Trois Fontaines

Forumregels
Huisregel 1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen. Om dit laatste mogelijk te maken is hiervoor een apart forum ingericht, waarin zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Daarbij gelden wel de huisregels van dit board. Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd. Bespreking van betaalwater in andere forums van Carpboard is niet toegestaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jeffrey duyvestein
Berichten: 13
Lid geworden op: 05-10-2009 20:39
Locatie: Maassluis

14-02-2010 18:33

Samen met een maat een weekje Trois Fontaines geboekt van 1 t/m 8 mei. Iemand hier al geweest? Wil graag wat extra informatie.

Groeten Jeffrey Duyvestein
Gebruikersavatar
jeffrey duyvestein
Berichten: 13
Lid geworden op: 05-10-2009 20:39
Locatie: Maassluis

10-05-2010 19:56

ben inmiddels een weekje terug. zal van de week kijken of ik een verslagje ken maken. Heb zowieso een topweek gehad!!
beter 1 karper op de mat dan 10 in de lucht
Gebruikersavatar
jeffrey duyvestein
Berichten: 13
Lid geworden op: 05-10-2009 20:39
Locatie: Maassluis

16-05-2010 21:48

Na nog een paar hectische weken i.v.m een verbouwing/vehuizing was een weekje vissen in frankrijk geen straf. Ongeveer 550 km rijden vanaf rotterdam kwamen we dan eindelijk aan op Trois Fontaines. De laatse 2km was navigatie zinloos en was het echt noodzakelijk om met de reisbeschrijving van de reisorganisatie te rijden. Eenmaal bij de plaats van bestemming aangekomen waren we verbaasd de laatse te zijn. Veel vissers waren al druk bezig de transportkarren die bij het meer aanwezig zijn al vol te laden om naar hun stek te gaan. Ik was zelf in de veronderstelling dat hier doormiddel van loting de stekken werden bepaald.

Maar goed. Dit nam niet weg dat dit stukje natuur waar de 2 meren zich in bevinden echt adembenemend zijn. Er heerst een rust over deze plek zoals ik hem in nederland niet ken. Na overleg en met toch een beetje tegen zin besluiten we wij het kleine meer te gaan bevissen. Dit vooral ook omdat we het meer voor ons zelf hadden en de stekken dicht bijelkaar lagen. De stekken zijn ruim en bezaaid met houtsnippers. Dit is erg handig met regen zodat het geen modderzooi wordt.

Afbeelding

Na dat alle spullen zijn uitgepakt en opgezet kan er daadwerkelijk gevist worden.De beheerder en eigenaar Jon vertelt ons precies de plekke voor het meeste kans op slagen. Jon is baliff geweest op een van de grote meren in Engeland. Dus neem zijn advies ten harte. Hij kent het meer als geen ander. Voorafgaand aan onze sessie worden eerst onze landingsnetten en weegzakken ontsmet. Verder zijn er prima gratis onthaakmatten te gebruiken, erg handig zodat je je eigen mat weer droog mee naar huis kan nemen.

Als gauw blijkt dat een voerboot hier geen overbodige luxe is. De over het meer hangende bomen zijn hierdoor veel makkelijker te bereiken. Verder is de werpruimte rondom de stek minimaal. Jon vertelt mij dat hij sommige jonge bomen express rondom de stek heeft geplant om het in de bomen werpen aan de overkant te voorkomen.

Afbeelding

Na ruim anderhalf uur vissen meld zich de eerste vis met meteen een gewicht van 30 pond precies.
Die nacht blijft erg onrustig en in de morgen staat de teller al op 3. We hebben gemerkt dat vooral in de schemering en in nacht de vissen het meest actief worden. Dus wie voor een goede nachtrust naar Trois Fontaines gaat komt bedrogen uit. Het zou veel overdag slapen zijn deze week.

Afbeelding

Mijn maat die nog steeds geen teken van leven op zijn hengels had. Ving uiteindelijk zijn 1e vis s'avonds de 2e dag.
Het viel mij ook op dat hij die week vaak de zwaardere vissen ving. Maar 2 van de 10 vissen onder de 30 pond.

Afbeelding

Naast mooie spiegels is er ook een goed bestand aan schubkarpers op Trois Fontaines. De vissen zijn erg sterk en vooral vlak voor de kant willen ze vaak nog lekker stoeien. Zodra ze het landingsnet zien gaan ze meteen rechtsomkeert.

Afbeelding

De douches en wc zijn netjes schoon. Er is geen elektriciteit aanwezig dus word er gebruik gemaakt van een diesel generator. Hierdoor is er gewoon warm water en is er gelegenheid om accu's, telefoons ect. op te laden. Toch is het wel aan te raden voldoende accu's me te nemen voor je voerboot om verassingen te voorkomen.

Afbeelding

Het weer is die week erg wisselend en uiteindelijk veel regen. Van woensdagochtend tot vrijdagochtend non stop regen gehad hoewel de moraal hier mischien wel minder op werd bleven de vissen toch nog steeds komen. Mijn maat ving dan wel minder maar bleef veel 30+ vissen vangen met als hoogtepunt 39 pond. Ik ving toch de wat lichtere vissen maar dat moch de pret niet drukken.

Afbeelding

Nadat we op de laatse dag eindelijk getrakteerd werden op zon bleven ook meteen de vissen weg. Maar wetend dat je de volgende dag droog kan inpakken is ook een fijna gedachte. De laatse nacht besluit ik niet te vissen omdat ik de volgende dag fris in de auto wil zitten. Verder was ik ook van plan alle alcoholische versnaperingen die er nog waren op te maken. Dit vooral in het belang van de vis. Mijn maat vist die nacht nog wel om zijn totaal op 10 vissen te brengen(wat uiteindelijk ook lukt) en mijn teller stopt uiteindelijk op 15.

Afbeelding

Al met al hebben wij een fijne week gehad en zijn zeker van plan hier in de toekomst nog een keer heen te gaan.
Voor specifieke vragen of meer foto's kan je altijd een pbtje sturen.

groeten Jeffrey
beter 1 karper op de mat dan 10 in de lucht
Gebruikersavatar
Sander van Dongen
Berichten: 410
Lid geworden op: 21-03-2006 10:30
Locatie: Hellevoetsluis

17-05-2010 09:32

Mooi verslag!
Life begins at 11.000 ha
Barry Franssen
Berichten: 36
Lid geworden op: 01-02-2004 13:57
Locatie: Maastricht
Contacteer:

07-08-2010 20:32

ben net van vanochtend terug van trois fontaines. Aangekomen op het water bleek dat ik de enige boeker was deze week dus had een lake exclusive dus dat was een zeer aangename verrassing.

Lang verhaal kort te houden.

31 vissen waarbij 2 nachten niet gevist. zwaarste 19,2 kilo

als aas had ik eddy strekx red devil 1 topaas. Had ook omdat ik net te weinig bollen bij me had bollen van jon gekregen maar geen beet op gehad.

Kortom mooi water,mooi bestand, goede beheerder en erg gastvrij.

mvg
barry
ren visje ren met een haak in de lip ga je vol door de slip
Kinnie Verbeeck
Berichten: 11
Lid geworden op: 31-01-2013 11:55

17-01-2014 08:22

Goeiemorgen allemaal,

Vermits bovenstaand gesprek al enige tijd oud is zou ik willen vragen of er ondertussen nog mensen naar Trois Fontaines geweest zijn?

Ik en enkele vrienden hebben het hele meer afgehuurd van 28 juni tot 5 juli 2014.

Hoe waren de vangsten? de stekken? enz enz..

Thanks!
Kinnie :)
R. van Bussel
Berichten: 123
Lid geworden op: 05-08-2010 17:20
Locatie: Vaassen

30-09-2016 10:30

Hallo,

Nog mensen met recente ervaringen hier?
Plaats reactie