petit pretre

Forumregels
Huisregel 1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen. Om dit laatste mogelijk te maken is hiervoor een apart forum ingericht, waarin zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Daarbij gelden wel de huisregels van dit board. Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd. Bespreking van betaalwater in andere forums van Carpboard is niet toegestaan.
Werner Dpe
Berichten: 84
Lid geworden op: 24-09-2009 22:33

28-08-2010 01:58

Ligt er ook maar aan waar je gaat vissen patrick. ben in augustus ook geweest in de limousin en we hebben met zn tweeen 40 vissen in een week gevangen.
Tim Ellerman
Berichten: 52
Lid geworden op: 23-09-2009 13:43

28-08-2010 23:34

Zooow ben net terug van een week vissen bij Lee..

Zelf 8 vissen gevnagen,maat van me 9 en n andere maat 3. 12 20igers waaronder een aantal net geen 30. 7 30igers waarvan ik de zwaarste 30iger had op 35,8p. Hele bekende vis van het water;lange slanke spiegel met een enorme staart en een gat in zn kieuw.
en een maat van me ving gister de zwaarste van het meer.. Spiegel The Big Lady op 43,8p.

Super weekje zo!

Groetjes van een vaste klant van Lee haha
antonie bartels
Berichten: 348
Lid geworden op: 20-09-2009 15:33
Locatie: thuis

11-10-2010 17:11

en ojaa aaron,
heb gemaild met lee,
ik vind het niks gek dat je het modderig vind als je je bivy opzet naast de stek...
de stekken zijn bedoeld om daar te gaan zitten, dan heb je minder last van die modder.. :roll:
en hij zegt dat er met het waterpeil niks verandert is/was..
achja ik hoe het hierbij, er zijn mensen die met niks tevreden zijn...
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

15-10-2010 08:47

Modder, wortels, onkruid...

Het is me toch allemaal een armoede zeg..



Ervaringen zijn ook niet tegen te spreken heren, de één zijn ervaring is de andere niet. Probeer deze dan ook niet recht te praten en laat het erbij.

Vet hoor, een vis met een gat in zijn kieuw..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Bob Mulder
Berichten: 29
Lid geworden op: 17-04-2006 16:57
Locatie: Terheijden

27-01-2011 08:57

Petit pretre is echt een aanrader voor iedereen. Super leuk water alles netjes onderhouden. Ben er nu 3 keer geweest en ga laat april weer een weekeind. Heb die lange spiegel zelf op een gewicht van 42.3 pond gevangen.

Ga nu een weekeind op THE gunlake zitten. Benvan plan om op dat soort eiland te gaan visse . Iemand daar ervaringen mee? (aas, hotspot)

Al met al zeker te weten niks om af te kraken. Petje af voor lee en David!
joost_donkers
Berichten: 36
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Weert

17-06-2011 23:34

Hallo,

ik ben afgelopen woensdag terug gekomen van een 4-daagse trip naar Petit Pretre. We hadden met 8 vissers het gehele complex afgehuurd, dus het Main Lake en het Gun Lake. In totaal zijn er slechts 9 karpers gevangen. De zwaarste was 35 pond. De kleinste was 2 pond.... Er gingen drie mensen zonder vis naar huis en dat is dood zonde. Volgens de eigenaar is het de laatste tijd veel te warm geweest. We zagen overdag wel af en toe een vis springen maar we hebben alle vissen 's nachts en 's ochtends vroeg gevangen.

Maar al met al was een teleurstellende trip!

Groet,
Joost
Gebruikersavatar
Ivan Tolenaars
Berichten: 372
Lid geworden op: 13-03-2010 06:44

17-06-2011 23:37

Doet me denken aan mijn trip naar Abbey Lakes begin mei.
Extreem warm en weinig tot niks gevangen.
Ook alleen maar 's nachts en 's ochtends beet gekregen.
Rare maanden Mei & Juni tot nu toe.
As the weed gets thicker, minds get sicker
Bob Mulder
Berichten: 29
Lid geworden op: 17-04-2006 16:57
Locatie: Terheijden

03-01-2012 11:39

Ben afgelopen oktober nog bij petit pretre geweest en met Lee gesproken over de ervarigen die gedeeld worden op het forum en als ik dan hoor van Lee wat sommige mensen doen of denken te kunnen doen of gewoon onbeleefd zijn.

Je moet niet naar frankrijk gaan en tegen een eigenaar van het water zeggen ik ben te oud om m'n visspulllen te sjouwen doe jij het is voor me :s blijf dan thuis!!! En als er in het regelemant staat dat je niet met safetyleaders mag vissen doe het dan ook niet! En klagen over modder en onkruid terwijl je zelf je bivvy opzet naast de aangelegde stek. Af en toe zitten er mensen bij die denken dat ze een of andere koning zijn die alles mag wat een ander niet mag en daar a nog klagen ook. Het heet niet voor niets drive and servive!!!!

Naar mijn mening is lee uitstekend bezig en is het heel gastvrij en vriendelijk voor elke gast.
Een betaalwater zwart maken omdat je zelf fout bezig bent, een beetje zwak vind ik!
Bert Heyte
Berichten: 43
Lid geworden op: 22-01-2010 12:49

03-01-2012 12:18

En Bob goeie vangsten gehad in oktober.
Wij zijn er voor de 3de keer geweest de laatste week dat het open was in 2011.

We hebben de trip kunnen afsluiten met een nieuw meerrecord, een spiegel van 24,7 kg.
Mijn maat heeft die gevangen op stek 11. Voor mij toch één van de beste stekken want uit onze ervaringen daar komt toch 95% vissen van tegen het riet vandaan.

Het probleem is toch wel dat het te bevissen stuk van stek 11 vol met obstakels lag.
Van 10 m voor je stek dat aan het riet, wat zou dit zijn, ong.60 m? ligt het wel redelijk vol met grote takken en boomstronken, daar je er niet met een boot op mag is dit toch moeilijk vissen.
Mijn maat alleen heeft 12 runs gehad waarvan 11 door de obstakels kwijtgespeeld, die éne was dan die 24,7 kg.
Dit maakte het toch een beetje goed.
Persoonlijk vind ik dat het stuk water daar toch een beetje opgekuist mag worden.

We zijn er nu 3 keer geweest maar zoeken volgend jaar een ander water op.

Nog een tip: voerbootje vullen met sticky baits bloodworm grondvoer en pellets en een bloodworm dumbell erop. Runs gegarandeerd!

Ciao
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

03-01-2012 12:33

oeioeioei!
Bob Mulder
Berichten: 29
Lid geworden op: 17-04-2006 16:57
Locatie: Terheijden

04-01-2012 08:42

De laatste x in oktober zijn we een weekeind geweest alleen was dat precies het eerste weekeind met flinke vorst tot -4. Uiteindelijke heb ik er 1 gevangen van 19.5 kg. Dit was op the gunlake. Ik heb zelf 3 x een lang weekeind op het mainlake gezeten, 1e x 7 vissen waarvan 4 15+kg, 2e x ook 7 waarvan 3 15+kg en een van 21kg. En de laatste x geblanked door de vrieskou (-6)

Heb ook nog 2 x op de gunlake gezeten waarvan de 1e x 19 vissen in totaal.
En de laatste x dus maar 1tje va. 19kg

Welke stek bedoel jij met stek 11? Vooraan of achteraan? Een tak of wortels oan je altijd wel is hebben. En ik denk als je lee had gevraagd on het te verwijderen dat hij het ook wel gedaan had. Het ligt aan de situatie en hoe je zelf in elkaar steekt maar ik heb de boot een aantal keren zelf mogen gebruiken. Maar op de mainlake zitten hier en daar indd wat takjes. Ik denk dat je dat ook niet zo makkelijk tegen kunt gaan. Ik heb er biet zoveel hinder van gehad omdat ik op een gegeven moment wist waar ze lagen en er toen uit heb Gehaald.

Maargoed het is een heel leuk water en ik heb er een heel fijn en veilig gevoel over en er zitten schitterende vissen op. Ik bedoelde alleen maar aan te geven dat je het er zelf van kan maken of je het goed hebt of niet. Als je je bivvy naast de stek opzet moet je ook niet mauwen over modder Of onkruid !

Dus oei oei oei kan je ook weglaten. Iedereen heeft een mening maar die moet dan wel rechtvaardig zijn!

Laats
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

04-01-2012 09:00

nou 11 runs 10 verspeeld is gewoon oeioeioei hoor.
Bob Mulder
Berichten: 29
Lid geworden op: 17-04-2006 16:57
Locatie: Terheijden

04-01-2012 10:10

Tsja, dat is gewoon vette pech, ik zou na 2 x op dezelfde plek te verspelen door een obstakel het ff melden bij lee om het te laten verwijderen of zelf weg te halen. Of slechte haking.
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

04-01-2012 10:17

2 x verspelen zal wellicht vette pech zijn.
10 van de 11 runs verspelen in obstakels op 1 en dezelfde stek is gewoon totaal onverantwoord bezig zijn, klaar.

De groeten
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

04-01-2012 11:41

Bert Heyte schreef:En Bob goeie vangsten gehad in oktober.
Wij zijn er voor de 3de keer geweest de laatste week dat het open was in 2011.

We hebben de trip kunnen afsluiten met een nieuw meerrecord, een spiegel van 24,7 kg.
Mijn maat heeft die gevangen op stek 11. Voor mij toch één van de beste stekken want uit onze ervaringen daar komt toch 95% vissen van tegen het riet vandaan.

Het probleem is toch wel dat het te bevissen stuk van stek 11 vol met obstakels lag.
Van 10 m voor je stek dat aan het riet, wat zou dit zijn, ong.60 m? ligt het wel redelijk vol met grote takken en boomstronken, daar je er niet met een boot op mag is dit toch moeilijk vissen.
Mijn maat alleen heeft 12 runs gehad waarvan 11 door de obstakels kwijtgespeeld, die éne was dan die 24,7 kg.
Dit maakte het toch een beetje goed.
Persoonlijk vind ik dat het stuk water daar toch een beetje opgekuist mag worden.

We zijn er nu 3 keer geweest maar zoeken volgend jaar een ander water op.

Nog een tip: voerbootje vullen met sticky baits bloodworm grondvoer en pellets en een bloodworm dumbell erop. Runs gegarandeerd!

Ciao

En die van 24.7 maakt alles goed?
Pfffff weet echt ff niet wat ik lees.
Hoe zijn die andere verspeeld dan?
Lijnbreuk?
Ken het water niet en dus lee ook niet maar als die stek echt Zo erg is moet die lemdaarvwat aan doen en jij je verantwoording nemen en ergens anders vissen.
Zullen wel mooie bekken hebben daar die vissen :o
Vis is vis
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

04-01-2012 11:57

ben scholten schreef:Zullen wel mooie bekken hebben daar die vissen


Ben,

Zolang men nog steeds verenprikkend foto's voorziet van commentaar in de zin van:"Mooie vis" terwijl het beestje geen mondhoeken meer over heeft, vol met krassen zit en schubbenverlies duidelijk zichtbaar is en waar geen staart meer te zien is lijkt het me toch vaak dat het gewicht boven schoonheid staat..

Maar je hebt wel een vierentwintigpuntzeven en daar gaat het toch om?
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Bert Heyte
Berichten: 43
Lid geworden op: 22-01-2010 12:49

04-01-2012 12:24

Ben,

Alles goed? Ik zei 'beetje goed'!
Deze vis was tevens op de laatste run van de week.
Denk dat je wel kan verstaan dat m'n maat pissed was na wat hij al verspeeld had.
Dat ie zo'n mooi gewicht had maakt het leuk maar dit is zeker geen obsessie voor ons.
Liever alle runs verzilverd met vissen van gemiddeld gewicht van bijv. 13 kg dan die éne!

Het probleem was dat al de vissen van op zijn stek kwamen (tegen het riet aan).
Water is slechts 3ha groot en waren met z'n drieen, we hadden heel het water voor ons alleen.
Ik en mijn andere maat konden dus rest van het meer afvissen en dat leverde 3 runs op!
Peilen en veranderen van stek hebben we genoeg gedaan, maar de wind zat nu éénmaal op zijn stek.

Dan iets over die bekken.
Vanaf dat de vis zich vast zwom, belden we Lee op en die kwam dan met zijn boot het water op om de vis te verlossen.
Tegen dat hij er was, had de vis zich al lang los gemaakt. Denk dat ze er ervaring genoeg mee hebben.
Dus denk maar niet dat we daar zitten te sleuren aan die stok tot er zich lijnbreuk voordoet!
Natuurlijk gebeurde het soms dat de lijn knapte voor je het wist!

Respect voor de vis hebben we wel!!

Grtz
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

04-01-2012 12:36

Bert,

Het is niet te begrijpen dat mensen die op een bepaalde vis run na run verkloten en met oogkleppen op het toch weer gaan proberen. Mag aannemen dat je een weekje vis, je 's nachts ook de hengels daar vist?

Ik zeg niet dat je geen respect voor de vis hebt, maar vind het wel frappant dat het aantal runs belangrijker lijkt dan het aantal gevangen vissen. Wie zegt dat je ze ergens anders niet had gevangen als je die stok(ken) daar niet had gevist?

Ik blijf het idioot vinden, sorry..

Liever 3 runs en 3 vangen dan 11 krijgen en 1 vangen, ook al is dat een meerrecord. Een verspeelde vis levert vrijwel altijd meer schade op dan dat je er ééntje zelf onthaakt. En na jullie zullen er ook weer mensen gevist hebben die waarschijnlijk dezelfde rituelen volgen, want zo gaat dat op die toiletpotten. Meer kun je meestal ook niet.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Bob Mulder
Berichten: 29
Lid geworden op: 17-04-2006 16:57
Locatie: Terheijden

04-01-2012 12:53

Als je een betaalwater niks vind, hou dan gewoon je mond op een ondewerp over een betaal water! Zo kun je bezig blijven!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

04-01-2012 13:04

Heeft toevallig even niets met een betaalwater te maken Bob.. Ergens anders denk ik er zo ook over.. Als het ergens niet lukt, doe er dan wat aan. Maar blijf niet stoïcijns de andere kant op kijken en hopen dat het wel een keer goed gaat..

Punt
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

04-01-2012 13:12

Ik vind betaalwateren wel leuk en mij zou je nooit toiletpotputten(wordfeud :wink: ) horen zeggen.
Heb ervaring met 3 verschillende btw's en 2 daarvan zijn Me goed bevallen ivm visvangst maar ook de omstandigheden mbt visveiligheid omgeving stekken enz....
Na de uitleg over dat lee dan komt met een boot vind ik het nog niet kloppen.
Ruim dan de takken weg en verhuur boten die je alleen mag gebruiken in dat soort gevallen.
Heb geen idee hoe die vissen eruitzien daar maar je moet toch toegeven dat ze er alleen maar slechter van worden al hangend en trekkend aan een tak.
Vis is vis
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

04-01-2012 13:13

Bob Mulder schreef:Als je een betaalwater niks vind, hou dan gewoon je mond op een ondewerp over een betaal water! Zo kun je bezig blijven!

Waarom??
Bob Mulder schreef: Iedereen heeft een mening maar die moet dan wel rechtvaardig zijn!



Wat Sven zegt is toch ook gewoon zijn mening?

Had in eerste instantie een heel zaagverhaal getypt, maar op “annuleren” geklikt en het bij oeioeioei gelaten.
Wilde hier namelijk juist niet de hele BTW-kwestie weer oprakelen, want dat is en blijft een gebed zonder eind.
Hoe denk jij trouwens dat een vastgezwommen vis zichzelf “losmaakt”?
Gewoon rrrrrrrrratssssss hoor!!!! Weet die vis veel…

He kut! Heb ik toch op versturen geklikt.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

04-01-2012 13:25

Bob Mulder schreef:Als je een betaalwater niks vind, hou dan gewoon je mond op een ondewerp over een betaal water! Zo kun je bezig blijven!


Juist omdat dit een betaalwater is. Na de 3de vis was ik naar de eigenaar gegaan en had hem verzocht om ofwel mijn stek schoon te maken ofwel een boot bij mijn stek te deponeren ofwel mij mijn centen terug te geven. Ongeacht welk water, als je 10 vissen op rij verspeelt ben je gewoon een debiel.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Bert Heyte
Berichten: 43
Lid geworden op: 22-01-2010 12:49

04-01-2012 13:50

Denk je niet dat we er met de eigenaar over gepraat hebben.
Dit is de reden dat we hier niet meer naartoe gaan.

Ik zou zeggen ga er zelf eens naartoe.
Ik wil wel meegaan en eens zien hoe jij het allemaal aanpakt?

Want als ik dat hier allemaal lees op het board, dan zie ik dat het hier vol ziet met de beste karpervissers die er op deze aardbol rondlopen, en die eigenlijk allemaal gesponsord zouden moeten worden...

Ook is het zeker niet mijn bedoeling om dit betaalwater af te breken!
Anders zou ik er geen 3x geweest zijn.
Maar wel zaten we voor het eerst op stek 11 omdat die de andere keren niet vrij was.
Ook toen kwamen de meeste runs van deze stek.

Btw iemand voor debiel uitmaken van voor je computerschermpje... cool!
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

04-01-2012 15:57

niemand is voor debiel uitgemaakt. Dave vindt alleen iemand, die 10 vissen verspeelt zonder na een keer of 2 a 3 aan de bel te hebben getrokken, een debiel.
Wat ook kan:


bonhomme, cretin, domkop, domoor, druiloor, dwaas, dwaze, ei, ezel, idioot, imbeciel, klungel, kluns, knoeier, kruk, lijs, loser, mislukkeling, nul, oen, onnozelaar, peer, prutser, schaap, schapenkop, schlemiel, sloeber, stakker, stomkop, stommeling, stommerd, stommerik, stumperd, stuntel, sufferd, sukkelaar, sul, treuzelaar, uilskuiken, ziel, zot, zwakzinnige
It's okay 2 pay