zeiden ze.
Ik heb niet gevoerd en kreeg 6 runs , en mijn maat heeft wel massaal gevoerd en gespod en heeft op de laatste dag van de week 1 run gekregen. ( toevallig ook na het voeren van die feeding pellets ja)
ps. 1 grote commercie daar , waar je mij niet vaak meer zult zien iniedergeval.
ALs je iets vraagt over aas kunnen ze alleen maar MAINLINE zeggen.
En als je iets vraagt over onderlijnen kunnen ze alleen maar FOX zeggen.
As the weed gets thicker, minds get sicker
red de laat
Berichten: 126
Lid geworden op: 15-07-2008 14:41
Locatie: moergestel

18-07-2011 11:26

pva zakje vol met pallets en eventueel wat bollie kruim.
wat ik wel altijd daaraan toe voegde was een scheutje dip dat voor een spoor door het water zorgt.
voor de rest geen gekke toestanden gewoon normaal dan vang je je visjes wel .
nog 1 tip s'ochtends vroeg er uit en je oren en ogen de kost geven daar waar de vis springt moet je vissen.
zou bijna zeggen een springende vis is een gevangen vis
als groen staat voor onervaren.... en links voor onhandig.... waar staat groenlinks dan voor ?
Robert Seinen
Berichten: 14
Lid geworden op: 06-05-2011 11:47

19-07-2011 23:18

Bedankt voor de tips :D ga er zeker mee aan de slag, heb ook al de PVA zakjes aangeschaft, nu nog de voerpellets ed.
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

21-07-2011 11:51

Wees voorbereid op wiervissen. Zoek naar kale plekken. Aas weest er zuinig op. Kleine pva zakjes moet het wel doen. Je kan wel een camagne beginnen om de boel op te starten.

Ik hoop overigens voor je dat het niet vol zit. Wij hadden er ook geboekt maar ondanks er max 17 man op mochten zitten zaten er al 20 toen we aankwamen. En dat maakt het wat lastiger met stekkeuze.

Verder goed kijken waar de vis zit en verkassen mits mogelijk
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Robert Seinen
Berichten: 14
Lid geworden op: 06-05-2011 11:47

24-07-2011 16:47

Inderdaad heb ik ook veel gelezen over het wier daar, we gaan het zien, ze hebben er een tijdje terug wel een maaisessie gehad dus er is ook wier weg gehaald, we zullen het wel zien.

Kleine pva zakjes hebben we idd ook hehaald, deze week alleen nog de voerpellets halen, en dan aankomende vrijdagnacht rijden, om er zaterdagmorgen heel op tijd te zijn om een mooi plekje uit te zoeken :D
Robert Seinen
Berichten: 14
Lid geworden op: 06-05-2011 11:47

26-09-2011 22:44

Nou het was me wel een week lang wiervissen op stek 14, helaas waren wij niet in het bezit van een boot om devissen te landen.

De eerste dag 1 run gehad op een hengel van mijn maat, hij was net naar het toilet, helaas stopte de run weer, dus niks gevangen, de daarop volgende twee dagen geen enkel piepje, nadat mijn maat Jeroen Flokstra had gesproken bij de receptie, en tips kreeg van waar en hoe te vissen hebben we gelijk de lijnen verlegd, en zowaar begon ik na een paar uur runs te krijgen op mijn hengels, alleen op de hengels van mijn maat de hele week verder geen runs meer gehad, daarom maar besloten om run om run te doen met mijn hengels, zodat hij ook nog een paar vissen kon pakken, we hebben veel vissen verspeeld, mijn maat verspeelde een zekere 50+ zo'n 5 meter voor de kant door het wier, we hebben vanaf dag 4 nog 9 vissen op de kant gekregen, dit vonden wij toch een prestatie door het wier :roll:.
De zwaarste van mijn maat was een van 33 pond, dit was net geen pr, en mijn zwaarste was een spiegel van 47 pond, dit was voor mij wel een dik pr, maar kan ook bijna niet anders, want ik vis amper een jaar op karper :lol:

Ik kom hier zeker nog eens terug, maar dan in april of zo.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

27-09-2011 11:53

Hoeveel lipje had je?

foks lipglue meegenomen? :lol:
It's okay 2 pay
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

27-09-2011 12:49

Ik kan daar echt niet om lachen, gewoon triest. Je hebt gewoon een bootje nodig als er veel wier staat anders gewoon niet aan beginnen op welk water dan ook PUNT
Let op slagboom !
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

27-09-2011 12:54

ze hebben al een jaar ervaring dennis . :roll: gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

27-09-2011 13:17

wilde het een beetje luchtig houden. Je wilt niet weten wat ik ge delt heb.

Maar eh ze kunnen nicht sagen dat ze het niet gewusst haben. Zie eind juli: bereid je voor....


Ik weet niet wat erger is:

De visserts of de beheerderts. Ik denk toch de laatste. Zonder boot? Ga maar weg. Of zorg voor een boot
It's okay 2 pay
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

27-09-2011 13:37

Het begint me gewoon steeds meer op te vallen. Pas verhalen gehoord over Maveline "ze kregen de karpers niet door het klote wier getrokken" en zelf gezien op etang de mont in dit geval dan takken maar dat was ook zo kansloos. Uitvaren met je radiografische voerbootje strak tegen de takken aan, slip open en in een tent tig meters verderop gaan liggen. Als ze dan de hengel na een volle run pakken zo hard mogelijk trekken en schelden dat ie vast zit. Ik had mijn eigen bootje bij me en er lag er nog één bij de eilandstek die had ik op dag 1 al aan geboden maar dat was niet nodig. Ik wil trouwens echt niet goed praten dat met een bootje erbij je overal kan gaan zitten en doen maar je kan dan tenminsten nog iets doen. Al haal je een speelgoed opblaasbootje in het plaatselijk dorpje. En weet je wat het ook is volgens mij is fors betaald om er te vissen dus er moet en zal gevangen worden tenkoste van alles.
Let op slagboom !
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

27-09-2011 14:38

Dat zegt dus meer over de vissers dan over de beheerders.

Begrijp je nu waarom ik de btw en aan het verheerlijken ben? Wil jij die tobbers op je water? Ik niet.

Zonder dollen. dit soort fratsen ligt aan de beheerders. Soms moet je je put sluiten of... dik geld uitgeven en maaien.

MVG

Klaas
It's okay 2 pay
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

27-09-2011 15:18

meschien moeten ze wel een beheerder zoals patrice erneerzetten :lol:
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Robert Seinen
Berichten: 14
Lid geworden op: 06-05-2011 11:47

27-09-2011 16:47

Erg jammer dat er toch van die arrogante karpervissers zijn, die denken dat een ander die net een jaar karper vist niet weet hoe je met een karper om moet gaan, en dat alleen hun dat weten, tuurlijk ros ik die vis niet los uit het wier, en ja ik heb spullen bij me om de lippen van de vis te behandelen nadat ze gevangen zijn, als jullie niet wat nuttigs te vertellen hebben blijf dan weg uit dit topic :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Gebruikersavatar
leon gijtenbeek
Berichten: 219
Lid geworden op: 06-12-2006 21:07
Locatie: groesbeek

27-09-2011 18:07

Robert,

ze proberen je iets uit te leggen,maar als je dat al niet snapt?????.

Of snap je het wel,maar je begrijpt het niet.
carpfishing,respect 2 all.

verbeter de wereld,begin bij je zelf!!
Robert Seinen
Berichten: 14
Lid geworden op: 06-05-2011 11:47

27-09-2011 18:34

Leon,

Onderstaande quote zie ik niet als uitleggen, ik maak hierop uit dat ik geen ervaring zou hebben met (karper)vissen, en vind het gewoon erg jammer dat mensen direct zo oordelen over iemand die ze nog nooit een vis hebben zien landen!

Trouwens ik vind dat in de meeste reacties weinig uitgelegd wordt, maar snel geoordeeld wordt, en dat is me al vaker op dit forum opgevallen :cry:

Harald van der Graaf schreef:ze hebben al een jaar ervaring dennis . :roll: gr harald
Maarten Achterhuis
Berichten: 162
Lid geworden op: 16-10-2010 10:52

27-09-2011 19:39

weet iemand of er nog veel wier zit in Heron en Fox zo rond begin maart. Of is het dan allemaal afgestroven door de winter?
ronny geens
Berichten: 174
Lid geworden op: 18-08-2003 02:00
Locatie: beverlo

27-09-2011 23:38

Ik vind eerder dat ze op elk wierwater een boot moeten verplichten. En speelgoed bootjes zouden dan niet tellen als boot.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

30-09-2011 14:55

Robert Seinen schreef:en vind het gewoon erg jammer dat mensen direct zo oordelen over iemand die ze nog nooit een vis hebben zien landen!


DAn moet je ze natuurlijk wel landen.. ;)

Als je nu eens begrijpend leest dan staan er tal van tips in. De beheerder van dat Ebbie Leek ( in dit geval zeer toepasselijk) had jullie gewoon moeten weigeren. Geen boot? Geen wiervissen.

It's as simple as that.

Dat je jezelf hier zo profileert en het dan ook nog goed probeert te lullen zegt alles..

Maar je hebt in ieder geval een PB gevangen, de rest maakt toch geen zak uit..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

30-09-2011 15:39

Robert Seinen schreef:Erg jammer dat er toch van die arrogante karpervissers zijn, die denken dat een ander die net een jaar karper vist niet weet hoe je met een karper om moet gaan, en dat alleen hun dat weten, tuurlijk ros ik die vis niet los uit het wier, en ja ik heb spullen bij me om de lippen van de vis te behandelen nadat ze gevangen zijn, als jullie niet wat nuttigs te vertellen hebben blijf dan weg uit dit topic :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:



Klaas had het volgens mij niet over de vissen die gevangen zijn :roll:
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

30-09-2011 15:46

Ik zal het zo vriendelijk mogelijk doen en zeggen. Hoeveel tips had u gehad willen hebben? Van mij krijg je nul meer. Je doet er toch geen fuk mee.
Heel eerlijk? De beheerder zou je vooraf moeten waarschuwen en een boot mee laten nemen. Niet meegenomen? Weg sturen. De man krijgt best door dat het zijn vreten is...

ff plakken en knippen.



Nu heb ik een vraag kan iemand mij een beetje op weg helpen, zodat ik daar hopelijk nog wel een paar leuke karpers wet te scoren?
Als aas heb ik al 5 kilo Mainline Cell en 5 kilo Mainline Pineapple boillies, en de nodige pop ups hierbij?

Laatst bijgewerkt door Robert Seinen op 26-07-2011 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt


Wees voorbereid op wiervissen. Zoek naar kale plekken. Aas weest er zuinig op. Kleine pva zakjes moet het wel doen. Je kan wel een camagne beginnen om de boel op te starten.

Inderdaad heb ik ook veel gelezen over het wier daar, we gaan het zien, ze hebben er een tijdje terug wel een maaisessie gehad dus er is ook wier weg gehaald, we zullen het wel zien.

Nou het was me wel een week lang wiervissen op stek 14, helaas waren wij niet in het bezit van een boot om devissen te landen.



PS ik had het over de gevangen lippen. De lippen losgescheurd van de arme vissen, vissen die er niets aan kunnen doen dat een gewaarschuwd rampenist ze door het wier wil sleuren. Probeer de nieuwe glue van ESV eens :lol:
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

03-10-2011 08:51

Triest om dit allemaal te lezen....

Draait tegenwoordig nog allemaal om 1 ding.....


Beste Robert,

Ervaring krijg je door veel te vissen. Dat leer je met de jaren.
Als ik lees dat jullie pas na een gesprek met jeroen vis begonnen te vangen, dan snap ik dat mensen beginnen over je ervaring.
nik helmond
Berichten: 30
Lid geworden op: 13-08-2008 22:17

05-01-2012 11:01

jammer dat er in de regels aangeven word dat een boot verboden word
mits het anders vermeld staat op de site.
Toen wij er voor het eerst heen gingen hadden wij ook de discussie zullen we hem wel of niet meenemen
Toch maar wel meegenomen terwijl het niet aangegeven stond op de website en toen we daar kwamen zagen we iedereen de boot gebruiken
Neem hem dus altijd mee want je hebt hem eigenlijk altijd nodig daar (wier zomer en winter).
Veel succes allemaal