Rollup zodiacs

Plaats reactie
Daan van Velzen
Berichten: 71
Lid geworden op: 02-01-2007 18:22

08-08-2008 15:19

In oogpunt van het geringe gewicht en het gemak van opbouwen van deze boot zou ik graag meer willen weten over dit type boot. hoop dat jullie mij hier antwoord en advies over kunnen geven.

- Bij de meeste boten van dit type zie ik bij de spiegel geen versteviging op de vloer zitten voor evt een accu voor je electromotor neer te zetten. kan deze gewoon op het zeildoek gezet worden? of moet deze op de planken gezet worden? ik weet namelijk niet hoe stevig dit zeil is.
- Is de boot ruim genoeg om evt ook spullen in te vervoeren? wat ik meestal bij me heb: Foudraal, Tent, Stretcher, Vistas, onthaakmat en een tasje met eten en drinken.
- Is deze boot ook te gebruiken op wat groter water (franse stuwmeren) en wat ruwer weer? ik denk dan aan wat hogere golfslag dan op een zonnige zomerdag.
- Is de boot een beetje koersvast bij wind icm electromotor? aangezien die geen v-bodem heeft zoals andere modellen zou je evt meer last van zijwind kunnen hebben. klopt deze theorie?
- Is de boot een beetje stabiel tijdens het drillen vanuit de boot? ik hoef er niet perse in te staan maar soms een beetje omhoogkomen is wel handig.

Hoop dat jullie wat advies kunnen geven.

Gr. Daan
Vincent Wilgenkamp
Berichten: 28
Lid geworden op: 28-09-2009 21:43
Locatie: gelderland

09-10-2009 21:01

zodaic vind ik het beste rubberbootje..
Gebruikersavatar
stefan schoonen
Berichten: 238
Lid geworden op: 11-12-2005 16:38
Locatie: hoeven

13-10-2009 20:57

Yo Daan,

Een maatje van mij heeft een oprolbaar zodiacje. (een hele oude dus kwaliteit is zowiezo goed :wink: )

-Je accu kun je op het doek zetten, maar op de lat is altijd beter.
-Of al je spullen erin gaan ligt eraan hoe lang hij is? Die mijn maat heeft is maar iets van 2,40 ofzo dacht ik :-? En die krijgt er echt alles in, kwestie van goed intassen en stapelen maar! :wink:
-Stabiel is ie wel drillen zal heus wel gaan, maar met veel wind is een harde bodem(v-kiel) altijd beter in mijn ogen. En ook koersvaster.
Je wordt sneller over het water geblazen met een lattenbodem , is niet handig bij bv. je lijntje uitvaren.

Succes met je keuze en kijk niet alleen naar een zodiac ,ik heb zelf een vortex en het verschil tussen die van mij en mijn maatje is toch wel te zien.

Ciao
Plaats reactie