Voorstellen

Plaats reactie
Gerard Boswijk
Berichten: 10
Lid geworden op: 24-10-2017 17:21

24-10-2017 19:09

Beste allemaal,

Vroeger toen ik jonger was zat ik als ik maar even de kans kreeg aan de waterkant. Van s'morgensvroeg tot sávonds laat op dikke brasems, voorn en snoek. Zoals dingen dan kunnen gaan heb ik tientallen jaren niet meer gevist. Niet dat ik er nooit meer aan dacht maar het kwam er nog niet van. Tot een paar maanden geleden ik tijdens onze vakantie mijn hengels had meegenomen en het virus weer actief werd. Mede door kruim op je kurken heb ik een Hardy Benelux 3 gekocht welke van Johnny Kraaykamp sr is geweest en welke door Ton Temming is gerestaureerd. Prachtig die gebogen hengel! Maar voor een grote karper is deze te klein en ging ik op zoek naar een lange Hardy hengel. Nu zijn die zo goed als niet te krijgen en las ik op dit forum dat een Hardy Ten Ten ook een goede keuze zou zijn. Dus van de week gegoogled naar een Hardy Ten Ten en toevallig stond er eentje die net was binnengekomen op CVfishing en welke van een verzamelaar is geweest. Probleempje alleen want de hengel is van 1979 en nog nooit gebruikt. Mooie dikke laklaag en de windingen zijn mooi dieprood en dus niet verkleurd. Dus voor mijn gevoel ben ik er nu nog niet. Wellicht een heel klein beetje te kort en door de nieuwstaat durf ik hem denk ik niet mee te nemen.

Dus het zijn wat hobbels die ik moet nemen maar deze zomer ga ik penvissen en mijn 1e karper vangen. Die heb ik in mijn jonge jaren nooit mogen vangen.

Morgen een afspraak bij BB om naar een Retrofibre te kijken.

Te be continued...
Bijlagen
hardy-ten-ten-1010-330cm-hengel aangepast.jpg
(138.34 KiB) 793 keer gedownload
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

24-10-2017 19:47

Welkom op CarpBoard Gerard. We lezen het graag. De kortere lengte heeft een nadeel als je wat uit de kant achter de rietkraag je pennetje wilt droppen. Onder bomen is het weer een voordeel. De hengel is gebouwd op een zalmblank. Dus krachtig genoeg voor een fikse dril.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gerard Boswijk
Berichten: 10
Lid geworden op: 24-10-2017 17:21

24-10-2017 20:18

Tja daar heb je een punt...

Het is wel een soepel stok id. Heel anders dan een Benelux carp 320cm welke ik wel eens in mijn hand heb gehad. Wel een stukje zwaarder. :roll: Maar dit hengel gedrag vond ik ook zo fijn van mijn Benelux 3.


Kees Ouwehand schreef:Welkom op CarpBoard Gerard. We lezen het graag. De kortere lengte heeft een nadeel als je wat uit de kant achter de rietkraag je pennetje wilt droppen. Onder bomen is het weer een voordeel. De hengel is gebouwd op een zalmblank. Dus krachtig genoeg voor een fikse dril.

Groet, Kees
Plaats reactie