Étang de la Poitevinière

Forumregels
Huisregel 1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen. Om dit laatste mogelijk te maken is hiervoor een apart forum ingericht, waarin zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Daarbij gelden wel de huisregels van dit board. Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd. Bespreking van betaalwater in andere forums van Carpboard is niet toegestaan.
Plaats reactie
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

09-05-2011 22:24

Veel gelezen op het forum, maar verder nog weinig kunnen vinden. Momenteel dan ook orienterend of dit een water is om naar toe te gaan in Oktober. Staat wel hoog op het lijstje.

Waar ik voornamelijk nieuwsgierig naar ben is hoe de actuele stand van zaken is.

- is de afvissing vorig jaar gedaan?
- is er nieuwe vis uitgezet?
- zijn de vangsten nog steeds goed/ slecht

En andere info is ook meer dan welkom.

Bedankt alvast.
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
leon gijtenbeek
Berichten: 219
Lid geworden op: 06-12-2006 21:07
Locatie: groesbeek

10-05-2011 17:38

Etang de La Poiteviniere (330) op Betaalwater.nl staan verhalen bij.
carpfishing,respect 2 all.

verbeter de wereld,begin bij je zelf!!
Anton Kolker
Berichten: 85
Lid geworden op: 10-12-2002 01:00
Locatie: Emmen

10-05-2011 18:34

Jan willem
De afvissing is gedaan, en er is 20 ton brasem afgehaald.
Volgens mij is er geen nieuwe uitzetting geweest.
En voor de vangsten zul je betaalwater.nl goed in de gaten kunnen houden.
Ik ben er vorig jaar geweest in mei, toen waren de vangsten slecht, zelfs de reservaat stekken leverden toen weinig vis op, op uitzondering na natuurlijk.
Ik neem aan dat de vangsten nu wel weer beter zijn, maar het is in ieder geval een heel mooi water.
Succes
ai bieten moei ook hangen blieven
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

10-05-2011 18:35

Jan

Kijk hier anders even als je wil,wellicht helpt dit je een beetje.

http://www.carpforum.co.uk/Shared/Messa ... &ReadAll=1

Gr,

Leen
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

10-05-2011 23:06

Plan in is eerste week oktober. Reservaatstekken zijn al bezet voor de rest van het jaar en deels voor 2012 al... Eilandstekken zijn nog vrij. Dat is waar ik momenteel ook aan denk.. In de rivierbedding, eventueel een single popupje richting de bootstek of andere lege hoek..

Afijn, opties genoeg..

Lees wel erg veel hoeveelheden vier.. 100-150 kilo.. Echt nodig??
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Dave Roemeling
Berichten: 12
Lid geworden op: 16-06-2004 22:26
Locatie: Houten

19-05-2011 15:48

Jan Willem,

Ben er 2 weken geleden geweest. Er is inderdaad heel veel brasem af en er is nieuwe vis uitgezet.
We vingen een aantal visjes van een pond of 8.
Het water stond ook erg laag door de droogte maar er was goed te vissen.
De vangsten waren vrij goed, wij zaten midden in de paai maar hebben toch nog redelijk goed gevangen.
Ben er nu 7 keer geweest in de afgelopen 10 jaar maar moet zeggen dat het er nu wel een hoop verbeterd is. Het water was erg helder en ook rondom het water is een hoop gedaan.
De vangsten waren voor zover ik kon zien en heb ervaren een stuk beter dan de afgelopen 3 jaar.
Zou inderdaad beginnen met heel weinig voer en pas als je gaat vangen wat meer gaan voeren. Vergaat zeker je werppijp of spodhengel niet.
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

21-05-2011 00:18

Reservaat volgeboekt?

Voor zover ik weet zijn er maar weinig vissers die er mogen vissen. De stekken zijn in ieder geval niet te boeken via Fishermanholidays en ze zijn eigenlijk gewoon gesloten!
Lijkt mij erg sterk dat het reservaat volgeboekt zou zijn? Maar goed, ik kan het mis hebben natuurlijk. Engelse vissers hebben ook nog getracht er te vissen, maar dit werd ook niet gehonoreerd.
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

22-05-2011 20:06

Rivierbedding is er niet ben er met een boot met dieptemeter op geweest.
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

22-05-2011 23:40

Kijk eens op http://www.chateaulake.co.uk

Er staan foto's van de aflating. Voor de meeste stekken een leuk beeld van de bodem te zien, of beter gezegd de niet interessante bodem. Je ziet dat er langs het eiland wel een diepere plek is.
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

10-06-2011 17:43

Afgelopen week teruggekomen van een sessie. Helaas was het weer te goed in mijn ogen, het water te laag en voor de mensen die nog gaan.....neem iets van pop ups mee.

Ik heb een film gemonteerd voor prive gebruik, maar ook op Youtube geplaatst. Voor degene die interesse hebben staan de linkjes hieronder. Het zijn 2 delen en de totale duur bedraagt circa 30minuten.

Deel 1
Deel 2

De aflating heeft ervoor gezorgd dat bij het vollopen wiergroei en zweef alg is ontstaan op de ondiepte van het water. Wij moesten ver waden om over het wier heen te vissen. Het is nog minimaal op de bodem, dus geen Canadees wier o.i.d. Wij vingen nagenoeg alles met een Pineaple pop up gevist met een shot on the hook. Bodem aas was een aanbeet van 10 op 1 i.v.m. de pop ups. Voorgaande keren wisten wij nagenoeg geen aanbeten te genereren op pop ups. Ook vingen wij meer kleine karper, de grotere vissen werden meer op het meer zelf gevangen en niet in het reservaat. Reservaat blijft overigens gesloten. Heb gesproken met de eigenaar van het meer die ons bezocht op de stek voor een praatje e.d. Ondanks alles toch 58 vissen gevangen en was het gewoon weer een zeer leuke trip waarin wel gewerkt moest worden voor het vangen van de vis. Dus alle hengels ver uitlopen en heel ver gooien. Alle vis zat tegen de overzijde aan waar de bodem meer zanderig (harder) was dan aan onze zijde.
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

10-06-2011 18:48

Ziet er goed uit man.
Leuk om te zien dat je ook samen met je broer vist.
Zijn maar weinig broers die de hobby fanatiek delen.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

10-06-2011 19:11

Ik had je een beetje gevolgd op het Engelse board. Aan de voorbereiding had het lijkt me niet gelegen.
Leuke fimpjes en de sfeer was ook goed zo te zien.

En inderdaad een broer die ook graag vist op karper zie je niet vaak.
Mag zelf ook in mijn handjes knijpen dat mijn broer ook graag vist op karper. Beste vismaat die er is.

Succes verder met het vissen Jordy
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

11-06-2011 00:44

Bedankt,

Een vissende broer is idd het beste gezelschap voor een langere trip. Zat idd met op het Engelse forum....mensen reageren daar gewoon anders als hier. En daar komt meer info vandaan over het meer.

Leen,

suc6 op La Horre denk ik binnenkort?
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
Michiels Gino
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2004 22:22
Locatie: Bredene (België)

11-06-2011 10:09

Leek me een mooie sessie, ben daar ook tweemaal geweest in november.
De eerste keer goed gevangen tot 16 kg, de tweede maal maar één enkele vis weten te strikken.
Zeer mooie filmpjes Trouwens.
Met welk programma heb je die gemaakt ?
Grts Gino
Greets Gino
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

11-06-2011 16:39

Bedankt!

Ik heb het gemaakt met Magix video deluxe 17 Plus ( op aanraden van) en dit was idd een fijn programma!

Ja, het meer kan je de ene maal in de loer nemen, de andere keer vet belonen....
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

11-06-2011 17:19

La horre ben ik al geweest,anderhalve week terug terug gekomen na 14 dagen vissen.

Maar inderdaad,met Engelse valt beter te lulllen 8)
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Jeroen van de Ven
Berichten: 26
Lid geworden op: 19-01-2002 01:00

11-06-2011 21:16

jordyopthof,

Complement voor de mooie filmpjes. welke stekken heb je bevist als ik vragen mag. wil hier ook naar toe. Zat aan stek 26-27 te denken. Liggen deze dicht tegen bij elkaar?
Wat was je grootste karper deze sessie?

Groeten,

Jeroen
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

11-06-2011 21:50

25 26 en 27 heb ik zelf nooit gevist. Maar ik weet wel dat deze hoek vaak door een groepje van 3 vissers wordt afgehuurd. Volgens mij zitten ze dan allen op een eigen stek en niet dubbel per stek.

De grootste van deze sessie was ''slechts'' 18 kilo. Wij visten op het reservaat, maar dit was enkel toegestaan ivm een contact met de eigenaar van het meer en het geschreven artikel in Karper. Nu is het reservaat gesloten voor boekingen. Maar.....naar verluid zal het volgend jaar weer geopend worden. Dit is wel afhankelijk van hoe de vis reageert dit jaar, aangezien de brasem de karper over het gehele meer anders heeft doen azen? De kleine karper is in ieder geval gretig!
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

11-06-2011 21:55

Hé ik zag een toploodje vliegen! :D
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

11-06-2011 23:15

Ja, de Gardner komt normaal wel los.....tenzij er wier omheen hangt.... :lol: Was af en toe flink wegduiken...
Laatst gewijzigd door jordyopthof op 12-06-2011 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
William Crommentuijn
Berichten: 504
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: grubbenvorst

12-06-2011 11:03

Jordy,

Zag het op een ander forum ook al voorbij komen, en heb er genoten van je films. Weet je wat ik me altijd afvraag als ik zoiets zie, wat een moeite kost het om zo'n mooi beeldmateriaal te maken. Meestal als ik een run heb is het kleine paniek, en het laatste waar ik dan aan denk is wel om met draaiende camera naar mijn hengels te rennen.
Dus even serieuze vraag hoe "plan" je zoiets allemaal in met het vissen, je ziet het de laatste tijd veel vaker, vissers die leuke vis filmpjes maken van hun binnenlandse en buitenlandse sessies, ik denk dan altijd hoe doen ze dat toch.

Groet William
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

12-06-2011 13:21

Hoi William...

Allereerst is het filmen deze keer echt iets wat erbij is gekomen. Meer als het uittesten van een ''nieuwe hobby''... Mijn inspiratie....zie de film van Rick Bonkers van Carpaddicts.......Hierin zitten nog veel meer mooie effecten die ik ook eens zou willen toepassen.

Ik ben niet echt het persoon die normaliter altijd vol gas naar de hengels toe rent bij een aanbeet. Als je 's-nachts een aanbeet hebt, gaat hij soms ook al een aantal seconden af voordat wij überhaupt onszelf realiseren dat we beet hebben. Dus de camera lag wel veel klaar voordat wij naar de hengels toe liepen, die paar seconden op een obstakelvrij water maken dan niet zo veel uit denk ik zelf. Snel even camera pakken, aanklikken en lopen wat toch wel een leuk effect gaf al zeg ik het zelf! Had het nog niet eerder in een dvd o.i.d teruggezien. Wel spy camera's die op de hengel vast gemonteerd werden, maar dat geeft toch een ander beeld weer. De overige beelden werden gewoon tussendoor geschoten en eigenlijk kost het helemaal niet zoveel tijd om te doen. Van de in totaal 180 minuten heb ik het geknipt tot 30 minuten. Langer zou niet wenselijk zijn en denk ik dat je toch teveel dezelfde beelden krijgt, tenzij je ook net als de Engelsen gaat praten in je film......en ik ben niet zo'n prater :lol: Maar voor je het weet heb je een hoop beelden verzameld voor een leuke film.

Natuurlijk kun je ook de camera op het statief plaatsen en op de hengels filmen, maar dat zou ons in deze sessie teveel tijd (stroom) hebben gekost aangezien er niet echt een patroon zat in de tijd van de aanbeten. Dus de runs werden gefilmd vanaf het moment dat ze zich aandienden.

Groetjes,

Jordy
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Plaats reactie