roll-up systeem

Plaats reactie
lorenzo plancke
Berichten: 141
Lid geworden op: 20-05-2013 16:12

21-11-2015 09:48

Hallo
Iemand enig idee als een roll-up systeem voor in een rubberboot los te koop is.
Mijn boot heeft nu vaste houten vloerdelen waardoor hij wel heel zwaar is ,die zou ik willen vervangen door een roll -up systeem.
Kan natuurlijk ook zelf gemaakt worden tips daarover altijd welkom maar het moet er wel netjes uitzien ,dus niet met rolluiklint of iets dergelijks.
mvg Lorenzo
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

14-12-2015 10:10

Misschien al aan het klussen geslagen...

Maar een Roll up systeem zit verwerkt in de vloer van de boot. Die bootbodem is dan ook vlak. In verband met een opblaasbare kiel - ga ik vanuit tenminste - bij een planken of aluminium systeem, zou ik zelf een air deck proberen wanneer ik telkens m'n bootje moest opbouwen. Gewoon los te koop.
Ja, een air deck kost meer...

Maar geeft goede stabiliteit onder je voeten.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

14-12-2015 11:31

een airdeck heeft wel een electrische pomp nodig om hem goed op druk te.krijgen
Plancke Lorenzo
Berichten: 42
Lid geworden op: 14-12-2015 19:46

14-12-2015 20:09

Hallo
Nog niet aan de boot beginnen klussen maar ik zal toch proberen een roll up na te bouwen zo een air deck kost al vlug rond de 200 euro , iemand die weet waar ze goedkoper te vinden zijn.
Die boot gebruik ik enkel in het buitenland zoveel keer in een jaar hoef ik die niet op te blazen .
MVG Lorenzo
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

15-12-2015 15:04

Martijn, ik informeerde uit interesse bij Libeau Roosendaal naar een korter airdeck (230-260 o.i.d.) wat ze destijds achter in de winkel naast de rubberboten hadden staan. Op mijn vraag werd me verteld dat het airdeck gewoon met de ernaast liggende voetpomp was opgepompt. Ik keek ervan op en mocht het deck proberen te knikken... Het stuk materiaal doorsnede wat me daarop getoond werd liet een inwendig honingraat systeem zien wat samen met lucht voor de benodigde harde stabiliteit zorgde.

Of langer ook slapper betekend (in dit geval he :D ), of dat er betreffende merk verschil tussen zit..?

Lorenzo, hoe groot is die boot dan, dat het allemaal niet mee valt met het gewicht van die boot. Je hebt het over een beperkt aantal keer per jaar opblazen, opbouwen en naar het water sjouwen? Niet dat ik je afraad een roll up te fabriceren hoor...

Kan je het in de knutselhoek delen :wink: .

PS; Op MP staan soms 2e hands airdecks. Moet het wel in de regio zijn en het juiste formaat zijn natuurlijk.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

15-12-2015 15:59

marco

heb zelf.een airdeck en kan uit ervaring vertellen dat ie met de voet echt niet zo hard opgepompt kan wordrn als.met een electrische pomp. Het gaat prima maar is zeker niet ideaal. Het word nog erger als het in de nacht sterk afkoelt.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

15-12-2015 19:51

Dat een Bravo pomp o.i.d. een airdeck harder opgeblazen krijgt, geloof ik meteen. Net als dat een airdeck niet ideaal voor mijn postuur is m.b.t. het evt. staand drillen van vis in de boot. Dat werd me in de winkel ook verteld. Maar ik ben dan ook niet de gemiddelde Nederlandse man van 80 kilo. Zeg maar eerder 1 3/4 man, haha. Dus ja; Alu vloer voor mij.

Maar ik weet niet wat jij, of nog belangrijker, wat Lorenzo weegt? Die wil namelijk een roll-up vloer maken voor een boot met een holle zak als vloer.., geen platte vloer. Lijkt me een airdeck een betere optie dan wat doorbuigende latten. Da's alles. Maar hij vindt een nieuw airdeck te duur, waarin ik 'm gelijk kan geven...

Lorenzo, wat denk je van je huidige boot verkopen en gewoon een (2e hands) roll-upje aanschaffen :wink:!?
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Plancke Lorenzo
Berichten: 42
Lid geworden op: 14-12-2015 19:46

15-12-2015 21:26

Hoi Marco
De boot is een lodestar van 2.8 meter met een multiplexvloer van 22mm dik opbouwen en naar het water sjouwen, is als ik alleen ben niet doenbaar ik draag hem altijd in 2 delen .
Marco ik ben 1.80 m en 90 kg staande drillen doe ik nooit ,altijd op men knieen .
Wat met latten een holle vloer zou worden zal wel meevallen denk ik, er zit een opblaasbare kiel in de boot een andere kopen zal ik nog niet doen. Als het me te ver sjouwen is neem ik mijn andere bootje wel mee een roll up van 2 meter ,maar het nadeel is dan wel dat ik het water niet kan oversteken met mijn materiaal.
Ik zal morgen effen rondzoeken voor een 2dehands.
Alvast bedankt voor de hulp heren .
MVG Lorenzo
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

16-12-2015 15:47

Heb ik met mijn grote postuur weer het voordeel dat ik de iets van 45 kilo aan onhandig te dragen boot alleen op (de dak dragers) kan tillen. Helaas niet zo gemakkelijk meer als een paar jaar of vijf geleden. En zoals jij doet, op je knieën drillen, dat lukt me niet eens meer haha...

Wat betreft een evt. zelf gemaakte roll up bodem; Je kan misschien in geachte meenemen dat een enkel roll up plankje meer oppervlakte druk op de opblaasbare kiel bezorgt t.o.v. een groot vloerdeel die de druk verdeeld.

Maar 't zal vast goedkomen Lorenzo. Succes.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Plaats reactie