The Baitliner vs Carpcatcher BT-IV

Plaats reactie

The Baitliner vs Carpcatcher BT-IV

The Baitliner
8
38%
The Carpcatcher BT-IV
13
62%
 
Totaal aantal stemmen: 21
Gebruikersavatar
lodewijks patrick
Berichten: 22
Lid geworden op: 24-06-2008 22:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

24-06-2008 23:23

Hey mensen

Na een zeer lange winterslaap van 4 jaar heb ik het stof van men hengels gehaald
om weer eens te gaan beginnen.
En het een en het ander is veranderd in de afgelopen 4 jaar heb ik wel gezien.
Ik ben nu van plan zo als vroeger weer een voerboot te gaan kopen ik had toen der tijd.
een Carpcatcher BT-IV maar nu heeft schrijver een goedkopere variant
wat is nu het verschil dan praat ik vooral het electra ?
Ik heb me suf lopen zoeken op google maar krijg niet veel revieuws te zien als er iemand toevallig foto's heefd
van de binnen zijde zou dat helmaal perfect zijn en hoop eigelijk ook dat er mensen zien die ervaring hebben met deze boot om zo toch een goede keuze te maken en dat schild me al gauw een aantal honderden euro's

Vast bedankt voor de moeite
Jan Peter Teerling

25-06-2008 10:54

Patrick,

Die honderden euro's verschil waar jij het over hebt zit hem in de electronica. Chinese meuk of Duitse gründlichkeit. Casco gedraagt zich ook niet als de BT bootjes, schijnen zelfs klompen lood nodig te zijn om hem in balans te brengen.

Als je de draad weer serieus wilt gaan oppakken kan ik je aanraden voor een betrouwbaar (en dus een iets duurder) model te gaan. Desnoods een 2e hands BT bootje maar er zijn in de tussentijd een hoop nieuwe betrouwbare modellen gekomen.

Succes met je keuze.
Gebruikersavatar
Dirk Maatman
Berichten: 788
Lid geworden op: 29-11-2005 19:08
Locatie: thuis
Contacteer:

25-06-2008 23:15

Ik heb voor dezelfde keuze gestaan en ben erg blij dat ik toch voor de Schrijver bt 4 ben gegaan. De robbe en graupner techniek die erin zit is veel beter dan die nepzooi die in de baitliner zit. Ook hoor ik veel klachten over kapotte baitliners. Gr Dirk
.
Gebruikersavatar
lodewijks patrick
Berichten: 22
Lid geworden op: 24-06-2008 22:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

26-06-2008 00:20

zijn er ook mensen die foto´s hebben van het interne werk
de buiten zijde is van het zelde materiaal als de rest va de boten en als alles het zelfde is
als de rest kan eventueel in de toekomst de motor vervangen worden !

maar zou graag bewijs willen zien kop op jongens :wink:
Jan Peter Teerling

26-06-2008 09:42

Een motor, servo's, afstandbediening..

Maar verder graag gedaan Patrick.. :-?
Gebruikersavatar
lodewijks patrick
Berichten: 22
Lid geworden op: 24-06-2008 22:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

29-06-2008 01:12

Mijn keuze was gevallen vandaag.
Ik ben in de ochtend naar Vlemminx gereden
en men keuze is toch gevallen voor de Baitliner maar wel de Nieuwe uitvoering (de baitliner digital )
kosten 399,99 de oude versie had nog al wat kinder ziektes en dat was met deze versie geheel verholpen .
Onder andere om het nieuwe model lang te testen .hier onder een aantal foto´s van het nieuwe model
het uiterlijk zal waarschijnlijk het zelfde eruit zien op een paar kleine aanpassingen na.
Ik zal ook een revieuw en een filpje maken als ik men eerste sessie gedraaid heb

greets patrick

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
de schuimrubber blok is te verwijderen door een aantal schroefjes uit het casko te halen zie de onder zijde
van de foto
Afbeelding
de steun waar de motor is aan gemaakt kun je gewoon loskoppen en bij defect eventueel een motor omwissel
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Yuri Monster
Berichten: 840
Lid geworden op: 22-05-2006 19:52
Locatie: papendrecht

29-06-2008 08:05

de carpcatcher heeft 2 acu's een 2 x zo grote motor en meer servo's voor de bediening. en duits merk spul dit is chinees.
_________________

PB Schub: 18 KG.
PB Spiegel: 24,3 KG.
Gebruikersavatar
lodewijks patrick
Berichten: 22
Lid geworden op: 24-06-2008 22:58
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

30-06-2008 01:13

het zal chinees zijn maar varen doet i ik heb hier voor een bt4 gehad. En oke het is wat goedkoper uitgewerkt maar waar je hem voor koopt doet i goed ben vandaag weg geweest om hem te testen en het ging supper ik zelf ga alleen de accu vervangen die zit voor in en ik ga er een links en rechts plaatsen voor betere gewichts verdeling waar door ook het schuimrubber eraf kan.
nu leund de boot een beetje naar voren omdat de de zware accu voor in staat wat ik zelf niet handig vind
de snelheid is ook perfect!
maar het gaat er om wat i moet doen en dat is varen !
maar als je hem origineel laat is hij ook perfect!!
greets patrick
Plaats reactie