lac de grosley

Forumregels
Huisregel 1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen. Om dit laatste mogelijk te maken is hiervoor een apart forum ingericht, waarin zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Daarbij gelden wel de huisregels van dit board. Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd. Bespreking van betaalwater in andere forums van Carpboard is niet toegestaan.
Gebruikersavatar
justin waayer1
Berichten: 729
Lid geworden op: 29-07-2010 19:44
Locatie: twente

08-10-2010 19:03

haha:D

@ dennis ik ga een week na jou op stek 18
mvg justin
----------------------------------------------------------
Ab Harpe
Berichten: 6
Lid geworden op: 27-09-2010 19:55

09-10-2010 09:18

Justin,

Ik snap dat je heel veel vragen hebt. En dit forum is er ook voor om antwoorden te geven. Maar er is al heel veel geschreven over Grosley. Op betaalwater.nl. Op karper-wereld.nl. Als je daar de moeite voor neemt, lees je dat hennep en andere particels heel wat brasem aantrekken. Je hebt ze ook niet echt nodig. Boilies en pellets doen het prima. Het verhaal dat tijgernoten niet zouden werken om te voeren/vissen kan ik niet onderschrijven. Het werkt prima. Meenemen dus. En natuurlijk kun je altijd wat particels achter de hand houden voor als het echt niet loopt en je toch wat anders wilt proberen. Maar wat is daarmee nou eigenlijk zo veel anders dan je in Nederland gewend bent om te vissen?
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

09-10-2010 10:29

Yeah right, net zoals dat Franse vissers vies zijn van Nederhennep :lol:

Hennep kan nooit kwaad, je moet dan wel niet te schijterig zijn en eens een emmetje durven strooien.


Maar wat is daarmee nou eigenlijk zo veel anders dan je in Nederland gewend bent om te vissen?



Meestal uit zich dat in onervarenheid, onwetendheid of onzekerheid. Na een paar keer komt dat vanzelf wel en komen ze erachter dat het allemaal wel meevalt. Het zijn en blijven gewoon karpers. En ze weten echt het verschil niet tussen Nederlands en Frans. Het belangrijkste woordje van de hedendaagse karpervisserij klinkt nochtans hetzelfde:

pheauteau
foto
photo

Vang er een paar
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
justin waayer1
Berichten: 729
Lid geworden op: 29-07-2010 19:44
Locatie: twente

09-10-2010 17:53

bedankt ik hoop er nog een paar te vangen
mvg justin
----------------------------------------------------------
franky oostende
Berichten: 26
Lid geworden op: 06-09-2010 19:55
Locatie: oostende

21-10-2010 20:08

moet er nog aan toe voegen dat je ook mag vissen met weerhaak op de site staat van niet maar de eigenaar erik sta het wel toe in verband voor je diepte is niet nodig op stek 18 je kan best zo dicht mogelijk tegen het eiland vissen .
want het is daar dat ze altijd gevangen worden .
voerboot neem je best zelf mee de voerboten dan ze verhuren zijn niet slecht maar de baterij is een ramp gr
Johan van Weelde schreef:Leuke reakties allemaal :-? ,daar kan die jongen wat mee.
Ben net terug met m'n maat van een weekendje Grosley.Stek 3 en 4 bevist,helaas zonder succes.
Stek 18 is recht tegenover waar wij zaten.
Je kunt je boilies in de vriezer gooien daar,in dezelfde ruimte kun je accu's laden.Ook staan er magnetrons.Deze schuur staat tegenover het (schone) sanitair waar je ook kan douchen.Deze ruimtes bevinden zich vlakbij de ingang en receptie.In de chalets rondom het meer is géén stroom aanwezig.De dieptes bij stek 3 en 4 zaten rond 1,50-2,50 meter.Of dit op andere stekken ook zo is weet ik dus niet.Je kan daar per stek wel dieptekaarten kopen.Probeer gewoon zelf te peilen.Voerboot heeft zeker meerwaarde aangezien je dan gericht op het eiland kan vissen.Is nog een aardig afstandje om te gooien hóór.Volgens de eigenaar zwemmen er rond de 500 karpers daar hun rondjes met steur als bijvangsten.Volgens mij geen meerval.Ze zullen je wat aas betreft hun eigen bollen proberen te verkopen.Gewoon vertrouwen op je eigen merk ook al beschouwen ze het daar als rommel.Geen merk is goed genoeg in hun ogen.Tijgers van Dynamite zijn toegestaan,niet zelf gaan brouwen dan gaan ze zeuren daar.Pinda's verboden.Hoop dat je hier even voldoende aan hebt.Heb een plattegrond als bijlage meegestuurt,rechts naast stek 2 is de receptie.
gr,Johan
Gebruikersavatar
justin waayer1
Berichten: 729
Lid geworden op: 29-07-2010 19:44
Locatie: twente

22-10-2010 08:51

bedankt voor de informatie
mvg justin
----------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
justin waayer1
Berichten: 729
Lid geworden op: 29-07-2010 19:44
Locatie: twente

12-11-2010 17:18

en dan nog een vraagje
wat is de kleur van debodem
ik weet dat het een grindput is maar welke kleur
en ligt er ook er nog een laagje slib ofzo



ik hoop een paar reacties te krijgen
alvast bedankt
mvg justin
----------------------------------------------------------
Patrick vd Wel
Berichten: 20
Lid geworden op: 21-07-2010 13:33
Locatie: 's-Gravenzande - Westland

13-11-2010 15:16

De bodem zelf heeft de kleur van grind/schelpen. Dus wit en creme achtig. Ik weet niet of je dit wilt weten ivm met lood/tube/onderlijn kleur keuze.. het maakt allemaal niet zoveel uit. Ben hier afgelopen zomer geweest en ik zelf heb gewoon het normale lood wat ik in Nederland gebruik daar ook gebruikt. Dit is de standaard donkergroene kleur van Fox. Tube en onderlijn natuurlijk in dezelfde kleur groen (weed). Maat van me viste met de "grind" kleur. Allebei hebben we vis gevangen dus denk dat dat niet zoveel uitmaakt.

De bodem is voor de rest redelijk schoon, je zal hoogstens een beetje last hebben van wier.

Hopende dat je vraag zo beantwoord is.

Mvg

Patrick
Gebruikersavatar
justin waayer1
Berichten: 729
Lid geworden op: 29-07-2010 19:44
Locatie: twente

13-11-2010 16:50

bedankt hier heb ik zeker wat aan
maare wier dat stond niet op de site
mvg justin
----------------------------------------------------------
Patrick vd Wel
Berichten: 20
Lid geworden op: 21-07-2010 13:33
Locatie: 's-Gravenzande - Westland

14-11-2010 20:54

De hoeveelheid wier is ook niet echt een probleem, alleen had ik en me maat een losser doordat de karper het wier inging en onze buren hadden ook een paar lossers omdat ze meteen het wier inschoten.

Hier trouwens nog wat foto's:

Afbeelding
20 pond
Afbeelding
21 pond
Afbeelding
Het meer gezien vanaf stek 13/14
Afbeelding
En nog een foto met wat plekken bij de onderste buikvinnen, waarschijnlijk bij het inhalen gebeurt door het slepen over de grindbodem. Vond het er iig niet fris uitzien maar de mensen naast ons hadden ook een karper met van die plekken(kan dezelfde zijn natuurlijk ;))

Foto's zijn alleen een beetje wazig omdat de camera geen zin had om scherp te stellen ;)
Gebruikersavatar
justin waayer1
Berichten: 729
Lid geworden op: 29-07-2010 19:44
Locatie: twente

15-11-2010 10:08

kijk dat zijn mooie visse als ik er dar ook nog een paar van vang
mvg justin
----------------------------------------------------------
hans dijkerman
Berichten: 20
Lid geworden op: 08-02-2010 20:47
Locatie: Deventer

30-12-2010 08:57

Justin,

een voerboot is een must
diepvries boilies kun je in de gemeenschappelijke vriezer leggen.
Water is tussen de 2.50 en de 4 meter diep maar dat verschild per plek nog wel een beetje.
Je kan je spullen opladen achter plek 3 in het leuke bouwvallig huisje. En waar de gemeenschappelijke magnetron en vriezer staat, dicht bij stek 2 en de douche/wc. Maar je kan tegen redelijke prijzen daar ook je boilies kopen.

http://www.quality-flavours.nl/

justin waayer1 schreef:ik heb een paar vragen over lac de grosley, we gaan een midweek zitten inde meivakantie op stek 18 (is dit een goede keus)samen met mijn vader die niet vist, er staat dat er een plek waar stroom en een diepvries enz is voor boiles en zaklamp die voor elke visser beschikbaar is beschikbaar is

-hoe zijn de vangsten meestal in mei
-kun je boiles laten in diepvriezen
-heeft er iemand iemand informatie over de diepte
-heeft een voerboot meerwaarde
-heeft er iemand tips over het aas
- en kun je dingen opladen in het huis
- heeft er iemand recente info over het karperbestand en de bijvangsten
-andere info is ook welkom
-je mag me ook een pb sturen

alvast bedankt

gr justin
Gebruikersavatar
justin waayer1
Berichten: 729
Lid geworden op: 29-07-2010 19:44
Locatie: twente

30-12-2010 11:02

bedankt,

ik heb ook gezien dat de regels zijn veranderd , van 4 naar 3 hengels
en je mag geen zelfgemaakte particels meer meeenemen alleen daar nog kopen weet iemand of die nog een beetje een redelijke prijs hebben
mvg justin
----------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
justin waayer1
Berichten: 729
Lid geworden op: 29-07-2010 19:44
Locatie: twente

10-01-2011 12:31

niemand??
mvg justin
----------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

10-01-2011 12:51

Mailtje beheerder, mailtje organisatie? Zomaar een idee hoor..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Berry Kuiper
Berichten: 414
Lid geworden op: 26-05-2010 12:10
Locatie: Apeldoorn

11-01-2011 11:01

Justin,

Grosley is nu gesloten volgens mij tot maart,
dus kan best zijn dat er daarom niemand is die info heeft omdat er op dit moment dus niet gevist wordt en het een nieuwe regel is.

Gr.

Berry
Gebruikersavatar
justin waayer1
Berichten: 729
Lid geworden op: 29-07-2010 19:44
Locatie: twente

11-01-2011 13:03

lac de grosley is het hele jaar geopend
in iedergeval dat staat op de site
mvg justin
----------------------------------------------------------
Berry Kuiper
Berichten: 414
Lid geworden op: 26-05-2010 12:10
Locatie: Apeldoorn

11-01-2011 17:12

Justin,

Zo staat het wel op de site van fisherman maar kijk maar naar de reserveringen, alles vnaaf december tot maart is volgeboekt en dat lijkt me stug voor deze tijd van het jaar.
Neem maar van mij aan dat ze dicht zijn tot maart!

Gr.

Berry
Gebruikersavatar
justin waayer1
Berichten: 729
Lid geworden op: 29-07-2010 19:44
Locatie: twente

11-01-2011 17:29

ja dat zou ook nog kunnen
mvg justin
----------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Lorenzo Willems
Berichten: 161
Lid geworden op: 20-09-2005 23:12
Locatie: Rotterdam

11-01-2011 17:52

Is van December tot Maart gesloten...........

Op betaalwater kan je alle vragen vinden over Grosley.

http://www.betaalwater.nl/reactie.php?wid=113
Life is like a box of boilies you never
know what you're gonna catch!!!!
Gebruikersavatar
justin waayer1
Berichten: 729
Lid geworden op: 29-07-2010 19:44
Locatie: twente

13-01-2011 14:43

Sven van Anrooy schreef:Mailtje beheerder, mailtje organisatie? Zomaar een idee hoor..


mailtje is gestuurd maar nog geen reactie
is toch al twee dagen geleden
mvg justin
----------------------------------------------------------
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

13-01-2011 15:23

gewoon ff afwachten en anders ff een telefoontje erachter gooien. Heel veel van die lui en/of organisaties reageren langzaam..... Heel langzaam....
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
willem verwoert
Berichten: 54
Lid geworden op: 04-01-2010 23:17
Locatie: ochten

15-01-2011 19:34

Hey Justin als ik jou was zou ik op betaalwater.nl kijken en een berichtje maken naar monique!
Gaat regelmatig naar grosley en kan jou vast en zeker helpen met alle vragen die je hebt!! heb ik ook gedaan

mvg wverwoert
kje kje wan wear
Gebruikersavatar
justin waayer1
Berichten: 729
Lid geworden op: 29-07-2010 19:44
Locatie: twente

16-01-2011 10:32

heb de vraag op betaaalwater.nl ook al gevraaagd
en ik heb een mailtje naar fishermanholidays gestuurd
en ik heb het hier gevraaagd
maar niemand blijkt het nog te weten :-?
mvg justin
----------------------------------------------------------
jens breugelmans
Berichten: 615
Lid geworden op: 30-09-2009 16:33

16-01-2011 16:22

Neem toch gewoon een paar emmers zelfgemaakte particals mee.
Als ze goed bereid zijn doe je de vissen er geen kwaad mee. De enige die je er kwaad mee doet is Erik. :)