Inspiration Lake

Forumregels
Huisregel 1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen. Om dit laatste mogelijk te maken is hiervoor een apart forum ingericht, waarin zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Daarbij gelden wel de huisregels van dit board. Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd. Bespreking van betaalwater in andere forums van Carpboard is niet toegestaan.
Plaats reactie
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

27-08-2012 16:43

Tja weten jullie wat ik persoonlijk een probleem vindt ? Je hebt een leuke plas bij je in de buurt liggen en anderen zetten vissen over daar naar toe dan zou je er volgens sommige niet meer mogen vissen. Hierin kan ik Wally wel volgen, een BTW er speciaal voor gaan boeken daarin dan weer niet. Wally geeft zijn mening en ook al zijn we het er bijna allemaal mee oneens, ik vindt het wel open van hem dat hij er voor uitkomt.
Wat vinden jullie er trouwens van als een BTW de karpers van een ander meer opkoopt bij een vidange ? Op zulke BTW heb ik ook gevist maar om me daar nou weer schuldig over te voelen.
Let op slagboom !
Joost Bierens
Berichten: 473
Lid geworden op: 26-10-2003 02:00

27-08-2012 17:41

Wat vinden jullie er trouwens van als een BTW de karpers van een ander meer opkoopt bij een vidange ? Op zulke BTW heb ik ook gevist maar om me daar nou weer schuldig over te voelen.


Heb vrij weinig kennis op dit gebied maar in het verleden wel eens gelezen dat complete bestanden anders verdwijnen / vernietigd worden. Wanneer dit idd het geval is lijkt het me uiterst onschuldig dat ze opgekocht worden door een BTW of eventueel overgezet worden door bevoegde instanties naar een ander openbaar water.

Wellicht dat iemand kan ontkrachten / bevestigen dat in het verleden complete bestanden zijn verdwenen / vernietigd tijdens vindage's? Ben zelf nu ook wel benieuwd of ik zit te zwetsen of dat ik me de verhalen toch goed herinner :D
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

28-08-2012 08:15

rond pannaciere is het een week feest als er een meer leeg gaat. 40 ponder meppen op de markt. vreetfestijnen.
It's okay 2 pay
andy bakker
Berichten: 19
Lid geworden op: 05-08-2008 09:02
Locatie: eerbeek

20-09-2012 17:50

Ik heb nu in de loop der jaren een keer of tien gevist.
Ook vlak na dat ze het water over genomen hadden en ving toen de schub die eus laat zien op een gwicht van 38 pond dit was in april 2007 ik heb er nog wel foto,s van. ik heb bijna alle vissen wel gevangen die er zwemmen en dat ze nu zo gegroeid zijn.
dat ze allemaal gejat zijn is gewoon onzin ik heb zelf de foto,s gezien van de uitzetting en dat dit door een bedrijf is gedaan.
Wij zaten er te vissen ik samen met een maat en hadden het over de uitzetting met de eigenaar en hoe dat in ze werk ging toen hij de volgende dag weer terug kwam had hij foto,s bij zich en liet hij het zien ook was er tezien dat de steuren uit gezet werden door dit bedrijf allemaal uit zoon eisman vrachtwagen met waterbakken.
De vissen die nu allemaal op gewicht zijn en andere schijnen temoeten aan kondige dat het vissen zijn uit hun thuis water is onzin want ik heb foto,s zat waar deze vissen een pondje of twintig zijn dus mensen ga niet mee praten en mensen zwart lopen maken. ik vind het een mooi watertje waar je leuk je vissen kunt vangen.
Vergeet ook niet dat je als beroeps visser vis mag vangen en verkopen!!!!!!!!!!!!!
Lars Sieben
Berichten: 106
Lid geworden op: 17-03-2010 00:45

20-09-2012 19:20

niemand die beweert dat alle vissen er gejat zijn.. :roll:

Eus geeft aan dat zijn targetschub eind 2006 of in 2007 verdwenen is en dat Noudje in die periode het oorspronkelijke thuiswater van de schub beviste.

Zelf geef je op 11-08-2008 aan:
ik was voor 3 weken geleden op een betaal water in veldhoven en die man heeft voor 9 maanden geleden een partij vis gekocht om op zijn water uit te zette en die kwamen allemaal uit polen


11-08-2008 - ong. 10 maanden kom je uit op oktober 2007 dat de uitzet is geweest.

Je vangt 'Eus' vis in april 2007 dus voor de uitzet door de eigenaar. Deze vis was geen oorspronkelijk bestand, dus moet die vis ergens anders vandaan komen...
Zal vast aangekocht zijn van die beroepsvisser die op het Kempisch zit... :roll:

Nog maar een quoteje:
maar je zegt dat er mensen in nederland vissen verkopen aan betaal wateren dan zijn die lui toch net zo slecht als de polen en engelse

hun vangen net zo goed de vis weg en dan maakt het verschil tussen pool of nederlander mij niet uit net zo slecht ik hoef ze niet tegen tekomen want die gaat het water in met spullen en al.]


:o :o :o
andy bakker
Berichten: 19
Lid geworden op: 05-08-2008 09:02
Locatie: eerbeek

20-09-2012 20:17

Ja ik zeg ook die vis die eus bedoelt dat zou kunnen de rest van de vissen heb ik foto,s van op lager gewicht alleen 1 iemand geeft aan stalte dat hij gejatte vissen koopt en in 1 keer zijn alle vissen die iemand een jaar niet gevangen heeft bij hem op het water gehuis vest en dat klopt niet ,heb zelf de foto,s gezien van uitzetting.
de bewuste vis met stofzuiger bek kwam van het oude bestand was hun antwoord en ik was de eerste die hem ving ze hadden hem niet eerder gezien zeiden ze.
Dus als dit de betreffende vis is hij had in april 2007 een gewicht van 38 pond als eus zijn vis maat hem gevangen heeft met een gewicht die hier bij in de buurt komt dan heb je een match en dan moet je alleen nog zien te bewijzen dat noud hem gevangen heeft en dat ze hem niet gekocht hebben.
Een on eindige discusie als je denkt bewijs tehebben moet je de eigenaar er op aan spreken dat de target vis is van eus of naar de politie Stappen!!!!!!!
Gebruikersavatar
Michel Paassen
Berichten: 289
Lid geworden op: 10-09-2012 18:04
Locatie: leeuwarden

20-09-2012 21:32

Ik heb dankzij mijn koi-hobby redelijk mogen leren om vissen te kunnen herkennen. Niet alleen door patronen in kleur, maar ook door 1 kleurige schubpatronen (zoals bij chagoi, soragoi)..deze is uniek, net zoals dat het kenmerk is voor de spiegels, geldt dit ook voor onze schubjes..

De getoonde vissen door Eus zijn 1 en dezelfde vis !!

Ook is te zien door de huidskleur dat de vis nu op andere bodemgrond leeft... Foto 1 vermoedelijk een blubbergrond en op foto 2 een groot en deels zanderige bodem, althans weinig slijk.
Vissende vader, die koi's houdt
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

08-10-2012 14:30

wally de weijer schreef:niks te danken daaf graag gedaan.
en zolang er niks van een visverenigingswater wordt weggehaald dus een openbaar water mag je de karper die je vangt gewoon meenemen en plaatsen op je eigen vijver.
maar als er mensen die er zijn die dat niet kunnen hebben dat is dan jammer tot het in de wet wordt verandert dan kan men er werk van maken.



Loze zaadcel met een enkele hersencel.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

08-10-2012 15:49

en zolang er niks van een visverenigingswater wordt weggehaald dus een openbaar water mag je de karper die je vangt gewoon meenemen en plaatsen op je eigen vijver.
maar als er mensen die er zijn die dat niet kunnen hebben dat is dan jammer tot het in de wet wordt verandert dan kan men er werk van maken.



Wally,

We lopen allemaal te ouwehoeren dat onze vriend karper weg genomen word door Polen. Wat jij nu omschrijft maakt jou net zo kansloos als de Polen. Je hoort met je klauwe van de vissen af te blijven,of ieder geval de vissen in het water te laten waar ze horen.

Ik zal jou ook eens uit Nederland donderen en in Mumbai flikkeren,word je ook niet vrolijk van.


Heb je alles nog wel op een rijtje daarboven? Lees nu eens goed wat je allemaal tikt man.


En Wally, ik heb de wet niet nodig om er werk van te maken,als ik iemand zie die vissen over plaats of mee neemt voor eigen gebruikt dan schiet ik automatisch in een andere mode zoals vele. Dieren kunnen niet voor zich zelf opkomen,dieren mogen beschermt worden als er wat met ze gebeurd.

Lul maar lekker verder met die rara wijsheden van je. ;-)
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Marco Boer
Berichten: 428
Lid geworden op: 20-02-2012 20:09

08-10-2012 17:37

wally de weijer schreef:ooit van minimum maten gehoord? Nee vast niet want je blijft liever dom en tegen het gros ingaan. Je doet maar ik hou het voor gezien.

KANSLOOS!



dat is het nou er is geen minimum maat voor de karper......[/quote]

Die is er wel, die is volgens mij een 35 -40 cm. Maar zoals al eerder aangegeven, en het is niet voor niets dat steeds meer verenigingen een algeheel verbod op karper meenemen instellen, die beesten horen gewoon terug gezet te worden in de habitat waar ze gevangen worden.

Het is natuurlijk een bord voor je kop hebben als je durft te beweren dat AL die mooie grote vissen op die btw's daar ook echt zelf groot zijn geworden. Het zou in Nederland, net als in Groot-Brittanië waar er zelfs een boete van MINIMAAL 15.000 pond op het meenemen van een karper staat (in welke maat dan ook), zwaar verboden moeten worden om dit soort praktijken uit te voeren. En dan behoort een foto zoals door Eus hier eerder op het forum gezet gewoon een bewijslast te zijn.

Hier in Nederland loopt men, zoals gewoonlijk overigens, het liefste achter de feiten aan en laten we de wateren heerlijk leeg jatten door idioten als Noud en/of een stelletje Polen die denken dat het allemaal maar normaal is om de karpers mee te nemen naar huis...

Hier in Nederland mag de politie niet eens in de kofferbak kijken, ook al zou het water er uit stromen en de karper al spartelend achterin liggen...

Te zot voor woorden en helaas zijn jouw reacties voor mij ver beneden peil in dit onderwerp, maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen...
Ciao,

Marco

Werken is voor mensen die niet kunnen vissen...
Jan-Arie de Jong
Berichten: 23
Lid geworden op: 09-06-2008 13:54

11-10-2012 10:24

Als Wally net zo goed vist als hij schrijft, dan maak ik me geen zorgen!
Gebruikersavatar
robbert bosman
Berichten: 120
Lid geworden op: 19-09-2007 22:50

11-10-2012 13:14

[quote="leen goudappel
Wally,

We lopen allemaal te ouwehoeren dat onze vriend karper weg genomen word door Polen. Wat jij nu omschrijft maakt jou net zo kansloos als de Polen. Je hoort met je klauwe van de vissen af te blijven,of ieder geval de vissen in het water te laten waar ze horen.

Ik zal jou ook eens uit Nederland donderen en in Mumbai flikkeren,word je ook niet vrolijk van.


Heb je alles nog wel op een rijtje daarboven? Lees nu eens goed wat je allemaal tikt man.


En Wally, ik heb de wet niet nodig om er werk van te maken,als ik iemand zie die vissen over plaats of mee neemt voor eigen gebruikt dan schiet ik automatisch in een andere mode zoals vele. Dieren kunnen niet voor zich zelf opkomen,dieren mogen beschermt worden als er wat met ze gebeurd.

Lul maar lekker verder met die rara wijsheden van je. ;-)[/quote]


Daar hebben we weer zo'n moraal ridder.
Kies maar:
Je wordt naar Mumbai gestuurd.
Of:
Terwijl je je boterham zit te eten slaat er opeens een haak in je bek, je wordt door het keuken raam naar buiten gesleurd. Je hebt geluk dat de haak alleen maar in je bek zit, met wat pech prikt ie ook nog door je oog.
Opeens kom je in een totaal bekende omgeving, je wordt op een mat neergeflikkerd en iemand trekt die haak uit je bek.
Ze stoppen je in een zak om je te wegen en of dat nog niet genoeg is moet je ook nog op de foto.

En dan je laatste zin:

Dieren kunnen niet voor zich zelf opkomen,dieren mogen beschermt worden als er wat met ze gebeurd.

En dan noem je Wally kansloos?
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

11-10-2012 13:39

In Mumbai vissen ze ook hoor dus wat dat betreft verandert er vrij weinig.
En ik denk dat ze in Mumbai nog vaker gevangen zullen worden ook.

En een haak door z'n oog? :roll:
Gebruikersavatar
robbert bosman
Berichten: 120
Lid geworden op: 19-09-2007 22:50

11-10-2012 14:21

Ja Cees, zulke dingen gebeuren echt.
Je moest eens weten wat er met sommige vissen gebeurt.
Ik heb afgelopen zomer een vis gevangen welke een afgeknipte onderlijn vlak onder zijn oog had zitten.
Met veel gepiel heb ik het eruit gekregen en ontsmet, maar vrolijk wordt je er niet van.

En dit was nog niet eens het ergste wat ik heb gezien.
We moeten het vissen niet verheerlijken.

Jammer dat je mijn punt niet begrijpt.
Ga maar gewoon lekker vissen :wink:
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

11-10-2012 15:11

robbert bosman schreef:
Jammer dat je mijn punt niet begrijpt.

Ik begrijp het inderdaad niet want volgens mij is die vis nog het beste af op de plek waar die altijd heeft gezeten.
De vissen bekomen meestal niet echt van hun BTW avonturen.
Ga maar gewoon lekker vissen :wink:

Nog 19 minuten dan mag ik weer :D
Jan van Glabbeek
Berichten: 417
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

11-10-2012 15:30

@ Robbert
Volgens mij heb je niet helemaal door waar de discussie over gaat.
Gebruikersavatar
robbert bosman
Berichten: 120
Lid geworden op: 19-09-2007 22:50

11-10-2012 16:37

Het begint zoals de meeste topics over betaalwater.
Er zijn een aantal plus punten en een aantal min punten.
Dan wordt er geroepen dat er gestolen vis op zit.
Men vraagt (terecht) om bewijs.
En dat wordt geleverd.

Maar nu komt het.
Iemand roept dat het zielig is voor de vis "omdat die niet voor zichzelf kunnen opkomen en beschermd moeten worden", als je er zo over denkt, laat ze dan met rust en probeer ze niet te vangen!

En een tweede punt waar ik over val.
Ik snap dat het niet goed is dat een 30 jaar oude vis uit zijn habitat wordt gehaald en wordt uitgezet in een ander water.
Maar lees is goed wat Eus zegt, hij baalt dat zijn target niet meer in het oorspronkelijke water zwemt, omdat hij alleen deze vis en de papegaai nog moest hebben.
Hij (en vele anderen) vinden het erger dat ze hem zelf niet meer kunnen vangen.
Het gaat hier niet om het welzijn van de vis, maar om hen zelf!!!

Ik weet dat er ook mensen zijn die wel aan het welzijn van de vis denken.
En die hebben een goed punt.
Maar lopen janken dat het erg is omdat het toevallig je target vis is, tja :-?
Jan van Glabbeek
Berichten: 417
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

11-10-2012 17:19

Mee eens, mij gaat het ook alleen maar om eigenbelang. Ik sta liever niet toe dat ik bestolen word, en dat is volgens mij het geval. Vissen is dieronvriendelijk, geen discussie over mogelijk. Misschien dat het verplaatsen van vis vaak wel op een niet al te vriendelijke wijze gebeurd.
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

12-10-2012 21:32

robbert bosman schreef:Het begint zoals de meeste topics over betaalwater.
Er zijn een aantal plus punten en een aantal min punten.
Dan wordt er geroepen dat er gestolen vis op zit.
Men vraagt (terecht) om bewijs.
En dat wordt geleverd.

Maar nu komt het.
Iemand roept dat het zielig is voor de vis "omdat die niet voor zichzelf kunnen opkomen en beschermd moeten worden", als je er zo over denkt, laat ze dan met rust en probeer ze niet te vangen!

En een tweede punt waar ik over val.
Ik snap dat het niet goed is dat een 30 jaar oude vis uit zijn habitat wordt gehaald en wordt uitgezet in een ander water.
Maar lees is goed wat Eus zegt, hij baalt dat zijn target niet meer in het oorspronkelijke water zwemt, omdat hij alleen deze vis en de papegaai nog moest hebben.
Hij (en vele anderen) vinden het erger dat ze hem zelf niet meer kunnen vangen.
Het gaat hier niet om het welzijn van de vis, maar om hen zelf!!!

Ik weet dat er ook mensen zijn die wel aan het welzijn van de vis denken.
En die hebben een goed punt.
Maar lopen janken dat het erg is omdat het toevallig je target vis is, tja :-?


We hebben een kenner in ons midden.
Alleen leest hij nogal selectief en geeft er een eigen interpretatie aan.
Het feit dat ik aangeef dat het hier om een minstens 30 jaar oude vis gaat, zou dat niet aangeven dat ik vrees voor de gezondheid van de vis?

Het ging er om dat het stelen van deze vis van openbaar water ontoelaatbaar is, niet wat mijn emoties daarbij zijn.

Denk voortaan alsjeblieft ff na voordat je hier iets neertikt. Je kent me niet, je weet helemaal niet of ik wel of niet om het welzijn van deze vis geef dus hou je insinuaties voor je aub.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
David van Lindt
Berichten: 25
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: valkenswaard
Contacteer:

19-10-2012 12:41

Geachte heer Andy Bakker,

Ik woon in de omgeving van inspiration lake en heb ook reden om te twijfelen aan de herkomst van een aantal vissen die daar zwemmen. Ik heb een aantal jaar in het bestuur van een hengelsportvereniging gezeten en tijdens die periode zijn er ook bij die vereniging een aantal vissen verdwenen. Zou het mogelijk zijn dat ik inzicht krijg in je fotos? Het feit dat je bijna het hele bestand hebt gevangen zou herkenning vrij gemakkelijk maken. Ik heb zeer goede contacten met andere lokale karpervissers en bestuursleden van verenigingen waar ook vissen zijn verdwenen. Wellicht dat we op die manier kunnen onderzoeken welke maatregelen er mogelijk zijn.

Ik hoor de laatste tijd trouwens geruchten dat het water gesloten gaat worden? en dat er gekeken zou worden naar waar de vissen vandaan zijn gekomen? Mocht iemand hier meer informatie over hebben zou ik dat ook graag lezen.

Met vriendelijke groet,
David
Leon Van Kooten
Berichten: 162
Lid geworden op: 04-01-2008 12:19
Locatie: krimpen aan den ijssel
Contacteer:

04-11-2012 00:07

Ik mag hopen dat deze mafia put dichtgaat ik doe mijn best ervoor ben bewijs aan het verzamelen iedereen die dat heb pb me effe vriendelijke groeten leon.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

09-11-2012 16:12

IL behouden voor de rukkers onder ons.

Liever daar dan vervuiling op openbaar!

Jammer voor de vissen die er opzitten,met eventueel overgeplaatste schatten,maar die zijn nu toch verziekt.

Cheers
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

10-11-2012 14:59

david heb je die foto s al gezien van de heer andy bakker of is het ineens helemaal stil gevallen aan de andere kant wat ik wel verwacht 8) ik hoop dat iedereen dit klote water (sorry voor mijn taalgebruik ) voor altijd met rust laat en de uitbuiter nooit meer een cent krijgt .
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

10-11-2012 16:30

Dempen die put, zwarte grond erin, grasmatten erover dan heb je een mooie Camping.

Te veel werk, dempen die put, puin erin asfalt erover en je heb een mooie parkeerplaats.

Ook te veel, een bom erop, over en sluiten.

CN
Unicorn Carp Fisching
Kristof Saenen
Berichten: 13
Lid geworden op: 14-11-2012 10:40

16-11-2012 12:42

Klopt steintje.

Wij in het kleine belgenland proberen op zowel kanalen als andere openbare wateren, zo goed mogelijk de vis te onderhouden. Er zijn zelfs mensen die voor het kanaal met een groep geld samenleggen en onder toezicht + goedkeuring van natuur & bos, vis bij opzetten op hun favoriete openbare water. Dat dit handen vol geld kost, moet ik hier waarschijnlijk niemand zeggen.

Kan je je al inbeelden hoe fijn het voor die mensen is dat onze noorderburen (jawel, meestal gele nummerplaten - niet verwijtend, noch veralgemenend bedoeld, gewoon harde feiten) het kk (en andere wateren) komen leegjatten?

Waarschijnlijk komt er nu een flame-oorlog over het feit dat ze dat maar niet moeten doen op openbaar water, wel, raar maar waar zijn er nog vissers die geloven in eerlijkheid en respect voor natuur en vis...