Problemem met de trend micro

Plaats reactie
David Hermes
Berichten: 4
Lid geworden op: 29-07-2015 18:52

29-07-2015 19:02

Goede avond!

Ik heb een probleem met mijn trend micro en dat is als volgt:

Sinds begin dit jaar dat ik mijn voerboot weer heb willen gebruiken kan ik maximaal maar 2 lijnen uitvaren en daarna is de power er uit!
Ik heb vorig jaar nieuwe accus gekocht de boot 1x gebruikt en daarna in de stalling gezet zonder deksels en afgekoppelde accu's.

Nadat ik kort geleden weer nieuwe accu's gekocht heb enndeze heb geplaatst kan ik nog steeds Max 2 lijnen varen en dan is het gebeurt.

Wat kan nu het probleem zijn?
Verkeerd opladen?
Storing / breuk in de kabels
of ergste geval printplaat?

Ik hoop dat jullie suggesties en herkenning er in hebben!!
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

29-07-2015 22:50

Hoe vol zit de accu voor het uitvaren en na 2 keer uitvaren ?
Koop een voltmeter(multimeter) als je er nog geen hebt, kost ongeveer €10
David Hermes
Berichten: 4
Lid geworden op: 29-07-2015 18:52

29-07-2015 23:24

bert kamp schreef:Hoe vol zit de accu voor het uitvaren en na 2 keer uitvaren ?
Koop een voltmeter(multimeter) als je er nog geen hebt, kost ongeveer €10



Ik heb hem niet gemeten voor en na het uitvaren.
maar het lijkt me toch stug dat 2 nieuwe accu's die volledig zijn opgeladen na 2 keer varen leeg zijn

wel weet ik dat ik bij mijn eerste set accu's heel wat vaker kon varen en dan bij de volgende sessie hem zo weer kon gebruiken.

ik wil er nog wel een voltmeter opbouwen maar eerst het probleem oplossen zodat ik de boot weer fatsoenlijk kan gaan gebruiken
Gebruikersavatar
peter cooreman
Berichten: 738
Lid geworden op: 01-04-2013 22:31
Locatie: Belgie

29-07-2015 23:43

Welke lader gebruik je?...de gewone of druppellader...bij de gewone moet je oppassen met overladen!
Hoeveel Ah heeft je accu?
Mvg Peter
Better a bad day at fishing than a good day at work.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

30-07-2015 00:03

Je kunt het probleem niet oplossen als je niet weet wat het probleem is.
Daarom, koop een multimeter, meten is weten.
Als je accu's leeg zijn is dat het probleem, zo niet is de elektronica die de spanning meet waarschijnlijk het probleem. Het kan zijn dat het met kalibreren op te lossen is (werkt bij telefoons en laptops).
Of dat bij een voerboot werkt, en hoe dat dan zou moeten, weet ik ook niet.
David Hermes
Berichten: 4
Lid geworden op: 29-07-2015 18:52

30-07-2015 02:38

peter cooreman schreef:Welke lader gebruik je?...de gewone of druppellader...bij de gewone moet je oppassen met overladen!
Hoeveel Ah heeft je accu?
Mvg Peter


De gewone lader gebruik ik, zit een led indicatie op als hij volgeladen is.
4,5 ah

bert kamp schreef:Je kunt het probleem niet oplossen als je niet weet wat het probleem is.
Daarom, koop een multimeter, meten is weten.
Als je accu's leeg zijn is dat het probleem, zo niet is de elektronica die de spanning meet waarschijnlijk het probleem. Het kan zijn dat het met kalibreren op te lossen is (werkt bij telefoons en laptops).
Of dat bij een voerboot werkt, en hoe dat dan zou moeten, weet ik ook niet.


Oke dan ga ik eerst een multimeter plaatsen om te meten!
iedergeval alvast bedankt voor de tip zal betreft het kalibreren is gaan google wat daar de mogelijkheden tot zijn
Gebruikersavatar
peter cooreman
Berichten: 738
Lid geworden op: 01-04-2013 22:31
Locatie: Belgie

02-08-2015 22:06

Beste,
Gaat de lader dan naar naar zijn groene positie na een bepaalde tijd van laden?...meten met een multimeter gaat de sterkte van je batterij niet bevestigen...het kan zijn dat je 6v (6v bat.)of 12v (bij een 12v bat)meet en bij het uitvaren van een tweetal keer dat je voerboot bijna toch bijna niet meer vaart...het is de stroom dat vloeit dat het belangrijkste is!
Dus...zet ook eens je multimeter op Ampére!!! en meet dit eens uit....het Ampérage dat de batterij moet hebben staat op je accu, meet dit eens uit voor/na het laden en na twee keer uitvaren....zal een nieuwe batterij worden denk ik!....en eh...de elektronica meet de spanning niet of om het even wat uit...het werkt er enkel op!..enkel een voltmeter of een amp. meter meten de spanning/Ampére...en deze staan gewoon parallel over je batterij...en hebben niets bij de werking van andere onderdelen te maken!
Mvg Peter
Better a bad day at fishing than a good day at work.
David Hermes
Berichten: 4
Lid geworden op: 29-07-2015 18:52

08-08-2015 20:18

peter cooreman schreef:Beste,
Gaat de lader dan naar naar zijn groene positie na een bepaalde tijd van laden?...meten met een multimeter gaat de sterkte van je batterij niet bevestigen...het kan zijn dat je 6v (6v bat.)of 12v (bij een 12v bat)meet en bij het uitvaren van een tweetal keer dat je voerboot bijna toch bijna niet meer vaart...het is de stroom dat vloeit dat het belangrijkste is!
Dus...zet ook eens je multimeter op Ampére!!! en meet dit eens uit....het Ampérage dat de batterij moet hebben staat op je accu, meet dit eens uit voor/na het laden en na twee keer uitvaren....zal een nieuwe batterij worden denk ik!....en eh...de elektronica meet de spanning niet of om het even wat uit...het werkt er enkel op!..enkel een voltmeter of een amp. meter meten de spanning/Ampére...en deze staan gewoon parallel over je batterij...en hebben niets bij de werking van andere onderdelen te maken!
Mvg Peter



Beste,

Ik heb de accu's aan een druppelader gehad na het opladen zat er 6,9 en 6,4v in na poosje varen in het zwembad zat hij op 6,3 en 6.02

Bij de huidige lader bleef hij op groen staan hij gaf aan dat hij vol was maar was niet het geval! Nu maar een druppellader aanschaffen!

Een andere vraag!
Wat is de beste manier om een eitje van de fishfinder achter de boot te bevestigen?
De plaats onder de boot is te klein om het eitje in te krijgen
Plaats reactie