Raptor 230 fast vs proline 240AD lightweight

Plaats reactie
Bjorn Linden
Berichten: 8
Lid geworden op: 11-08-2016 13:24

17-02-2021 18:03

Wie heeft er ervaring of kennis van deze 2 boten?

Ten eerste is mij niet helemaal duidelijk of de proline een kiel heeft of niet. Ik zie op verschillende websites dat het er wel, maar ook niet bij beschreven staat?

Als ik het goed begrepen heb zijn beide boten gemaakt met 0,7mm pvc. Raptor is wat korter en breder, PL wat langer en smaller. De Raptor heeft een zwaardere spiegel voor benzinemotoren maar waarin zit hem het verschil in gewicht (32 vs 19 kg)?
Ik moet de boot alleen uit het water /op de auto kunnen tillen en er een paar meter mee kunnen lopen tot op de trolley, maar degelijkheid van het materiaal is ook belangrijk.

Hoe zijn beide boten qua stabiliteit met name bij wat golven of stroming op het water?
Hoe zijn de beschermingen aan de onderkant van de tubes van beide boten (van proline zie ik op fotos of filmpjes geen onderkant, raptor heeft mooie beschermstrips die er ruim genoeg uitzien).

Bij de raptor heb ik op 1 of andere manier een degelijker gevoel.
Van proline mis ik fotos van de onderkant, minder productinformatie, en het lage gewicht doen mij twijfelen.
Misschien heb ik het mis en is de kwaliteit vergelijkbaar, het gewicht van de proline is dan uiteraard een groot voordeel mbt dragen, (misschien minder stabiel in t water wel?)

Mvg Bjorn
Bjorn Linden
Berichten: 8
Lid geworden op: 11-08-2016 13:24

17-02-2021 18:07

Helaas door die lockdown wat moeilijker om zelf eea te gaan bekijken en beoordelen in de winkel :(
Plaats reactie