iemand ervaring met vissen vanuit een boot?(vecht)

Plaats reactie
lars van keulen
Berichten: 5
Lid geworden op: 01-05-2017 14:51

01-05-2017 15:07

beste leden

Ik ben net nieuw op deze forum dus tik me niet op de vinger omdat dit misschien in het verkeerde stukje staat van de forum :lol:

Ik heb zojuist een kajuitboot aangeschaft en vroeg me af of jullie tips voor mij hadden i.v.m.
dat ik op de vecht in een kolk wil gaan vissen en dit totaal nieuw voor mij is!

Het lastige is dat de kolk niet te bereiken is met een auto of wat dan ook dus elke dag
heen varen met de boot is ook nogal wat

heeft iemand voor mij tips etc. die mij kan helpen met

* voeren (hoeveel/om de hoeveel dagen)
* plaatsen van hengels omhoog/omlaag
* slappe lijnen/strakke lijnen

kort samen gevat ik zou niet weten hoe ik moet aanpakken hahah

Gr Lars van Keulen
Bijlagen
karperboot.jpg
voorbeeld van mijn bootje
(96.83 KiB) 1655 keer gedownload
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

01-05-2017 19:41

Mep! :lol:

En welkom! ..Hoewel voorstelhoek gebruikelijker is.

Ps Mooie boot, en wat mij betreft daarmee juist zaken die gemakkelijk zelf uit te vinden zijn met een beetje bodem onderzoek (ook wegens lijn hoog/laag vissen) en aanleg van diverse voerstekjes. Zo kan je een water met plezier zelf onder de knie te krijgen :wink:.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
lars van keulen
Berichten: 5
Lid geworden op: 01-05-2017 14:51

01-05-2017 21:54

hahaha Dankje!

Oke bedankt, dat word gewoon proberen dus :lol:

hoor en zie namelijk veel filmpjes dat ze met slappe lijnen vissen en inline lood gebruiken en dat volgends hun het beste werkt!

bij deze dan maar gewoon proberen!

op vrijdag maar gaan zitten voeren en zondag weer gaan dusja lekker voeren en vissen
en we gaan het meemaken!

bedankt!
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

02-05-2017 04:49

Vis gewoon zoals je het vanaf de kant zou doen Lars. Zet je de hengels naast de boot is het helemaal hetzelfde en zet je ze erin gaan ze af en toen op en neer. Als jij beweegt in de boot of als er een boot passeert. That's all! Heb je goede steekstokken erbij?
Let op slagboom !
lars van keulen
Berichten: 5
Lid geworden op: 01-05-2017 14:51

02-05-2017 15:20

Aah oke bedankt, ja moet even een steun maken voor op me boot die me rodpod kan vasthouden maar als je een beetje handig bent kun je zelf heel wat maken haha

Had van piet vogel meegekregen dat je het beste surfmasten kon gebruiken ivm gewicht en makkelijk in de grod te drukken of heb je een beter idee?

Sta overal voor open tis echt nieuw haha
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

02-05-2017 18:41

Dat ligt eraan of de bodem hard of zacht is waar de steekstokken in moeten!
Let op slagboom !
lars van keulen
Berichten: 5
Lid geworden op: 01-05-2017 14:51

02-05-2017 19:18

Enig idee wat ik dan zal stokken moet gebruiken?

Stalen pijpen?
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

02-05-2017 20:33

Aluminium dikwandig. Als het zachte bodem is kan een mast ook hoor. En als het heel hard is heb je met boorkop nodig. Vaar er nou eerst eens heen. Misschien kan je de voorkant bv al aan een hek of paal vastmaken. En voel wat voor bodem het is.
Let op slagboom !
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

02-05-2017 22:03

Voor je je druk gaat maken over slappe of strakke lijnen zou ik er eerst een keer op uit gaan, dat gaat nog een bijzondere ervaring worden en een heel leerproces.
Geen getijde maakt het wel een stuk makkelijker en zo'n kolk is ook vrij rustig denk met andere boten???
Boot vastleggen is het belangrijkste om mee te beginnen, ga naar een oud ijzer boer en hopelijk kom je alu pijpen tegen, zijn vaak van een hekwerk afkomstig. Ik had regelmatig 5,5 meter nodig maar ligt er allemaal maar net aan en dan 2-delig met booranker.
Kun je uit de boot stappen om deze vast te leggen zou ik betonijzer pinnen gebruiken, T-stuk en oog er op laten lassen en die 4 rond de boot zetten met een touw om de kikkers dit werkt het makkelijkst en ligt je boot zo vast als een huis.
Houdt het weer goed in de gaten, het kan altijd omslaan en lig je dan niet goed vast......
lars van keulen
Berichten: 5
Lid geworden op: 01-05-2017 14:51

02-05-2017 22:08

Oke jongens bedankt voor de tips!

Ga morgen langs de oudijzer boer ff kijken hoe en wat en we gaan zien wat de kolk te brengen heeft er zitten gelukkig weinig andere boten op dus heb de kolk zo goed als alleen haha

Nogmaals bedankt ik ga gewoon proberen :D

Bedankt!
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

03-05-2017 07:30

Vergeet ook geen fenders aan te schaffen om tussen je steekstok en boot te doen, beetje wind en je wordt gek van het bonken, polyester kan er ook niet echt goed tegen.
Elastisch touw werkt beter dan stijf touw om je steekstokken vast te binden.

Ik spreek m'n ervaring vanuit ruw weer op een getijde rivier daar is het allemaal wat extremer maar golven heb je overal natuurlijk.
Het vissen is de eerste paar keer maar bijzaak......
Plaats reactie