Goede en slechte betaalwateren.

Forumregels
Huisregel 1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden en niet tegen karpervissers die op deze wateren vissen of willen vissen, dan wel ervaringen of foto's van hun vangst willen delen. Om dit laatste mogelijk te maken is hiervoor een apart forum ingericht, waarin zowel positieve als negatieve ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Daarbij gelden wel de huisregels van dit board. Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd. Bespreking van betaalwater in andere forums van Carpboard is niet toegestaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rens Kaaijk
Berichten: 65
Lid geworden op: 09-05-2007 22:37
Locatie: Zoetermeer

12-09-2014 07:56

Beste boarders.

Ik kom net van Vaumigny af.
Bij aankomst was de eerste indruk van het water erg goed. Wij hadden stek 15 & 16 )
Mooie omgeving, goed weer en een mooie plas.
Alleen wat opviel was dat de stekken behoorlijk steil waren.

Nadat we ons hadden gemeld, ging het al gelijk over geld. ( borg )
Blijkbaar moest Frank nog snel een rekening betalen, want ook toen we om de boot vroegen moesten we gelijk dokken. ( en niet de 70 euro die op de site staat maar 80 )

Terug op de stek bemerkten we dat de steile stekken wel eens voor problemen konden gaan zorgen, aangezien je 's nachts flink op je sodemieter kon gaan als je niet oppastte.
We moesten het meer delen met 8 Duitsers, dus de landenstrijd kon gaan beginnen )

De eerste nacht was vrij rustig, alleen hadden de Duitsers een 23 pond karper gevangen.
De tweede nacht kon ik eindelijk aan het werk, toen mijn hengel die links bij het eiland lag af ging.
39,5 pond kijk das een mooi begin, al was dat wel de enige vis op heel het meer.
De derde nacht kon ik weer aan het werk, om vervolgens een 36,5 pond binnen te halen.
Samen met een karper van de Duitsers waren dat de enige karpers.
De dag erna bleef het stil overal op het meer, al hadden de Duitsers later die dag nog een Steur.
Op de vijfde dag had mijn maat een mooie 26ponder ( ook van het eiland ) en was hij ook van de nul af.
Op deze dag hadden de Duitsers 7 steuren gevangen en een karper van 20 pond.
Wij disscusseerden met elkaar over de vangsten.
Als er 30 lijnen in het meer liggen, en er zwem volgens de website 900 /1000 karpers in het meer, dan zou je wel meer aktie verwachten op dit water.
De aantal wat er vermeld wordt blijkt dus achteraf zwaar tegen te vallen, om maar te zwijgen van de stekken.

De stekken die men op de websites laten zien, berusten niet op de werkelijkheid.
Voor mensen die de echte foto's willen hebben, die kunnen een email naar mij sturen waarbij ik het echte beeld van de stekken met foto's zal toesturen.
De stekken lijken wel een survival/obstakel parkcourse.
Om je hengels er te plaatsen is al een ding, maar om dan veilig en normaal een karper te drillen en te scheppen is een tweede. LEVENSGEVAARLIJK
Het is dat ook wel aan te raden als je boekt voor stek 8 t/m 14 en stek 1 t/m 4 om dan ook een ongevallenverzekering te nemen.
Als je wat zal vangen, komt deze dan ook zeer van toepassing.

De Douche/Wc/Badkamer laat ook de wensen over.
Oke ik wist dat het erg basic zou zijn, maar een basic badkamertje mag dan wel fris en hygienisch zijn lijkt me.
Niets is minder waar, en het is dan ook aan te raden om te douchen met crocs aan of van die waterschoentjes, anders heb je einde van de week schurft aan je voeten.
Overal lopen de spinnen ook rond, dus zul je ook samen met de achtpotige moeten douchen.

Per slot:
Mij zal je me hier niet zo snel meer zien.
Ook al heb ik me PR verbeterd, de veiligheid en hygiene wil ook wel wat.
Vangsten vielen erg tegen 30lijnen : 6 karpers op een meer waar er naar schijnt 900 a 1000 karpers rond zwemmen.
En wij waren niet de enige die baalde, want ook onze Duitse tegenstanders hadden er zwaar de pest in.
Ook zij zullen niet snel meer naar Vaumigny gaan.
Dus Boarders, denk er nog maar goed over na voordat je dit meer voor jezelf boekt.
En voor Tips over het water en de foto's, kan je altijd een email naar mij sturen.
Ik ben geen bakkenvanger, ik ben een karpervisser
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

12-09-2014 09:24

Het is bijna standaard bij de karpergemeenschap dat als er tegenvallende vangsten gemeld worden de oorzaak vaak bij de visser gezocht word.
Zo soms is dat terecht, ik heb wel 's meegemaakt hoe mensen na 2x vissen al naar Frankrijk vertrokken met de verwachting dat de 40+ers uit zichzelf op de mat sprongen.
In dit geval valt het wel mee denk ik, redelijk gedetailleerde uitleg met alle pro's en cons.
Een ding mist en dat is het weer, ik weet dat veel mensen daar niet aan willen maar er is weinig anders wat zo'n invloed heeft op de resultaten.
Dus dat zou kunnen, dressuur ook, is bijna elke plaats bezet geweest deze zomer dan heeft zijn impact op zo'n water, ik ken het niet eerlijk gezegd maar als het goed voorzien is van natuurlijk voedsel dan gaat een karper vanzelf de bollen voorbij als er alternatieven zijn.
Dat is het jammere, je komt met een kutgevoel terug maar er zijn genoeg variabelen die een slechte week kunnen rechtvaardigen zonder dat het beheer daar wat aan kan doen.

Maar dan komt de rest van het verhaal, ik geloof echt dat Fransen die een Franse put beheren een ander idee over hygiëne hebben dan de gemiddelde Nederlander, ik ben op prima putten geweest met een ditto bestand en vangsten, mensen die je onthaalden alsof je de verloren zoon was maar de plee was niet om aan te gluren.
Gelijk over geld beginnen en je min of meer voor het blok zetten (die indruk krijg ik van je verhaal) zegt ook wat, misschien had het met de overdaad van Duitsers te maken? Zeker in meer landelijke gebieden hebben ze nog steeds een teringhekel aan de 'Boche' en is de toon gezet bij teveel Duitsers.

Dat stekken gevaarlijk zijn is natuurlijk absurd, de hele bedoeling van BTW's is behalve vis natuurlijk een behoorlijke plek, maar ook verdere maatregelen om een veilig verblijf te garanderen, elk zichzelf respecterend BTW heeft regels zoals een verplicht reddingsvest en geen waadpak of lieslaarzen in de boot.
Stekken op de site promoten die er niet zijn is illegaal en er zijn dingen die je kunt doen, een brief sturen naar de beheerder met je klachten, laat daarin niet de tegenvallende vangsten het hoofditem zijn, je kunt bijna niet bewijzen dat jouw talent er niets mee te maken heeft.
Belangrijk is de onveiligheid van de stekken, als je daar direct binnen een dag na aankomst melding van gemaakt hebt en de beheerder heeft daar niets mee gedaan heb je recht op (gedeeltelijke) teruggave, als foto's op de site een andere voorstelling geven van zaken, zoals bv de sanitaire voorzieningen, dan sta je redelijk sterk.
Geen idee wat je betaald hebt en hoever je wilt gaan om geld terug te halen eventueel, maar met wat moeite sta je sterk en een onderbouwde mail sturen naar de beheerder is een uurtje werk.
Je hebt tenslotte foto's en als ik het goed begrijp ter plekke de beheerder aangesproken.
Als laatste, heb je direct bij hun geboekt of via een organisatie? Als het laatste het geval is moet je daar zijn.
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

26-09-2014 12:46

Hallo Rick.
Het zou zo moeten zijn zoals in je mail.
Ik heb de organisatie een mail gestuurd en die zegt: we geven het door!!
Aan wie? Aan de ondeugdelijke beheerder!
Die doet niets aan de gevaarlijke stekken en hij haalt er niet het teveel aan meerval uit. Hij maakt de wc. niet schoon enz.enz. Wel gooit hij er steeds kleine vissen en steuren bij.
Ook heb ik Alex van der Voort een mail gestuurd en hem e.e.a. verteld. Hij mailt me terug deze boodschap :
Ik mag in heel Frankrijk Gratis vissen! Dus waarom zou ik m,n oude verslagen over Vaumigny veranderen naar de tijd van Nu.
Je ziet maar enz. Enz Op mijn 2 de mail heeft hij helemaal niks laten horen!!
Vaumigny noem ik nu: Fuck me nie!!
Mvgr. Aaron.
Ps. Lees ook een de topic ervaringen vissen in Frankrijk over dit water.
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Plaats reactie