Wie ben ik?

Plaats reactie
Michiel Oosterhoff
Berichten: 17
Lid geworden op: 24-06-2017 04:08
Locatie: Bedum

24-06-2017 04:48

Dag allen,

Mijn naam is Michiel Oosterhoff 29 jaar en kom uit het dorpje Bedum (vlakbij Groningen).
Al een paar maanden volg ik het forum stilletjes en vind het fijn dat er mensen zijn die hun ervaringen willen delen met anderen om zodoende iedereen visplezier te gunnen.

Ik denk dat ik net als velen van jullie ooit ben begonnen met het kleine bamboe hengeltje door (o)pa gekocht. Waarna het al snel een telescoop hengeltje werd enz. etc.

Ik vis nu al een aantal jaar (feeder) samen met mijn maatje maar ben sinds kort erg geïnteresseerd in het pen vissen. Heb hierover al meerdere artikelen gelezen en in mijn dorpje zie ik genoeg potentie om met de pen te gaan vissen. Bij zowel het huidige feeder als mijn interesse in pen vissen draait het voor mij wel om karper(tjes). Hoeven absoluut geen bakbeesten te zijn, maar de aanbeet en de felheid waarmee deze vissen worden gevangen geeft mij een echte kick.
Het passieve vissen middels piepers/voerbootjes enz. is niet mijn stijl, daarvoor twijfel ik te snel aan mijn aas of mijn plekje vandaar de feeder (als ik het niet vertrouw doe ik het gewoon opnieuw).

Ben ik een fanatieke pro visser??? Nee absoluut niet. Sterker nog ik ben nog niet eens een goede amateur :-D.. Ik feeder met het standaard voer uit voorverpakte zakjes en blank ook geregeld...
Maar ik vind het heerlijk om langs het water te zijn en te zien wat er in het water gebeurd, de luchtbellen, de bewegende lelies of het onrustig bewegen van de rietstengels, wanneer de zon op het water staat en je de vissen kan zien zwemmen mag ik daar graag (tot grote irritatie van mijn vrouw) lang naar kijken.

Mijn huidig materiaal?
Op dit moment een SPRO feeder met een bijpassende SPRO molen, types: Werkelijk geen idee. Staat er wel op maar weet ik niet uit mijn hoofd.
Lijn: op dit moment gevlochten met een nylon voorslag, maar voorkeur heeft toch weer nylon (of iets wat er op lijkt).

Mijn voornaamste doel is: informatie inwinnen (vooral door mee te lezen op andermans topics ;-) )
En waar nodig vragen stellen en misschien zelfs wel beantwoorden.

Hoop op een leerzame periode en als het even kan op strakke lijnen en kromme hengels :-D
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

24-06-2017 20:14

Kijk dat is nog eens een mooie introductie.
Welkom.
Peter van zanten
Berichten: 270
Lid geworden op: 17-03-2017 20:51
Locatie: 's-Gravendeel

24-06-2017 20:38

Welkom Michiel
Michiel Oosterhoff
Berichten: 17
Lid geworden op: 24-06-2017 04:08
Locatie: Bedum

25-06-2017 01:36

Bedankt :-D
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

25-06-2017 10:04

Lijkt erop dat je ook wel talenten hebt om mee te schrijven. Welkom op CarpBoard Michiel.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Michiel Oosterhoff
Berichten: 17
Lid geworden op: 24-06-2017 04:08
Locatie: Bedum

26-06-2017 01:12

Wie weet Kees....Wie weet...
Misschien als ik binnen kort een pensetje bij elkaar heb gesprokkeld en er daadwerkelijk ook vis gevangen word ik eens een poging doe :-D
Plaats reactie