Laden rubberboot

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sander van Dongen
Berichten: 410
Lid geworden op: 21-03-2006 10:30
Locatie: Hellevoetsluis

12-05-2018 22:50

In het kader van niet opnieuw het wiel willen uitvinden... Is er een voorkeur manier om een rubberboot te laden? Een soort best practice? Via de zoek optie vind ik geen tips.

Ik snap dat het uitmaakt hoe groot de boot is en wat je meesleept maar ik ga uit van een nacht vissen met een 2.30 boot (tas, stretcher, stoel, slaapzak, hengels, schepnet, onthakingsmat, aas, etc).

Maak je de boel vast met touwen of beter met een bagage spin? Hoe hou je de boel droog met wat golfslag of passerende (speed)bootjes?

Raptor 2.30
Afbeelding
Life begins at 11.000 ha
Tom De Clerck
Berichten: 66
Lid geworden op: 22-04-2004 16:03
Locatie: Wielsbeke.be

15-05-2018 16:46

De zwaarste gewichten onderaan de boot leggen, maar dat is evident. Dan kan je stapelen.
Maakt niet uit met wat je alles vastlegt, zolang het maar niet in het water terechtkomt. Desnoods uw onthaakmat of dekzeil erover als het hard regent.

Altijd met de neus recht in de golven varen, je wil niet dwars gaan liggen met een volgepakte zodiac!

succes!
Gebruikersavatar
Lorenz Cleymaet
Berichten: 268
Lid geworden op: 21-05-2011 15:04
Locatie: Merendree (Gent) - België

15-05-2018 19:30

In een Raptor 2.30 hoef je je echt geen zorgen te maken voor een enkel nachtje. Hieronder dezelfde boot, geladen voor een weeksessie. Het enige waar ik echt op let is dat emmers en andere zaken die kunnen lekken vlak op de bodem staan tussen de tassen. Het laatste wat je wil is een druipende emmer tijgernotenslijm dat zich van boven naar onder een weg baant tussen je tassen :lol: . Verder gewoon de gaten opvullen met kleinere zaken en zo vlak mogelijk stapelen.
Als het hard waait hang ik er een fietsrekker aan maar meestal houden de spullen elkaar wel voldoende in balans. Soms komt er wel wat spatwater op de bedchair die bij mij op de punt ligt maar dat is nooit problematisch geweest.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Sander van Dongen
Berichten: 410
Lid geworden op: 21-03-2006 10:30
Locatie: Hellevoetsluis

07-06-2018 14:17

Hmm de automatische notificatie werkt lekker. Ik zie nu pas dat er reacties zijn...

Bedankt heren! Ik ga eens een poging wagen.
Life begins at 11.000 ha
Plaats reactie