Discussie> Rot@ry 9 December 2005: Voor- en Nadelen BTW

Gebruikersavatar
Rob Manenschijn
Berichten: 225
Lid geworden op: 20-06-2005 14:40
Locatie: Regio Dokkum (Fryslân)

03-01-2006 20:22

Aart

Totdat je net als ik een ons weegt. :lol: :lol: :lol: .

Groenten,
Grootmeesteropperblanker
De mens is niet in staat zichzelf, zijn omgeving, zijn wereld te kennen. De mens is overgeleverd aan de chaos van het bestaan.
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

03-01-2006 21:17

Paul, dit is mijn eigen standpunt vertegenwoordig hier niet de KSN. Als lid van de KSN kan je gelukkig een eigen standpunt in nemen. Wederzijds respect moet de basis van elke discussie zijn waar en bij wie ook, om te komen tot helderen afspraken. Het vertrouwen in mensen wordt al genoeg op de proef gesteld, waarbij persoonlijke zaken nooit een rol mogen spelen. Ik kan dus zoals over dit onderwerp een eigen mening hebben en die uitdragen. Veroordelen is iets heel anders dat kan en mag ik niet, zeker in de situatie die je aanhaalt. Zo ook aan de andere kant vind ik het jammer dat mensen naar een BTW gaan, echter het veroordelen kan en wil ik zeker niet doen.
Hoop dat je hier begrip voor op kan brengen.

Met vriendelijke groet,
Peter
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

03-01-2006 21:27

Peter,

Ik respecteer jouw standpunt, en heb hier ook begrip voor.
je hoeft ook niet uit hoofde van KSN uitspraken te doen, ik ben ook nog KSN dus hetzelfde probleem.

Maar door dit soort "antwoorden" krijg je dus precies wat ik bedoel "geen duidelijkheid" en dat is denk ik niet de bedoeling van een rotary of antwoorden in deze topic.

Ik heb het dus veroordeeld dit overzetten van de vis, en heb dus ook genoeg commentaar hierop gehad.
Dus je blijft bij je standpunt dat je het ook veroordeeld wat ik zeer respecteer of je doet geen uitspraak wat ik evenzeer respecteer, maar realiseer je dan wel dat jij en ik weer geen duidelijkheid hebben gebracht wat we nu wel of niet voorstaan ten opzichte van karperoverzetting.

Gr Paul
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

03-01-2006 23:48

Ik heb van Stefan per PB een antwoord op mijn vraag gekregen met het verzoek de naam van de verhuurder niet te willen noemen. Dat zal ik respecteren. Ik wist dat daarvoor eigenlijk al met 99,9% zekerheid toen Stefan het had over de beheerder/eigenaar die visbioloog was en ook een viskwekerij had...
1+1 = 2, allemaal niet zo moeilijk.

Wordt vervolgd.
jan van kranenburg

04-01-2006 02:18

Vraag- en Aanbod bepalen elke commerciele aktiviteit in onze Westerse wereld. Is al heel erg lang zo, en wordt in het algemeen ook acceptabel
bevonden, ondanks de soms vele minpunten.

Geldt kennelijk niet voor Betaalwateren.
Windmolen-bestrijders doen volop pogingen die BTW's te veroordelen; zeer meestal heel terecht. Naar mijn mening echter vruchteloos.
Niet tegen te houden.

If you can't beat them, join them!!

M.a.w. bestrijd het "kwaad", maar probeer de schade zo beperkt mogelijk te houden, en in meer gewenste banen te leiden.
Het is zeer jammer, maar wel realiteit.

NB. Ik doe het nog zonder BTW; m.u.v. van 1 water.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

04-01-2006 07:56

KSN standpunt inzake afvissingen is zover ik weet nog steeds:

Uitzetten in grote open watersystemen.

MVG

Klaas
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

04-01-2006 08:52

Klaas,

Dat dacht ik dus ook, en is ook goed.
Jammer!... dat dit niet bij alle KSN (bestuurs)leden bekend is.

Paul
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

04-01-2006 11:45

ja hoor.

Bestur en CBB wel.Gelukkig mag iemand ook een mening hebben.

Tja en als er leden zijn die niet alles lezen kan niemand daar iets aan doen.

En tussen een standpunt en de uitvoering zit ook een gebied. Je kan wel eens iets willen maar of dat altijd haalbaar is? Standpunt is dus niet met hakken in het zand en volhouden.

MVG

Klaas
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

04-01-2006 12:39

Deze "cryptische boodschap" kan ik niet anders zien als; Je hoofd in het zand steken.

Geen persoonlijk gebeuren maar in het algemeen.
En blijkbaar maakt het ook niet uit dat leden het niet intresseerd, als het bestuur het maar weet :oops:

Paul
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

04-01-2006 12:40

Heren,

Ook ik ff lekker offtopic:
Wat betreft wateren die gedempt o.i.d. worden en het vraagstuk wat te doen met de vissen die op dat water zitten.

Mocht dat bij mij in de regio voorkomen dan gaan ze néver nooit niet naar een vismeelfabriek.
En in 9 van de 10 gevallen ook niet naar een openbaar water.
Ze gaan gewoon in overleg met andere vissers en naar de betreffende wateren kijkend naar een water zo dicht mogelijk bij..

Dit gebeurd zeer vaak en gaat eigenlijk ALTIJD goed! Zeker als het een zelfde soort water vlak in de buurt is.

Bertil
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

04-01-2006 12:50

Bertil,

Met andere woorden, we hebben dus de richtlijnen geschreven door de KSN niet meer nodig?

Is ook een stuk makkelijker krijg je ook geen discussies meer :roll:

Gr Paul
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

04-01-2006 12:56

Wel discussie juist..
Bij elke geval wordt er gediscussieerd wat er het beste is voor de vissen en visser.
En soms zal dit zijn het openbare water en soms een aangrenzende plas oid.

Ik mag het als persoon toch wel gedeeltelijk oneens zijn met de KSN richtlijn in dit geval?
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

04-01-2006 13:04

Bertil en Paul,

Praktijk situatie is geheel anders dan die van een HSV die karpers overzet van het ene naar het andere aanpalende water.

Een beroepsvisser vist in opdracht een water af omdat het gedempt wordt. Deel van de vergoeding is dat de beroepsvisser de vangst mag verhandelen. Bij de vangst zitten wat grote karpers. De beroepsvisser is niet achterlijk en begrijpt dat de handelswaarde van de levende vis groter is dan van de dode vis. Hij probeert ze op de vrije markt te slijten en gaat er het land mee af. Eventueel na een tijdelijk verblijf in een eigen vijver of tank.

Groet, kees
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

04-01-2006 13:06

Bertl,

Zeker mag dat, vind het zelfs heel gezond.
Ik bedoelde eigenlijk alleen aan te geven met geen discussie voeren, dat je het over dit punt nooit eens zult worden.
Ik ben dezelfde mening toegedaan als jij " maar" nu krijg je een punt waar mensen het spoor bijster raken.
Als we dus aan de ene kant zeggen ik doe het toch zo ( zoals jij beschreef) en aan de andere kant de stellige mening "nee"ik zou de duitse manier toepassen.
Mij zal het worst wezen Bertil maar op deze manier raak je als geheel een stukje geloofwaardigheid kwijt, of ben je dat niet met me eens?

Gr Paul
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

04-01-2006 13:11

Kees Ouwehand schreef:Een beroepsvisser vist in opdracht een water af omdat het gedempt wordt. Deel van de vergoeding is dat de beroepsvisser de vangst mag verhandelen. Bij de vangst zitten wat grote karpers. De beroepsvisser is niet achterlijk en begrijpt dat de handelswaarde van de levende vis groter is dan van de dode vis. Hij probeert ze op de vrije markt te slijten en gaat er het land mee af. Eventueel na een tijdelijk verblijf in een eigen vijver of tank.

Groet, kees



Kees.. met de gang van zaken zoals jij die hierboven schetst ben ik het uiteraart totaal niet eens, maar dat moge duidelijk zijn!
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

04-01-2006 13:20

Kom mannen,

We hadden het over het wel dan niet vissen op BTW's en niet of we het eens dan wel niet eens zijn met een standpunt van de KSN...
mvg

Bart van den Hurk
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

04-01-2006 13:26

"richtlijnen geschreven door de KSN "

Meer kan en wil de KSN niet doen. Wil je doen? Je leden royeren? Daar moet gelukkig toch iets meer voor gebeuren.

Heeft nix met kop in het zand te maken.

Bertil,

Door de jou genoemde acties zijn dus al veel ongelukken gebeurd. zie VBK water.

Sowieso door ziektes.

Komen die vissen nu van een beroepsvisser, wie zegt dan dat ie er niet nog een zooitje ergens illegaal afgeviste vissen bij dumpt. Of.. legaal op karper gaat vissen en de grotes verkoopt?

http://www.karperstudiegroep.nl/downloa ... handel.pdf

Deze brief is al goud geweest. zodanig zelfs dat de KSN gevraagd is om een gesprek.

Bijvoorbeeld Kalkman wil best vissen in de rivier zetten. alleen is vaak een deel van zijn beloning de opbrengst van de vis. Wie betaalt hem?

Beter zou zijn, dat er een soort fonds zou zijn, die de betreffende HSV bijspringt, die op zijn beurt de beroepsvisser betaalt en het fonds krijgt de beschikking over de vis. Pas dan is/zou er controle zijn.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Rob Manenschijn
Berichten: 225
Lid geworden op: 20-06-2005 14:40
Locatie: Regio Dokkum (Fryslân)

04-01-2006 14:08

Heren,

Dit lijkt wel de discussie van wat was er eerder, de kip of het ei. :lol:
Wel lekker tegenstrijdigheid, we nemen een duidelijk standpunt in, maar zodra er de letters ksn bijgevoegd wordt dan verloochend iedereen zijn standpunt. Mogelijk dat diegene, die dit hier in het noorden heeft geregeld, hier een toelichting kan/wil geven, tenzij zijn afgunst opgebrand is. :lol: :lol:

Groenten,
Grootmeesteropperblanker
De mens is niet in staat zichzelf, zijn omgeving, zijn wereld te kennen. De mens is overgeleverd aan de chaos van het bestaan.
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

04-01-2006 14:14

Bart,

Ben ik met je eens, maar het raakvlak is het overzetten van karper.
Ik ken ieder standpunt billijken en er begrip voor hebben.
Maar als je op een BTW, overzetting van vis als een grote zonde beschouwd ( begrijpelijk) en men vind dan vervolgens dat dat hier wel kan ( tegenstrijdig)
Dan rijst mij de vraag hoe verder.( dit in veband met virus)

Kees,
Vissen waar ik het over had kwamen niet van een beroepsvisser, werden door vissers gevangen en van het ene na het andere water overgezet, waar ik ook nog begrip voor kan opbrengen, maar vervolgens eigenlijk via de richtlijnen niet zou kunnen. ( ook virus).

Dus verbieden we het geheel of gaan we marchanderen en kijken hoe het uitkomt.

Gr Paul
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

04-01-2006 15:47

Is dit de achterkant van het gelijk?

Waar is Marcel van Dam. :o

Karpervissers niet! Mag formeel ook niet.

De beheerder in principe wel. Die wordt in ieder geval geacht een zodanige kennis te hebben dat hij de controle over de door hem beheerde wateren in praktische zin zou kunnen uitoefen en de risico's zorgvuldig kan afwegen. Hij kan het planmatig doen en advies inwinnen. Helaas is het zo dat deze kennis vaak onvoldoende aanwezig is en fouten nogal eens voorkomen. In het voorbeeld van Bertil nam ik aan dat er overleg is met de visvereniging.

Groet, Kees
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

04-01-2006 16:23

Kees Ouwehand schreef:Is dit de achterkant van het gelijk?

Waar is Marcel van Dam. :o

Karpervissers niet! Mag formeel ook niet.

De beheerder in principe wel. Die wordt in ieder geval geacht een zodanige kennis te hebben dat hij de controle over de door hem beheerde wateren in praktische zin zou kunnen uitoefen en de risico's zorgvuldig kan afwegen. Hij kan het planmatig doen en advies inwinnen. Helaas is het zo dat deze kennis vaak onvoldoende aanwezig is en fouten nogal eens voorkomen. In het voorbeeld van Bertil nam ik aan dat er overleg is met de visvereniging.

Groet, Kees


Nee Kees, we maken geen quiz :lol:
Je eerste antwoord is duidelijk, dat is wat gebeurde welliswaar met medeweten beheerder.
Hetzelfde hier met HSV meegemaakt, vissen overgezet met medeweten van bestuur toen bestuur erop aangesproken werd werden de karpervissers verweten dat ze zich ermee bemoeiden, ze wisten zelf wel wat goed of fout was/is ( gevolg paar dode karpers)en er nu vissers zijn die proberen de grote karper terug te vangen om weer over te zetten naar andere water ( dit kan toch ook niet de bedoeling zijn)

Je stelling dat beheerders geacht worden'kennis' te hebben kan zowel voor een BTW beheerder als HSV gelden alleen met dit verschil de ene is commercieel en de ander niet.
En als het commercieel wordt gaan er vaak andere normen gelden ivm winstbejag hier kan ik me in vinden.
Maar om nu te zeggen ene keur ik goed en andere niet gaat me dus ook iets te kort door de bocht.

Gr Paul
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

04-01-2006 16:42

Nog even dan, Paul.

Mee eens. Zowel HSV'en als betaalwateren dienen een goed beheer te voeren. Dezelfde problematiek vraagt echter een verschillende benadering. Bij HSV'en kunnen we promoten dat karpervissers deel gaan uitmaken van de VBC's. Dat karpervissers die deelnemen in VBC's een opleiding krijgen. Enzovoort. Bij betaalwateren is daar geen vat op en moet het via de weg van kritiek en advies. Het feit dat ze dit als zelfstandige ondernemer uit winstbejag doen maakt dat moeilijk.

Groet, kees
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

04-01-2006 16:55

Kees,

Mee eens dat je een BTW via kritiek moet bereiken, benadering die jij voorstaat via HSV kan ik me ook goed in vinden.
Grote probleem is echter dat in de meeste HSV's geen karpervissers in bestuur of commissie zitten.
Als dit kon veranderen waren we op de goede weg, ikzelf zit ook in bestuur alleen dat bestuur bestaat louter uit karpervissers.
Voor wat betreft VBC's ben ik het ook met je eens, dit is trouwens alleen nodig in HSV als je ook water onder je beheer hebt waar beroepsvisserij plaatsvind anders alleen water & visstandbeheer.
Vind trouwens hetzelfde gelden voor de CBB.
Ik probeerde alleen aan te geven dat het een grijs gebied is als we over BTW praten en over Karperoverzettingen.

Ik heb geleerd dat je beter je vijand als vriend kunt houden zodat je weet wat die gaat doen.

Groet Paul
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

04-01-2006 18:39

Discussie> Rot@ry 9 December 2005: Voor- en Nadelen BTW

Blijft moeilijk heren weet het toch maar weer proberen???
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

04-01-2006 19:43

Peter,

Wat wil je nog verder uitkristalliseren!...
Overzetting...Overbezetting, ( foutief) Beheer, monitoring meeste is aan bod geweest.
We zijn het ook eens dat commercieel en goed beheer niet altijd samen gaan!..
Ik denk dat de meeste vissers wel tegen een BTW zijn, maar discussie eindigd over BTW zo goed als altijd in een dictaat, de goeden erbuiten gelaten.
Verder denk ik uit de losse pols dat een 40% van de karpervissers wel naar een BTW gaan maar hier niks durven zeggen, omdat je gelijk in een hoekje geplaats wordt.

Zoals ik al eerder aangaf, je kunt beter je vijanden te vriend houden dan weet je wat ze doen.
En voor de goeie orde ook ik ben anders gaan denken over BTW door de discussie.

Gr Paul