voerbak baitliner ombouwen

Plaats reactie
Jaime Bennett-Leaver
Berichten: 305
Lid geworden op: 06-09-2004 19:20
Locatie: Ede
Contacteer:

06-05-2014 18:06

Hallo.

Ben bezig om mijn baitliner van binnen om te bouwen naar graupner onderdelen.
Nu wil ik graag mijn voerbak traploos verstellen dmv een servo.
Voorheen ging hij met een pin los en klapte om.

Iemand hier die dit toevallig al heeft gedaan / geprobeerd?

Ik hoor graag van jullie!
carpfishing is a why of life

behandel de karper goed of vis er niet op;)
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

06-05-2014 18:29

Heb ook eentje maar heb rubbertjes geplaatst om de klap op te vangen als ie de bak omkiepert.Scheelt wel een hoop in geluid en toch wel simpeler dan met een servomotortje als dit de reden is van je ombouwing.Heb nu ook de gewoonte om water in de bak te doen vanwege het feit dat ik steeds wat gecrushte boilies in de bak doe,deze bleven steeds hangen(kleven).Met het water niet meer en tegelijk krijg je een iets verspreidere voerplek.Mogelijk is dit niet het antwoord op je vraag maar misschien heb je er wat aan.By the way,ben zeer tevreden over mijn 2ehands baitlinertje.
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
Jaime Bennett-Leaver
Berichten: 305
Lid geworden op: 06-09-2004 19:20
Locatie: Ede
Contacteer:

07-05-2014 19:17

De ombouw was/is eigenlijk meer bedoeld dat je er een soort van 'voerspoor' mee kan maken.
Heb er al wat avondjes over na zitten denken maar denk niet dat dit zeer eenvoudig word.

Heb je om jou bak te laten vallen deze op een aparte servo of nog origineel?
carpfishing is a why of life

behandel de karper goed of vis er niet op;)
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

07-05-2014 20:22

Heb deze boot 2e hands gekocht dus het zat er al op,is een pinnetje dat weggetrokken word zodat de bak kantelt,de boot was al omgebouwd naar een DX5.Er bestaat een voervijzel die speciaal dient om een voerspoor aan te leggen maar is dik aan de prijs http://www.bernsvoerboten.nl/Webwinkel- ... u-set.html.
Eigenlijk voer ik vrij weinig.Heb nog nooit een volle voerbak gedropt.Gebruik de voerboot vooral om op moeilijk bereikbare plaatsen te vissen(obstakels).
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
Gebruikersavatar
alwin boxhoorn
Berichten: 258
Lid geworden op: 03-06-2012 12:12
Locatie: de waterkant

22-06-2014 04:28

Het ombouwen zal niet heel moeilijk zijn maar eerder duur je hebt namelijk een nieuwe zender nodig omdat de standaard niet genoeg kanalen heeft... Dus wat je zou kunnen doen is een nieuwe zender kopen en een sterke servo die min 20 kg kracht heeft! Wat je moet doen is eenvoudig...


Je maakt een gaatje in de romp voor een stuurstang
Je maakt een heveltje aan de bak vast om ervoor te zorgen dat die kan kantelen
Vervolgends plaats je de servo in de boot
Je moet 2 mm verenstaal op maat buigen
Bind de zender met de ontvanger
Sluit de ontvanger aan op alles in je boot
Zorg dat je servo hevel recht zit
Maak nu het verenstaal aan je servo en je bak vast
Controleer of alles op het juiste kanaal zit

Zo heb je een stappenplan hoe je zoiets kan aan doen maar het zal niet goedkoop zijn omdat je sws een nieuwe zender nodig hebt
Erik Jan Timmer
Berichten: 2
Lid geworden op: 07-06-2017 14:46

07-06-2017 14:49

Hallo,

Wie kan mij vertellen welke rubbers ik kan plaatsen om het geluid te dempen van de voerbak van mijn Baitliner?

Alvast bedankt.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

07-06-2017 16:20

Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
gerard verlangen
Berichten: 46
Lid geworden op: 02-08-2016 12:50
Locatie: aan de linge

07-06-2017 21:03

hoi jaime

Wat jij wilt heb ik al gedaan en werkt goed maar zoals al eerder aangegeven in de vorige antwoorden,
je zal als eerste een andere zender met ontvanger moeten kopen hoeft niet echt een futaba of graupner te zijn maar dit zijn wel de betere zenders( zijn ook echt voor de modelbouw )wellicht kun je een hobbyking 2.4 ghz vinden deze werken ook goed daarnaast heb je nog wel een zware servo nodig om de kantelbak te kantelen ,ik heb hem ook gelijk op lipo,s omgebouwd wat ook veel beter en makkelijker is (sneller laden en stukken lichter) je kunt het zo gek maken als je zelf wilt ik heb bv een voltmeter in gebouwd en 2 extra draaibare verstalers op de voorzijde die ik kan draaien via de zender .
een wier cq vuil vanger om je schroef heen is ook wel makkelijk en scheelt een hoop ellende.

ik heb het ongeveer zo gedaan als hierboven beschreven met een 2mm verenstalen as als kantelasje hiermee kan je de bak traploos kantelen na wat afstelwerk is dit best netjes te maken en goed werkend .
Plaats reactie