Discussie: Rot@ry 10 Januari 2006: Riviervissen

Plaats reactie
johnny haars
Berichten: 39
Lid geworden op: 13-10-2009 17:00
Locatie: achter me hengels...

28-06-2010 14:02

beste riviervissers, weet iemand een simpel en goedkoop boillie-recept die goed werkt op de rivier?
eerst naar het water! de rest komt later
Gebruikersavatar
roos paul
Berichten: 382
Lid geworden op: 13-12-2003 01:00
Locatie: Brakel
Contacteer:

28-06-2010 18:35

johnny,

hangt ervan af wat je wilt spenderen aan jouw mix,normaal zijn ze niet zo kieskeurig wat bollen betreft,het hoeft niet het van het te zijn hoor...


Paul
hou het netjes aan de waterkant!!
johnny haars
Berichten: 39
Lid geworden op: 13-10-2009 17:00
Locatie: achter me hengels...

29-06-2010 12:44

nou ik wou het eigenlijk lekker goedkoop houden zodat het betaalbaar blijft om genoeg te voeren., maar zal het uit maken of ik een simpel bolletje maak van maismeel, polentabloem en wat tarwebloem met een flavourtje. of kan ik er beter ook nog wat vismeel en/of wat ei-voer ofzo bij doen voor de smaak en voedingswaarde?
eerst naar het water! de rest komt later
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

03-07-2010 21:47

http://www.rijkswaterstaat.nl/actueel/n ... vliet.aspx


01 december 2010 wordt niet gehaald

Het zal dus nog wel even duren voordat de Haringvlietsluizen op een kier(tje) gaan.
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

20-07-2010 18:16

Ik ben vandaag weer eens op de rivier gaan vissen.

en wel op deze stek:

Afbeelding


Bij de punt van de rode pijl zat ik, en bij het begin van de pijl lag mijn rig. Ongeveer ter hoogte van de uiteinde krib. Ik heb een grote method bal gemaakt, daar mijn rig in gelegd en heb ingezwommen. Ik heb denk ik slechts 4 uur instant gevist, van half 11 tot half 3.

En ik heb voor het eerst in mijn leven een rivierkarper aan de lijn gehad, althans dat denk ik. Ik kreeg een volle fluiter, ik pak mijn hengel en echt niet normaal, wat een ongelofelijke BEUK op mijn hengel. Heel even voelde ik nog wat en toen schoot ie los.

BALEN!!

Maar wat vond ik het toch gaaf. Wat een knal zeg.

Ik ga maar enkele keren per jaar, en heb al best veel brasem gevangen, en wat baars. Maar karper nog niet, nou, ik heb nu een beetje een indruk gehad wat het moet zijn om zo een beest daar te drillen.

Maar.......... het kan ook iets anders zijn geweest. Ik viste met vispallets, dus dan hou je weinig anders over dan karper denk ik he? Brasem geeft nooit zo een beuk. Wellicht een meerval? Zou dat kunnen op die plek?

Maar goed, dat riviervissen is zo ruig. En je kan lekker zelf zwemmen zonder je stek te verpesten, echt een fantastische stek met lekker weer, ik ga er binnekort weer naar toe. Misschien een avondje van te voren op en neer rijden om te voeren, en dan op hoop van zegen!!


Complimenten voor dit topic. Al die verhalen hier, daarom zat ik daar op karper. Zonder dit topic zat ik daar nog steeds te snoeken mocht ik daar eens komen. Ook best leuk hoor, maar dit is karperen op championsleague nivo, en er hangt een doelpunt in de lucht, ;-).



Zijn er nog mensen die mij tips willen geven naar aanleiding van mijn verhaal of stek?

Zou zeer welkom zijn.



ps. ik zat net op google maps in dat dorpje Woudrichem te kijken, en man man man, wat een mooie wateren heb je daar. Dan komen wij er in Breda maar bekaaid van af. een droomdorp voor iedere visser. Maar dat zal wel voor al die dorpjes langs dat water gelden.
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

12-08-2010 05:22

Mooi verhaal Josef, ik begrijp alleen niet dat je je stekkie even voor iedereen laat zien, zin in drukte om je heen? :o
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

12-08-2010 20:45

Nouja Kees, mijn stekkie. Was het maar waar, haha.

Ik kom er slechts enkele keren per jaar, en daar zijn altijd wel mensen met honden en zwemmers. Af en toe een visser. Ik zou juist graag zien dat iemand precies op die stek ging karperen. En dan kan hij mij advies geven (als ie dat wilt), of misschien een dagje samen daar zitten.

Bovendien, ik heb, denk ik, dus niet helemaal zeker, welgeteld 1 karper voor 10 seconden aan mijn haak gehad. Dus echt veel stekkenpezers zal dat niet lokken. ;-)

En ik hoopte hier ook wat adviezen te krijgen. Over bijvoorbeeld de plaats van mijn rig tov van de rivier en krib: is het de juiste plaats? (kan het de juiste plaats zijn?)
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

12-08-2010 23:06

Die adviezen staan al zo lang en breed aan het begin van deze discussie dat niemand dat meer gaat herhalen. Dus huiswerk Josef, lees de eerst 20 a 30 pagina's gewoon maar eens door. Succes! :D
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

13-08-2010 15:49

Kees.. Ben benieuwd hoe het jou vergaat op je ""nieuwe"" rivier
Ach man..Ga toch vissen !!
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

13-08-2010 18:43

Kees Verheij schreef:Die adviezen staan al zo lang en breed aan het begin van deze discussie dat niemand dat meer gaat herhalen. Dus huiswerk Josef, lees de eerst 20 a 30 pagina's gewoon maar eens door. Succes! :D


Dat heb ik gedaan Kees, echt waar. Echter.......... dat is al een hele tijd geleden. Ik zal weer eens een avondje gaan lezen daar.

;-).
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

15-08-2010 14:24

Moeizaam Fred, hoewel ik al wel enkele mooie vangsten heb geboekt. Momenteel beleef ik mooie momenten op een kleinere rivier! De discussie hier is wat doodgebloed m.b.t. vangsten, maar dat gebeurt op een ander forum volop. :wink:

@ Josef: Lees ze! :)
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

15-08-2010 15:42

Goed om te horen Kees!
Moest je dingen totaal anders aanpakken, of begon je met de dezelfde manier als
op de lek?
Ben zelf trouwens geen rivier visser, maar vis meer in het kanaal .

Heb mezelf ook maar aangemeld op de andere site. ben benieuwd!!
Volgde dit topic wel altijd..

succes,
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

18-08-2010 19:32

Hoi Fred,

Nee, zo'n beetje zelfde aanpak, maar de vis vinden is het lastigst he, vooral als je wat minder tijd hebt.
Daarbij was het afgelopen voorjaar bar slecht en werden maar 2 vissen buitgemaakt op de voorjaarsstek die vorig jaar redelijk vis opleverde.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Wim hanegraaf
Berichten: 855
Lid geworden op: 18-05-2003 02:00

03-09-2010 14:37

Heren,

Ik hou mijzelf ook al 15 jaar bezig met de rivier, en toch hou ik veel moeite met het vinden van een echt goeie stek, waar ik in ieder geval goed kans maak op karper. Waar letten jullie op bij het zoeken van een stek? ik heb in ieder geval een paar stekken waar in het voorjaar goed te vangen is, maar deze liggen vaak voor de hand. In de zomer en najaar word het al een stuk moeilijker, eigenlijk vaak blanken. Vissen jullie bijvoorbeeld het liefst in aftakkingen en grindgaten of heeft de stromende rivier de voorkeur of juist de doorgangen, wat zijn de dieptes waar op word gevangen? mijn ervaring is nog steeds ondiep. dieper dan 2 meter vang ik vaak niks.
Hoe regelmatig voeren jullie? ik heb bijvoorbeeld in het voorjaar om de dag gevoerd, en dat leverde toch regelmatig vis op maar niet genoeg naar mijn zin, echter niks op de boilie alles op de tijgernoot gevangen, daar voerde ik ook mee samen met boilies. Ben nu een nieuwe stek aan het bevoeren, 2 dagen totaal 10kg boilies en 3e dag vissen (vanavond), mischien dat dit wel het gewenste resultaat geeft. Er zal best wel wat info in de rotarie staan, maar dit zijn vragen die mij vaak bezig houden.

mvgr

Wim
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

14-01-2011 20:35

mannen 122 pagina,s best bijzonder en toch doodgebloed zonder joh :oops: :evil: kom op ik ga er weer voor vanaf heden, al start ik nog niet met vissen op de rivier nu!!!
dit was echt een van de supertopics 2a3 jaar terug!!!
........de zoveelstebaits
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

14-01-2011 23:38

Doe niet zo gek ouwe, je weet ons te vinden...
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

15-01-2011 10:47

De KSN regio Zwolle heeft in het Visplan IJssel+ op laten nemen dat onderhoudsuitzettingen van pootkarper tot de mogelijkheden kan behoren op de rivier de IJssel.
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

15-01-2011 15:47

da,s een goede zaak Aart :D hier op het Haringvliet/Hollansch diep is het gelukkig denk ik niet nodig,twee jaar terug ving ik tussen de grotere vissen door, ineens 2 schubjes van pond of 6a8 nou ik heb er nu nog spijt van dat ik geen foto,s heb genomen hoor die waren mooi gaaf als nieuw,als je dat bekje zag van binnen en buiten :o ik weet zeker die hebben de roofvissen zoals snoekbaars echt overleefd hoor die zijn echt geboren( om het even zo te zeggen) op het Haringvliet/of omringende rivierendelta!!! prachtig
Wel vreemd nu ik er aan terug denk in al die jaren plusminus 10 jaar nooit zoiets gevangen en ineens 2 in 1 week toen!!! VREEMD :o da,s t mooie aan vissen he!! SURPRISE!!
........de zoveelstebaits
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

15-01-2011 15:54

@ Kees,

ja klopt kees riviervissen.be is ook mooi maar toch :o :D anders,kijk jij plaats je vissen wel maar de meeste belgen toch niet want zit er nu 2 jaar op te kijken en te posten tja soms zie je een keer een dertiger of veertiger voorbij komen van de La Meuse maar verder laat niemand het achterste van z,n tong zien weet je wel.
Tuurlijk het gaat niet alleen om de vissen of grote vissen op de foto maar ben er achter na 2 jaar ist net of er zeer slecht/weinig wordt gevangen op meuse.
Ze zijn toch heel bang dat er te veel nederlanders komen vissen daar,, en terecht hoor met alle respect!!!!,,Maar zoals het hier ging op dit topic was toch prachtig als iedereen thuis kwam van rivier effe visje posten of ie nou 10 pond was of\ 40 pond maakte helemaal niet uit en wat dacht je van de verhalen over de desbetreffende nachten die waren nog het mooiste of niet Kees the cop?? :lol:
Vindt het nog steeds jammer dat jij en simon mijn presentatie niet gezien hebben van toen weet je dat :evil: JAMMER HOR!! zeggen we dan hier in de Hoeksche Waard
........de zoveelstebaits
Peter Crooswijk
Berichten: 71
Lid geworden op: 21-11-2010 07:20

18-01-2011 21:29

Prachttopic waar ik inmiddels al wat avondjes mee zoet ben :wink: Na wat grof filteren,zie ik toch wel een bepaald patroon naar voren komen en dat geeft de burger moed. Het zal geen makkie worden,maar als je het niet probeert dan weet je het niet.

De rivierplannen krijgen vorm en dit weekend gaan we (mn vaste vismaat en ik) wat rivierlocaties af om te kijken of het stekken zouden kunnen zijn.Dit voorjaar gaan we de stap maar eens wagen.

Ik lees vrij weinig over de te gebruiken materialen.Ik snap dat dat sterk afhankelijk is van de stekkeuze,maar kan je met 3 lbs hengels icm baitrunners uit de 4500-serie aan de bak of is dat allemaal te licht bemeten?
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

19-01-2011 00:29

Nee hoor. In sommige situaties is dat zelfs niet eens nodig.
Kijk moet jij zwaar lood wegzetten met eventueel een piet van aadje d'r aan dan is een 3 ponder wel lekker natuurlijk.

Probeer om te beginnen eens de havens daar is vaak wel een vissie te vangen.
Peter Crooswijk
Berichten: 71
Lid geworden op: 21-11-2010 07:20

19-01-2011 06:54

Bedankt voor de tip,Ron! Ik heb nog 2 hele taaie 2.75 lbs hengels die dan wellicht ook in beeld komen.

Is nou per definitie iedere haven interessant? Er is ook een heel klein haventje waar we willen gaan kijken en vanzelfsprekend gaan we diepte en bodemverloop in kaart proberen te brengen. Kan een haven zo klein zijn,dat de vis niet eens de moeite neemt om de "afslag" te nemen?
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

19-01-2011 20:45

Kijk dat wil ik zien :D :D we zijn weer online GGAAAAnnn :P
Na vele Jaren Haringvliet/Hollandsch diep wil ik dit jaar ook eens de oude maas gaan bevissen!
Redelijk in de buurt ook voor mij dussssss voorvoeren geen probleem :D en hoofdzakelijk zal ik mijn tijd in dat andere megawater vlakbij mijn huis gaan bevissen :lol: :lol:
........de zoveelstebaits
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

20-01-2011 11:14

Nou, ik ben benieuwd Henry, zelf hoop ik m'n meeste vistijd weer te verdoen op Waal en Merwede. En af en toe naar m'n "priveplas", altijd leuk.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
henry stotijn
Berichten: 1127
Lid geworden op: 02-02-2006 21:50

20-01-2011 22:44

echt kees dit seizoen kom ik je opzoeken op de WAAL prachtige rivier mannn,, kan ik eigenlijk beter gelijk me stokken meenemen he? :P
vis jij ook weleens in de buurt van Haaften op de Waal??? :D
En ik neem aan dat ik daar gewoon kan /mag vissen met mijn vispas??? of moet ik dan weer aangesloten zijn bij bla bla bla.... nee toch dat is toch min of meer over sinds de vispas ,??
als de waal in me boekje staat lijst met viswateren ist toch goei?? :oops:
........de zoveelstebaits