Even voorstellen

Plaats reactie
Rudi Ros
Berichten: 3
Lid geworden op: 20-06-2016 15:51

05-04-2019 14:22

Hallo Allemaal,

(Ooit in 2016 een intro geplaatst... als reactie op een ander en nu eindelijk de tip opgevolgd die eronder stond: een eigen topic plaatsen i.p.v. een reactie... tja :D )

Ik ben inmiddels een (mid) 50+er, en in mijn tienerjaren tot aan de start van mijn relatie (ergens begin '90) heb ik de volledige introductie van de boilie meegemaakt. Ook zelf boilies gedraaid en vele weekenden en zelfs weken met een vismaat aan de waterkant doorgebracht. Door het gezin is het vissen een stuk minder geworden maar nu de kinderen tieners zijn, gaan ze steeds meer hun eigen gang. En dus krijg ik meer tijd die ik, sinds vorig jaar, steeds meer aan de waterkant doorbreng. Ik ben vooral een penvisser op karper, met heel af en toe een statische sessie.

Het eerste wat opvalt is dat er enorm veel nieuwe termen zijn. Vroeger was het een haar, nu een hair. Vroeger nog met een vrije loop, nu met vast lood. Veel Engelse termen worden er gebruikt, waardoor ik toch elke keer even goed moet lezen wat er nu precies bedoeld wordt. Er is duidelijk wat veranderd. Maar ik vang wel, op mijn eigen manier. De korst en de vlok blijken nog steeds topaas, daar ben ik voorlopig nog lekker mee bezig. Maar wie weet ga ik nog wel eens experimenteren.

Ik ga dit forum volgen (dit is dus de tweede poging) en zal heel af en toe een vraag stellen.

Groetjes,

Ruud
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

05-04-2019 15:47

Welkom op CarpBoard Ruud. Ook al is het voor de tweede keer.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Plaats reactie