Étang du Marcusans

Forumregels
Huisregel 1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen. Om dit laatste mogelijk te maken is hiervoor een apart forum ingericht, waarin zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Daarbij gelden wel de huisregels van dit board. Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd. Bespreking van betaalwater in andere forums van Carpboard is niet toegestaan.
Gebruikersavatar
Lorenzo Willems
Berichten: 161
Lid geworden op: 20-09-2005 23:12
Locatie: Rotterdam

20-04-2010 22:59

jeen jansen schreef:gaan we zeker doen, zal je voorzien van flink wat info...


Ik hoop heel veel info dan heb je het goed gedaan.
Life is like a box of boilies you never
know what you're gonna catch!!!!
Gebruikersavatar
Lorenzo Willems
Berichten: 161
Lid geworden op: 20-09-2005 23:12
Locatie: Rotterdam

24-05-2010 20:11

jeen jansen schreef:en al iemand dit jaar naar marcusans geweest???? :lol:
ik ga over 5 weken, dus kom maar op met die last minute info...




En hoe was het ????
Life is like a box of boilies you never
know what you're gonna catch!!!!
jeen jansen
Berichten: 61
Lid geworden op: 22-12-2009 13:14

25-05-2010 12:22

het was super, leuk water heb geen nadelen kunnen ontdekken alleen het achterste gedeelte is smaller dan dat het lijkt op de fotos. Ik weet niet wanneer je gaat maar ze liggen waarschijnlijk nu in de paai. we hebbn geen last gehad van piosson chat, ook zegt men dat je niet zonder tijgernoten kan...tja de ene vangt er wel op de andere niet....eindconclusie...zeer zekers de moeite waard...
Gebruikersavatar
Jamy wuijts
Berichten: 509
Lid geworden op: 20-09-2009 08:35
Locatie: 040

10-09-2010 08:24

en heb je wat gevangen? mij is namelijk te oren gekomen dat er vorig jaar een flinke sterfte is geweest.. weet iemand daar wat van?
Gebruikersavatar
Frank van Heugten
Berichten: 125
Lid geworden op: 18-12-2006 19:21
Locatie: Neerkant
Contacteer:

10-09-2010 15:44

Tot dusver nog niets van gehoord..

De week dat wij er zaten(hele week 35 graden!) hebben we wel 2 karpers over de dertig pond, en 2 meervallen uit het water gehaald die daar dood rond dreven.. :(
Gebruikersavatar
Jamy wuijts
Berichten: 509
Lid geworden op: 20-09-2009 08:35
Locatie: 040

10-09-2010 19:56

:( dat voorspelt niet veel goeds...
Gebruikersavatar
Jamy wuijts
Berichten: 509
Lid geworden op: 20-09-2009 08:35
Locatie: 040

01-10-2010 16:00

Net karpervisvakanties.nl aan de telefoon gehad en bevestigde idd dat er een stel vissen zijn gestorven.
Het zou hier om een stuk of 5 kleinere vissen 2 grotere en 2 meervallen gaan, allen gestorven door verkeerd voorbereidde particels!!
Vandaar ook het verbod voor 2011...
Steintje Verheggen
Berichten: 289
Lid geworden op: 25-01-2008 18:12
Locatie: Hilvarenbeek

01-10-2010 18:21

Heb hier een jaar of 5 of misschien langer geleden of zo een paar dagen gevist.

Wat was dat toen een butput.

Vangsten waren goed maar de rest was zo triest dat ik me een paar dagen kapot heb gelachen door alle ellende.

Hier wat ervaringen en zal er wel een paar vergeten zijn.

Kwamen aan en zouden in een rustig natuurlijk gebied komen. Nou dat viel wel mee. Leek of de treinen naar binnen vlamden.

Betaalwater zou omheind zijn. Dat klopte voor 3/4 behalve waar wij zaten was het niet omheind. Wij zaten gezellig tussen de quad-racende jeugd overdag.

Gelukkig staken er wat stalen pijpen her en der uit de grond zodat het af en toe wel spannend werd. 1 zo'n leuke pijp had gelukkig onze uitlaat onder de auto gerukt zodat we ons lekker bezig konden houden met de uitlaat er opnieuw onder maken. Lekkere bezigheidstherapie.

Toiletgebouw was toen in aanbouw en ik even gebruik van gemaakt. Zit ik daar lekker op mijn gemakje knalt de eigenaar een meter van mij vandaan een varken door zijn kop en gaat zijn kop er met zijn maat afsnijden met een mesje.

Dat eiland zat helemaal vol met kalkoenen en een valse rotweiler. Elke avond in het donker ging er iemand met een motorbootje heen en ging daar lekker kalkoenen slachten.

Elke ochtend om 5 uur begonnen ze langs onze tent even een paar uur te schieten want was jachtgebied.
Die jaagde daar gewoon met semi-automatische wapens. 3 schoten in no time elke keer. Wel tof zo bij je tent.

Zijn maten zaten allemaal met 5 hengels te vissen en wij mochten maar met 2 hengels of zo.

Er kon toen ook nog per dag geboekt worden. Dus kwam veel sjappie volk voor een dag heen.

We hebben daar nog wel een rat uit zitten te lachen die te vet was om ook maar weg te kunnen kruipen.

Had wel het idee dat ie het flink ging veranderen want dat toiletgebouwtje was in aanbouw en zag er niet geheel onaardig uit. Ook zag je dat er veel puin werd afgeleverd om alles beter te maken. Hij was ook wel enthousiast maar had niet door dat niet iedereen dit kan waarderen. Ik heb er wel om gelachen. Zo lekker met de franse slag.

Of het aangepast is weet ik niet maar was wel een enerverende ervaring.

Hij had toen nooit open mogen zijn en zeker niet hoe het daar aan toe ging.

Heeft me wel over de streep getrokken om openbaar te gaan doen ipv betaalwater.

Daar ben ik ze dankbaar voor.
Gebruikersavatar
Jamy wuijts
Berichten: 509
Lid geworden op: 20-09-2009 08:35
Locatie: 040

02-10-2010 08:56

:o daar sta ik wel even van te kijken zeg! ben er 2 jaar geleden geweest en gelukkig was het nu wel allemaal op orde!!
nee het is geen 4 sterren paradijs maar je zit er nu wel heerlijk rustig, geen trein gehoord geen last van metalen pijpen uit de grond en het toiletgebouw was ehm.. goed genoeg... :wink:
varkens niet gezien daar wel wilde zwijnen maar zolang je tering zooi op ruimt heb je daar ook geen last van..
De kalkoenen en rottweiler hebben wij ook niet gezien en of gehoord, wel ganzen die `s nachts fijn over je stek heen wandelen :-?
Gebruikersavatar
Lorenzo Willems
Berichten: 161
Lid geworden op: 20-09-2005 23:12
Locatie: Rotterdam

02-10-2010 19:26

Ik ben er in juni geweest toen dreven er een aantal dood maar dat waren kleintjes.
We hebben er goed gevangen met 2 mooie vangsten van 23 & 24 kilo.
Alleen jammer dat er rond het water geen toiletten staan , bijna iedereen doet het
tussen de bosjes en dat kan je ook wel merken overal ligt toilet papier.

Probeer ook eens op de marne te vissen , zit vol met forel en ook karper
al mag je er niet vissen zonder extra vergunning.

Maar al dat is het een mooi water met mooie vissen en rust gevend.
Life is like a box of boilies you never
know what you're gonna catch!!!!