VOORSTELLEN

Plaats reactie
Reinier Kok
Berichten: 1
Lid geworden op: 26-09-2017 12:49

27-09-2017 14:09

Goedemiddag,

De naam is Reinier Kok geboren en getogen in Rotterdam. Ik vis mijn hele leven al .... begonnen op de singeltjes en verschillende parken, zoals Zuiderpark, Vroessenpark en de maas.
Mijn interesse is op een gegeven moment gewekt door de karper dit heb ik wat jaren gedaan. Hierna is het tijdje stil geweest en daarna ben ik verder gegaan met zeevissen.
Sinds een jaar of 2 vis ik actief weer op karper en probeer ik elk vrij uurtje of weekend langs de waterkant te zijn dit in de morgen of in de avond.
Mijn grote liefde is eigenlijk de pen...maar om realistisch te zijn elk water vraagt om een andere aanpak. Je komt er niet bij of het is te diep en enz. Dus ik zit de laaste 2 jaar meer statisch te vissen dan met de vlok en mijn pen de parken en singels langs.

Volgend jaar zou ik graag een seizoen lang de schie willen bevissen dit om de uitdagen en het onverwachte. Via deze weg hoop ik ook wat tips te kunnen krijgen van oude rotten of iemand die er wat meer van weet.
Ik woon zelf in Blijdorp dus de Schie is eigenlijk om de hoek bij mij, Ik heb wat voorwerk gedaan deze zomer en wel wat stekken in mijn hoofd maar in mijn tripjes langs de oever eigenlijk zelden een karpervisser tegen gekomen?


Mochten jullie tips voor mij hebben

- aangaande voeren
- aas presentatie
- stekken
- nacht of overdag vissen

of mocht je een keer mee willen alles mogelijk


groeten,

Reinier
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

27-09-2017 18:13

Welkom kerel.....

En voor wat de schie betreft... heb ik zelf regelmatig gevist op stukken in delft.. maar dat is echt jaaaaaaren geleden toen er niet zoveel vaart was.. en in die tijd waren er al niet veel mensen want als je ff niet oplet en een tanker komt langs ben je alles zo kwijt.. misschien dat daarom er niet veel mensen gaan zitten..

Hoe het in rotterdam is geen idee.. ik vis in ieder geval niet meer op de schie. Ligt ook niet meer in de buurt van waar ik woon.. :wink:

Mocht je toch nog vragen hebben stuur maar een pb.

Cheers.
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

27-09-2017 20:07

Welkom Reinier, met de Schie om de hoek is het een kwestie van veel poberen. Geen info, maar het wordt winter. Maak je plan op voor het voorjaar. Dan ben je volgend najaar voorbereid. Succes ermee en wellicht krijg je nog wat hints.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

27-09-2017 20:47

Welkom hier. Zelf heb ik tot een jaar of 10 geleden veel op de Vliet/Schie bij Rijswijk gevist. Gemiddeld 1 vis per nacht toen. Beetje duivenvoer, pinda's en vismeelballen ging het best. Hengeltje onder de eigen kant, dukdalf eventueel en hengeltje vaargeul. Gewoon nu starten, mooie tijd nog. Kijk s' nacht's wel uit voor gekkies langs de waterkant. Voor mij een reden dat ik er niet meer vis.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

28-09-2017 14:41

Welkom Reinier!
Plaats reactie