Welke Afmeting

Plaats reactie
Daan van Velzen
Berichten: 71
Lid geworden op: 02-01-2007 18:22

11-08-2008 14:49

Hoi,

Ik ben op zoek naar een rubberboot.
ik heb al heel veel informatie en site bezocht en weet waar ik op moet letten bij aanschaf.
Alleen 1 probleempje. De afmeting?

Ik wil de boot gebruiken voor overvaren van spullen (voor meestal 1 nacht dus niet echt veel) en uitvaren/drillen.

Spullen die ik altijd bij me heb:
- Foudraal
- stretcher (slaapzak zit bij in de stretcher gevouwen)
- onthaakmat
- Carry-all met klein materiaal
- Tasje eten en drinken.
- bij koude of natte nachten nog een tent. maar meestal een shelter die in mijn foudraal zit.

Hoe groot is jullie boot en wat lijkt volgens jullie de ideale afmeting?

Groeten
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

11-08-2008 15:11

Voor 1 persoon vind ik rond de 270cm perfect,ruimte genoeg voor de spullen en voldoende ruimte om de vis te drillen en te scheppen.Kleiner zou ik nooit gaan,groter ook niet omdat het weinig toevoegd.
Jurgen Bart

15-10-2009 19:56

2 persoons zou ik 350cm nemen...
Steintje Verheggen
Berichten: 289
Lid geworden op: 25-01-2008 18:12
Locatie: Hilvarenbeek

05-11-2009 10:31

Lengte is afhankelijk van de grote van de banden. Zelf heb een 3m silvermarine met hogere banden en dus ook meer wind vangen. Maat van mij heeft een 3m zodiac en heeft veel meer ruimte en vangt minder wind. Kunt beter naar binnenruimte kijken en grote van de opblaasbare banden dan lengte van de boot. Ben wel heel tevreden over mijn Silver Marine maar een Zodiac is wel degelijker. Maar ja dan krijg je prijs/kwaliteit verhouding en dan slaagt voor mij de Silver Marine.

Kijk niet alleen naar de lengte maar ook naar de inhoud en opblaasbare hoogte van de boot. 270 vind ik persoonlijk iets te kort en 300 zelf perfect. Wordt het groter is het ook weer lastiger en meer windvang.
Plaats reactie