etang loison

Forumregels
Huisregel 1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen. Om dit laatste mogelijk te maken is hiervoor een apart forum ingericht, waarin zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Daarbij gelden wel de huisregels van dit board. Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd. Bespreking van betaalwater in andere forums van Carpboard is niet toegestaan.
Plaats reactie
Ton Kooremans
Berichten: 9
Lid geworden op: 02-06-2010 23:36

03-06-2010 00:06

Hoi, wij gaan van 19 tot 26 juni op de oaks...4 man.
Bijna allemaal amateurs !
Hoop ook dat het meevalt daar met de muskietos.
Kopen bij Jeremy wat boilies, hebben nog wat van vorig jaar over..la carriere.
Heb begrepen dat vismeelboilies het redelijk doen daar.
Tips altijd welkom natuurlijk...
Groetjes uit Breda,
Ton.
damian mijboom
Berichten: 255
Lid geworden op: 14-06-2006 17:22

06-06-2010 21:34

net terug uit loison een dag eerder als gepland

het is echt een heel klein water

met bergen muskieto's niet normaal meer

en kikkers zoveel heb ik er nog nooit gehoord in 1 keer :D

het is prachtig gelegen in het bos jeremy is een goede gastheer zijn eten is perfect

nadelen
je kan niet 24 uur naar de wc of douchen alleen als de aggregaat draait en dat is wisselend :D

er zit wel heel erg veel vis in voor de oppervlakte van het water op de oaks zit volgens jeremy tussen de 120 en 130 vissen op 3 ha :o de mensen die voor ons zaten waren de vissen ook al aan het dubbelen

volgens de eigenaar werken zijn boilies het beste het zijn pineapple vis boillie van ace baits a 12 euro de kilo
het is dus lonend om de partikelgigant in nederland eens te vragen of hun ze kunnen leveren want die leveren ace baits voor 8,50 de kg en die hebben ze in iedersgeval in het pakket gehad dus als je op tijd besteld kunnen hun ze misschien ook wel leveren of draai gewoon zelf

wij hebben de vissen gewoon op onze eigen vismeel boilie kunnen vangen dus dat werkt ook

voor diegene die gaan veel succes en vangse maar dat zal wel lukken :lol:
Laatst gewijzigd door damian mijboom op 08-06-2010 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Niels Kossen
Berichten: 15
Lid geworden op: 17-08-2007 22:51

08-06-2010 01:25

Ey Damian,

hoezo was je een dagje eerder weg gegaan dan? zo veel gevangen dat je het zat was? haha
Uiteindelijk veel gevangen????
Bedankt voor je korte verslagje/info !!!
Ben erg benieuwd, en kijk er erg naar uit!!!
Wel jammer dat de douches en toiletten niet de hele dag werken!!!
Is het eten via Jeremy duur??

En ja die boilies zijn tog wel erg duur hoor! 12,50 de kilo, 8,50 met wat geluk!
Heb er aardig wat nodig, en dan vind ik dat toch veel geld!
Wie weet vind ik iets gelijkends, of ga ik zelf draaien!!

Groetjes
damian mijboom
Berichten: 255
Lid geworden op: 14-06-2006 17:22

08-06-2010 17:16

wij vonden het veel en veel te klein voor het aantal vissen en hadden het gezien

het eten is 5 euro voor je ontbijt en zoals ik begreep ook 5 euro voor het avond eten wij hebben alleen het ontbijt genomen is relatief ook wel duur maar wel goed, eten voor 's avonds hadden we bij

ontbijt is stokbrood (groot stuk) met 2 eieren bacon en champignons

boilies : wij hebben de boilies van triggerbaits mee gehad de red crab en squid en die hebben de eerste dag niks gedaan de 2de dag zijn wij er vis op gaan vangen en scheten ze onze boilie uit dus je hoeft zijn boilies echt niet te nemen als je dat niet wilt

veel plezier
jens breugelmans
Berichten: 615
Lid geworden op: 30-09-2009 16:33

08-06-2010 20:55

Avondeten is 12 euro. En je kunt echt wel de hele dag naar de wc, maar je hebt dan alleen niet altijd licht.
Niels Kossen
Berichten: 15
Lid geworden op: 17-08-2007 22:51

08-06-2010 22:31

Oke dat is inderdaad behoorlijk prijzig voor het avond eten!
Maargoed, lees alleen maar erg goede verhalen over Jeremy zijn eten!
Dus ga het zeker proberen!!
En ontbijt is wel handig!
Zit daar trouwens een bakker in de buurt? of komt er een bakkertje langs het water? ( dit heb ik op een ander karper water gehad, echt super!! )

En inderdaad, ze zullen alle soorten voer wel eten als ik de verhalen zo hoor!
We gaan het gewoon allemaal meemaken :D

Groetjes
damian mijboom
Berichten: 255
Lid geworden op: 14-06-2006 17:22

08-06-2010 22:35

wij moesten 5 eur betalen voor het avond eten en de haagse jongens die er nu nog zitten moesten dit ook betalen als ze avond eten wilde


en de betreft de wc beide ochtenden 1 keer wel doortrekken want dan was de bak nog vol en daarna liep hij niet meer vol en dus 2de helaas

het is een redelijke tour om weer in de bewoonde wereld te komen dus of je dat wil elke dag :D

jeremy is een top kerel en het eten is gewoon goed
jens breugelmans
Berichten: 615
Lid geworden op: 30-09-2009 16:33

08-06-2010 22:42

Echt waar joh, ik moest 12 euro betalen... Ist ie misschien in prijs gezakt.
En eigenlijk vind ik het ontbijt veel lekkerder dan het avondeten.
damian mijboom
Berichten: 255
Lid geworden op: 14-06-2006 17:22

08-06-2010 22:52

dat is wat hij zei ja en ook tegen de haagse jongens had gezegd

wij hebben ook alleen ontbijt gehad en daar was niks mis mee nee :D
Ton Kooremans
Berichten: 9
Lid geworden op: 02-06-2010 23:36

09-06-2010 12:06

Das nog eens info..
Klote dat er zo veel muskieto's zijn zeg..
Is het moeilijk om het te vinden of heb je enkele tips om aan het water te komen ? Of is het raadzaam om jeremy te bellen ?
Woont hij aan het water ?
Wij gaan als Nederland moet voetballen....19 juni !
Als er zoveel vis zit dan maakt het infeite niet uit waar je zit of met welke rig je vist ?

Ton.
damian mijboom
Berichten: 255
Lid geworden op: 14-06-2006 17:22

09-06-2010 15:19

waar je zit bepaald hij in principe hij brengt of wijst je je stek

als je alleen op het water zit is dat de middenstek en als er al mensen zitten zal het in de hoek zijn

vraag niet hoe maar hij woont aan het water :D

je kan het makkelijk zelf vinden als je de beschrijving volgt, alleen als er staat voor het spoor rechts zoek dan niet naar spoorstaven maar daar bedoelen ze dat grind pad mee waar nog een oude wagon op de hoek staat dat is het enige punt waar je eigenlijk fout kunt gaan

dus gewoon het veld over steken en dan rechts dan kom je er wel

rigs wij vingen met combi en soepel niet te moeilijk doen
Rogier van der Vaart

13-06-2010 10:38

Klopt het inderdaad dat er een onthaakmat, weighsling, water emmer en een schepnet op de stek aanwezig zijn?

Zo ja dan scheelt dat weer aanzienlijk ruimte in de auto!

Gr. Rogier
damian mijboom
Berichten: 255
Lid geworden op: 14-06-2006 17:22

13-06-2010 10:41

klopt ja

wij kregen 2 netten 2 matten 1 sling en 1 gieter scheelt inderdaad niet alleen qua ruimte maar ook de stank op de terug weg :D
Rogier van der Vaart

13-06-2010 11:25

Ok, bedankt voor de info Damian.
Ton Kooremans
Berichten: 9
Lid geworden op: 02-06-2010 23:36

14-06-2010 17:16

Oke, bedankt voor alle goede info.
Kun je nog iets vertellen over de vangsten ?
Veel runs ?
Veel snachts ?
damian mijboom
Berichten: 255
Lid geworden op: 14-06-2006 17:22

14-06-2010 17:54

bij ons was het vanaf de ochtend 6:00 tot de middag 14:00 en de avond na 18:00 tot 23:00

heel apart maar de 2 nachten hebben we gewoon doorgeslapen :D is ook wel lekker

maar je zal zien dat het bij jullie juist 's nachts is :D

runs krijg je genoeg kan ook niet missen :( met zoveel vis
Gebruikersavatar
anneke westerhof
Berichten: 39
Lid geworden op: 25-08-2008 18:05

24-06-2010 23:04

Ik ga van 25 september 2010 tot en met 2 oktober naar Loison en ga dan op de The Oaks vissen.
Ben alleen benieuwd of je lopend je spullen naar je stek moet brengen of dat de eigenaar een oogje dicht
knijpt als je je auto op de stek wil zetten?
Is het mobiele telefoon bereik nog toelaatbaar of heb je totaal geen ontvangst daar in de bossen?

Heb via de partikelgigant de Pineapple 2000 aangekocht. Ze staan op dit moment op uitverkocht maar
komen half juli weer binnen.

Mochten mensen die hier zijn geweest mij tips willen geven dan houd ik me aanbevolen.

Groet en bedankt
damian mijboom
Berichten: 255
Lid geworden op: 14-06-2006 17:22

25-06-2010 15:41

ik zal het knap vinden als je er met je auto komt :D


1 stek op de oaks moet je lopen is gewoon niet anders

de andere stek kun je je spullen in de jeep van de eigenaar doen en dan rijdt hij door het bos zo naar de stek

succes
Niels Kossen
Berichten: 15
Lid geworden op: 17-08-2007 22:51

25-06-2010 18:04

Nou nog 3 weekjes!
Kan niet waChten!!
Boilies binnen! laatste spulletjes gejkocht!
Zitten alleen nog met het vervoer, maar daar vinden we wel wat op!!!

Hoe zit het met weerhaakloze haak? zijn ze daar heel streng op??
Volstaat een naar binnen geduwde weerhaak? ( met tangetje )

Groetjes
damian mijboom
Berichten: 255
Lid geworden op: 14-06-2006 17:22

26-06-2010 09:00

hij wil wel dat je met weerhaakloze haken vist maar goed dat is geen probleem daar

geen opstakels of wat dan ook

en ach ..........los je er 1 dan komen er nog zat andere :D
Gebruikersavatar
anneke westerhof
Berichten: 39
Lid geworden op: 25-08-2008 18:05

27-06-2010 00:03

Nog een paar kleine vraagjes:

- Veel last gehad van muizen of ratten, dit vanwege dat je je etenswaar op je stek hebt en niet in de auto?

- Zijn er ook mensen die hebben gevist met maden, want dit ben ik wel van plan om deze mee te nemen en aan een madenclip te bevestigen?

- Is het telefoonbereik daadwerkelijk zo beroerd als ze zeggen?

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Ton Kooremans
Berichten: 9
Lid geworden op: 02-06-2010 23:36

27-06-2010 00:31

Net terug van Loison, boilies zoals hier op forum aangegeven bij partikelgigant gehaald..verkeerde dus.
Heeft niet de gele pineapple maar de bruine pineapple fish boilie.
Ook dip pineapple bij jeremy gekocht (7,5 euro)
Karpers komen van kweekcentrale en kennen made dus niet, wel opstakels dus..mosselvelden in midden Oaks.
Bereik mobiel is erg slecht, als je de telefoon van je af houd met microfoon aan dan gaat het redelijk.
Ontbijt is 5 euro en avondeten kost 12 euro..
Jeremy was wel de hele week flink bezopen...
Karpers waren weer aan het paaien dus beten liepen terug.
Verkeerde haken dan gooit hij je buiten.
Wil je nog iets weten dan hoor ik het wel.
We hebben alleen maar muizen in de woning van Jeremy gezien.
damian mijboom
Berichten: 255
Lid geworden op: 14-06-2006 17:22

27-06-2010 10:59

Ton Kooremans schreef:Net terug van Loison, boilies zoals hier op forum aangegeven bij partikelgigant gehaald..verkeerde dus.
Heeft niet de gele pineapple maar de bruine pineapple fish boilie..


eerder bericht

damian mijboom schreef:
volgens de eigenaar werken zijn boilies het beste het zijn pineapple vis boillie van ace baits a 12 euro de kilo
het is dus lonend om de partikelgigant in nederland eens te vragen of hun ze kunnen leveren want die leveren ace baits voor 8,50 de kg en die hebben ze in iedersgeval in het pakket gehad dus als je op tijd besteld kunnen hun ze misschien ook wel leveren of draai gewoon zelf
:lol:


stond er toch vrij duidelijk dacht ik ?

als je mossels als opstakels wil zien dan zijn er opstakels ja

hij is niet vies van een drankje nee dat klopt

weet niet waar je geboekt hebt maar ecg staat er bij dat het ontvangst niet goed is of op de site of op je boekingspapieren

bij ons was het bereik wisselend

ratten hebben wij persoonlijk geen last van gehad

haken wil hij weerhaakloos en geen longshanks :D
Ton Kooremans
Berichten: 9
Lid geworden op: 02-06-2010 23:36

27-06-2010 15:40

Wat boilies betreft klopt dat, wat telefoon betreft geef ik dit aan omdat het gevraagt werd...
Ratten heb ik ook niks over gezegt maar zaten er wel, smorgens kwamen ze regelmatig aan de kant.
Hebben overigens rechtstreeks geboekt, verder hebben we wel wat aan jouw informatie gehad hoor.
damian mijboom
Berichten: 255
Lid geworden op: 14-06-2006 17:22

27-06-2010 16:13

haken en ratten gaf ik ook aan voor anneke westerhof :D telefoon voor beide maar ja als je rechsstreeks hebt geboekt wordt dat lastig :D

ging mij erom dat het over de boilies duidelijk stond en verder de info .......tja het kan de ene week anders zijn dan de andere, en iedereen ervaart (gelukkig ) alles anders

succes en veel plezier voor diegene die er heen gaan
vang ze