Hallo

Plaats reactie
Ronald van Oers
Berichten: 21
Lid geworden op: 14-07-2016 19:35

14-07-2016 19:49

Hallo beste medevissers,

Hoppa, weer een nieuw lid erbij:-)
Zoals velen hier heb ook ik het vissen na een aantal visloze jaren weer opgepakt. Afgelopen voorjaar na lange tijd weer een hengeltje uitgegooid op een vakantieadresje en meteen een paar mooie karpers gevangen. Natuurlijk weer meteen verslaafd.
Hopelijk gaan er nog vele karpers kennis maken met mijn en natuurlijk jullie schepnet.
Ik vis voornamelijk in de regio van Bergen op Zoom.

Wellicht tot ziens aan de waterkant.
Richard de Man
Berichten: 6
Lid geworden op: 11-07-2016 20:36

15-07-2016 17:24

Welkom Ronald en veel plezier op het forum. Er is genoeg te lezen hier:)

Groet Richard
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

15-07-2016 19:01

Welkom op CarpBoard Ronald. Misschien kun je hier wat van je Bergse ervaringen kwijt.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Ronald van Oers
Berichten: 21
Lid geworden op: 14-07-2016 19:35

15-07-2016 22:44

Tot nu toe valt er nog vrij weinig mede te delen omtrent het vissen in de omgeving van Bergen op Zoom. Ik heb een vispas van het Spanjooltje en die hebben wat wateren in pacht richting Rilland.
Nu zijn dit niet een van de gemakkelijkste wateren om een karper te vangen en dit heb ik al een aantal keren mogen ondervinden.
Ik heb nu ondertussen een 2 maal gevist op het Spuikanaal, na een weekje lekker gevoerd te hebben. Helaas had alleen een meerkoet interesse in de bollen.

In de buurt van het spuikanaal loopt een soort brede wat diepere sloot, genoemd de toevoerleiding. Ik heb me laten vertellen dat ook hier mooie grote joekels te vangen zouden zijn. De joekels heb ik gevangen, het waren alleen geen karpers maar flinke brasems.

Maar goed, we geven het voorlopig nog niet op. Dit is voor mij ook een behoorlijk leerproces, omdat ik eigenlijk vroeger alleen op de kleinere plasjes heb gevist ipv de grotere wateren en kanalen ed.
Uiteindelijk, de aanhouder wint en hopelijk binnenkort een mooie vis op de kant.
Plaats reactie