Ervaringen Etang de Mont

Forumregels
Huisregel 1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen. Om dit laatste mogelijk te maken is hiervoor een apart forum ingericht, waarin zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Daarbij gelden wel de huisregels van dit board. Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd. Bespreking van betaalwater in andere forums van Carpboard is niet toegestaan.
De Caluwe Frank
Berichten: 8
Lid geworden op: 22-08-2010 15:31

22-11-2010 16:28

Hallo

Is er al iemand wezen vissen op dit water Etang de Mont, is een water dat je kan boeken bij Skv Karpertrips. Alle info over dit watertje is van harte welkom, ik wil nl volgend voorjaar er eens naar toe gaan als er nog plaats is tenminste ( lol )

Alvast bedankt bij voorbaat

Met Vriendelijke Groet

Frank
stefan sloeserwij
Berichten: 2
Lid geworden op: 25-02-2011 22:05

25-02-2011 22:08

wanneer ga je .
Wij hebben net geboekt voor in sept 2011.
Ben benieuw naar de aantallen poisson chat
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

24-04-2011 21:57

Wie o wie heeft hier wel eens gevist ? Heeft het water soms z'n naamsverandering ondergaan, dat is ook in tegenwoordig.
Let op slagboom !
Marvin Sanders
Berichten: 1
Lid geworden op: 10-07-2011 17:46

10-07-2011 17:49

ik ga 16-7 naar etang de mont
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

13-08-2011 22:38

Ik ben er een week wezen vissen, stek 9 het eilandje. Voor het eerst op een betaalwater, de beschrijving sprak me wel aan en ik dacht waag het er een keer op. Een keer geen gezeik met vergunningen en je niet hoeven verstoppen is ook wel eens relax. Na een rit van bijna 9 uur kwam ik er aan, ik kon me bus vlak bij het eilandje parkeren en die mocht er blijven staan dat was makkelijk. Het zooitje overgevaren, een kleine stukje maar hoor als ze die twee steigertjes een stukkie doorgetrokken hadden was het een brug geweest maar dan was het effect van een eilandje waarschijnlijk weg. Op alle 9 stekken staat een tent en deze is op een houten vlonder geplaatst echt een supertent ! Op de meeste stekken staat de tent wel te ver van het water af vooral omdat er tegen takken aan gevist werdt, dat is vragen om problemen. De wat serieusere vissers zetten alsnog een tentje bij de hengels. Maargoed 'back to the island' mijn tent stond wel dicht bij mijn hengels want ze hadden geen ruimte om hem verder naar achter te zetten. Echt perfect die tent, spullen erin en het water op. Ik wist dat in op een ondiep gedeelte terecht kwam, maar schrok toch wel een beetje dat het grootste gedeelte niet dieper was dan een halve meter. Met een pedeltje diep had je het wel gehad. Het was er heerlijk rustig en vooral in de bewolkte nachten erg donker. Om een lang verhaal kort te houden, de vis begaf zich deze week voornamelijk aan de anderekant van het meer daar waren er met 30 tot 40 karpers per stek en werden ook de steuren gevangen. Bij mij liep het erg moeizaam ik kwam uiteindelijk nog op 9 waarvan de zwaarste 15 kilo. Ik heb verder heerlijk gezeten en had een vrij uitzicht, als ik achter me het water op keek zag ik 27 staafmarkers/boeien en dat zou voor mij niets zijn. De linkerhengel van de ene stek kwam dan ook erg dichtbij de rechter op de naastgelegen stek, daar moet je tegen kunnen. Sanitair is simpel en was voormij een eind weg, een accu achter op een vouwfiets door het zand was geen succes. Ik had het met de auto kunnen doen evt. Oja die dwergmeervallentjes is er echt een plaag houdt daar rekening mee op dit water. Al met al heb ik me toch prima vermaakt en een lekker weekje gehad. Als iemand vragen heeft gooi maar op. Gr. Dennis.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
Hans ter Haar
Berichten: 389
Lid geworden op: 22-02-2007 10:30
Locatie: Tricht

09-05-2012 20:43

Sessie op Le mont October 2011,

Heb er een leuke kat aan overgehouden..... :D

http://www.youtube.com/watch?v=ehk80ri6Xs4&feature=plcp

Grtz,
Hans
Experience……
Is not what happens to people.
Its what people do
With what happens to them.

http://www.vismaten.nl
Sven rotette
Berichten: 16
Lid geworden op: 04-04-2010 17:45
Locatie: Zuid Holland

24-05-2012 19:35

Boilies thuis laten ! meenemen is zonde van de ruimte in je auto...

grtz
Hoe meer je weet hoe meer je vergeet.
Hoe meer je vergeet hoe minder je weet.
Hoe minder je weet hoe minder je vergeet.
Hoe minder je vergeet hoe meer je weet.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

26-05-2012 16:00

Vooral doen inderdaad.. Kun je meer bier meenemen..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Sven rotette
Berichten: 16
Lid geworden op: 04-04-2010 17:45
Locatie: Zuid Holland

31-05-2012 00:38

Idd Sven ! al hebe ze die daar ook zat...

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Hoe meer je weet hoe meer je vergeet.
Hoe meer je vergeet hoe minder je weet.
Hoe minder je weet hoe minder je vergeet.
Hoe minder je vergeet hoe meer je weet.
Gebruikersavatar
Nick Brederode
Berichten: 36
Lid geworden op: 13-02-2011 13:30
Locatie: Rijswijk

14-10-2012 20:50

Leuk water is het wel eigenaar is super aardig altijd praatje maken en af en toe flesje wijn erbij of een champi als je een zware vis pakt echt super ik ben er nu 2 keer geweest en mijn pa 3 keer we hebben goed gevangen paar dikke vissen eruit kunnen halen en weinig last gehad van meervalletjes toen ik daar voor het eerst kwam waren ze er helemaal niet en hebben we lekker gevangen we hebben 3 40+ gepakt 47 43 en 42 en zat 30+ vissen we voerde veel met tijgernoten, hennep, mais, dat werkte perfect en ja nu is het gewoon alleen nog maar vissen met tijgernoten want die meervalletjes pakken alles zelfs met mesh erom heen ik zelf vind ook dat de tenten te ver staan maar ik sliep er gewoon in en rende altijd naar me hengels en heb er zelf nog nooit eentje verspeeld wel is gevallen natuurlijk maar dat hoort erbij! :D. We hebben stek 4 en 5 bevist de eerste keer 2de keer 1, 2, 3, bevist 3de keer hebben ze 1, 2, 5, en 7, bevist. Uit mijn ervaring is stek 4 en 5 beste en je zou 1 nog kunnen nemen die is ook niet verkeerd.

Als je iemand nog wat wil weten kan je het altijd vragen.
Gebruikersavatar
Nick Brederode
Berichten: 36
Lid geworden op: 13-02-2011 13:30
Locatie: Rijswijk

14-10-2012 20:57

Ik wil wel foto's plaatse maar weet niet hoe dat precies werkt want heb nog wat foto's van vissen.
mike van megen
Berichten: 131
Lid geworden op: 02-12-2007 11:12
Locatie: geleen

01-11-2013 11:09

Is er nog iemand geweest? Is het nog zo erg met de dwerg meervalletjes?
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

02-11-2013 11:00

Yep! Ben er vorige week geweest. De eerste twee dagen viel het gek genoeg wel mee en kon ik nog gewoon vissen met harde zoete boilies zonder vismeel, daarna was het een ramp. Alleen overdag viel er toen nog een beetje te vissen met boilies.
Best een mooi water, maar heel veel kleine karpers. Op een paar uitschieters na waren de meeste karpers rond de 18 pond. Was niet echt mijn water, heb ook al geboekt voor april, maar denk niet dat ik terug ga,
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

02-11-2013 22:22

Als het volgeboekt is zit je daar op een rijtje te wachten tot de school over je stek komt. Is dit wat jou ook tegen staat Richard ?
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

03-11-2013 01:50

Nee, dat was het niet Dennis, we hadden de luxe dat we van dinsdag tm zaterdag heel het water voor ons zelf hadden. We hebben daardoor kunnen vissen op stek 1 tm 4. Maar het idee dat we volgend jaar dus wel in een rijtje zitten doet me nadenken of ik daar wel zin in heb.
Als we alleen onze geboekte stek hadden gehad, stek 2, dan hadden we minder dan de helft gevangen van wat we nu hadden en alleen maar kleine vissen. De beste stek was stek 4, daar kwamen gelukkig ook nog een paar redelijke vissen vanaf, maar ook 'maar' tot 32 pond.
Je hebt ook niet zo veel om naar toe te vissen. Het is allemaal recht vooruit, in de oude rivierbedding of tegen de overkant, verder is er niets, een beetje saai.
Verder veel, heel veel losschieters. Die bekken zijn daar boterzacht. Ik drilde daar heel voorzichtig met mijn 2 3/4 lbs hengels, maar ze bleven losschieten. Om gek van te worden.
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

03-11-2013 08:48

Richard Pont schreef:
Verder veel, heel veel losschieters. Die bekken zijn daar boterzacht. Ik drilde daar heel voorzichtig met mijn 2 3/4 lbs hengels, maar ze bleven losschieten. Om gek van te worden.



Als dat echt de rede is dan zou het bestand voor 90% er met papegaaibekken moeten rondzwemmen?

Groet,
Peter
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

03-11-2013 09:25

Die bekken is ook echt een probleem daar, op Bouxier nog erger. Vorig jaar mocht je alleen gooien en gaf ik de 3,5lbs de schuld. Maar afgelopen jaar met boterzachte stokkies en soms ook vanuit de boot drillen was het niet veel beter. We drilde nog zo voorzichtig maar hadden er toch losschieters bij en brachten zelf ook schade aan bekken aan waar we echt van baalde.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

03-11-2013 10:13

Die papegaaibekken, dat viel nog wel mee. Eigenlijk zien de vissen er gezond en mooi uit, alleen soms wat mager. Toch hebben de meeste vissen wel wat sporen van eerdere vangsten in hun bek, maar dat is natuurlijk niet raar op een betaalwater.
Toch denk ik dat de zachte bekken wel de hoofdoorzaak zijn van de vele losschieters. Zoals Dennis al aangaf, ondanks heel voorzichtig drillen met niet te zware hengels en regelmatig drillen vanuit de boot keer op keer losschieters. Van de vissen die we wel vingen hadden we helaas regelmatig zelf wat schade toegebracht, heel erg zonde.
Ik vis toch al heel wat jaartjes, maar dit had ik nog nooit meegemaakt.

Ik wilde eigenlijk mijn reservering van Etang de Mont omzetten naar Bouxier (zelfde eigenaar), maar als daar hetzelfde probleem is, dan laat ik het denk ik helemaal maar overgaan.
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

03-11-2013 10:52

Effe een sprookje de wereld uithelpen. Haak je een vis als karper achter de onderlip dan kan de haak onmogelijk lossen ook als de vis een zachte bek heeft. Je systeem aanpassen had je dan ook veel lossers gescheeld.

Groetjes,
Peter
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

03-11-2013 11:16

Natuurlijk hebben we dat geprobeerd Peter. Ik ben niet zo dom om heel de week met het zelfde rigje te blijven vissen met al die losschieters. Ik vind dat eigenlijk een beetje simpel gedacht.
Hoe vaak haak je een karper nu precies mooi in de onderlip met je mooi uitgedachte rigje die dat 'op papier' zou moeten doen?
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

03-11-2013 11:48

Mijn ervaringen zijn alleen maar positief zou niet anders meer willen om zo te vissen. Net terug uit Frankrijk al de vissen waren daarbij wel onder in de bek gehaakt.

Groet,
Peter
mike van megen
Berichten: 131
Lid geworden op: 02-12-2007 11:12
Locatie: geleen

09-03-2014 15:50

Vraagje, die dwerg meerval willen ze dat je die weer terug zet? Of dat je hem afmaakt? Want zoiets heb ik ook al eens gehoord op een water.

Ik zit in juni een week op stek 5, mocht er iemand info hebben dan hoor ik het graag.
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

09-03-2014 16:28

Wat jij wil, daar maakt echt niemand zich druk om daar. Laat je boilies maar thuis in iedere geval. Je zit wel 'gezellig' in een rijtje kan je daar een beetje tegen ?
Let op slagboom !
Jeroen Blik
Berichten: 31
Lid geworden op: 01-04-2014 22:36

17-04-2014 13:18

2 jaar geleden geweest.
Mijn maten het jaar daarvoor geweest op stek 1 en 2 en die hebben zich de ballen uit de broek gevangen.

Op de heenweg was het schitterend weer, bij aankomst al wat minder, en binnen het eerste dagdeel storm, regen, hagel.
Watertemps bij aankomst: 17C, na een dag noodweer 12C. en het werd er niet veel beter op de rest van de week. Zo stond je weg te fikken en een kwartier verder hing je aan je tent zo tekeergaan.

Stek 1 tot 4 was van ons en daar kwam sporadisch een visje vanaf, stek 1 meer dan 4 zeg maar en ik zat op 4 met 2 vissen waarvan ik dus geen (huil) Diverse afstanden en dieptes zijn geprobeert maar het mocht niet baten, zelfs de poison tjatdingen (kleine meerval-etters) hadden geen zin. Enkel de steur van 160cm+ die mn maatje ving is me echt bijgebleven.

De beheerder is een doorgaans dronken ex-pool die amper een woord engels spreekt wat geen probleem was want dronkenmanstaal is universeel dus we kwamen er wel uit :). (uit de buurt blijven als ie in zn auto gaat rijden trouwens, hij denkt dat ie ralleycoureur is)

In mijn beleving is het niets meer dan een ondergelopen weiland zonder interessante features. Alles rechttoe-rechtaan. De tenten staan op vlonders van een meter hoog en mij te ver van het water. Natte klei+trapje zorgen wel voor hilarische taferelen maar het was niet genoeg om mij terug te laten keren.
mike van megen
Berichten: 131
Lid geworden op: 02-12-2007 11:12
Locatie: geleen

17-05-2014 07:17

niemand meer geweest?