Lac De Villedon

Forumregels
Huisregel 1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen. Om dit laatste mogelijk te maken is hiervoor een apart forum ingericht, waarin zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Daarbij gelden wel de huisregels van dit board. Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd. Bespreking van betaalwater in andere forums van Carpboard is niet toegestaan.
Gebruikersavatar
Ronald vd Riet2
Berichten: 161
Lid geworden op: 07-11-2009 18:12
Locatie: Braband

19-04-2010 10:41

zo zo wilbert, mooie vis gevangen dan op stek 8:D
haha ik ben die jonge die eenweek voor jullie heeft gevist op villedon ook op stek 8:D
heb je nog wat uit de kom kunnen trekken of??
is er voor de rest nog veel gevange? of ook niet heel veel??
Gerard Dekker
Berichten: 7
Lid geworden op: 19-04-2010 20:28

19-04-2010 20:33

Heren,

Hoop er vrijdag ochtend aan te komen. Zijn er nog zaken waar we rekening mee moeten houden? Dus eigenlijk de beginvraag van het onderwerp :)

Jullie zijn natuurlijk net terug dus kunnen mss wel wat voor voor info geven ;)

Hoor het graag... Thnkz!
red de laat
Berichten: 126
Lid geworden op: 15-07-2008 14:41
Locatie: moergestel

19-04-2010 22:00

houd rekening met

2,50 voor 10 min douche
8 euro voor een warme maaltijd + 2,50 voor het bezorgen
een week blanken
zeer traage elec.motor
en eventueel ligt aan de stek keuze dat je niet uit de zon kunt dus zonnenbrand
als groen staat voor onervaren.... en links voor onhandig.... waar staat groenlinks dan voor ?
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

19-04-2010 22:05

2.50 voor een nieuwe volle accu

Gebruik proline ballen,als het niet zo achterlijk druk is als afgelopen week moet je er wel kunnen vangen.In de "warme" ondiepe baaien liggen ze nu ook wel als het zonnetje nog schijnt.
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

19-04-2010 22:51

Als je dan naar voor loopt om je eten op te halen kan je gelijk even 10 min. douchen voor die 2,50 :wink:
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

20-04-2010 10:26

Even naar voren lopen?Vanaf onze stek is dat minimaal 40minuten door weilanden en over hekken klimmen.En dan hopen dat je geen koude douche had zoals ik 2x heb gehad :lol:
red de laat
Berichten: 126
Lid geworden op: 15-07-2008 14:41
Locatie: moergestel

20-04-2010 10:31

hahaa.... zie je gewoon een K*T water
als groen staat voor onervaren.... en links voor onhandig.... waar staat groenlinks dan voor ?
Gebruikersavatar
Ronald vd Riet2
Berichten: 161
Lid geworden op: 07-11-2009 18:12
Locatie: Braband

20-04-2010 17:04

hahah
ik heb toch genoten hoor 8)
er waren 5stekken bezet ideaal:D
ik viste van stek 8 helemaal naar stek 14! wat natuurlijk geen probleem was omdat er toch niemand zat!!
ik ga er dit jaar zeker nog een keer heen!
red de laat
Berichten: 126
Lid geworden op: 15-07-2008 14:41
Locatie: moergestel

20-04-2010 17:08

mooi om te horen dat er mensen zijn die er nog wel een keer terug gaan
ik ga er in iedersgeval niet meer naar toe .
doe mij maar abbeye lake 4 uurtjes rijden dan ben ik er bgoede service niet kutten met je boot perfect
als groen staat voor onervaren.... en links voor onhandig.... waar staat groenlinks dan voor ?
Gebruikersavatar
daan biemans
Berichten: 636
Lid geworden op: 10-10-2007 21:52
Contacteer:

20-04-2010 21:39

@red: koop een villa aan het water, dan kan je heel de dag niks doen :lol: , en in de zon liggen :roll:
Gewoon genieten
red de laat
Berichten: 126
Lid geworden op: 15-07-2008 14:41
Locatie: moergestel

20-04-2010 22:51

okeej daan
geef jij me ff dat geld voor de villa en de rest om te leven aangezien ik heel de dag lekker niks kan doen .
als groen staat voor onervaren.... en links voor onhandig.... waar staat groenlinks dan voor ?
Dennis van den Berg
Berichten: 5
Lid geworden op: 21-04-2010 16:07

21-04-2010 16:42

Weekje naar Villedon geweest van 10 t/m17 April op stek 13.

1 x nooit meer.

Aan alles is te zien dat de eigenaar een Nederlander is.
Het meer zat volgestouwd met 35 vissers en niemand kon dus een kant op. Je kon de marker van de buurman gebruiken om tegen aan te vissen. Het stekken verdelen gaat totaal oneerlijk en je moet met 30 man tegelijk je boot inladen op 1 stijgertje. Dag 1 ben je al kwijt en de helft ging een dag eerder weg om met inladen uren op je beurt te moeten wachten.
Douchen kost 2,5 euro.
Accu opladen kost 2,5 euro.
Met de futloze accus die ze je leveren betekend dit dus dat als je gaat douchen je de accu moet vervangen omdat je anders niet meer terug komt. Als je dan ook nog een stokbroodje wil zit je al op 7,50 per persoon per dag. Een patatje is nog veel duurder.
Als je het nog wilt laten brengen kost dat ook nog 2,5 euro.
Er staat dat je niet met particles mag vissen maar hij verkoopt ze zelf wel voor 17;50.
Er wordt niet op gecontroleerd dus kun je ze gewoon zelf meenemen. Er wordt overigens nergens op gecontroleerd.

Wij zaten deze week in een ondiep gedeelte en probeerde het water rustig te houden maar de eigenaar dacht dat het handig was om twee dagen achtereen een schoepenboot over het meer te sturen om ongebluste kalk te storten. Weg vis. Daarna ging de sluis open om de kalk te verspreiden waardoor het water nog verder zakte.

Als je dus een kiest voor een betaalwater omdat je een beetje service verwacht voor het geld dat je betaald moet je dus zeker niet naar Villedon gaan.

Echter is het wel een prachtig water met hele mooie vissen.

Lees verder op http://www.betaalwater.nl voor een uitgebreid verslag.

Mvg Dennis
red de laat
Berichten: 126
Lid geworden op: 15-07-2008 14:41
Locatie: moergestel

21-04-2010 20:50

dennis volledig met je eens alleen nog een vraagje
stond de 2,5 euro voor het omwisselen van de accu ook op de rekening ?

mvg red
als groen staat voor onervaren.... en links voor onhandig.... waar staat groenlinks dan voor ?
Dennis van den Berg
Berichten: 5
Lid geworden op: 21-04-2010 16:07

21-04-2010 21:11

Hoi Red,

Dat stond idd gewoon op de rekening. Wij hebben het alleen niet betaald omdat we het niet accepteerde, hij had vooraf niets kenbaar gemaakt. Hij zei: om problemen te voorkomen haal ik het er vanaf. Ze weten dondersgoed dat ze niet goed bezig zijn. Niemand van de vissers wist er iets vanaf.

Ltr
red de laat
Berichten: 126
Lid geworden op: 15-07-2008 14:41
Locatie: moergestel

21-04-2010 22:29

dat klopt dennis
ik hoorde ook in de wandel gangen dat het 2,5 euro kosten om de accu's te wisselen maar bij ons stond het er niet op .
goed dat je geweigerd heb om te betalen want ze mogen niet achteraf geld rekenen voor iets wat op voorhand niet aangegeven wordt .
ik ben blij dat er meer mensen zijn die er zo over denken de mensen waar ik mee was denken er allemaal ong. het zelfde over .
ik weet niet of je al een op abbeye lake ben geweest maar dat is super .
als je er ooit naar toe wilt gaan zou ik wel rechtstreeks boeken want door die boekings agent ben ik nu een slechte ervaring rijker . (overboeking op abbeye lake)
als groen staat voor onervaren.... en links voor onhandig.... waar staat groenlinks dan voor ?
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

21-04-2010 22:31

Tegenwoordig gaan ze van de Zonnebloem ook op vis vakantie.
Kijk anders daar eens of het wat voor je is.
Schijnt heel goed geregeld te zijn.
Hun klanten zijn ook best kritisch dus moet goed komen.
Alle stekken zijn per rolstoel bereikbaar en ze komen alles brengen.
Halve wege de week speciale gasten zoals optredens van Dries Roelvink en Frans Bouwer.
Ook is er een kleinigheidje voor iedereen bij vertrek. Een goed makertje voor als je niets gevangen hebt. Schrijf je optijd in want de bus zit al bijna vol!!!
Gebruikersavatar
Ronald vd Riet2
Berichten: 161
Lid geworden op: 07-11-2009 18:12
Locatie: Braband

21-04-2010 22:48

hahaha
moooi dit :D
Gebruikersavatar
Leon vd Graaf
Berichten: 192
Lid geworden op: 10-05-2002 02:00

21-04-2010 23:06

Echt ongelofelijk dit...........
Gerard Dekker
Berichten: 7
Lid geworden op: 19-04-2010 20:28

21-04-2010 23:34

Nou bedankt voor jullie enthousiaste verhalen!
Gelukkig ben ik de moeilijkste niet, als ik maar in de zon kan zitten, karper vangt en een biertje kan drinken ben ik te vree :)

Maar er zijn verder geen tips te vertellen over aas/rigs??

PS ron cuyten: Ik heb me al ff ingeschreven maar zit nu echt al het hele jaar vol!
red de laat
Berichten: 126
Lid geworden op: 15-07-2008 14:41
Locatie: moergestel

22-04-2010 09:27

@ron cuyten : ron een heel leuk verhaaltje wat je maakt (voor een wijsneus die niks te doen heeft) maar jij houd dus blijkbaar wel van verrassingen achteraf. waarschijnlijk ben je nog niet op villedon geweest of in iedersgeval niet in de speciefieke week waar wij het over hebben mocht dit wel het geval zijn dan zat je waarschijnlijk op stek 19 ;) of misschien op een van de eerste stekken

grt red
als groen staat voor onervaren.... en links voor onhandig.... waar staat groenlinks dan voor ?
Dennis van den Berg
Berichten: 5
Lid geworden op: 21-04-2010 16:07

22-04-2010 15:00

Hoi Ron ,

Als jij graag met de Zonnebloem op vakantie wil gaan moet je zelf weten, maar val ons er niet mee lastig. Maar als jij het prettig vindt om hutje mutje te vissen dan is Villedon ook zeker iets voor jou, je kan iig met je hele gezelschap van 1 stijger vissen. Als jij blij bent zijn wij het ook, iedereen heeft andere verwachtingen. En ook jou idee van karpervissen respecteren wij.

En als je het gezellig vind om zij aan zij te vissen waarom ga je dan niet vissen op de bosbaan in Amsterdam, kost niets en je vangt altijd vis. Wij betalen voor een betaalwater om comfortabel te kunnen vissen. En ik kan je vertellen dat wij dit al jaren doen en dit nog nooit hebben meegemaakt. Vis vangen is mooi, maar ook blanken hoort bij het karpervissen dus dat is het punt niet, want zoals je eerder hebt kunnen lezen is er op Villedon niets mis met de vis.

Als je verder nog iets te zeggen hebt zorg dan dat het zinvol is. Zoals je kunt lezen hebben meerdere mensen de zelfde ervaringen, dus lijkt het er toch wel erg op dat het geen verzinsels zijn. Als jij andere ervaringen hebt moet je die vooral plaatsen en je commentaar op andere achterwege laten....
Dit forum is immers bedoeld om je ervaringen uit te wisselen. Jou ervaringen en ideeën over karpervissen hoeven niet altijd gelijk te zijn met die van anderen.

Mvg Dennis
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

22-04-2010 18:52

Ron, mijn oma en opa gingen ook altijd met de zonnebloem op stap. Het waren heerlijke tijden voor hen. Denk dat Ron hier een grapje maakt en jij geen humor hebt..

Gr.
©
Dennis van den Berg
Berichten: 5
Lid geworden op: 21-04-2010 16:07

22-04-2010 20:25

Daar heb je idd gelijk in, kan de humor hier ook niet van inzien. Voor de rest zit het goed hoor :wink: . Andere manier van vissen, andere manier van humor haha.

Maar laten we er geen strijd van maken want dat is zinloos....

Voor degene die nog moeten gaan vissen. De vissen die we vingen, vingen we vooral op pop-up montages(Fluo en tijgernoot). En beperkt voeren.
Succes

ltr
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

23-04-2010 00:29

Dennis ik kan hier uitgebreid op in gaan... Maar wie is hier nu de Hollander?

Stel je runt zelf zo'n meer? doe het maar eens na.

Ik denk dat zij het wel goed voor elkaar hebben.

Het valt me op dat die gene die goed gevangen hebben wel goede reacties geven.

Verder zal je mij niet (meer) langs die druk beviste wateren vinden.
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

23-04-2010 01:18

Geld technisch gezien hebben ze het goed voor elkaar.Die ene week zal toch wel bijna zo'n 15.000 euro in het laadje gebracht hebben.Alleen verliezen ze wel op deze manier een hoop klanten die als ze het beter aanpakken kunnen houden.

Het zijn kleine dingetjes zoals het betalen voor de douche enzo zonder vooraf te melden.Gooi de prijs met 20euro omhoog,dan weet je waar je aan toe bent.