Carp patatje?

Plaats reactie
harry nummerdor
Berichten: 91
Lid geworden op: 10-05-2010 22:48

29-01-2014 15:46

Hallo Mannen
In veel discussies komt steeds weer naar voren dat men een oplossing heeft voor het dure lood.
ook giet men thuis zelf werpgewichten om zodoende de prijs acceptabel te houden. ook gebruikt men meer stenen met elastiek.Zelf gieten van lood is niet gezond maar dat moet ieder voor zich maar uitmaken. Ik heb samen met een paar Karpervissers het goedkoopste alternatief uitgeprobeerd met een drop off sisteem. Hier komt het en ga nog niet lachen maar denk er eerst even over na. (GEWOON EEN RAUWE AARDAPPEL) als je een drop off wilt en je vaart de boel uit heeft dat echt enkele voordelen Zoals:
1. Spotgoedkoop: als moeder of vrouw de aanbiedingen koopt is het 5 EUROCENT per stuk.
2. Meerdere kleuren: donker rood , beige (is een redelijke camoukleur)
3. Na lossen vergaat de pieper na twee maanden en wordt gegeten door oa de karper.
4. Perfect om een eerste aanbeet in te bouwen met een splitpennetje aan het onderlijntje .Deze drukt men in de pieper en na de aanbeet trekt de karper deze er uit maar neemt eerst het volle gewicht van de pieper en haakt beter.
5. Men kan er eenvoudig ankers in drukken dmv Bv Lasdraad. deze kunnen na aanbeet voor meer weerstand zorgen , dan kan men een kleinere pieper gebruiken
6. Milieu vriendelijker kan haast niet.
7. Door een sneedje te maken werkt men makkelijk de onderlijn langs de pieper.
8. is te gebruiken met alle dropoff montages.
P.S om de stenen moest men eerst ook lachen maar deze worden steeds meer benut dus denk hier eens over na en heeft men nadelen laat dat dan weten.

Steeds vraag ik om te reageren op het artikel en men mag uiteraard ook negatief reageren maar dat valt toch tegen gezien het aantal dat een artikel werd gelezen. Zie diverse artikellen die ik instuurde.

GROETJES
HARRY NUMMERDOR
Elk voordeel heeft nadelen. (Johan Cruijff)
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

29-01-2014 16:01

Wat is het soortelijk gewicht van een aardappel?
Ach man..Ga toch vissen !!
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

29-01-2014 16:46

Die zinken net aan, ik zou zeggen ga er eens mee op een rivier vissen :lol: :lol: :lol:
quint lamar
Berichten: 153
Lid geworden op: 05-03-2013 15:13

29-01-2014 16:47

Schrijf je wel eens artikelen voor sportvisserij nederland? Er staat namelijk een artikel op hun site met hetzelfde idee maar dan voor zeevissen.



http://www.sportvisserijmidwestnederlan ... il&id=1598

Toeval?

Ik vind het trouwens wel goed bedacht
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

29-01-2014 17:42

Dichtheid lood pak hem beet 11 g/ml, steen 2.5 g/ml en aardappel 1 g/ml. Gaat hem ook niet worden.

Ik lach er niet om hoor, maar zoek een alternatief voor lood. Niet iets waar je ook een eindje mee kan gooien.

Een kg veren weegt precies hetzelfde als een kg lood. Werpt beroerd en blijft nog drijven ook.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
harry nummerdor
Berichten: 91
Lid geworden op: 10-05-2010 22:48

29-01-2014 21:06

Kees Ouwehand schreef:Dichtheid lood pak hem beet 11 g/ml, steen 2.5 g/ml en aardappel 1 g/ml. Gaat hem ook niet worden.

Ik lach er niet om hoor, maar zoek een alternatief voor lood. Niet iets waar je ook een eindje mee kan gooien.

Een kg veren weegt precies hetzelfde als een kg lood. Werpt beroerd en blijft nog drijven ook.

Groet, Kees

Hoi Kees.
Het is bedoeld voor dropoff in plaats van bv lood en voor het uitvaren en niet om mee te werpen. Stenen kan ook prima maar zijn ook niet goedkoop. Rauwe aardappel is lichter als steen dus het volume wordt groter , dat is volgens mij bij uitvaren geen probleem . De aanhaking ging perfect en het lossen ook. Ik vermoed dat de volume vergroting als voordeel werkte bij inhaking, ( meer opwaardse druk?)
Er is trouwens ook mee gegooid voor korte afstanden , Je gelooft het niet maar doet dan niet onder van steen.
Elk voordeel heeft nadelen. (Johan Cruijff)
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

29-01-2014 21:24

Harry, ik snap dat het goed bedoeld is. Stenen zijn ook duur zeg je?
ik had een plastic tasje 3/4 vol bij het tuincentrum voor 5 eu. +/- 45 stuks (140/400gram)
In allemaal ff een sleufje met de haakse slijper, en met powerfix de gebogen rvs inclusief
wartel erin lijmen.

Laten we ook niet vergeten dat we het drop-off systeem maar in enkele gevallen gebruiken. :wink:
Ach man..Ga toch vissen !!
harry nummerdor
Berichten: 91
Lid geworden op: 10-05-2010 22:48

29-01-2014 21:27

quint lamar schreef:Schrijf je wel eens artikelen voor sportvisserij nederland? Er staat namelijk een artikel op hun site met hetzelfde idee maar dan voor zeevissen.



http://www.sportvisserijmidwestnederlan ... il&id=1598

Toeval?

Ik vind het trouwens wel goed bedacht

HOI QUINT.
DIt Is zuiver toeval maar het kan wezen dat deze strandvisser de zelfde is die mij de tip gaf om uit te proberen .
Voor het strand vissen en rivier op korte afstand is dit meer dan prima te gebruiken, je kunt er doodsimpel ankers in steken. Je gebruikt daarvoor lasdraad en moet het er schuin insteken anders gaat het draaien. Nog beter is binddraad die buigt mee als je inhaald en kan lang mee.
Ik vis nooit met drop off sistemen maar als ik dat wel zou doen pak ik een aardappel om meerdere reden, bij verlies 5 Eurocent achteruit, milieu vriendelijk,is na een tijd visvoer, is zelfs te injecteren met geurstof
Elk voordeel heeft nadelen. (Johan Cruijff)
harry nummerdor
Berichten: 91
Lid geworden op: 10-05-2010 22:48

29-01-2014 21:45

[quote="Fred Hazenbroek"]Harry, ik snap dat het goed bedoeld is. Stenen zijn ook duur zeg je?
ik had een plastic tasje 3/4 vol bij het tuincentrum voor 5 eu. +/- 45 stuks (140/400gram)
In allemaal ff een sleufje met de haakse slijper, en met powerfix de gebogen rvs inclusief
wartel erin lijmen.

Laten we ook niet vergeten dat we het drop-off systeem maar in enkele gevallen gebruiken.


Hoi Fred.
Precies wat ik bedoel, ieder heeft zijn eigen oplossing om goedkoop te vissen, maar niet iedereen is handig met een haakse slijper. Je kunt met aardappel alle montages gebruiken als je er mee wilt vissen.
Dus ook als normaal werpgewicht incl oogje en wartel. Zelfs de wartel onzichtbaar in de aardappel , alleen de lijn komt er uit, of als inline
Elk voordeel heeft nadelen. (Johan Cruijff)
janet van der hoff
Berichten: 331
Lid geworden op: 29-01-2013 21:55

29-01-2014 21:51

wat als de vis met die pieper wegzwemt i.p.v. je haakaas?
Wil je 1 week gelukkig zijn ga dan trouwen,
wil je je leven lang gelukkig zijn ga vissen
harry nummerdor
Berichten: 91
Lid geworden op: 10-05-2010 22:48

29-01-2014 22:58

[quote="janet van der hoff"]wat als de vis met die pieper wegzwemt i.p.v. je haakaas?


HOI JANET.
Sorry maar ik begrijp je niet helemaal, we hebben het over dropoff montage, Na inhaking zwemt de karper weg en schut met zijn kop om het gewicht kwijt te raken. De aardappel lost daardoor.
Bedoel je dat of heb ik het weer fout
GR
HARRY
Elk voordeel heeft nadelen. (Johan Cruijff)
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

30-01-2014 01:27

janet bedoelt wanneer de aardappel gepakt wordt i.p.v. de boilie, grapje denk ik.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

30-01-2014 15:08

Hoezo grapje?

Rauwe blokjes aardappel vingen ook gewoon karper vroeger hoor ;)


Wat als ik nu 20 aanbeten krijg, waarvan de helft van brasems? Ligt er een aardig plakkaatje aardappels op de stek. Rot weg? 2 maanden niet vissen omdat er geen vis zwemt als het ligt te verpauperen? Wij maar met snel verteerbare en oplosbare boilies vissen om dat probleem te voorkomen.


Blijven de vissen wel komen als de aardappels liggen te vergaan?
Drop-off gebruik je in heel specifieke situaties, weet ik ook wel.
Lijndruk door wind doet een aan een vrije lijn geviste aardappel soms al bewegen,
Stroming helemaal ;)

Nee, ik zou niet weten waarom ik een aardappel zou vissen.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
janet van der hoff
Berichten: 331
Lid geworden op: 29-01-2013 21:55

30-01-2014 22:02

Ja Bert, je had hem door. Grapje idd
Wil je 1 week gelukkig zijn ga dan trouwen,
wil je je leven lang gelukkig zijn ga vissen
Plaats reactie