Zijn domaine de la vallee en horselake identiek??????

Forumregels
Huisregel 1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen. Om dit laatste mogelijk te maken is hiervoor een apart forum ingericht, waarin zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Daarbij gelden wel de huisregels van dit board. Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd. Bespreking van betaalwater in andere forums van Carpboard is niet toegestaan.
Andre v.d Kraats
Berichten: 17
Lid geworden op: 22-01-2002 01:00
Locatie: zuid-holland

11-12-2002 19:49

Hallo wie kan mij vertellen of dat Domaine de la Vallee en het Horselake alle bij het zelfde meer is.
En wie is er geweest en kan de situatie omschrijven,ik ben zeer benieuwd of dat het klopt en wat voor een water het dan is.

m.v.g Andre
Remko Grit
Berichten: 62
Lid geworden op: 16-07-2002 02:00
Locatie: Apeldoorn

11-12-2002 20:22

Andre,
bij mijn weten gaat dit inderdaad op het zelfde meer. Domaine de la Vallee is de oorspronkelijke naam, maar het water is naar 1 van de oorspronkelijke grote vissen genoemd (the horse).

mvg,
Remco
Gebruikersavatar
Arno Spruit
Berichten: 619
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

12-12-2002 09:18

André

In het blad Karper nr 15 staat een artikel over dit bosmeer. Het zit in het pakket bij Carp Connections. Het is dus een betaalwater.

Greetz,

Arno.
Remko Grit
Berichten: 62
Lid geworden op: 16-07-2002 02:00
Locatie: Apeldoorn

12-12-2002 12:31

Het water zit nu dus ook in het pakket van Fisherman Holidays.

mvg,
Remnco
Andre v.d Kraats
Berichten: 17
Lid geworden op: 22-01-2002 01:00
Locatie: zuid-holland

12-12-2002 20:40

Is er al eens iemand geweest en kan mij er een klein beetje info over geven hoe het er is om te vissen.
Ik ga er misschien heen is het aan te raden of juist helemaal niet.
En hoe zit dat met die twee reis organisaties op het zelfde meer en bij wie kan je het beste boeken dan?
mvg,Andre
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

13-12-2002 10:47

Allereerst, verkeerde vraag over het verkeerde water aan de verkeerde mensen.

Ja fisherman(spoilly)days, en
carp(r.i.p.)nections kunnen je info verschaffen.

Waarom verkeerd andre? Tja de mensen zijn over het algemeen niet zo gecharmeerd van betaalwatertjes. Betaal wateren balanceren vaak op de grens van illigaliteit en een hoop van deze uitbaters gaan zelfs over de grens (denk aan gestolen vissen met topgewichten e.d.)

Kijk waarom denk je dat die wateren aan zo'n hoog bestand dikke vis komen?

korte simpele snelle uitleg waarin niet eens alles gezegd is. Maar ik waarschuw je al: je zult waarschijnlijk ettelijke negatieve reacties ontvangen op je vraag!!!

groetjes Tim
herman derkx
Berichten: 116
Lid geworden op: 03-04-2002 02:00
Locatie: eindhoven

13-12-2002 12:58

het is mij ook al gebleken dat er erg negatief over betaalwateren wordt gepraat.
soms terecht soms onterecht.
sommige van de cb'ers zijn wel erg fel.
ik kan begrijpen dat er sommige niet gecharmeerd van een betaalwater zijn, maar je hoort vaak ook rare verhalen over openbare wateren dat ze niet allen veilig zouden zijn. voor de jongere karpervisser is dit dus misschien een mooi alternatief.
ook praten we hier op KARPERWERELD, dus de gehele wereld van karper visserij moet bespreekbaar zijn. je kunt je mening tonen maar hoeft niet iemand aan te vallen(niet dat dat hier gebeurt) wanneer hij informatie vraagt over een betaalwater. het internet is toch bedoelt om informatie uit te wisselen?

met vriendelijke groet,
herman
Remko Grit
Berichten: 62
Lid geworden op: 16-07-2002 02:00
Locatie: Apeldoorn

13-12-2002 14:16

Tim,

bij mijn weten zitten er maar iets van 70 karpers op 50 hectare, denk je niet dat als ze vis hadden gejat ze er meer vissen op hadden gedaan? Op Horse Lake is eerder sprake van een onderbezetting dan een overbezetting. Nee, in mijn ogen is Horse Lake een van de 'veilige' betaalwateren. We weten inmiddels dat je niet gecharmeerd bent (understatement) van betaalwateren, maar als nou iemand info vraagt over een water waar, behalve dat het een b-water betrefd, geen verkeerd woord over te zeggen valt dan vind ik dat hij op dit board wel op de juiste plaats is. Het is gewoon jammer dat jij en een aantal anderen met jou alle betaalwateren over één kam scheert. Vaak wordt er al op voorhand gedacht als het een betaalwater betrefd dan zal er wel gejatte vis opzitten, dan zal er wel om de 50 meter een tent staan. Om nog maar te zwijgen over de vissers die er vissen, want dat zijn allemaal liters-bierzuipende, bbq-ende, feestvierende natuurbarbaren die het slecht met de vissen voor hebben. Het is gewoon doodzonde dat er zo gedacht wordt, want er zijn genoeg wateren waar een verantwoord beheer wordt gevoerd met strikte regelementen waar op gecontroleerd wordt.

Met Vriendelijke Groet,
Remco
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

13-12-2002 14:58

Beste Remco, mag ik van jou weten welke die 'genoeg wateren' zijn waar een goed beheer gevoerd wordt?
En nog even ter verduidelijking: verhuurders voeren geen beheer, zij verhuren alleen maar, het zijn de eigenaren/pachters die het beheer voeren.
Het betreffende water kun je trouwens ook via Engelse verhuurders boeken....!
En nogmaals: goede reglementen zijn wel mooi, maar moeten we niet in de plaats van beheer stellen.
HansPeter van Ee

13-12-2002 18:17

Remko

Zoals Aart al zegt, een goed opgesteld regelement zegt niets over visvriendelijkheid.
Hetzelfde geldt voor de karpervisser die denkt dat hij visvriendelijk is omdat zijn onthaakmat dik genoeg is.

Het totale karpervisserslandschap is zo'n gigantisch commercieel circus geworden dat mensen bereid zijn flink geld te betalen om een karper te vangen.
Het hele betaalwater principe staat me tegen, dat steeds meer karpervissers zich er in kunnen vinden is een afspiegeling van de mentaliteit die er tegenwoordig heerst.

Sanitair, ontbijt in de bivvy, een gladgeschoren gazonnetjes, een overdreven regelment, 'veilig' vissen etc. zijn nu niet echt zaken die ik associeer met karpervissen.

met weidelijke groet

HPE
mark hofman.

13-12-2002 19:21

horse lake had eerst een natuurljik bestand had ik ergens gelezen maar cc heeft er ettelijke kiloos vis uitgezet.(natuurlijk om de goed betalende ''karpervisser'' vangstgarantie te geven!)

mark
Remko Grit
Berichten: 62
Lid geworden op: 16-07-2002 02:00
Locatie: Apeldoorn

13-12-2002 19:47

Aart,

ik zal een aantal wateren noemen waarvan ik denk dat er een redelijk tot goed beheer wordt gevoerd. In mijn ogen vallen alle wateren onder de 20 hectare al af. Immers zie je vaak advertenties over kleine(re) wateren met een onnatuurlijk groot bestand aan redelijk zware tot zware vissen. Het lijkt mij persoonlijk ook niks om op zo'n watertje te moeten vissen puur omdat je vaak op zo'n water te maken krijgt met extreme hengeldruk. Omdat er op zo'n water vaak weinig natuurlijk voedsel is zijn de karpers vaak genoodzaakt om aas waaraan een haak bevestigd is op te pakken. Dit met alle gevolgen van dien. De papegaaibekken, de gescheurde vinnen etc. Dus voor mij vallen dit type b-wateren af. Wat over blijft zijn de wat grotere wateren met een normaal bestand en geen (gezien het aantal aanwezige vissen en de grote van het water) exceptionele grote vissen. Ik ben niet persoonlijk bij een aantal van deze wateren geweest en ga dus af op vangst gegevens van anderen en de gegevens die op internet staan. Als iemand het niet eens is met 1 van de genoemde wateren, laat hem dan vertellen waarom.
- Horse Lake
- Villedon
- Lac de Moison
- Vergaville
- La Poiteviniere
- polderwind
- Domaine du Lac
- Lac du Der

Daar staan een aantal wateren haaks tegenover waar, ook bij mij, de nekharen overeind gaan staan.
- Domaine des Forges
- la Horror
- Jonchery
- Remy
- la Carriere
- Domaine des Iles

En er zijn nog een x-aantal wateren waar ik zo mijn twijfels bij heb. Bv.: Abby met zijn 3 karperwateren te weten: Renard (fox lake), heron en het volgend jaar te openen meer Antilla.

Met Vriendelijke Groet,
Remco
Remko Grit
Berichten: 62
Lid geworden op: 16-07-2002 02:00
Locatie: Apeldoorn

13-12-2002 20:04

HPE,

tuurlijk zegt een regelement niks over visvriendelijkheid, maar met een goed gehanteerd regelement kan je er wel voor zorgen dat de vissen op het water zo goed mogelijk behandeld worden. Wat vind jij trouwens een overdreven regelement? Sanitair: uiteraard, want als een water nou eens door 20 man per week wordt bezocht en die schijten allemaal 4 keer per week (ik noem zo maar een getal) dat zijn dus 80 drollen per week, dat zijn 4160 keutels per jaar!!! Over een goede bemesting gesproken! Geen wonder dat een aantal b-wateren in zo'n bebosde omgeving staan! :smile: En als ik een week aan het vissen ben wil ik ook wel eens douchen.

Ontbijt in de tent: ??? op welk water dan... tuurlijk er zijn een aantal wateren waar je je boodschappen kan bestellen, maar ik zie niet in wat daar mis mee is. Zeker handig voor diegenen onder ons die de Franse taal niet machtig zijn (moi).

Een gladgemaaid gazonnetje: niet waar ik geweest ben...

Bonjour,
Remco
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

14-12-2002 00:13

Beste Mensen,
Het begint me op te vallen dat veel van de discussies uitlopen op het welles/nietes syndroom. dit is een zeer bekend syndroom die vooral voorkomt bij homo sapiens.

Ook al zou het beheer optimaal zijn dan denk ik dat er altijd voor en tegenstanders blijven bestaan betreffende een "betaalwater".

Ik heb hier nu zoveel van die topics gelezen die uitaarden op een off-topic.

HPE:we weten nu allemaal dat je fel op betaalwateren tegen bent maar als iemand anders hier wel heen wilt en vraagt om info kun je ook eens verkiezen om niet te reageren.

ik heb zelf ook mijn mening hierover geventilleerd zoals je weet en deel in veel punten je mening maar niet compleet.
maar vind het niet noodzakelijk om dit bij elke topic te herhalen.

Aart: ik snap je verontrusting betreffende beheer en deel hierin ook je mening zoals je weet van onze mailwissels. IK ben zeer benieuwd naar de resultaten van het onderzoek wat jullie gedaan hebben. Heb je al enig idee wanneer hier meer duidelijkheid over te verwachten is.

met vriendelijke groet,
peter
It's not who you are, it's who you know.
HansPeter van Ee

14-12-2002 09:46

Peter

Wanneer men informatie wil over een betaalwater dan kan men zich toch wenden tot de instantie waar men geboekt heeft ?

Mijn mening mag dan misschien bekend zijn maar zegt dat dan dat ik geen tegengewicht mag bieden aan de heren die hier in feite reclame maken voor betaalwateren.

Misschien ben ik wel van de oude stempel ofzo maar leg eens een keer uit wat er nu zo aantrekkelijk moet zijn aan een betaalwater.

met onbegrepen groet

HPE
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

14-12-2002 10:31

peter: afgezien van het feit dat je inderdaad een punt maakt door te stellen, dat het niet even zinvol is steeds maar weer je tegen-zijn uit te spreken, zeker als dit steeds gebeurt onder topics die daar niet om vragen, moet ik toch tegen stellen dat HansPeter zijn tegen-zijn in ieder geval steeds weer redelijk rustig en beargumenteerd wegzet.

Ik ben het wel met je eens, dat het an sich voor het forum zelf niet immer even wenselijk is, terug te vallen in steeds weer diezelfde patstelling van het tegen; danwel voor zijn. Het voedt geen ruimte tot discussie, en juist deze discussie is nodig om verantwoord verder te groeien in de veranderingen die nu eenmaal gaande zijn...

Het is mijns inzien jammer dat er te weinig centraal gediscuseerd wordt over het voor en tegen zijn van het betaalwater gedoe, dit lijkt mij zinniger.... Dan steeds weer het verstillende effect wat het nu heeft, wanneer het steeds allerhande topics off-topic trekt, en eindigt in een patstelling van voor en tegen zijn...

Groeten Ed
;o)
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

14-12-2002 18:47

Beste Hans-Peter,
Ik snap je argumentatie wel en begrijp het ook best dat je reageert.

Waar ik alleen op doel en wat ook duidelijk weergegeven wordt door Edwin dat er helaas teveel off-topic wordt gediscuseerd wat de eigenlijke zin van de discussie niet ten goede komt.

Continu iemands mening lezen in elke topic die je opent betreffende betaalwateren is niet altijd prettig.

Op den duur bloed het gewoon dood, waar ik op doel Hans Peter is maak er 1 discussie van waar een ieder zijn mening kan profileren maar laat ook andere mensen de ruimte hun vragen te stellen ook al betreft dit betaalwateren.

Ik kan je niet vertellen wat er aantrekkelijk is aan een betaalwater om dit ik er niet kom. Mijn visserij speelt zich op ander plekken af maar zoals ik al eens verwoord heb kan ik me best voorstellen dat er mensen zijn die om bepaalde situatie hier heengaan. maar voor ik zelf off-topic ga hou ik er over op, wil je dit best eens uitleggen maar niet hier daar dit niet relevant is voor de topic.

Edwin: dank je voor je reactie, dit is precies wat ik bedoelde weer te geven.

met vriendelijke groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
HansPeter van Ee

14-12-2002 20:01

Edwin/Peter

Ga eens naar de map: Ideeen voor het carpboard-forum, en lees dan eens de topic: Betaalwateren.

Het lijkt mij dat zolang ik gewoon met normale tegenargumenten kom aangaande betaalwater hier mee kan doorgaan tot dat betaalwater-vissers leren hun informatie ergens anders te halen.

Andre

Jij bent 24 jaar en hopelijk gezegend met een stel hersens.
Daarbij heb jij zo te zien de beschikking over internet.
Ga zelf lopen zoeken op het net naar de informatie die jij nodig schijnt te hebben om een karper te vangen.

Wanneer ik naar een mij onbekend water ga vind ik het niet noodzakelijk om vooraf enige informatie te hebben.
Karper vangen hangt van zoveel factoren af en blanken hoort er gewoon bij.
Op een betaalwater blanken is slechte reclame voor een betaalwater-eigenaar, dus wat moet jij met informatie vooraf ?
Vangen ga je toch..

met onbetaalde groet

HPE
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

14-12-2002 23:02

[quote]
Op 2002-12-14 20:01, schreef HansPeter van Ee:
Edwin/Peter

Ga eens naar de map: Ideeen voor het carpboard-forum, en lees dan eens de topic: Betaalwateren. Het lijkt mij dat zolang ik gewoon met normale tegenargumenten kom aangaande betaalwater hier mee kan doorgaan tot dat betaalwater-vissers leren hun informatie ergens anders te halen.


HansPeter: Daar ben ik het helemaal mee eens. dit telt sowiso voor het navragen op een forum over stekken, losstaand van het feit of het een betaalwater betreft, danwel niet. De vraag is echter hoe je dit kan bereiken?

Nergens zie ik daar duidelijke richtlijnen voor staan. Heel veel topics worden zo gestart: Wie weet wat over blabla of over blabla? erg irritant, daar het meestal ordinaire stekinfo-navraag betreft.

Dit zie je overigs overal op het net. Zo ook op de nieuwsgroepen bijvoorbeeld, met de zooi mensen die op zoek zijn na de nieuwste software, en verbolgen zijn dat ze dit niet zomaar krijgen, ookal kost het voor iemand die weet hoe, weinig moeite het te geven.

Je ziet het op chatboxen, waarbij men normaal is gaan vinden dat men effe inlogt, en een chick voor de avond regelt... Nogtans, dit is hun denkwijze.... lukt het niet, krijg je verbolgen scheldpartijen etc....

echter HansPeter, door steeds weer tegen-argumenten onder iedere betaalwater topic te plaatsen, bereik je echter steeds mijns inzien een omgekeerd resultaat. De afstand word groter, en dit is zonde, want het gros van deze vragenstellers weet niet eens af van de achterliggende horror-gedachten die nu eenmaal kleven aan de commerciele vooruitgang aan betaalwateren.

Nu, zoals je aangaf in je verwijzing naar 'regelgeving' omtrent betaalwateren en het niet gewenst zijn hierover topics aan te gaan, lijkt het mij zinniger het aan de redactie zelf over te laten om te stellen wat wel en niet kan. Vraagt er een schrijver naar visregels, stekinfo, danwel waar vergunningen te koop zijn, danwel, wat voor een gouden bakken te vangen zijn op betreffende betaalwateren, is slechts mijns inzien alleen de redactie in staat dit af te kappen. Dit kunnen ze door de desbetreffende (vaak niet-wetende) posters te wijzen op bestaande huisregels en te zeggen, sorry, maar zulks een postings verwijderen we... Dus wat is zinvoller in deze situatie?

Ik zie gewoon te vaak: als je maar weet dat ik tegen ben vs nou en! ik ben voor...


zover mijn gezeur ;o)

ps: stomme vergelijking, maarre:

ik zat laatst op tv wat plastische chirurgie te bekijken.... oude wijven, decadente stijl, wille met hun decadente poen mooi blijven, zoals het maatschappelijke beeld het voorschrijft.... je snapt: ik ben er tegen!!! afschieten zulks een lui.... (das mijn gevoel erbij, niet mijn wens!)

maar ja, de slachtoffers van de brand in volendam dan?

er bestaat geen voors en tegens vandaag de dag in deze bekrompen maatschappij...
slechts een uitgecalculeerde middenweg, die nooit in staat zal zijn een ieders wens te bevredigen.

vriendelijke groet
ed ;o)
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

15-12-2002 02:42

Beste hans peter,

Info betreffende een water kun je ook zelf zoeken als je er bent dit ben ik zeker met je eens.

Ik heb hier geen board voor nodig maar menig een probeert op deze wijze iets van een water te weten te komen omdat diegene (vaak voor het eerst) afreizen naar la france en zich geen voorstelling kunnen maken wat ze tegen komen.

Ik help zo iemand dan liever op weg door ze wat informatie te geven voor zover dit in mijn vermogen ligt. de kans dat men anders voor een betaalwater kiest is namelijk terdege aanwezig. men kiest op dat moment voor veiligheid.

Ik neem aan dat je ook wel eens gehoord hebt van het tegengas syndroom?

des te meer er op betalwateren wordt gerageerd met een bepaalde intonatie des te meer mensen er tegen in gaan en zoals edwin zij des te meer afstand creeer je.

je hebt nu 1 keer een wijze van discusieren die door veel mensen zo af en toe wel eens averechts kan worden opgepakt door je direct aanspreken.

Begrijp me niet verkeerd op zich is dit niet verkeerd maar het kan afhankelijk van het desbetreffende persoon een averechts effect geven.

voor wat betreft de reactie van edwin betreffende het beheer hier daar kan ik me in vinden. Deze mensen zijn degene die bepalen wat wel of niet kan, in mijn visie kun je een discussie ook beter centraal houden in plaatse van het welles / nietes.


voor zover mijn gezeur :smile:

met beetje moe-wordende groet,
peter
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

15-12-2002 12:14

Remko, Mark. Remko, ik zie dat je er zeer serieus mee bezig bent en dat valt erg te waarderen. Ik kan het niet eens zijn met jouw opsomming betreffende 'goede' wateren, maar daar wil ik nu nog niet verder op ingaan.
Mark: even iets rechtzetten, Carp Connections is verhuurder en zet zelf geen vissen uit. Visuitzettingen doen alleen eigenaren/pachters.
HansPeter van Ee

15-12-2002 13:23

Aart

Ook al zijn CC en FH verhuurder c.q. reisorganisatie, zegt dat dan dat ze ontslagen zijn van elke verantwoordelijkheid aangaande karper-ethiek annex diervriendelijk gedrag ?

Edwin/Peter

Er zit een kern van waarheid in jullie betoog maar betaalwater zal voorlopig toch stof tot discussie blijven geven.

Persoonlijk blijf ik het jammer vinden dat het karpervissen is verworden tot een commercieel gedrocht waarin de gewichten van vissen steeds meer op de voorgrond treden.
Begrijp me niet verkeerd, een zware vis weten te vangen geeft best voldoening, maar tegenwoordig lopen er een aantal lieden rond die hun ziel en zaligheid verkopen voor een paar roteuro's.
En wie is daarvan nu echt de dupe... ?

met nog-steeds-vangende groet

HPE
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

15-12-2002 14:09

Allerminst HPE, echter op enig verantwoordlijkheids gevoel m.b.t. dat onderwerp heb ik hen nog nooit kunnen 'betrappen':)
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

15-12-2002 14:55

lorenzo:

eerste bericht was:

vraag1: is het hetzelfde water?
vraag2: wie is er geweest?
vraag3: Wie kan de situatie omschrijven?
Vraag4: Wat voor een water is het dan?

Dat mensen hem dus vertellen dat het hier een betaalwater betreft, is niet offtopic, integendeel.... echter het discussie trekken van (alweer) een voor- of tegen betaalwater is dat mijns inzien wel.

dat effe terzijde ;o)

groeten ed ;o)
HansPeter van Ee

15-12-2002 17:46

Lorenzo

In de tweede posting van Andre staat toch duidelijk dat hij plannen heeft om er naar toe te gaan.

En jij denkt dat iedereen er nu wel van op de hoogte is, dat in onwaar, er zijn er genoeg die wel weten dat ze bestaan maar niet door hebben dat er dierenmishandeling plaatsvind.
Trouwens denken moet jij overlaten aan een paard, die heeft een groter hoofd...

met wetende groet

HPE