Etang de la Forêt

Forumregels
Huisregel 1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen. Om dit laatste mogelijk te maken is hiervoor een apart forum ingericht, waarin zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Daarbij gelden wel de huisregels van dit board. Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd. Bespreking van betaalwater in andere forums van Carpboard is niet toegestaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pim Kersten
Berichten: 165
Lid geworden op: 05-04-2004 17:01
Locatie: Duiven

15-01-2011 18:41

Hallo,

heeft iemand ervaringen met dit water? Ook bekend als The Forest.
Het is een nieuw water in het pakket van fisherman holidays.
En het ziet er op internet goed uit maar dat wil nog wel eens tegenvallen
dus ben ik benieuwd of er al iemand is geweest?

Gr Pim
bram van gemert
Berichten: 11
Lid geworden op: 16-07-2010 10:51

15-01-2011 20:53

ben er in juni 2009 een week geweest toen nog te boeken via de eurocarpgoep en nu ook via carpconnections als le breuil is het zelfde water
het water ziet er erg mooi uit mooie stekken en een mooie natuur daar alleen stond toen het water helemaal vol met waterpest je weet niet wat je ziet er viel eigenlijk niet normaal te vissen zonder boot begin je er niets op 3 meter water staan er er waterplanten tot aan het wateropervlakte en je moet heel goed zoeken om een klein open plekje te vinden gewoon ingooien vanaf de kant is nuteloos kan je beter thuis blijven maar of ze er wat aan gedaan hebben zou ik niet weten we zaten er toen met 12 man te vissen de meeste blankte er of vingen er 1 en 2 jongens hadden er samen een stuk of 10 en ik zelf had gelukkig een gat in het wier gevonden na uren zoeken waar ik de laatste 4 dagen met 1 hengel nog 7 karpers heb kunnen vangen vond het een drama daar maarja wie weet dat het nu beter is de beheerder daar een fransman vond alles goed en had ergens interressen in vond alles best 1 keer in de week hebben we hem gezien sprak ook heel gebrekkig engels achter het kleine meer ligt een chemische fabriek en als de wind naar je toe staat stink het er niet echt lekker bah wat een rot lucht allemaal jammer want het is een mooi meer en niet te ver rijden
groetjes bram
Gebruikersavatar
Pim Kersten
Berichten: 165
Lid geworden op: 05-04-2004 17:01
Locatie: Duiven

16-01-2011 18:25

Oke, dat is wel minder van het wier! Er staat op de site dat het vanaf de zomer kan zijn en dat er al enkele graskarpers zijn uitgezet... Zelf wil ik eind april gaan dus dan kan het nog wel meevallen. Waren de vissen van formaat of veel kleinere vissen? Alvast bedankt voor de informatie.

Gr Pim
Stefan Baak
Berichten: 120
Lid geworden op: 07-12-2009 20:40

16-01-2011 20:26

Hallo,

Het is inderdaad een interessant water denk ik, je moet natuurlijk alleen wel door de informatie heen lezen die de aanbieders geven. maargoed dat is bij elk water zo.

Jammer dat ik net al voor 3 periodes geboekt heb, misschien inhet najaar een 4e trip wie weet.

voor de jongens die er wel naartoe gaan alvast veel plezier daar en vangse

Mzzl Steve'O
bram van gemert
Berichten: 11
Lid geworden op: 16-07-2010 10:51

16-01-2011 22:27

ik ben er geweest de eerste week van juni en toen stond het al helemaal vol echt overal in de 15 jaar 4 a 5 weken per jaar die ik nu in frankrijk vis op betaalwateren heb ik nog nooit zoiets gezien zo veel waterplanten gewoon bizar het water is glashelder dus als je er gaat vissen meen een waterkijker en boot mee anders ben je er kansloos ik heb er ook p v a zakken gebruikt om de wieren te pletten in de week dat ik er was was de zwaarste vis 29 pond zelf heb ik er vissen gevangen van 20 t/m 28 pond waren vissen uit het oude bestand denk ik leken mij geen vissen die pas uitgezet waren als je er gaat vissen zorg dat je goed voorberijd ben anders word het een drama of ze moeten er wat aan gedaan hebben succes
groetjes bram
Gebruikersavatar
Ruben Dekkers
Berichten: 8
Lid geworden op: 21-02-2011 17:49
Locatie: Meerle

26-04-2011 19:49

Is er iemand van jullie dit jaar al op dit water gaan vissen?
Graag had ik jullie ervaringen vernomen.

Ruben.!
Wouter van der Spek
Berichten: 19
Lid geworden op: 08-06-2007 23:04
Locatie: Oegstgeest

02-05-2011 18:20

ook ik zou graag weten of er nog iemand is geweest de afgelopen weken?

Zelf ga ik begin juni naar dit water!
Wouter van der Spek
Berichten: 19
Lid geworden op: 08-06-2007 23:04
Locatie: Oegstgeest

10-05-2011 14:01

iemand, niemand?
rene mulder
Berichten: 88
Lid geworden op: 05-03-2007 13:48

16-05-2011 17:26

Na veel klachten hoorde ik vandaag dat het water voor een aantal weken dicht gaat om wier en obstakels uit het water te halen.
kees roos
Berichten: 2
Lid geworden op: 05-06-2011 14:37

05-06-2011 14:56

Ik hoop inderdaad dat dit water een paar weken dicht gaat, en dat hadden ze al veel eerder moeten doen.
Wij zijn er afgelopen week geweest en hadden verwacht dat ze het voorjaar alles wel een beetje wier vrij konden krijgen.
Maar het tegendeel heeft zich bewezen.
Bij alle stekken licht een bood die je voor 10 euro per dag mag gebruiken en daar licht dan ook een waterkijker in die echt onmisbaar is.
Wij konden wel een paar gaten vinden tussen het wier maar dan noch was het onmogelijk om je hengel zonder montage verlies uit het water te krijgen.
We hebben vanuit de boot mooie vis zien zwemmen.
Het meer ziet er verder mooi uit, mooie ruime stekken daar licht het niet aan.
Alleen wel een beetje jammer dat op Hemelvaartsdag de douchgelegenheid voor ons gesloten was omdat hun een vrije dag hadden, maar tegen de middag had hij wel tijd om een rondje te rijden om voer te verkopen.
Deze week werd op alle stekken zeer slecht gevangen wij hebben zelf op het grote meer 1 maal iemand een vis zien scheppen vanuit een boot, en op het kleine meer is wel beter gevangen maar daar waren ze dan ook net klaar met wier ruimen toen wij aankwamen.
Kortom schandalig dat ze ons geld laten betalen voor een meer waar op dit moment niet te vissen valt.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

05-06-2011 15:58

Jah erg schandalig :-?

Is niet het enige water. Ook in Nederland schiet het de grond uit. En ook veel wateren in Frankrijk.
het wier daar kan je mee omgaan,als je een beetje kan vissen.

Enig idee wat het andere probleem was waarom er niet goed gevangen werd????

Explosie van natuurlijk voedsel! Het wier zit namelijk vol libelle larven en ander gespuis. Dan richt de vis zich echt op natuurlijk gedrag en is het gewoon een pak lastiger om de vis van het natuurlijk voedsel vandaan te houden! :wink:

Heb zelf ook met tal van andere de ogen uit de kassen lopen kijken. Zoveel vis die door het wier als grasmaaiers bezig waren. Ook op en rondom de stek springende en rollende vissen,die allemaal genoten van de ontelbare larven etc etc. :o

Het ligt niet altijd aan het beheer. het is warm geweest in Frankrijk en nog steeds. Enig idee hoe hard het wier dan groeit? Inderdaad daar valt niet tegenop te werken. Ook andere soorten wier zullen nu gaan groeien. Soms mag er ook niks aan gedaan worden omdat het onder natuur reservaat valt. Dan kan er geen kalcium gelost worden in het water of dergelijke om het wier tegen te gaan.

Iedergeval weet je het voor de volgende keer. :)

ps: kijk volgende keer je mailbox eens beter na als je wilt. Ik neem aan dat je geboekt hebt via Fisherman Holidays? Die melden altijd voorafgaand van iemand zijn trip over de problemen met het wier.

Athans hier iedergeval wel.

Dan laten ze je een keuze na

1- Annuleren
2-Keuze nemen uit 1 van de andere wateren
3- Geld terug of verzetten naar een andere datum.
4- je kan zelf ook informeren over de stand van zaken,lijkt me ook wel logies om dat te doen,zodat je niet voor jan lul aan kom kakken. :wink: 8)
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
kees roos
Berichten: 2
Lid geworden op: 05-06-2011 14:37

05-06-2011 16:16

Mijn mail box word iedere dag goed bekeken en daar hebben wij niets ontvangen.
En de rest begrijp ik ook prima hoor, maar dan nog vind ik persoonlijk dat een water ondangs wier wel bevisbaar moet zijn.
Op de website stond dat de kans op wiervorming sterk aanwezig is MAAR daar zou in het voorjaar aan gewerkt worden en daar zijn ze wel een beetje laat mee.
Of ze nu wel of niet al mochten bestrijden, je laat mensen niet betalen voor stekken waar zo moeilijk te vissen valt of zeg maar gewoon niet.
En er waren meer stekken bezet waar wij de zelfde klachten hoorden.
En net wat jij zecht is het netjes als ze van te voren zoiets aangeven of met een eventueel alternatief komen maar dat is zeker niet het geval.
Jim Garstman
Berichten: 2
Lid geworden op: 29-02-2012 13:11

29-02-2012 13:16

Beste heren,

Weet iemand al of de maatregelen die in 2011 vernomen zijn succesvol zijn verlopen?
Ik was van plan om een weekend te gaan boeken, maar als het nog steeds zo'n moeilijk bevisbaar water is denk ik dat ik maar iets anders zoek.
Heb je op de boot die je kan huren ook een dieptemeter en een elektrische motor?
groet,

Jim
rene mulder
Berichten: 88
Lid geworden op: 05-03-2007 13:48

21-03-2012 07:27

Afgelopen weekend een compensatieweekend gehad. Het wier is wel minder, maar in het midden staat het weer gewoon van beneden tot de oppervlakte. Verder ligt al het wier op de bodem tot wel 50 cm! dik. Ze hebben er dus wel iets aan gedaan, maar het blijft daar een probleem. We hebben daar 2 dagen en nachten gezeten met 9 hengels op stek 13 (huisje), en alleen maar zeelt gevangen. Het is een mooi water, maar het water is heel erg helder. Dus waarschijnlijk alleen in de nacht runs.
Wij gaan er nooit meer naar toe in ieder geval. Succes!



Jim Garstman schreef:Beste heren,

Weet iemand al of de maatregelen die in 2011 vernomen zijn succesvol zijn verlopen?
Ik was van plan om een weekend te gaan boeken, maar als het nog steeds zo'n moeilijk bevisbaar water is denk ik dat ik maar iets anders zoek.
Heb je op de boot die je kan huren ook een dieptemeter en een elektrische motor?
groet,

Jim
Jim Garstman
Berichten: 2
Lid geworden op: 29-02-2012 13:11

21-03-2012 08:39

Bedankt voor je reactie :D
Belachelijk dat ze geld durven te vragen voor een water wat zo onbevisbaar is, het is maar goed dat ik me bedacht heb en een ander water heb uitgezocht als ik het zo lees.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

21-03-2012 18:34

Vraag is of het wel verstandig is om met 9 hengels vanaf één stek te vissen. Je HOEFT niet met alle toegestane stokken te vissen, dat is iets wat een hoop mensen vergeten..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
rene mulder
Berichten: 88
Lid geworden op: 05-03-2007 13:48

21-03-2012 21:35

[qu
Het was stek 13. Een zeer grote stek waar je makkelijk met 3 man kan zitten. De 3 e hengel ging alleen eind van de avond erin. Onder je eigen kant.

ote="Sven van Anrooy"]Vraag is of het wel verstandig is om met 9 hengels vanaf één stek te vissen. Je HOEFT niet met alle toegestane stokken te vissen, dat is iets wat een hoop mensen vergeten..[/quote]
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

21-03-2012 22:21

Todat er een sterke vis zo eigenwijs is dat ie lekker onder de kant gaat hannessen en ff 2 (of meer) andere hengeltjes meepakt!

Het lijkt me, net als stek 1 en 12, wel 1 van de betere plekken ja!

Gr.
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

13-04-2012 02:59

Vorig jaar op per toeval lang gekomen. Reed aan de overkant van het meer, maar bleek prive te zijn. Was begin september en zat geen hond te vissen?

Mocht een week vissen voor 100 euro? inclusief boot. Ze wilde zeker graag een klant. Maar toch verder gekeken. Een stek zag er wel interessant uit. Op het oog veel wier, maar met de boot zijn er naar zeggen wel open plekken te vinden. Water was vrij goed doorzichtbaar dus een scoop is daar geen overbodige luxe om de bodem goed te bekijken.
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
rene mulder
Berichten: 88
Lid geworden op: 05-03-2007 13:48

15-04-2012 16:18

jordyopthof schreef:Vorig jaar op per toeval lang gekomen. Reed aan de overkant van het meer, maar bleek prive te zijn. Was begin september en zat geen hond te vissen?

Mocht een week vissen voor 100 euro? inclusief boot. Ze wilde zeker graag een klant. Maar toch verder gekeken. Een stek zag er wel interessant uit. Op het oog veel wier, maar met de boot zijn er naar zeggen wel open plekken te vinden. Water was vrij goed doorzichtbaar dus een scoop is daar geen overbodige luxe om de bodem goed te bekijken.

Neem van mij aan dat er geen open plek is te vinden. Dan zal je er zelf 1 moeten maken
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

16-04-2012 10:33

En wat is daar lastig aan?
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
rene mulder
Berichten: 88
Lid geworden op: 05-03-2007 13:48

16-04-2012 10:50

Normaal niet, maar ga daar maar het water op. Zoveel wier heb je nog nooit gezien. Ze hebben veel gesnoeid, maar er ligt een pak van 50 cm op de bodem. Er zitten ook veel te veel zeelten in het water.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

16-04-2012 11:17

50cm? C'est tout?

Serieus, als je een beetje tactisch de plekken kiest waar je dat doet (kijk naar paden/gangen in het wier, soms verborgen onder de toplaag maar ze zijn er zeker, dan moet het geen probleem zijn. Paar vierkante meter schoonharken, emmertje hennep erop.

Ik zou persoonlijk mijn aasje met lood ook nooit in het midden van die plek neerleggen.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
stephan jongeneel
Berichten: 13
Lid geworden op: 14-11-2009 16:39

01-05-2012 13:15

Ik heb er vorig jaar in april gevist.
Heb toen op het kleine meer gezeten.
Vond het formaat van de vissen erg tegen vallen (29 pond) zwaartse en een gemiddelde van 18 pond.
Ook was het lastig vissen door het wier.
Plaats reactie