Inspiration Lake

Forumregels
Huisregel 1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen. Om dit laatste mogelijk te maken is hiervoor een apart forum ingericht, waarin zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Daarbij gelden wel de huisregels van dit board. Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd. Bespreking van betaalwater in andere forums van Carpboard is niet toegestaan.
Plaats reactie
K. van den Herik

15-04-2010 15:28

waard en gasten zeker?
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

15-04-2010 15:29

Zoals de waard is ..................
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

15-04-2010 15:30

O je was me voor Klaas :)
Als je er maar vertrouwen in hebt.
damian mijboom
Berichten: 255
Lid geworden op: 14-06-2006 17:22

15-04-2010 17:18

nou kom ik met mijn stomme vraag 8)

hoe weet je nu of hij gestolen is ook al komt hij van een ander water???????
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

15-04-2010 17:34

Ja inderdaad, wie weet is ie zelf wel op vakantie gegaan in piraten lake... :-?
8)
Joey v Dorst
Berichten: 4
Lid geworden op: 15-04-2010 13:41

15-04-2010 17:39

Damian,

Stommem vragen bestaan niet. Domme vragen wel.

Maar je stelt een hele goede vraag. Misschien is deze vis wel van zijn fijne natuurlijke omgeving overgevlogen naar IL. Gewoon omdat hij via via had gehoord dat het zo'n fijn water :( en hij het ook wel een beetje gezien had na 30 jaar op dat water te zwemmen.

Ik schat deze kans alleen nihil...wat jij...

Ik citeer een van de regels uit ‘het Reglement voor de Openbare Visserij". Karper kleiner dan 30 cm en karper groter
dan 60 cm moeten steeds worden teruggezet. Nu deze karper groter is dan 60 cm en hij s'avonds in een (witte) auto is gegooid is er dus wel degelijk sprake van diefstal. Overtreding van visserij wetgeving.

Schande en diegene die ik dat zie doen draai ik door mijn boillies heen. Ik ken mensen die al geruime tijd deze vis willen vangen en nu weten dat ze daar heel wat tijd voor nop in hebben gestoken.

Joey
damian mijboom
Berichten: 255
Lid geworden op: 14-06-2006 17:22

15-04-2010 17:40

kijk bijdehand (jes)

misschien is hij op een putje gevangen is putje van eigenaar verandert en heeft eigenaar visje verkocht voor leuk centje en is visje niet gestolen


of kan dat niet ???? kunnen wij dat allemaal weten aan een onherkenbare foto waar grotendeels alleen een vis op staat???

daarom vraag ik het dus
Gebruikersavatar
paul vonk
Berichten: 196
Lid geworden op: 16-07-2007 00:17
Locatie: delft
Contacteer:

15-04-2010 17:50

Moderator schreef:Overbodige quote verwijderd.


Zonder veel prijs te geven.

Jou optie niet mogelijk!. En voor degene die hier weer aan gaan twijfelen....just believe it!
K. van den Herik

15-04-2010 17:52

KK is openbaar belgisch water. Zover ik weet mocht je tot 2007 gevangen vis gewoon meenemen. Ik ben bang dat er geen overtreding oid heeft plaats gevonden. Wel een actie die, zeker rond die tijd met visziektes, sowieso not done was.
damian mijboom
Berichten: 255
Lid geworden op: 14-06-2006 17:22

15-04-2010 18:06

@ paul

ok bedankt :lol:
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

15-04-2010 18:14

Hey Joey, nu stelt hij geen domme vraag, krijgt ie een dom antwoord. :lol:

Welkom om het carpboard, je leven zal vanaf nu nooit meer hetezelfde zijn.

Ff zonder drollen, de vis komt rechtstreeks vanaf het betreffende water en heeft zomaar drie kwartier achter in de auto naar adem liggen happen voordat hij zijn nieuwe woning heeft mogen betrekken.

Ik heb redenen om dit aan te nemen, vraag me er aub niet naar want dat zou wel een domme vraag zijn aangezien ik je er op deze manier geen antwoord op zal geven, sorry ;)
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Joey v Dorst
Berichten: 4
Lid geworden op: 15-04-2010 13:41

15-04-2010 18:42

Hallee dien Eus,

Dat leven is idd niet meer hetzelfde nu ik 6 weken met mijn voet omhoog moet zitten.
En dan ook nog eens in het voorjaar. De enige karpers die ik de komende 2 maanden zie zijn die vanaf mijn beeldscherm.

Eus misschien hadden ze wel een bak in de auto met een zuurstofpomp. Dan heeft ie toch nog wat adem kunnen happen. Maar die afstand van dit openbaar water naar IL is idd 30 tot 45 min.

Misschien dat ze na het lezen van dit verhaal de betreffende gejatte vissen netjes kunnen terug brengen naar hun oorspronkelijke water.....
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

15-04-2010 18:47

Misschien dat ik je af en toe een fototje kan sturen van wat ik ga vangen? (zal akelig rustig blijven op je scherm haha)

Tsja de vissen terug brengen, het zou fijn zijn maar misschien nemen ze dan weer ziekten mee?

Die ene schub was op die papagaai na de enige die ik nog hebben wou... :evil:
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Lars Sieben
Berichten: 106
Lid geworden op: 17-03-2010 00:45

15-04-2010 22:44

Inspiration Lake is echter pas in bezit van de familie van der Vleuten sinds Januari 2008...
de hele vis-jat kwestie speelt na 2007.. volgens mij toch in overtreding dus..
K. van den Herik

16-04-2010 08:00

Tja Eus en nu?

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

16-04-2010 08:51

Ja en nu Klaas...

Als ik bereikt heb dat iedereen die van plan was naar dit water te gaan door dit te lezen hier vanaf ziet ben ik al blij, nouja, blij is niet helemaal het juiste woord maar je begrijpt denk ik wel wat ik bedoel.

Verder wil ik aan iedereen vragen eens hier te kijken: http://www.eurocarpgroup.com/NLinspirationlakestekken.php onder het kopje "meer" en "stekken" , hier staan een hoop vissen afgebeeld.

Mocht iemand 1 van deze vissen herkennen post dan aub een foto van de vis toen deze nog op zijn oorspronkelijk water rondzwom, liefst samen met de foto van bovenstaande site van IL.

Verder is er achter de schermen nog wel wat gaande, ik ben namelijk niet de enige die hiermee bezig is. ;)
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
jasper van gelderen
Berichten: 625
Lid geworden op: 25-09-2009 17:04
Locatie: wamel

18-04-2010 21:59

ik zal er niet te veel over zeggen
maar waarschijnlijk word het hem wel af geleerd als hij bij ons in de watertjes komt is hij de "sjaak"
maargoed waarschijnlijk kan hij niet eens vissen en lukt het hem niet eens om bij mij een brasem te vangen :lol: :lol:
groeten, jasper

"There Are No Shortcuts To A Place Worth Being"
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

18-04-2010 22:57

Eus, je hebt een pb
Ian Demeulenaere
Berichten: 256
Lid geworden op: 21-11-2006 20:24
Locatie: Eindhoven

18-04-2010 23:53

rechtstreeks van de site af geplukt...

Karper bewaking
De beheerders zijn zich er van bewust van het gevaar van karperhandel. Daarom is er ook een actieve bewaking op het meer.
Eventuele controle op de inhoud van auto’s die het terrein verlaten word uitgevoerd door de beheerder van het water.
Bij elke karper diefstal wordt er een rechtelijke procedure gestart.



Ik moet zeggen dat ik van de vissen die op de site staan er geen herken.. maar ben ook nog niet door alle foto's heen.. maar ik denk ook wel dat ze het uit hun kop laten om bekende vissen uit de buurt op de site te zetten... de bouw van de vissen vind ik ook vreemd vooral de schubs met de grote koppen.. niet bepaald iets wat je veel in Nederland tegenkomt.. dus ik schat zo in dat ze niet uit de buurt komen (of misschien het eigen bestand maar dat lijkt me sterk)


maar ik vraag me af op wel wetboek artikel hun zichzelf bedenken ver meenemen van vis willen voorkomen.. diefstal? stroperij? ik zou het wel weten als mijn targetvis daar zou zitten..

ik zou zeggen pleur de foto's hier neer
Jan van Glabbeek
Berichten: 417
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

19-04-2010 17:09

jasper van gelderen schreef:ik zal er niet te veel over zeggen
maar waarschijnlijk word het hem wel af geleerd als hij bij ons in de watertjes komt is hij de "sjaak"
maargoed waarschijnlijk kan hij niet eens vissen en lukt het hem niet eens om bij mij een brasem te vangen :lol: :lol:



Ik denk dat ze best wel kunnen vissen hoor......
Ik herken overigens verder ook geen vissen......
mark berk
Berichten: 514
Lid geworden op: 23-03-2010 10:33

22-04-2010 12:35

Ik herken de vissen niet direct, maar als ik naar de foto's van bepaalde schubs kijk lijkt mij dat er een aantal een stuk zwaarder waren op het water waar ze vanaf gevist/jat zijn.. :cry: ikzelf kom uit spijkenisse en in deze regio ken ik een paar openbare wateren die vol zitten met 'vliegende karpers' :x voor één kun je zelfs een nachtvispas krijgen ... fijn dat de topvissen allemaal op een paar 'hoerenputten' zitten .. lekker aanschuiven in bivvycity :roll: 'thuiswatertjes' vergriept! ik kan mij de frustratie goed voorstellen :( . ik zou het liefst deze figuren die zichzelf 'sport'vissers noemen verwerken in mijn bollen en voeren aan de poisson chat, zijn ze nog nuttig! ik hoop dat de daders en verantwoordelijken die zich met deze zaken bezig houden, hetzelfde lot ondergaan... een (onvrijwillige) gang naar de rechter en een boete zó hoog dat ze gedwongen worden de tijd 'uit' te zitten!
Gebruikersavatar
martijn coolen
Berichten: 118
Lid geworden op: 24-09-2009 20:05

23-04-2010 10:50

die mens die jat gewoon vis das toch wel duidelijk
niet gevist is altijd geblankt
Jan van Glabbeek
Berichten: 417
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

23-04-2010 11:04

Die bivycity waar over gesproken werd is in ieder geval nog een openbaar water. Niet dat ik het goed praat, maar een ieder kan er gaan vissen. IL is een water waar je alleen op mag als er ook nog eens dik betaald wodrt. Kortom, boycotten die hap !!!!
K. van den Herik

24-04-2010 07:30

Eus,

Voorlopig kom je niet veel verder dan met smaad. Immers IL eigenaren waren geen eigenaar toen de vissen er werden opgezet...

Helaas is ECG te besodemietert om te reageren op een paar vragen. Dit is dus ook een stelletje ongeregeld, die te bedonderd zijn om een paar serieuze vragen of eigenlijk maar 1, te beantwoorden. Dit terwijl dit een uitermate goede mogelijkkheid was om hun beste zijde te laten zien