Even voorstellen

Plaats reactie
Peter van der Meulen
Berichten: 4
Lid geworden op: 28-10-2016 11:18

14-09-2017 20:21

Hallo mensen. Ik ben Peter van der Meulen, 41 jaar.
Ik vis nu al mooi wat jaren op witvis met wincklepicker (soms feederhengel) met voerkorf of method.
De laatste paar jaar heb ik al een paar keer een karper aan de picker gehad waar ik meestal de slag moet verliezen omdat ik graag zo licht mogelijk vis.
Vorig jaar door gesprekken met een collega welke voorheen veel op karper viste toch maar eens gericht op karper gaan vissen zo nu en dan. Paar tweedehands hengeltjes en baitrunners gekocht en gaan. Toch regelmatig wel eens een karpertje binnen gehaald. Allemaal hier in de buurt toen vaak rond de schemer. Dit voorjaar een plekje ontdekt waar wel eens karpervissers zaten, ik zat hier ook geregeld om wivis te vangen en dus besloten om daar ook maar eens te proberen vanaf de zomer. Ook paar keer vanuit de auto 's nachts om het dus ook 's nachts te kunnen proberen. Toch wederom een paar vissen kunnen verschalken. Toen begon het toch te kriebelen en toch maar een bivvy met ligplank goedkoop aan geschaft om fatsoenlijk te kunnen vissen 's nachts. Ook net een andere stek uitgezocht op datzelfde water (afgesloten vijer en sloot stelsels waar ooit een uitzet is geweest) en daar kampement opgeslagen. Toen kreeg ik de smaak echt te pakken met gemiddeld zo'n 3 vissen per nacht. Aantal keer hier gevist en gevangen, nu is de drang om het ergens anders te gaan proberen. Ik weet dat het moeilijker is op groter water maar dat maakt niet uit. Ik ga het vanaf nu ook op een kanaal in de buurt proberen. Waarschijnlijk gaan jullie ier wel meer over horen hoop ik.
Teller 2017
Spiegel: 6
Schub: 10
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

15-09-2017 09:19

Drie Karpers per nacht is heel behoorlijk. Probeer dat vast te houden. In elk geval welkom op CarpBoard Peter.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Plaats reactie