etang loison

Forumregels
Huisregel 1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen. Om dit laatste mogelijk te maken is hiervoor een apart forum ingericht, waarin zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Daarbij gelden wel de huisregels van dit board. Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd. Bespreking van betaalwater in andere forums van Carpboard is niet toegestaan.
Gebruikersavatar
Henk Robben
Berichten: 165
Lid geworden op: 12-12-2006 13:54
Locatie: uut Grunn. (Stadskanaal)

06-07-2010 23:19

Iemand nog wat tips wat betreft The Oaks. Ik ga een weekend in Augustus.
Welke aas, wat voor onderlijnen, welke loodmontage, welke gewicht lood, hoe is daar de bodem, en het opladen van een accu, is daar voorziening voor? En mischien ben ik nog iets vergeten, maar dan hoor ik het wel. Alle tips zijn welkom. Voor een weekend is het eigelijk te kort om alles uit te proberen. Dus ik hoop dat ik wat info krijg.
Wie vissen in de bomen ziet, vindt de hemel in het water.
Gebruikersavatar
Henk Robben
Berichten: 165
Lid geworden op: 12-12-2006 13:54
Locatie: uut Grunn. (Stadskanaal)

07-07-2010 20:13

Niemand info?
Henk Robben schreef:Iemand nog wat tips wat betreft The Oaks. Ik ga een weekend in Augustus.
Welke aas, wat voor onderlijnen, welke loodmontage, welke gewicht lood, hoe is daar de bodem, en het opladen van een accu, is daar voorziening voor? En mischien ben ik nog iets vergeten, maar dan hoor ik het wel. Alle tips zijn welkom. Voor een weekend is het eigelijk te kort om alles uit te proberen. Dus ik hoop dat ik wat info krijg.
Wie vissen in de bomen ziet, vindt de hemel in het water.
damian mijboom
Berichten: 255
Lid geworden op: 14-06-2006 17:22

07-07-2010 20:23

over aas staat er al

doe gewoon je ding ,zoals je als het goed is leest is het niet zo'n moeilijk water
Gebruikersavatar
Marcel ANTENS
Berichten: 23
Lid geworden op: 11-10-2006 22:05
Locatie: ST WILLEBRORD
Contacteer:

11-07-2010 20:20

Henk Robben schreef:Iemand nog wat tips wat betreft The Oaks. Ik ga een weekend in Augustus.
Welke aas, wat voor onderlijnen, welke loodmontage, welke gewicht lood, hoe is daar de bodem, en het opladen van een accu, is daar voorziening voor? En mischien ben ik nog iets vergeten, maar dan hoor ik het wel. Alle tips zijn welkom. Voor een weekend is het eigelijk te kort om alles uit te proberen. Dus ik hoop dat ik wat info krijg.



Tipje: probeer eens met partikels.

Het wordt volgens mij plat gevist met bollen.

Greetings
Hell was full, so I came back.
Niels Kossen
Berichten: 15
Lid geworden op: 17-08-2007 22:51

13-07-2010 01:03

Hey mensen, nog een paar dagen!!!

is er daar een koelkast aanwezig of een vriezer
en is er 24 u per dag een stroom aansluiting, of alleen als de aggregaat aan staat?

En staat het huisje ver van the high banks? of kan je je tent er naast zetten bij wijze van?

moet even weten of ik een gaskoelkast aan ga schaffen, of dat er daar mogelijkheden zijn

alvast bedankt
Rogier van der Vaart

13-07-2010 08:46

Hoi Niels,

Er is geen koelkkast en/of vriezer aanwezig op etang Loison. Het huisje staat 50 tot 100 meter bij High Banks vandaan een beetje afhankelijk vanaf welke stek je gaat vissen (de lange of korte zijde van het water).

Persoonlijk zou ik kiezen voor de lange zijde van het water simpelweg omdat je vanaf daar het gehele meer(tje) goed kan bevissen.

Gr. Rogier
Gebruikersavatar
Henk Robben
Berichten: 165
Lid geworden op: 12-12-2006 13:54
Locatie: uut Grunn. (Stadskanaal)

13-07-2010 09:08

@niels, waneer ga jij daar heen. En ga je naar de Oaks, of naar The High Banks. Ik ga de weekend van 13 t/m 16 augustus daar heen.
Wie vissen in de bomen ziet, vindt de hemel in het water.
Niels Kossen
Berichten: 15
Lid geworden op: 17-08-2007 22:51

14-07-2010 10:17

Hey rogier, bedankt!!!
en hoe zit het met stroom daar?? is dat 24u per dag beschikbaar
of ook beperkt???

en is een supermarkt bezoek te doen, of kan je beter bij het meer blijven?

willen een koelbox meenemen op stroom, maargoed dan moet er wel stroom zijn!!
en anders willen we de koelbox vullen met ijs, en dan evt ijs bijhalen bij een supermarkt


Henk, ik ga zaterdag :D 17juli tot 24juli , zit met 2 maten op the high banks!!!

groetjes
Rogier van der Vaart

14-07-2010 17:27

Hey Niels,

Voor zover ik weet geen stroomvoorziening daar, behalve bij Jeremy in zijn blokhut. Ik weet niet of je daar gebruik van mag maken.

Wij zijn niet bij de supermarkt geweest, maar het schijnt ongeveer een kwartier tot 20 minuten rijden te zijn.

Mocht je nog meer willen weten dan hoor ik het wel.

Gr. Rogier
Niels Kossen
Berichten: 15
Lid geworden op: 17-08-2007 22:51

14-07-2010 22:12

Ey rogier, bedankt voor wederom je snelle antwoord!
Dat zou wel vervelend zijn, aangezien we mobiel willen opladen
en evt met een koelbox zitten!
En we hure bij hem een voerboot, die zal ook opgeladen moeten worden!
Denk dat dit wel bij de blokhut kan, we zien t wel!!

Anders nemen we namelijk een aggregaat mee!!!
Gebruikersavatar
steef zenden
Berichten: 376
Lid geworden op: 29-03-2005 13:48
Locatie: westland

18-07-2010 01:31

als het meezit ga ik in september een weekendje.......
maar ik ben nog aan het twijfelen tussen 2 wateren tussen etang loison en Arcis.....
ben nu info aan het winnen over alle 2 de wateren en maak dan deze week dan een keuze.....
Gebruikersavatar
steef zenden
Berichten: 376
Lid geworden op: 29-03-2005 13:48
Locatie: westland

20-07-2010 02:01

zo heb vandaag geboekt.....
ik ga het weekend van 17 t/m 20 september naar etang Loison, ga dan op The High Banks vissen.
Zo nu alles regelen qua aas en visspullen, heb er weer zin in.....
nieuwe haken halen zonde weerhaken, je mag er niet met weerhaken vissen.
weet iemand of er moeilijk wordt gedan als je de weerhaken platknijpt......?
jens breugelmans
Berichten: 615
Lid geworden op: 30-09-2009 16:33

20-07-2010 15:30

Gewoon plat knijpen, is geen probleem.
Gebruikersavatar
steef zenden
Berichten: 376
Lid geworden op: 29-03-2005 13:48
Locatie: westland

22-07-2010 12:01

zo heb alles al geregeld en besteld qua aas
de bestelling van het aas is al de deur uit.....
vrouwtje schrok weer eens van de hoeveelheid
25kg boilies in diverse maten, 35liter diverse partikels en dat allemaal voor een weekend.....
damian mijboom
Berichten: 255
Lid geworden op: 14-06-2006 17:22

22-07-2010 17:00

als je maar genoeg hebt voor een weekend :D :D
Gebruikersavatar
Henk Robben
Berichten: 165
Lid geworden op: 12-12-2006 13:54
Locatie: uut Grunn. (Stadskanaal)

22-07-2010 17:08

@ damian. Denk je dat hij niet genoeg heeft aan 25 kilo?

damian mijboom schreef:als je maar genoeg hebt voor een weekend :D :D
Wie vissen in de bomen ziet, vindt de hemel in het water.
damian mijboom
Berichten: 255
Lid geworden op: 14-06-2006 17:22

22-07-2010 17:24

dat zal toch wel :D :D
Rogier van der Vaart

22-07-2010 18:33

Met 25 kg boilies en 35 kg particles kun je daar wel een paar weken uit de voeten als je het mij vraagt.

Zwaar overdreven deze hoeveelheden op een water van net één ha.
Gebruikersavatar
steef zenden
Berichten: 376
Lid geworden op: 29-03-2005 13:48
Locatie: westland

22-07-2010 23:11

ik heb liever te veel mee dan te weinig...
heb al diverse keren mee gemaakt dat ik te weinig mee had, maar ook diverse keren dat ik te veel mee had........
dat is een gok de je elke keer neemt als je gaat....
als de karper eenmaal met vreten begint en je creëert dat er een vreetorgie op je stekken plaats vind, dan valt de hoeveelheid die ik mee neem best wel mee.....
Niels Kossen
Berichten: 15
Lid geworden op: 17-08-2007 22:51

25-07-2010 15:52

Zo wij zijn weer terug van een weekje High banks.
Erg genoten!
Heel wisselend weer gehad, 3 dagen bloedje heet, en 3 dagen bagger met regen en onweer

Hebben in totaal 32 karpers gevangen, waarvan de zwaarste 15kg
Op the oaks is in totaal 60 karper gevangen als ik het goed heb, 2 jongens 49 karpers en de andere groep 11.
De week voor ons is er gigantisch veel gevangen op High Banks, 82 karpers, maar niet de zware!!

Nog wat tips voor de mensen:
Neem veel anti insecten spullen mee, want er zitten verschrikkelijk veel vliegen! overdag als snachts!
De wespen vallen wel mee! maar daarentegen werden wij wel geterroriseerd door paardenvliegen en horzels!
De paardenvliegen steken waneer ze de kans krijgen ( 10x erger dan mug ) en de horzels zijn voornamelijk erg groot en eng!
Savonds komen er met windstil weer veel muggen! maar dit was niet heel erg!

Er zitten veel kikkers rond het meer, hier hebben wij geen last van gehad gelukkig!!!

Verder raad ik laarzen aan! ookal is het hoog zomer, met een buitje veranderen veel stukken grond in modder! ( glad ook!!!! )

je kan van 6 tot 12 douchen en daarna weer van 1800 tot 0000. dan staat namelijk de generator aan!
Als je tussen die tijden moet poepen dan kan je aan jeremy vragen of hij hem ff aangooit, of je vult het toilet bassin zelf ff met een emmertje water!!

Het eten bij jeremy is erg lekker, wij hebben 2 x gegeten daar! 1 x soort hachee en 1 x aardappel groente vlees, je krijgtr behoorlijk volle borden!!
na de hachee zaten wel allemaal aan de schijt, maar dit kon ook komen door het gebrek aan normaal eten die week :D

Het is ongeveer 20 minuten rijden naar de supermarkt, daar heb je echt alles! ( behaLve ijs )

Om bij het water te komen kan je het best de door gegeven coordinaten in je naVIgatie invoeren en daarna de bijgelevrde routebeschirjving! zo zijn wij er in 1 x gekomen

Over het aas kan ik weinig zeggen, wij hebben overal op gevangen, partikels en verschillende boilies
wel vingen de ananas vis boilies beter dan de noot hennep ( behoorlijk verschil )

De vissen zijn erg mooi, al hebben sommige vissen behoorlijk veel gaten in hun bek, bij een enkele leek het net gehakt!
Hierdoor ( of door iets anderS? ) hebbben wij behoorlijk veel vissen gelost tijdens thet drillen, 15 in totaal!!!!!!
Alles geprobeerd dit te voorkomen qua onderlijnen, loodsoorten, loodzwaarte, loodsystemen, haken, manier van aanslaan en ga zo maar door!
Wij kregen het gevoel dat dit kwam door de kapotte bekken, en het voorzichtige azen van de karpers!

Wij hebben via jeremy een voerboot gehuurd voor 10 euro per dag, met 3 man is dat dus 3,30 en dat is prima te doen
hij heeft er 5 accus bij die hij voor je oplaad zodra ze leeg zijn!
Dus wat dat betreft is het prima, wij hjebben maar 1 x zonder accu gezeten! Doordat we ze niet oop tijd hadden terug gegeven.
De accus zijn wel erg slap, je kan ongeveer 5 of 6 x uitvcaren in een klein water en dan houd het er wel mee op ( soms zelfs maar 4 x ofzo )
Ook hebben wij 2 x gehad dat de zekering was doorgebrand, dit gebeurd bij het aanzetten van de boot! dus wij hebben geen idee!
De 1e x had jeremy een reserve zekering, en de 2e x is hij er gelijk 1 gaan halen! erg prettig dus!

De stek waar wij gezeten hebben op high banks is alleen lopend te bereiken! als het gras droog is kan je je auto in de hoek van het water zetten, dan is het ongeveer nog 75 meter lopen! maar als het gras nat is, dan moet je lopen vanaf de huisjes, en dit is wel een behoorlijk stuk!!

De stekken in de hoeken op the oaks zijn makkelijk te bereiken, 1 met auto achter je stek, 1tje ligt vlak bij de huisjes!
Maar dfe stek in het midden is net zoals op high banks behoorlijk eind lopen! jeremy heeft wel 1 kruiwagen en een trolly om het wat makkelijker te maken!

Ow mischien nog over het water zelf!!!!
Het water barst van de kleine visjes die je aas letterlijki en figuurlijk aanvallen zodra het het water raakt! en het zijn er niet een paar, maar echt duizenden!
Wij hebben dan ook mermalen gehad dat na 2 uur je aas er af was! en ook met hard aas kregen ze het er af of behoorlijk aangetast!
Dus houd hier rekening mee als je boilies aanschaft!!!
Het water is ongeveer 2.10 op zn dieps ( in een geul in het midden die van de ene kant naar de ander loopt ) en loopt langzaam op tot ongever 1 meter gelijk aan de kant!
Jeremy neemt je een rondje mee, en verteld je welke stekken productief zijn! dit klopt ook!

Jeremy is erg vriendelijk, en wilt veel voor je doen! hij legt alles uit en helpt waar nodig!

Als er nog vragen zijn moet je me ff pmen, want ik zal het forum niet veel meer lezen!!!

Suc6 en groetjes
Gebruikersavatar
steef zenden
Berichten: 376
Lid geworden op: 29-03-2005 13:48
Locatie: westland

26-07-2010 01:02

bedankt voor de info Niels....
Gebruikersavatar
steef zenden
Berichten: 376
Lid geworden op: 29-03-2005 13:48
Locatie: westland

27-07-2010 01:13

ben via via aan de prijzen van het aas bij Jeremy gekomen.
pellets 10€ voor 3kg,
Mais 2.50€ per kg,
Boilies 12€ per kg,
Glug and pop ups 7.50 per pot
Gebruikersavatar
Henk Robben
Berichten: 165
Lid geworden op: 12-12-2006 13:54
Locatie: uut Grunn. (Stadskanaal)

27-07-2010 09:45

Niet bepaald goedkoop ! Ach ja, hij moet er ook aan verdienen.
Ik neem mijn aas mooi zelf mee.

steef zenden schreef:ben via via aan de prijzen van het aas bij Jeremy gekomen.
pellets 10€ voor 3kg,
Mais 2.50€ per kg,
Boilies 12€ per kg,
Glug and pop ups 7.50 per pot
Wie vissen in de bomen ziet, vindt de hemel in het water.
Niels Kossen
Berichten: 15
Lid geworden op: 17-08-2007 22:51

27-07-2010 23:39

hij verkoopt ook kikkererwten, voor 4 eu de kilo
schijnt ook goed te vangen, en word er neit afgevreten door de duizenden kleine visjes!
dus zeker het proberen waard.

Hij zelf noemt ze kikkewerten, altijd leuk als hij het uitsprak!
Gebruikersavatar
steef zenden
Berichten: 376
Lid geworden op: 29-03-2005 13:48
Locatie: westland

29-07-2010 02:56

dank je niels is altijd makkelijk om te weten.....