Inspiration Lake

Forumregels
Huisregel 1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen. Om dit laatste mogelijk te maken is hiervoor een apart forum ingericht, waarin zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Daarbij gelden wel de huisregels van dit board. Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd. Bespreking van betaalwater in andere forums van Carpboard is niet toegestaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
paul vonk
Berichten: 196
Lid geworden op: 16-07-2007 00:17
Locatie: delft
Contacteer:

23-08-2012 16:55

wally de weijer schreef:niks te danken daaf graag gedaan.
en zolang er niks van een visverenigingswater wordt weggehaald dus een openbaar water mag je de karper die je vangt gewoon meenemen en plaatsen op je eigen vijver.
maar als er mensen die er zijn die dat niet kunnen hebben dat is dan jammer tot het in de wet wordt verandert dan kan men er werk van maken.



ooit van minimum maten gehoord? Nee vast niet want je blijft liever dom en tegen het gros ingaan. Je doet maar ik hou het voor gezien.

KANSLOOS!
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

23-08-2012 17:04

ooit van minimum maten gehoord? Nee vast niet want je blijft liever dom en tegen het gros ingaan. Je doet maar ik hou het voor gezien.

KANSLOOS![/quote]


dat is het nou er is geen minimum maat voor de karper......
Gebruikersavatar
paul vonk
Berichten: 196
Lid geworden op: 16-07-2007 00:17
Locatie: delft
Contacteer:

23-08-2012 17:30

dat is het nou er is geen minimum maat voor de karper......


Pffffffff

http://www.natuurenbos.be/~/media/Files ... 012_NL.pdf

En nu maar weer kijken wat voor domme/bijdehante reactie er nu weer volgt.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

23-08-2012 19:28

Paul, in Nederland geldt geen minimummaat voor karper.
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

23-08-2012 20:17

Aart, die vis is ook in Belgie gestolen. :wink:
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
paul vonk
Berichten: 196
Lid geworden op: 16-07-2007 00:17
Locatie: delft
Contacteer:

23-08-2012 20:36

Aart Lokhorst schreef:Paul, in Nederland geldt geen minimummaat voor karper.



Weet ik Aart, vandaar ook de link naar de belgische wetgeving. :) Zie reactie Eus.
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

23-08-2012 21:55

het ziet er naar uit dat ik een nieuwe targetvis heb.........lol
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

24-08-2012 07:58

wally de weijer schreef:het ziet er naar uit dat ik een nieuwe targetvis heb.........lol


Voor de mensen die werkelijk achter een targetvis aan jagen zoals dat is bedoelt heeft de term targetvis een heel andere betekenis dan die jij er aan hangt, gezien jou uitspraken Wally, ontgaat mij iedere relatie die jij met karpervissen zou kunnen hebben.
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

25-08-2012 13:31

jonguh jonguh wat kunnen jullie toch allemaal aangaan om de raarste dingen.
laat iedereen in zijn waarde en laat ze vissen waar ze willen.
maar nee er is er altijd wel 1 die meent dat hij het ander moet verbieden om ergens te gaan vissen.
heb het al eerder gezegd een raar wereldje dat karpervissen(niet zeggen waar je vist want er kon wel eens iemand anders komen vissen), daar niet vissen want dan ben je een heler, geen info plaatsen want je water wordt kapot gemaakt, wat een onzin allemaal.
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

25-08-2012 13:54

Wally,

Ik zal eens proberen tot je door te dringen.
Een kleine 10 jaar geleden kreeg ik eens een foto onder ogen van een mooie donkerbruine oude karakterschub. Een maatje van mij had destijds die vis gevangen op een stuk kanaal in Belgie.
Toen ik een beetje uitgevist was op 2 andere kanaaldelen waar ik destijds bezig was wilde ik het bewuste kanaaldeel waar deze schub zwom bevissen, met als target, je raadt het al, deze schub.
Dit was omstreeks 2006. Echter de stek waar men grote kans maakte op deze vis was telkens bezet. Mede daardoor en vanwege de geboorte van mijn dochter dat jaar liep ik deze vis mis.
Het jaar erop was ik terug, echter wilde het niet lekker lukken. Wel ontmoette ik een aantal personen die daar soms wel eens visten en 3x raden wie ik daar dat jaar ook tegen het lijf liep? Jouw grote vriend Noud. Goh, wat is de wereld toch klein.
Het hele jaar viste ik nog door maar geen spoor meer van de schub terwijl dit toch niet de moeilijkste vis van het water was.
Ook het jaar daarop deed ik nog wat pogingen, tevergeefs.
Tot ik op een dag de vismaat die de vis had gevangen aan de lijn had en hij mij vertelde dat de bewuste schub in één of ander blad stond. Marco Tetteroo, testvisser van Proline was de gelukkige vanger.
De vis zag er goed uit alleen de achtergrond kon ik niet thuis brengen.
Niet veel later las ik een verhaal van hem, gepubliceerd op de site van Proline en in dit artikel was het hele relaas van de vangst van deze vis te lezen. Hierin was duidelijk te lezen dat hij op uitnodiging van Noud op zijn water deze vis had gevangen! Dus helemaal niet op het kanaal!!
Twee seizoenen lang heb ik een spook nagejaagd, duizenden kilometers verslonden (135km heen en 135km terug) tientallen kilo's boilies er doorheen gejaagd, op jacht naar een spook!

Wally vertel mij nu maar eens hoe jij dit zou ervaren? Begrijp je nu een beetje de afkeer die mensen hebben aan dit soort praktijken? Of stel ik me aan en ben ik een prutser?
Jij mag het zeggen.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

25-08-2012 14:12

Verslepen van karper is vooral not done omdat de karper uit zijn vertrouwde omgeving wordt gehaald met alle risico's die daarbij worden genomen voor de karper en het bestand aan karper op een ander water. Eigenbelang van wie dan ook vind ik niet van dezelfde order.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

25-08-2012 14:22

Ten eerste is noud niet mijn grote vriend nog vriend.
Ik vindt de testvisser nog slechter dan noud.
En dat gebeurt ook hier op het kanaal maar daar leg ik me bij neer want er is toch niks aan te doen(ik kan mijn eigen daar niet druk om maken er zijn ergere dingen om je druk om te maken).
Ik heb ook nergens gezegd dat jij een prutser was en ook dat denk ik niet.
Het is sneu dat dit gebeurt maar daarmee kan je toch niet zeggen dat je ergens niet moet gaan vissen omdat er een gejatte vis zit(dit is niet de enigste plas in nederland,belgie en frankrijk waar dit het geval is) en al helemaal niet dat je dan een heler bent.
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

25-08-2012 14:36

Als je juist daar gaat vissen waar gestolen vissen zwemmen, werk je mee aan deze corrupte wereld. Een fiets van een junk kopen mag ook niet, word je ook voor bestraft....

Gaat om het principe Wally, maar blijkbaar liggen die van jou en de rest van de hele karperwereld ver uit elkaar.
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

25-08-2012 15:04

j van der beek schreef:Als je juist daar gaat vissen waar gestolen vissen zwemmen, werk je mee aan deze corrupte wereld. Een fiets van een junk kopen mag ook niet, word je ook voor bestraft....

Gaat om het principe Wally, maar blijkbaar liggen die van jou en de rest van de hele karperwereld ver uit elkaar.



Dit.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

25-08-2012 19:49

Krijg hier een wat rare smaak in mijn mond en weinig inspiratie van :oops:

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

26-08-2012 10:42

dan ga je je mond wassen en zoek naar inspiratie.........
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

26-08-2012 13:08

Wally, gezien jou reacties hier en jou keuze van viswater ontbreekt het juist jou aan een hoop inspiratie, maar dat geeft niet, komt tijd, komt raad, misschien zelfs voor jou ook ooit :roll:
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

26-08-2012 16:13

mijn keuze van viswater is zo gek nog niet kijk maar naar de naam van dit topic INSPIRATION is toch de engelse benaming van inspiratie.
en ik ben nou eenmaal tegendraads en niet zo geheimzinnig als het om viswater gaat.
Gebruikersavatar
Marc vd Woude
Berichten: 160
Lid geworden op: 30-03-2007 19:21

26-08-2012 16:46

wally de weijer schreef:mijn keuze van viswater is zo gek nog niet kijk maar naar de naam van dit topic INSPIRATION is toch de engelse benaming van inspiratie.
en ik ben nou eenmaal tegendraads en niet zo geheimzinnig als het om viswater gaat.
Volgens mij beste Wally..
Ben je alleen maar op oorlogs pad, en ben je er gewoon op uit om mensen uit de tent te lokken?

Dat je daar vist, dat is een keuze waarin je vrij bent die te maken.
Maar sommige van je opmerkingen gaan werkelijk nergens over, maar zoals je zelf al aangeeft ben je tegendraads daar waar dit denk overbodige informatie is.


wally de weijer schreef:mijn keuze van viswater is zo gek nog niet kijk maar naar de naam van dit topic INSPIRATION is toch de engelse benaming van inspiratie.


Is een goeie!
Maar als je eens wat minder tegendraads zou zijn, en wat meer naar de mensen hier zou luisteren.. Dan zou je snappen dat dit soort praktijken uiteindelijk onze hobby naar de klote kunnen helpen.

En wat belangrijker is, want laten we eerlijk zijn.. het gaat hier niet alleen over onze hobby maar ook over het welzijn van de vis.
Ik zal niet zeggen dat ik tegen BTW ben.. Ben zelf ook een keer naar een BTW geweest, maar hier over was voor zover ik terug kon vinden niks bekent over gestolen vissen.

Zodra je hier wel lucht van krijgt is het verstandig om eens goed uit te zoeken hoe het zit.
Want op BTW waarvan je weet dat er gestolen vis opzit vissen is gewoon niet eerlijk, en op geen enkele manier goed te praten.
Dat het jou niet uitmaakt dat er op het water waar je vist gestolen vis rondzwemt oke oke..
Maar probeer alstjeblieft eens het van een andere kant te bekijken!
Probeer eens te begrijpen waar de mensen het hier over hebben, dat zou je moeten doen Wally.. Want ik mag er toch wel van uitgaan dat je respect hebt voor de karper?
Welcome to the Goodlife..
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

26-08-2012 17:40

nee ben er niet op uit om mensen uit de tent te lokken maar ik ben nou eenmaal niet iemand die naar andere mensen luistert en zeker geen kudde dier net als vele die hier alleen maar achter andere aan lopen.

ik ben wel tegen mensen die hier alleen maar mensen af lopen te zeiken omdat ze een keer iets vragen over een water en dan meteen een antwoord krijgen zoals: kijk eens op google of toets het in bij zoeken.
maar dat heb ik al in een ander topic naar voren laten komen.

en dat dit een einde maakt aan onze hobby is onzin, weet je wat een einde maakt aan onze hobby : voor degene die in de buurt van eindhoven woont,vandaag een rondje gereden daar.

rij eens een rondje rond de vijver ekkersweijer en dan bedoel ik bij de ingang rechts en dan met de pad rond tegen de klok in.

meteen om de bocht 2 karpers(ik schat 25 en 20 pond) in een plastic tas bij de uitpuilende vuilnisbak verder gereden op de stekken lege blikken bier,pizzadozen,enz,enz.
kampvuurplekken en noem maar op, een schande wat daar gebeurd en dat zijn de dingen die onze hobby kapot maken.

dat er een vis verplaatst wordt naar een ander water daar kan je toch niks van hard maken bij de politie,
hoe wil je dit bewijzen de vis moet eerst gevangen worden en dan de politie bellen dat je de vis hebt gevangen.
ik denk dat ze je gewoon uitlachen en hoe wil je bewijzen dat hij op die andere plas rondzwom.......

en verder vind ik dat als er info over een water wordt gevraagd geef dat dan als degene er wil vissen die de vraag heeft geplaatst. altijd dat geheimzinnige bah.......

om dat laatste ben ik tegendraads want er zou maar eens iemand anders komen vissen op dat water want jij(degene die er op tegen is) bent natuurlijk de enigste die de vissen goed behandelt en die ander niet.......
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

26-08-2012 18:48

...zucht...
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Marc vd Woude
Berichten: 160
Lid geworden op: 30-03-2007 19:21

26-08-2012 19:09

wally de weijer schreef:nee ben er niet op uit om mensen uit de tent te lokken maar ik ben nou eenmaal niet iemand die naar andere mensen luistert en zeker geen kudde dier net als vele die hier alleen maar achter andere aan lopen.ik ben wel tegen mensen die hier alleen maar mensen af lopen te zeiken omdat ze een keer iets vragen over een water en dan meteen een antwoord krijgen zoals: kijk eens op google of toets het in bij zoeken.maar dat heb ik al in een ander topic naar voren laten komen.


Het gaat hier toch helemaal niet over mensen die een verkeerd antwoord geven? er word info gevraagd over IL en dat word gegeven..
Dat je die antwoorden zat bent, oke dat kan.. maar dat heeft helemaal niks te maken met het verplaatsen van vissen.
Komt bij mij eerder over alsof je het board een beetje zat bent. Maar daar gaat het hier toch niet om?




wally de weijer schreef:en dat dit een einde maakt aan onze hobby is onzin, weet je wat een einde maakt aan onze hobby : voor degene die in de buurt van eindhoven woont,vandaag een rondje gereden daar.rij eens een rondje rond de vijver ekkersweijer en dan bedoel ik bij de ingang rechts en dan met de pad rond tegen de klok in.meteen om de bocht 2 karpers(ik schat 25 en 20 pond) in een plastic tas bij de uitpuilende vuilnisbak verder gereden op de stekken lege blikken bier,pizzadozen,enz,enz.kampvuurplekken en noem maar op, een schande wat daar gebeurd en dat zijn de dingen die onze hobby kapot maken


wat je nu doet is mensen stimuleren vissen te jatten. Je maakt je er namelijk niet druk over dat dit gebeurt en gaat er als nog vissen. Zo maak je het ze alleen maar makkelijker, als mensen via dit soort forums, en bv. mondeling te weten wat de mensen van zo een water doen(en nou wil ik niet over IL zelf gaan praten want daar weet ik persoonlijk niet genoeg van.. niet meer als dat ik hier heb gelezen) dan gaat dat ze een hele hoop klanten kosten en kun je er zelfs misschien al voor zorgen dat er 1 BTW met gestolen vissen minder is.. En dat lijkt misschien niet veel, maar het is een begin!
Overigens is het voorbeeld wat je geeft van dat water in Eindhoven diep triest!. Maar dat is weer iets anders waar het nu niet over gaat(iets dat net zoveel aandacht verdiend).

Maar mag ik jou wat vragen, nadat je dit aantrof.. wat deed je toen?



wally de weijer schreef:dat er een vis verplaatst wordt naar een ander water daar kan je toch niks van hard maken bij de politie,hoe wil je dit bewijzen de vis moet eerst gevangen worden en dan de politie bellen dat je de vis hebt gevangen.ik denk dat ze je gewoon uitlachen en hoe wil je bewijzen dat hij op die andere plas rondzwom.......


Je mist het hele punt, het gaat er niet om wat je wel of niet hard kan maken bij de politite.
Het gaat er om dat jij zelf als persoon inziet dat wat er gebeurt fout is, en dat jij als (neem ik maar aan..) Karper/vis liefhebber je steentje kan bij dragen door ipv. hier aan mee te werken door te betalen voor een week en er te gaan vissen, je ook kan zeggen tegen je zelf..
"Dit is fout, ik zoek wel een water met een beter beleid."
En nogmaals.. ook al lijkt het iets kleins, het is toch weer een stap in de goede richting.
En dat is volgens mij ook waarom Eus over die ene vis is begonnen(want dit is natuurlijk maar 1 van de velen).. Niet perse omdat Eus kwaad is omdat zijn target vis nu niet meer te vangen is op het water waar deze thuis hoort, maar ik denk dat hij boos is om onder andere het stelen van vissen, of dit nou wel of geen BTW betreft.
En dat hij op zijn manier een bijdrage wilt doen(dat steentje waar ik het net over had) en met hem nog een paar andere in dit topic.

En laten we even zeggen dat het er 5 zijn. Dat zijn er toch al weer 5 die hun bijdragen doen.
En het zou leuk zijn als jij nummer 6 zou worden, want dat is de reden waarom mensen jou proberen te laten in zien wat er fout is aan deze situatie.



wally de weijer schreef:en verder vind ik dat als er info over een water wordt gevraagd geef dat dan als degene er wil vissen die de vraag heeft geplaatst. altijd dat geheimzinnige bah....... om dat laatste ben ik tegendraads want er zou maar eens iemand anders komen vissen op dat water want jij(degene die er op tegen is) bent natuurlijk de enigste die de vissen goed behandelt en die ander niet.......


Persoonlijk ben ik niet de moeilijkste in het verschaffen van info, wel respecteer ik het van iemand die ik ken of niet ken als ik weet waar zij vissen, en dit geheim willen houden.
Waarom..? Puur omdat hun vaak veel tijd/energie/en geld steken in het bijhouden van een stek.
En ook ik zelf doe dit, maar vaak op plekken waar toch geen andere mensen zitten, dus erg vaak heb ik hier niet mee te maken gehad.
Maar ik kan het me voorstellen dat het balen is dat wanneer je al weken aan het voeren bent, en er zit precies wanneer jij wilt gaan vissen een ander op je stek.
Kun je een stek claimen? Nee absoluut niet..
Kun je boos worden op iemand die zonder het te weten juist op dat moment die stek bevist? Nee absoluut niet..


Kan ik het me voorstellen dat iemand liever geheimzinnig doet over zijn stek om dit alles te voorkomen?
........
Welcome to the Goodlife..
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

26-08-2012 20:04

het is hoe je het ook wend of keert verkeerd maar dit hou je niet tegen.
maar ik denk dat je dan in geen 1 btw meer kan vissen want ik denk dat overal wel een gejatte vis rond zwemt.
mijn keuze is om daar te gaan vissen en ga dat ook plannen.

al ben je met 10.000 man tegen het btw er komen toch wel mensen daar vissen.
wat jullie hier doen is niks anders dan boycotten van dit water.

jij zegt dat wat ik doe of die van het btw de hobby kapot maken maar wat er in eindhoven te zien was maakt het kapot.
en wat ik toen deed wanneer ik dit aantrof helemaal niks daartoe heb ik geen bevoegdheid dit is iets voor de controleur daar.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

26-08-2012 20:07

Afbeelding
Steintje Verheggen
Berichten: 289
Lid geworden op: 25-01-2008 18:12
Locatie: Hilvarenbeek

27-08-2012 12:37

Na een frustrerend weekend met bedreiging, intimidatie, autocrossen onder invloed en diefstal hier deze kwats lezen zorgt ervoor om de hengels aan de wilgen te hangen. De vissport wordt na de klote geholpen door zo'n praktijken. Van mij mag het morgen -10 worden dan is de meeste ellende weer opgerot. Raak gewoon over de zeik van dit soort berichten. Vis jatten is absoluut not done en geen discussie waardig. Laat die vis gewoon zitten waar ie zit. Visjatters moeten ze ook in de kofferbak gooien en 200km verder in een water gooien. Heb zelf een paar jaar geleden ook gevist op een water waar waarschijnlijk gejatte vis op zit. Toen ik twijfels kreeg meteen niet meer geweest. Hier in de buurt ook een water met alleen maar gejatte vis en daar ga ik ook niet vissen. paar 40-ers en wat dertigers maar allemaal gejat. Ook van het kempisch gejat. Ga ik echt niet vissen. Heb 10 vissen gevangen van het bestand en allemaal op andere plaatsen.