Discussie: Rot@ry 10 Januari 2006: Riviervissen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
roos paul
Berichten: 382
Lid geworden op: 13-12-2003 01:00
Locatie: Brakel
Contacteer:

20-06-2007 18:26

Dubbelen is normaal als je steeds op de zelfde stek blijft plakken of op dezelfde strook vist,op de jaren dat ik op de rivier vis heb ik er weinig gedubbeld,of ik moet men album volledig uitpluizen dan,maar het heeft wel het voordeel dat je vissen ziet groeien dan zoals kees vermeld heeft!!


Paul
hou het netjes aan de waterkant!!
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

20-06-2007 20:14

Tja Paul, toch op zo'n 15 verschillende stekken gevist op een stuk rivier van zo'n 25 km lengte. Wel zie je dat die grotere vissen worden teruggevangen binnen 2 a 3 kilometer, dat heet dan toch redelijk honkvast op een rivier van wel 100 km lang. Het bestand is inderdaad vrij klein. We kennen ook een aantal kleinere vissen die we al meerdere malen gevangen hebben.

Het is trouwens voor elkaar, de toestemming voor het starten van Spiegelkarperproject Lek en Nederrijn. Vanmiddag met Wilco van Leest bij Rijkswaterstaat geweest (de laatste hobbel) en daar werd toestemming gegeven aan een herschreven plan.

Binnenkort komt er uitgebreide info in een nieuw topic en dan plaats ik de link wel hier.

Degenen die 1 of meer karpertjes willen sponsoren mogen vast gaan sparen. Ik verwacht van die rivierdeltagekken natuurlijk veel geld, want er zwemmen er zeker een aantal die kant op! 8)

Groet,
Kees

PS vanmorgen een spiegeltje van de proefuitzetting van 36 stuks uit maart 2006 gevangen. Van 51 naar 63 cm lang en van 2750 gram naar 5500 gram zwaar. Dat gaat dus lekker!
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Boudewijn Stolk
Berichten: 287
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Waterland
Contacteer:

21-06-2007 10:34

Yoyoyoyoyoyoyoyoyoyoyoyoyo allergeksten gegroet,

alles lekker rivierboys.


Kees van harte gefeliciteerd met je nieuwe pr.
Het bestand aan echt grote vissen op de rivieren valt idd tegen. Maar ze zitten er daadwerkelijk wel. Zelf heb ik het al zeer veel meegemaakt dubbellen van vissen. Ik let daar nu al een paar jaar op en we zien gewoon steeds meer terugvangsten. ik ben in 2002 begonnen met registeren van de ook wat kleinere karpers vanaf 10 kg voor later.
Snelle terugvangsten zijn ook aan de orde van de dag. Zo ving ik een 43 ponder die lex 1 dag later ook ving. Zo was er ook een 45 ponder die 2 keer op 1 dag gevangen werd. zo ving ik vorig najaar 4 karpers op rij die henry 2 weken later 15 km verderop terug ving. willen jullie vast wel weten wat de snel;ste terugvangst van me was. Precies 10 minuten. In de binnenhaven ving ik een karper van 9 kg met aande binnenkant van zijn bek een wond met bloedzuigers erop. Niks aan de hand toch. Ik zet hem netjes terug. Gooi opnieuw me hengel in. Gaat in een keer me wijd hengel af quess what zit daar die vis aan die ik net terug zet, echt bizar.

Kees ik moet zeggen dat ik het er eigenlijk niet zo mee eens ben, die skp-en voor grotere wateren. Wat is jullie doel daarmee. Ik vind dat je beter vissen kan uit zetten die echt problemen oplossen. Bv een goede jager voor de winde problematiek. Plus een jager die de roofblei af kan stoppen. Want ik voorspel hier alvast dat die vis binnen een aantal jaren de plaag van de rivieren zal zijn.
Het tweede ding rond die skp is wat voor spiegels gaan jullie dan uitzetten.
Het derde ding: als dit alles dan toch doorgaat regel dan ff gelijk wat zendertjes weten we denken ik na een paar jaar veel meer.
Het 4 ding: Jullie mogen toch wel ff hier uitleggen wat precies de redenen van het skp zijn.

Voor de rest zou ik zeggen allemaal lekker je ding blijven doen

laterssssssssssssssssssssssssss
Ich sage so: Besser ein schwanze in die hole dan die luft von zehn
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

22-06-2007 09:45

yO HOW ,

Ik heb een hekel aan dubbelen. Liever ga ik dan van een stek af.

Heel vaak vang ik de grootste vissen als eerst op een nieuwe stek.

yo Boud wanneer gaan we vissen?
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
jos pannekoek
Berichten: 101
Lid geworden op: 13-04-2006 11:14
Locatie: fijnaart

22-06-2007 09:47

Als je het over snel terug vangen hebt, ik heb het meegemaakt dat een spiegeltje, in een half uur 3x gevangen werd, en iedere keer op dezelfde stek wel ander aas.
Ben gisteravond eventjes geweest, 3 stuks gevangen alleen geen grote. maar is toch wel weer even lekker had al weer 3 weken geen kromme hengel gehad op de rivier.
Henry ik had een vraagje aan je. Jij vist toch met de ultegra`s van shimano, hoe bevallen jou deze, en heb je de XSA, of de XTA, ik vis zelf nu met 8000 GTE`s, maar mn slip werkt niet zo lekker meer van 1, en mn lijn kinkt met deze molens ook als de ziekte, dus wil ik in de winter gaan kijken voor andere molens.
Boudewijn ik denk dat er gewoon teveel snoekbaars weggevangen wordt door de beroepsvisser, en dat daarom het evenwicht de verkeerde kant op gaat, maar wie weet, er komt steeds meer meerval voor, en ik denk zelfs dat je over een jaar of 10 gericht op meerval kan vissen op de delta.
Gerrit Hees

22-06-2007 12:16

eeh boudwijn je zegt dat roofblij weg moet maar roofblij is een roofvis en eet dus windes? :roll: of zie ik het verkeerd?
Gebruikersavatar
jos pannekoek
Berichten: 101
Lid geworden op: 13-04-2006 11:14
Locatie: fijnaart

22-06-2007 12:40

Roofblij zal wel kleine windes eten, maar het probleem is dat roofblij ook gek is op boilies, al vindt ik het niet erg dat je er af en toe 1 vangt, zeker niet als het er 1 is van een centimeter of 70.
K. van den Herik

22-06-2007 16:51

jij blij hij blei
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

22-06-2007 16:57

joohh jos pancake ten eerste hoe weet jij dat ik ultegra,s heb??
ja die heb ik maar niet die jij zeg xsa of xta weet ik t ik heb gewoon de oude versie shimano ultegra 10000xt en ik heb ook nog 2 oud model biomaster is eigenlijk exact t zelfde alleen andere kleuren dan ultegra en de biomasters zijn de 14000xt dat is de grootste spoel ,
bij shimano ultegra of biomaster loopt de maat spoel van 10000xt ,12000xt,tot 14000xt de ultegras zijn beetje bronskleurig en de biomasters zijn wit met groene onderkantjes zijn zeker aan te raden die ultegra,s hoor, de nieuwe weet ik niet hoor.
ik zou mijn biomasterspoelen gewoon over kunnen zetten op t ultegrahuis is allemaal t zelfde. groet de GEKSTE!!!
........de zoveelstebaits
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

22-06-2007 17:01

hey sinterKLAAS van de herik als ik zin heb dan masturbeer ik hihihihahaha ouwe lingeman.
........de zoveelstebaits
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

22-06-2007 18:44

Henry,moek je een nr geven van de plaatselijke temijer?
Jan-Willem Kroon
Berichten: 399
Lid geworden op: 28-11-2005 19:19
Locatie: Hardinxveld

22-06-2007 20:04

Boudewijn Stolk schreef:
Kees ik moet zeggen dat ik het er eigenlijk niet zo mee eens ben, die skp-en voor grotere wateren. Wat is jullie doel daarmee.


Ik ben er eerlijk gezegd ook niet zo heel blij mee. Nu is het altijd maar de vraag waar een gevangen spiegel vandaan komt. Is het een buitenlander, is hij ontsnapt bij de Amercentrale? Of is het heel misschien wel een 'echte wilde'... Die 'raadsels' maken het vangen van een spiegel in de rivier zo mooi! (Zoals Boudewijn in de KW ook al zegt, mooi verhaal trouwens!)

Ik heb 1,5 week geleden mijn eerste rivierspiegel gevangen. Echt een superervaring, ik had er al zooo lang op gehoopt he!
Het geeft echt voldoening als het dan eindelijk lukt. En als ik heel eerlijk ben zal ik die voldoening niet hebben als het een projectspiegel blijkt te zijn. Dat is toch 'anders' dan een 'wilde spiegel' zegmaar!

Vandaar dat ik niet zo'n voorstander ben van dat SKP, maarja andere mensen zullen daar weer anders over denken he.

Groeten JW
Run to the water.....
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

22-06-2007 20:14

Boudewijn heeft de toon gezet,

En ik kan alleen maar volgen.
Hebben we niet genoeg aan de ontsnapte Amervissen?
In het afzakken vanuit verweggistan geloof ik niet zo....

Worden de rivieren over tich jaar nog aantrekkelijker voor iedereen, want dan kan je mooie spiegels gaan vangen....

mvg, Frank
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

22-06-2007 21:03

hey 020 ruud haal dat vieze wapen nou is uit het beeld met de 3 zwarte hakenkruizen!!!!!
........de zoveelstebaits
Gebruikersavatar
jos pannekoek
Berichten: 101
Lid geworden op: 13-04-2006 11:14
Locatie: fijnaart

22-06-2007 23:56

Hey Henry je had het zelf hier ergens geschreven dat je de ultegra`s had, bedankt in ieder geval, zal ze van de winter eens gaan kijken voor nieuwe molens.
Ben net weer terug van een avondje vissen toch weer 2 gevangen, zijn alleen wel kleinere vissen nu.
Gebruikersavatar
Simon Dekker
Berichten: 558
Lid geworden op: 11-12-2002 01:00
Locatie: Odijk

23-06-2007 12:20

Ik had er ook weer 3 na vorige week een nacht blanken. Weer een andere stek aangevoerd, en... bingo! Helaas nog eentje verspeeld, maar dat kan de pret niet drukken.

Ja, wat doet die K vd Masturbeerik hier eigenlijk? De Linge is toch geen rivier???
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

23-06-2007 13:37

De Linge is een uit de hand gelopen boerenpissloot.

Vannacht geblankt op de Merwede, vandaar mijn slechte humeur!

En als jullie geen projectspiegels wensen te vangen is dat mij best, ik vang ze maar wat graag!

Die Amervissen zijn ook een keer allemaal dood hoor en we willen toch graag een hoger percentage spiegels vangen op de rivier. Er worden vissen uitgezet uit Duitsland, Frankrijk (Villedon) en Valkenswaard, dus variatie genoeg straks. Die geheimen en verrassingen blijf je toch wel tussendoor vangen hoor! En door monitoring krijgen we veel inzicht in groei en trekgedrag.

Overigens niets dan complimenten voor je artikel hoor Boudewijn, erg mooi om te lezen. En die foto van de Gekste met die spiegelbeer. o,o wat een vis zeg, het water liep me in de mond. Bij de meeste spiegels trouwens, ik hou er wel van!

Groet,
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

23-06-2007 18:33

beste simon de linge is wel degelijk een rivier alleen de smalste rivier van nederland de meeste denken dat de linge een kanaal of vaart is FOUT!!!rivier de linge de smalste rivier van nederland.
en meneer verhey tja wat zal ik zeggen over de spiegel dat is trouwens mijn recordvis maar wel 6a7 jaar geleden.
verleden jaar ving ik ook op de rivier hier mijn schubrecord 34.3 pond dus ik heb geen klagen maar zou graag mijn pb veranderen!!
maar ja ik zou weer gas geven had ik vermeld verleden week nou ik had gelukkig niet gevoerd want toen ik gister uit werk kwam was t toch zulk kloteweer ik dacht doeiii ben dus weer thuis gebleven.
maar alles komt goed hoor relex joh!!
normaal vis ik amper in juli en augustus in juni dan nog wel maar dat is nu niks geworden dus ga ik in juli gewoon voeren als een beest komende week ga ik weer mix wegbrengen dus komt goed.
ik ben meer van t voorjaar en najaar want elk jaar vanaf juni zie je de vangsten hier teruglopen geef mij maar vanaf eind feb. tot eind mei en begin sept. tot half nov.
gr. de allergekste!!
........de zoveelstebaits
Gebruikersavatar
Simon Dekker
Berichten: 558
Lid geworden op: 11-12-2002 01:00
Locatie: Odijk

23-06-2007 20:22

Beste Henry,
Natuurlijk weet ik dat de Linge OFFICIEEL een (kleine) rivier is. Zo eentje stroomt er ook door mijn achtertuin (Kromme Rijn) Maar als we dit soort riviertjes en bv de Berkel, Dommel enz. als rivierenrotary serieus moeten nemen krijgen we natuurlijk hele andere discussies! Met alle begrip hoor, ik heb honderden uren op de Kromme Rijn liggen. En vis er af en toe nog, en met veel plezier! Maar dit is totaal niet te vergelijken met de grote rivieren. Ik zie het als een onderscheid tussen jongens en mannen...
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

23-06-2007 21:19

Simon,


Mee eens, maar als we zo gaan beredeneren blijf er maar BAR weinig m.i. over van dit topic....


:lol:

mvg, Frank
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

24-06-2007 12:37

hey dr.dekker rustig an he hihihihahha de lek mag jij dan wel een grote rivier noemen maar voor ons hiero is dat ook nog een smalle sloot hij is wel lang maar niet breed.
kom maar es hier vissen samen met kees de slachter!!
dan laat ik je effe stukjes zien waar je de overkant niet van kunt zien.
ouwe goochelaar!! hoppa gaaann pwaeff
........de zoveelstebaits
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

24-06-2007 12:49

Dan kom je ook maar eens hier ontdekken wat het nou is om wat stroming te hebben in plaats van een beetje te roeren in die geescaleerde tuinvijver daar bij jullie! 8)

Maarre, wanneer kunnen we eens langskomen?
En eerst effe eens stek aan het lopen krijgen dan he!

Groet,
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

24-06-2007 12:59

beste kees jij kan altijd langskomen en simon ook natuurlijk.
maar stek aan t lopen krijgen wat hier ineens 2a3 dagen goed loopt kan als jullie de 3e of 4e dag komen wel minder zijn of over zijn .
dat zal jij zelf ook wel meemaken de riviervissen zwemmen wel door meestal.
om ze op de stek te houden lukt soms wel met veel voer maar soms ook niet dus???
maar komend weekend ga ik van vrijdagmiddag tot zondagmiddag dus als je zin heb en vrij ben bij de plattepettenpolitie kom dan gezellig ik weet niet of kerger vrij is maar dat vraagik wel en anders tjaaa dan moet t een andere keer!! vriendelijke groet H.D.G
........de zoveelstebaits
K. van den Herik

24-06-2007 13:08

Bijna elke kutkarper in Nederland is uitgezet.

Nouw zou een spiegel die uitgezet is op een rivier niet tellen?

Ga gewoon op dammen
.