Zijn domaine de la vallee en horselake identiek??????

Forumregels
Huisregel 1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen. Om dit laatste mogelijk te maken is hiervoor een apart forum ingericht, waarin zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Daarbij gelden wel de huisregels van dit board. Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd. Bespreking van betaalwater in andere forums van Carpboard is niet toegestaan.
Andre v.d Kraats
Berichten: 17
Lid geworden op: 22-01-2002 01:00
Locatie: zuid-holland

17-12-2002 19:11

Allemaal bedankt voor jullie reakties ik ga naar een andre water in frankrijk in plaats van de horse lake.
Nagenoeg alle reakties niet allen positief waren ga ik het niet eens proberen en blijf lekker op de open wateren vissen.
Ik was nieuwschierig wat de anderen er van vonden die privé vijvers maar wat er omschreven werd was ik gelijk van gedachten veranderd bedankt voor jullie reakties.
Mvg André
Andre v.d Kraats
Berichten: 17
Lid geworden op: 22-01-2002 01:00
Locatie: zuid-holland

17-12-2002 19:12

Allemaal bedankt voor jullie reakties ik ga naar een andre water in frankrijk in plaats van de horse lake.
Nagenoeg alle reakties niet allen positief waren ga ik het niet eens proberen en blijf lekker op de open wateren vissen.
Ik was nieuwschierig wat de anderen er van vonden die privé vijvers maar wat er omschreven werd was ik gelijk van gedachten veranderd bedankt voor jullie reakties.
Mvg André
Andre v.d Kraats
Berichten: 17
Lid geworden op: 22-01-2002 01:00
Locatie: zuid-holland

17-12-2002 19:13

Allemaal bedankt voor jullie reakties ik ga naar een andre water in frankrijk in plaats van de horse lake.
Nagenoeg alle reakties niet allen positief waren ga ik het niet eens proberen en blijf lekker op de open wateren vissen.
Ik was nieuwschierig wat de anderen er van vonden die privé vijvers maar wat er omschreven werd was ik gelijk van gedachten veranderd bedankt voor jullie reakties.
Mvg André
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

17-12-2002 20:09

Andre,

Bedankt, mede namens de vissen van Horselake.

Groet,
Kiron
Gebruikersavatar
Chris Noorlander
Berichten: 502
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

17-12-2002 21:41

Mensen
Hier wordt dus door Andre het bewijs geleverd dat het wel degelijk zin heeft om door te hameren op onderwerpen als 'privewateren'!

Groeten ChrisN
Gebruikersavatar
Roy van Goor
Berichten: 865
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00
Locatie: maasbracht

18-12-2002 15:15

beste medevissers,
het feit dat er zoveel karpervissers tegen een betaalwater zijn moet je zoeken in het feit dat vissen gejat worden op openbaar water en overgezet worden in privewateren,
ik geloof best dat dit gebeurd .
maar deze praktijken gebeuren net zo goed in nederland als overal waar gevist wordt.
'voorbeeelden zat bijv "hij"van het wilhelminakanaal, hier in limburg een grote spiegel die verplaatst is (uit speurtocht naar giganten) en zo zullen er nog veel voorbeelden zijn van vissen die verplaatst worden, dus dan moeten we maar ieder water gaan mijden want er kunnen vissen zwemmen die er niet van oorsprong thuis horen.
ik vindt het allemaal een beetje ver gaan met het afzeiken van wateren waarvan men verondersteld dat er vissen rondzwemmen die van andere waters afkomstig zijn.
als iemand 200 euro wilt uitgeven voor een week te vissen is dat iedereen zijn goed recht.
ik keur het verplaatsen van vissen ook af,
'maar dan moet men de wateren in de regio ook mijden, mvg roy hermans
Gebruikersavatar
Roy van Goor
Berichten: 865
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00
Locatie: maasbracht

18-12-2002 15:16

beste medevissers,
het feit dat er zoveel karpervissers tegen een betaalwater zijn moet je zoeken in het feit dat vissen gejat worden op openbaar water en overgezet worden in privewateren,
ik geloof best dat dit gebeurd .
maar deze praktijken gebeuren net zo goed in nederland als overal waar gevist wordt.
'voorbeeelden zat bijv "hij"van het wilhelminakanaal, hier in limburg een grote spiegel die verplaatst is (uit speurtocht naar giganten) en zo zullen er nog veel voorbeelden zijn van vissen die verplaatst worden, dus dan moeten we maar ieder water gaan mijden want er kunnen vissen zwemmen die er niet van oorsprong thuis horen.
ik vindt het allemaal een beetje ver gaan met het afzeiken van wateren waarvan men verondersteld dat er vissen rondzwemmen die van andere waters afkomstig zijn.
als iemand 200 euro wilt uitgeven voor een week te vissen is dat iedereen zijn goed recht.
ik keur het verplaatsen van vissen ook af,
'maar dan moet men de wateren in de regio ook mijden, mvg roy hermans
Gebruikersavatar
Roy van Goor
Berichten: 865
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00
Locatie: maasbracht

18-12-2002 15:18

een keer was ook genoeg geweest, sorry
mvg roy
Pierre Bley
Berichten: 28
Lid geworden op: 28-08-2002 02:00

18-12-2002 16:18

Hallo,
ik kan er wel in komen wat Roy hier zegt Iedere put waar een visvereniging opzit dat is dan ook een betaalwater?
Er moet ook een prijs betaald worden om er te mogen vissen, er is soms ook een ongelofelijke hengeldruk, veel putten bevatten ook een overbezetting.
Verplaatsen van vissen vind ik ook een regelrechte schande, maar jammer genoeg zwemmen er op zeer veel wateren verplaatste vissen. (waar we soms niet van weten)
Moeten al deze wateren dan gemeden worden?
Als een vis van een bepaald kanaal verplaatst wordt naar een ander kanaal mag hier dan ook niet meer gevist worden?
Met afvragende groeten.
Pierre.
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

18-12-2002 16:39

Roy,

In principe heb je helaas gelijk dat er ook in Nederland vis wordt overgezet. En dat is niet goed te praten.

Maar je ziet toch één ding over het hoofd en dat is, dat betaalwateren overzetten/jatten in de hand werken!
Er moet steeds gevangen blijven worden op betaalwateren en groot anders komen er geen klanten meer. Men biedt dan vaak geld voor grote vissen van openbaar water om het vissen op dat water weer interessant te maken en dat is heel wat anders dan het overzetten in Nederland!

Jaja Pierre, een HSV hetzelfde als een betaalwater???

Vr.Gr.

Bertil
Pierre Bley
Berichten: 28
Lid geworden op: 28-08-2002 02:00

18-12-2002 17:07

Hallo Bertil,
tuurlijk praat ik niet goed wat sommige betaalwateren allemaal uitspoken.
De vergelijking van een HSV met een betaalwater gaat natuurlijk "meestal" niet op, maar ik ken persoonlijk ook enkele HSV wateren waar ze met een overcapaciteit aan karper zitten maar dit zo laten omdat de mensen toch zo graag veel vis vangen.
Is dit dan niet even schandalig?
Persoonlijk vind ik dat je niet alle betaalwateren over één kam mag scheren.
Ik kan bijvoorbeeld verstaan dat sommige mensen kiezen voor de veiligheid en de zekerheid van een stek op een betaalwater.
Ik ken personen die maar 1 weekje verlof op een jaar hebben en die dan misschien een beetje gemakzuchtig zijn en kiezen voor een betaalwater. Zij hebben de tijd niet om bijvoorbeeld van water naar water te rijden om een goede stek te zoeken.
Ook ik wacht vol ongeduld op de lijst van koosjere betaalwateren.
Met vriendelijke groeten.
Pierre.
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

18-12-2002 17:51

misschien naief van me, maar misschien zouden principiële redenen voldoende moeten zijn?

door te gaan vissen op een betaalwater geef je het automatisch een bestaansrecht. Stel je nu eens voor dat werkelijk niemand ging vissen op een betaalwater...

ja, ik heb een plank voor mijn kop... ik weet het ;o)

Dat in den regel het vaakst het gesleur met vissen wordt aangegeven als tegen-argument, duidt mijns inzien meer dan mij lief is aan dat het fenomeen betaalwater al geaccepteerd is, maar het moreel nog verantwoord dient te worden....

edoch de groeten
ed ;o)
Gebruikersavatar
Roy van Goor
Berichten: 865
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00
Locatie: maasbracht

18-12-2002 19:54

john, ik ben het helemaal met je eens,
bij ons in de buurt heb je ook putten die eigenlijk dagelijks onder hengeldruk staan,
je kan er weken blanken en ook dagen van 4,5 stuks erbij hebben.
wat ik bedoel te zeggen is dat als het bestand in goede proporties is het toch nog altijd van de karper zelf afhangt of hij je aas neemt of niet.
er zijn wateren bij waar ik ook mijn grote twijfels over heb en de vissen echt geen andere keus hebben als het aas van vissers te pakken.
maar neem nou la poiteviniere is toch niets mis mee , de vissen kunnen zich ophouden op plaatsen waar geen visser erbij kan?.
ik snap de argumenten wel, maar hier wordt ook genoeg met vissen gesleept van het ene naar het andere water meestal niet uit financieel maar uit het gewoon" een ander niets niet gunnen" oogpunt wat in mijn ogen net zo erg is.
en de karpers hier zijn er net zo min mee gebaat als de karpers in frankrijk.
dus als iemand echt hard kan maken dat het ergens gebeurd hoor je mij niet klagen, maar anders vind ik het allemaal erg voorbarig om
alleen maar negatief over btw te spreken, is misschien niet iedereen zijn visserij maar zeik niet iedereen af die hiervoor kiest,
mvg roy
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

18-12-2002 20:45

roy...

ookal ben ik tegenstander, ik zeik niemand af...

John:

je bevestigd het geaccepteerd zijn ervan al.... maarre de volgorde lijkt mijns inzien iets of wat verkeerd... vertel eerst maar eens wat er werkelijk goed is aan een BTW? met of zonder karperwaardig beheer...

ed ;o)
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

18-12-2002 21:10

Heren,

Er zijn zeker betaalwateren waar maar beperkt van de oever gevist kan worden zodat er hele gedeeltes zijn waarin de karpers zich veilig kan terugtrekken. Daar kun je echter weer tegenoverstellen dat het bestand op dergelijke wateren zodanig is dat ze zich door voedselconcurrentie toch "verplicht" in de beviste zones begeven. Het dilemma blijft dat er gevangen moet worden, anders blijven de vissers weg.

Daar wil ik wel tegenoverstellen dat het op de niet betaalde wateren hier weinig anders is. De grote concentratie karpervissers bevissen met zijn allen voornamelijk dezelfde wateren. Dit omdat deze een redelijk bestand hebben en de karper goed vangbaar is. Zodra ik deze wateren ontwijk valt het mij op dat op de vele overblijvende wateren nauwelijks karpervissers zijn. Ga voor de reden maar bij jezelf ten raden. Kennelijk gaat hier hetzelfde op en is de doorsnee karpervisser gewoon weinig avontuurlijk.

Overigens, "gestolen vis" kun je ook tussen aanhalingstekens plaatsen. Dit geeft namelijk een illegale bezigheid aan. Een beroepsvisser met visrechten op een rivier kan karper volledig legaal verkopen aan de eigenaar van een water. Hiermee ga ik niets goedpraten, maar er valt gewoon nog heel wat te regelen binnen de karpervisserij. We moeten onze ogen niet sluiten.

Groeten, Kees
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

18-12-2002 21:15

Kees Ouwehand schreef: Zodra ik deze wateren ontwijk valt het mij op dat op de vele overblijvende wateren nauwelijks karpervissers zijn.

sttttttttt! ;o)

groeten ed
;o)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: edwin siol op 2002-12-18 21:16 ]</font>
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

18-12-2002 21:25

Je hebt geljk Edwin, geen slapende honden wakker maken toch? :smile:

Groeten, Kees
HansPeter van Ee

19-12-2002 19:26

Heren

Vanaf heden zal men mij niet meer horen over betaalwater.
De reden er achter is dat ik de mensen die het allemaal goed willen praten niet meer in de wielen wil rijden.
Dat er in Nederland overbezette- en drukbezette putten zijn is bekend, maar wat heeft dat te maken met betaalwateren ?
Men mag van mij hier recht praten wat krom
is want zo werkt het gewoon tegenwoordig.
Wel begrijpelijk, hoor.
Het ware karpervissen is al een tijd geleden gestorven.

De mazzel.

HPE
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

19-12-2002 21:48

alleen het woord al betaalwater..... gewoon als je het letterlijk neemt.... betalen, en genoeg betalen, om een week te mogen vissen.... inschrijven voor een stek, en boeken bij een granderado-achtige commerciele instelling. en al hebben ze het beste waterbeheer wat je je maar kunt inbeelden... voor mij, en dit is persoonlijk, weet ik wel.... voor mij staan betaalwateren symbool voor hoever het werkelijk allemaal wel niet tever is doorgeslagen....

Om die redenen ben ik er tegen, en het enigste waaruit mijn tegen-zijn zal bestaan is mijn er niet naar toe gaan.... en zekers niet anderen te zeggen dat ze niet moeten gaan... Ik vind wel, dat ALS je er heen gaat, je het automatisch accepteert, en het een bestaansrecht geeft, maar dat zei ik al eerder.

Maar goed, het gaat verder.... neem nu het intervieuw met patrick bouwens in de karperwereld over integra.... een syndikaatwater.... ondanks dat ik patrick een benoemenswaardig vriendelijk mens vind, vind ik de visserij daar om te kotsen..... al die bakken hebben een naam, en worden steeds maar weer belaagd en belaagd.... hoe lang gaat dat eigenlijk door? is dat dan de toekomstvisserij?

Is het jarenlang belagen van een vaste populatie bekende karpers aan het kempisch kanaal, door een leger aan karpervissers (niet de minste ook) dan het echte karpervissen?

eerder gaf ik al aan in een andere topic... geef de meute een paar pretparken, waarin een aantal gekweekte superbakken op bestelling gevangen kunnen worden. Laat ze elke week een zestiger vangen, en ze zullen snel genoeg weer stoppen, met het vissen, na ontdekt te hebben dat het helemaal niets brengt eigenlijk....

Misschien kunnen we dan weer gewoon gaan doen ;o)

groeten ed

ow ps: de vraag wat er dan wel goed aan is staat nog steeds open hoor ;o)
Niels De Gryse
Berichten: 41
Lid geworden op: 07-07-2002 02:00
Locatie: Egem (west-vlaanderen)

01-03-2015 10:28

Is er iemand van jullie onlangs nog naartoe geweest?
Toevalig niemand in het bezit van een dieptekaart?

groeten
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

01-03-2015 11:34

Weet je wel dat dit een betaalwater is?!?! 8)
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

01-03-2015 11:40

Er is hier(het forum) weinig veranderd in 13 jaar tijd! :D
Let op slagboom !
Niels De Gryse
Berichten: 41
Lid geworden op: 07-07-2002 02:00
Locatie: Egem (west-vlaanderen)

01-03-2015 11:42

Zo'n reacties helpen mij niet veel verder..
dacht dat die discussie al lang geleden gedaan is...
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

01-03-2015 11:52

Sorry hoor. Blijft ie wel lekker bovenaan staan en er is vast wel iemand die je verteld waar je moet ingooien.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
dennis gerits
Berichten: 549
Lid geworden op: 07-12-2009 13:07
Locatie: Weert

02-03-2015 13:17

Remko Grit schreef:Aart,

ik zal een aantal wateren noemen waarvan ik denk dat er een redelijk tot goed beheer wordt gevoerd. In mijn ogen vallen alle wateren onder de 20 hectare al af. Immers zie je vaak advertenties over kleine(re) wateren met een onnatuurlijk groot bestand aan redelijk zware tot zware vissen. Het lijkt mij persoonlijk ook niks om op zo'n watertje te moeten vissen puur omdat je vaak op zo'n water te maken krijgt met extreme hengeldruk. Omdat er op zo'n water vaak weinig natuurlijk voedsel is zijn de karpers vaak genoodzaakt om aas waaraan een haak bevestigd is op te pakken. Dit met alle gevolgen van dien. De papegaaibekken, de gescheurde vinnen etc. Dus voor mij vallen dit type b-wateren af. Wat over blijft zijn de wat grotere wateren met een normaal bestand en geen (gezien het aantal aanwezige vissen en de grote van het water) exceptionele grote vissen. Ik ben niet persoonlijk bij een aantal van deze wateren geweest en ga dus af op vangst gegevens van anderen en de gegevens die op internet staan. Als iemand het niet eens is met 1 van de genoemde wateren, laat hem dan vertellen waarom.
- Horse Lake
- Villedon
- Lac de Moison
- Vergaville
- La Poiteviniere
- polderwind
- Domaine du Lac
- Lac du Der

Daar staan een aantal wateren haaks tegenover waar, ook bij mij, de nekharen overeind gaan staan.
- Domaine des Forges
- la Horror
- Jonchery
- Remy
- la Carriere
- Domaine des Iles

En er zijn nog een x-aantal wateren waar ik zo mijn twijfels bij heb. Bv.: Abby met zijn 3 karperwateren te weten: Renard (fox lake), heron en het volgend jaar te openen meer Antilla.

Met Vriendelijke Groet,
Remco


zet villedon ook maar bij je onderste rijtje :wink:

1200 karpers op 40 hectare