jaaroverzicht 2013

Plaats reactie
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

23-01-2014 20:45

2013 was voor mij op visgebied een mooi jaar.
Op privégebied was het helaas een rot jaar te noemen.
Degene die vaker een artikel van mij lezen of mij volgen via andere wegen weten dat het met de snackbar van mijn vrouw niet zo goed is afgelopen en dat zorgde en zorgt nog steeds voor een hoop stress en ook met mijn zoontje Ricky gaat het niet zo goed.
Vorige maand is hij geopereerd en in januari misschien weer.
Ik wil daar verder niet in dit artikel over uitweiden maar het gewoon lekker over vissen hebben.

Afbeelding


EEN GOEDE START

We herinneren ons allemaal nog wel de winter afgelopen jaar.
Lange tijd leek het erop alsof deze niet zou komen ,maar begin februari kreeg koning winter toch grip op ons landje , en hoe.
In een nacht viel er een kleine 20cm aan sneeuw.
Voor vele een doorn in het oog, maar voor mij een reden om te gaan vissen daar ik altijd al een wens had de vangst van een karper in de sneeuw op foto vast te mogen leggen.
Bepakt met karper hengel en een doodaashengel ploegde ik door de sneeuw naar de stek.
Wat normaal 5 minuten lopen is duurde nu wel 20 minuten maar het was het waard.
In 2 uur tijd ving ik een echte klomp wintergoud en terwijl ik stond te drillen werd ook mijn aasvis van de bodem gepakt.
Op de foto’s kan je de ijskristallen zien op mijn muts maar ik heb er geen moment last van gehad.
Als je hier niet warm van word dan weet ik het niet meer.

Afbeelding

Afbeelding

De foto’s maakte een hoop los op internet en ik werd overspoeld met complimenten en felicitaties.
De dag erna werd ik gebeld of ik interesse had om mee te werken aan een artikel omdat de manier waarop ik viste (combi karper/doodaas) diegene wel aansprak.
2 dagen later en met een verse laag sneeuw stond ik samen met een fotograaf weer aan het water maar de winter was onverbiddelijk en waar ik de middag ervoor nog lichtjes wat voerde, was nu alles dichtgevroren.
Helaas, maar het was een probleem waar we bijna allemaal mee te maken kregen voor een langere periode.
Zelfs de kades ontkwamen er niet aan en ondanks de stroming die hier altijd staat zag ik nu alleen maar een witte vlakte met boten erop.

IT GIET OAN

Na ruim 4 weken ijs en in heel het land de elfstedenkoorts een kookpunt bereikte ,kwam er eindelijk een weersomslag en dat zorgde voor iets hogere temperaturen.
Jammer voor de schaatsliefhebbers maar ik was blij.
De sloten en plassen waren nog steeds voorzien van een dikke laag ijs, maar de kades waren gelukkig weer vloeibaar.
Na 4 a 5 weken stond ik te trappelen om weer te kunnen vissen en zodra de kans er was trok ik er op uit.
Het was nog steeds fris met zo’n 3 graden maar met de zon erop was het die dag goed toeven.
Ik had na deze lange koude periode eigenlijk totaal geen hoge verwachtingen, maar nadat ik een warme kop thee had gemaakt kreeg ik typische skp aanbeet (waker omhoog/omlaag)
Weer zo’n moment waar je het warm van krijgt.

Afbeelding

Wat een geweldig begin en wat een mooie vis.
De weken erna viste ik hier meerdere malen met temperaturen van -1 en een gevoelstemperatuur van - heel veel ,maar ondanks de kou kwam er toch vis op de kant.
Ik vermaakte me er prima en ondanks de drukke omgeving vond ik er toch me rust.


VIVE LA FRANCE

De winter was toch nog niet helemaal klaar en meerdere mini ijstijden volgde elkaar op.
Weer sneeuw, weer ijs.
Niet echt omstandigheden waar de meeste vissers blij van worden.
Ik probeerde het wel en soms lukte het ook maar van mij mocht koning winter “movuh”
Eind maart stond de eerste frankrijktrip van het jaar gepland samen met vismaat Dennis Spek.
Dezelfde periode het jaar ervoor troffen we het echt en zaten we een dag zelfs in onze korte broek en blote bast.
Dit jaar was dat wel anders en dat werd ons bij aankomst al goed duidelijk gemaakt.
-5.
Echt kauwe klauwe weer dus.
Na een nacht en toch een vis voor mij werd ons duidelijk dat er op dit water een paaswedstrijd werd gehouden door de lokale hsv en moesten we op zoek naar een ander water.
In totaal zijn we nog 2 keer verkast die week maar erg veel vruchten worp dat niet af.
In de derde nacht leverde het mij wel een van mijn hoogtepunten op in mijn visserij.
Een paar piepen en drie tikken van de slip waren genoeg om mij uit mijn slaap te halen en de hengel op te pakken.
Na een korte weinig spectaculaire drill lag er een echte buffel in mijn net.
Die nacht was het ook -4 en dat was ook aan de vis duidelijk te merken.
Nadat ik Dennis uit z’n slaapzak had gebeld probeerde ik het net uit het water te tillen en toen wist ik zeker wat ik eigenlijk al wist.

Afbeelding
52 pond, met recht Buffalo Bill

Net als met de vangsten in de sneeuw ging het nieuws nu ook weer als een lopend vuurtje en eenmaal terug in Nederland stond de telefoon niet stil en stroomde me inbox vol.
Wat ik overigens alleen maar leuk vond.
Felicitaties voor het vangen van de vis en commentaar als wat een super sessie enz…
Begrijp me niet verkeerd, ik was en ben onwijs blij met deze vis maar de sessie zelfs was gewoon plat gezegd klote.
Een week lang kou, 3 keer verkassen en maar 2 vissen.

WE WANT MORE

Dennis en ik zaten hierdoor ook met een soort van onbevredigd gevoel en Welgeteld 12 dagen nadat we weer thuis waren gekomen ,vetrokken we weer richting het beloofde land.
We hadden al gezien op de voorspellingen dat er een flinke verandering qua weer aan zat te komen en gelukkig was dat ook zo.
Moeder natuur nam ons flink te grazen met storm en regen maar door de iets stijgende watertemperatuur waren de vissen los.
In 3 dagen tijd vingen we samen 14 vissen variërend van 11 tot 42 pond.

Afbeelding

FACEBOOK

Eind 2012 verliet ik eindelijk hyves en gaf ik toe aan de verleidingen van Facebook (was ik er maar nooit aan begonnen)
Facebook is leuk en kan ook nuttig zijn, maar de laatste tijd word mij ook steeds duidelijker dat het ook ze minder leuke kanten heeft maar daar later meer over.
Vooral in het begin ging het hard.
Like dit en like dat en win win win.
Voor sommigen werd het delen teveel en ontvriende mij van Facebook.
Dit uiteraard tot groot verdriet van mijn kant ;)
Ik won geen tuinstel of een nieuw bed en ook geen sauna.
Wat ik wel won was een boillie pakket van berkley waar ik erg blij mee was.
Ik zat in een winning mood en kreeg ik de smaak te pakken van foto wedstrijden op bv KWO en de fotowedstrijd van carpcrossing op carpsquare.
Uiteindelijk eindigde mijn foto op de 6e plaats en won ik een shirt ,nieuwe lijn en stickers ed.
Toch leuk.
Ik deed ook mee aan een fotowedstrijd op KWO en in won zowaar.
Ditmaal een aaspakket van TTB.
I’m on a roll.
Over het algemeen kreeg ik leuke reacties maar bij sommige droop de afgunst eraf en lieten dit ook blijken op bv Facebook.
Helemaal nadat ik een nieuwe penhengel van JRC won bij mourad aviara van carpcity.
Deze hengel was zeer welkom omdat ik door een lezing van Robert de Wilt over drijvend vissen erg geïnteresseerd raakte in deze vorm van karper vissen en dit graag eens wilde gaan proberen.
Dit lukte aardig al was het wel even wennen, maar super spannend.

Afbeelding
Mijn allereerste karper drijvend gevangen

Facebook is een leuk middel om dingen te delen.
Ik heb er ook veel aan gehad tijdens de ziekhuisopname van mijn zoontje in de vorm van een uitlaatklep ,maar mensen het is maar facebook.
Sommige nemen bepaalde dingen veels te serieus wat soms zelfs kan uitmonden in reallife ruzie.
Ikzelf maakte een grapje over een valpartij (degene die het aangaan weten wat ik bedoel) en dat werd me niet in dank afgenomen.
Heftige discussies volgde waarin ik voor van alles en nog wat werd uitgemaakt.
Ongeveer 20 personen verwijderde mij van facebook en werd ik zelfs de dagen erna bedreigd met minder leuke dingen.
Een kleine tip van mijn kant.
Pas op met wat je op social media zegt en tegelijkertijd neem niet alles te serieus.


SPONSOR

Afgelopen jaar heb ik het geluk gehad om meerdere hoogtepunten te beleven maar dit is toch wel voor mij een erg belangrijke.
M’n vismaat Dennis vist al enige tijd voor jercin-baits en ook ik haalde hier mijn boillies.
Tijdens een avond vissen gaat mijn telefoon en zie ik dat het Jeroen is van jercin-baits
Hij vertelde me dat hij me al een tijdje in de gaten hield en ook mooie verhalen hoorde van Dennis.
Of ik ook voor hem zou willen vissen was de vraag.
Denk er even rustig over na, maar voordat hij uitgepraat was zei ik JA.
Bij deze nogmaals dank aan Jeroen en ook Dennis.
Natuurlijk kwam ook hier weer commentaar op.
Als ik iets geleerd heb het afgelopen jaar is dat het ‘karperwereldje’ ook zijn minder prettige kanten heeft helaas.
Gelukkig waren er ook een hoop die me feliciteerde en gemeend blij voor me waren.


PENVISDAG

Sinds een paar jaar zit ik in het bestuur van de karpercommissie van de GHV.
Inmiddels ben ik daarmee gestopt om verschillende redenen.
Een van onze bezigheden was het organiseren van een jaarlijks terugkerende penvisdag.
Het woord zegt het al eigenlijk.
Een dag met een gezellig groepje met de penhengel op karper vissen.
Elk jaar groeit het aantal deelnemers en ook al is de KC no more, ben ik wel van plan dit in 2014 weer te organiseren.

Afbeelding

Door de penvisdag was ik weer helemaal opnieuw verslaafd geraakt aan deze vorm van vissen en de weken erna struinde ik de kanten af.
In mijn tijd als bestuurslid van de KC was ik ook vrijwilliger van de GHV.
Zo heb ik door de jaren heen ook altijd geholpen bij skp uitzettingen en weet dus ook hierdoor goed waar ik wezen moet.
Handig.
Op een van de vele dagen die ik zo viste beleefde ik echt zoals je noemt een TOPDAG.
2 wateren die dicht bij elkaar liggen maar niet met elkaar in verbinding staan ving ik in krap 3 uur vijf vissen waarvan 2 skp’s.
1 daarvan was bizar te noemen.
Ik weet niet of ik deze nou mooi vind of niet maar ik was zeer onder de indruk en blij met deze vangst.
Dit water word wel bevist maar echte hengeldruk is hier niet en waar op sommige wateren de kilo’s om je oren vliegen is dat hier niet het geval.
Toch was deze vis een echt varken (zie je de gelijkenis)
22 pond en net zo hoog als dat die lang is.

Afbeelding



EIGEN HAARD

De temperaturen stegen verder en overal werd weer vis gevangen.
Ik ging weer aan de gang op mijn thuiswater waar ik op de een of andere manier maar geen afscheid van kan nemen.
Dit hoeft ook niet want er valt nog genoeg te behalen en het is gewoon verdomd makkelijk zo dichtbij.
IK weet dat er slechts enkele dertigers zwemmen op dit water maar door de jaren heen heeft er slechts een mij vereerd met een bezoek.
Dit jaar had ik dus weer mijn zinnen hierop gezet maar helaas is het me weer niet gelukt maar heb ik wel veel mooie momenten beleefd.
In een van de eerste nachten ving ik een vis waarvan ik dacht dat het een dertiger was maar deze bleef er net onder steken.
Maar met 29 pond vond ik mijn eigen haard ,goud waard.

Afbeelding


NIEUWE BOILLIE TESTEN

Ik ben nooit echt van het vele voeren geweest.
Dat dit deels te maken heeft met het financiële plaatje zal ik niet ontkennen.
Na het gesprek tussen mij en Jeroen kreeg ik al een beste voorraad mee om aan de slag te gaan.
Een paar weken later belde hij me op of ik nog geen nieuwe ballen nodig had.
Hij vroeg, je vind het moeilijk he?
Ja ik moet bekennen dat het erg wennen is en dat ik het moeilijk/vreemd vind om je op te bellen en te zeggen van joh geef mij nog is wat boillies. (niet precies in die woorden maar daar kwam het op neer)
Hij begon te lachen en zei me dat dat nergens voor nodig was en ik het gewoon kon zeggen als ik wat wilde hebben,
Jeroen was bezig met een nieuw bol en hij wilde graag dat ik deze ging uitproberen.
Nu speelde ik al een tijd met de gedachte om op het kanaal te gaan vissen en trok de stoute schoenen aan.
Dus als ik tegen jou zeg ‘he ik wil graag 25 kilo van die nieuwe boillies dan is dat geen probleem’
Nee das geen probleem.
Uhmmm ok, nou bij deze dan dus.
Een paar dagen later was het klaar en kon ik aan de slag met de nieuwe seafood boillies.
Donkerpaars van kleur , stevige structuur en een geur pfffffffff.
De stek waar ik aan de slag wilde gaan had ik al geruime tijd op het oog en het viel mij op dat ik daar nooit iemand zag zitten.
Het mooiste was dat ik met mijn stalen bivy er precies op paste.

Afbeelding

Afbeelding

Elke dag na of voor mijn werk reed ik langs de stek en voerde ik voor mijn doen behoorlijk veel.
2 kilo verspreid over 50 meter breed en van kant naar kant.
Doordeweeks heb je hier veel scheepsvaart dus teveel voeren kan haast niet.
Ik heb er een heerlijk tijd gehad en zelfs het slapen in de auto ging beter als gedacht.
Het waren vooral de skp’s die de boillies lekker vonden en van die echte kanaaltorpedeschubs.
Geen bakken maar ik was meer dan tevreden.

Afbeelding

EEN FLINKE DIP

Bij het vissen voor een aasfirma horen wat verplichtingen.
Het zijn niet eens verplichtingen want Jeroen is hier heel makkelijk in.
Af en toe schreef ik een stukje en hij plaatste dat dan bv op Facebook ed.
Op een dag kreeg ik commentaar via Facebook van een andere visser.
Niks mis mee maar zijn commentaar nam bizarre vormen aan.
Hij had wat artikeltjes van mij gelezen en wat reclamestukjes gezien en hij vond er het zijne van.
Hoe ik het in me hoofd haalde om met zulke visjes reclame te maken voor een boillie merk en wie ik wel niet was, want ik kwam net kijken volgens hem en ik was een betweter enz enz.
Deze man keek duidelijk niet verder dan ze neus lang was en ik weet wel dat ik eigenlijk dat soort dingen zou moeten negeren, maar het pakte me op de een of andere manier.
Ik probeerde van alles uit te leggen dat ik 2 a 3 keer per jaar naar frankrijk probeer te gaan en daar echt wel leuke vissen vang maar ik geen zin heb om net als elk ander boillie merk (niet allemaal) met alleen maar biggen op de foto te gaan omdat ik juist ook mensen uit de regio probeer aan te spreken en dat de regio nou eenmaal niet met 30 of 40 ponders bezaaid is.
Ik schoot dus automatisch in de verdediging en besefte me later dat ik hier niet eens op had moeten reageren.
Ik was er klaar mee en zei dat zolang Jeroen tevreden was over mij ik dat ook was en als hij het beter wist hij zelf eens met Jeroen zou moeten gaan praten.
Uiteindelijk ging dit van kwaad tot erger en werd ik prive lastig gevallen.
Gelukkig is het met een sisser afgelopen maar ik had er flink de p in en begon zelfs aan mezelf te twijfelen.
Door wijze woorden en steun van vrienden en kennissen zag ik ook in dat ik het gewoon moest laten gaan en dat deed ik ook.



KWO


Mijn vangsten post ik altijd op karperwereldonline en zoals je ziet schrijf ik ook wel eens een artikel wat ik erg leuk vind om te doen.
In het voorjaar kreeg ik een uitnodiging van pilaar en zijn gang om een kwo party te bezoeken in het partycentrum van Ad Brak ‘de klepper’ te oudewater.
Man wat een geweldige avond en nacht was dat.
We hadden prachtig weer en daardoor was de overnachting op de boerencamping ook echt geen straf.

Afbeelding

Afbeelding

Ik vond het geweldig om elkaar eens in het echt te zien ipv via internet en de hele avond was een dolle boel.
Lekker eten en drinken en aan het eind van de avond en lezingen van pilaar himself gingen we nog met z’n alle naar een plaatselijk café/dancing.
Dit werd door de plaatselijke bevolking zeer gewaardeerd ;) en duurde het feest tot diep in de nacht.
Zeker de moeite waard om nog een dunnetjes over te doen.


SPIEGELKARPERS


Vorig jaar had ik echt een chronisch gebrek aan spiegelkarpers.
Ik ving lekker maar alleen maar schubs.
Nu klinkt dat erg ondankbaar en dat ben ik absoluut niet maar een mooie spiegel is altijd welkom.
Mijn thuiswater is helaas dun bezaaid met spiegels en ik dacht ze allemaal door de jaren heen wel een keer te hebben gevangen.
Ik kom steeds weer voor verassingen te staan.
Dat vind ik nou dus het leuke aan mijn thuiswater.
Mijn thuiswater bestaat het uit 4 plassen die met elkaar in verbinding staan dmv slootjes en elke plas is weer anders qua omgeving en bodemverloop.
Eromheen lopen ook slootjes die ervoor zorgen dat het water circuleert en ook in deze sloten zit vis.
Ze kunnen wel de plassen op maar lijken toch te blijven hangen in die slootjes.
In de paaitijd trekken de vissen van de plassen wel de slootjes in maar andersom gebeurd dit niet.
Vorig jaar tijdens het pennen trof ik in deze slootjes een groepje vissen waar een spiegel tussen zwom die ik nog nooit gezien had.
Iedereen kent dat gevoel wel en ik heb minutenlang zitten staren naar deze vis en dagenlang proberen te vangen maar helaas.

Afbeelding

Ik heb de vis daarna niet meer gezien.
Totdat ik op een typische zomeravond een paar uurtjes eropuit trok met een blikje mais.
Ik had wat vissen gespot en voerde twee stekken aan waar ze steeds langs zwommen.
Een half uur later was ik terug en de groep was nergens meer te bekennen.
Toen ik mijn polaroidbril opzette schrok ik me rot toen ik ineens die spiegel vlak voor me voeten helemaal alleen zag azen op het mais.
Met zweet in mijn handen tuigde ik snel mijn hengel op en binnen 3 minuten was het raak.
Een van de spannendste momenten van dit jaar en een van de mooiste vissen.

Afbeelding

Een paar weken later kom ik weer voor zo’n heerlijke verrassing te staan.
Na een paar dagen voeren kom ik laat aan op de stek maar het is midden in de zomer dus nog licht.
Als ik nog geen half uur inlig krijg ik al de eerste aanbeet.
Tijdens de drill zie ik dat ik weer te maken heb met een onbekende spiegel en wat voor een.
Niet groot maar een met een schitterende tekening.
Echt zo’n drill dat je knikkend op je knieën smeekbedes doet aan de karpergoden.
Me smeekbedes worden gehoord en even later ga ik op de foto met dit juweeltje.

Afbeelding

Voor mij is deze vis ook echt een hoogtepunt van afgelopen jaar.
Fuck het formaat of gewicht ik vind deze vis zo mooi en dan ook nog eens onbekend.
Heerlijk.
Het lijkt wel een droom want enkele weken later vang ik weer zo’n juweeltje op een andere plas.

Afbeelding

Dit is zeker weten een vis van het skp maar aangezien dit nooit heeft plaatsgevonden hier moet deze overgezet zijn vanuit de kades.
Dat valt niet goed te praten maar man wat was ik weer blij.
Nu maak ik even een sprongetje naar het najaar.
Dit was echt de beste stek van het jaar.
In drie weken tijd waar ik ongeveer 8 nachten maakte ving ik hier 24 vissen.
Weer geen dertiger maar dat is dan jammer.
In een van de eerste nachten ving ik weer een spiegel en zo heb je deze vis nog nooit gezien en nu vang ik em voor de 2e keer.

Afbeelding

In de andere nachten ving ik nog 2 spiegels.
De 1e was ook weer een nieuwe vis.
Man wat vermaak ik me na jaren nog steeds op dit water.
De 2e heb ik al eens gevangen maar nu wat zwaarder en met al een mooie herfstkleur.

Afbeelding

Afbeelding

Zo goed als deze stek begon zo prompt was deze ook afgelopen.
Ondanks het voeren was het me niet gelukt de vissen vast te houden op deze stek.


KADEVISSEN

Nu het weer kouder word trek ik weer vaker de kades op.
Door het altijd stromende water lijkt de kou geen effect te hebben of in ieder geval een stuk minder.
Dit komt ook omdat de vissen hier altijd moeten zwemmen en dus energie verbruiken en dus ook moeten eten.
De kades is alles behalve een rustgevende omgeving.
Verkeer om je heen, mensen die een praatje komen maken, bootjes die voorbij varen, ik neem het allemaal voor lief.
Er zwemmen echte juweeltjes op de kades.
Of afkomstig van het skp of het originele bestand.
Bij de eerste sessie van dit najaar krijg ik halverwege de dag een typische skp aanbeet.
Dat is hier echt opvallend.
Een schub geeft bijna altijd een keiharde fluiter en de vissen van het skp lijken wel of ze niet goed weten wat ze moeten doen en dan gaat de waker alleen maar omhoog en omlaag maar lijn nemen gebeurt zelden.
Dat laatste gebeurde nu dus maar als je eenmaal met de drill begint weten ze dondersgoed wat ze te doen staat en werd er flink wat lijn van me spoel getrokken.
Na een paar spannende minuten is de vis moe en zie ik de flank van de vis.
Bijna helemaal kaal maar met 3 hele grote schubben in het midden.
De pest op deze stek is is dat de kant te hoog is om te kunnen scheppen.
Ik moet dan omlopen en een trap af.
Als ik halverwege ben schud de vis nog een paar keer zijn kop en gebeurt waar ik al bang voor was.
De vis lost de haak en laat mij balend achter.
De rest van de dag gebeurt er niets meer en zo ook de 2 visdagen erna.
Ik heb weer eens een ongeplande vrije dag en sta al vroeg met m’n spullen aan de reling.
Het stroomde die dag erg hard en had er een hard hoofd in.
Een vriend van mij kwam langs en bleef gezellig een bakkie doen.
Tijdens ons gesprek zie ik me top doorbuigen gevolgd door een gierende slip en gillende pieper.
Hans flikkert zowat van de reling en ik spring uit me stoel.
De vis gaat er goed vandoor en ik zie en voel tot mijn afgrijzen dat de lijn ergens achter blijft hangen.
Ik moet de vis blokken om nog meer schuren te voorkomen.
Dit lukt maar de lijn blijft hangen.
Als de vis vlak onder de top zit en ik me voorslag al zie komt de lijn los en heb ik weer volledige controle.
De vis komt gelijk omhoog en Hans en ik reageren in koor….zooo.
Een beste rug verschijnt en ben ik er gelijk van overtuigd dat het een dertiger is.
Het omlopen gaat dit keer goed mede doordat de vis besluit ook die kant op te zwemmen waar ik heen wil.
Op de kant blijkt de vis 28 pond maar ik vind het een echte kadekanjer.

Afbeelding

Nu zijn we weer in het heden en is deze schub waarschijnlijk de laatste vis voor mij van 2013.
Ik ben een echte kerstmuts en geniet ik volop met mijn gezin van deze dagen en is vissen er even niet bij.
Ik hoop en ik denk vele van ons dat we niet weer zo’n winter krijgen als afgelopen jaar die maar niet weg wilde gaan en ervoor zorgde dat er bijna geen voorjaar was.
IK wens jullie allemaal een mooi en gezonf 2014 toe, of dat nou aan tafel is met je familie of aan de waterkant met vrienden.
Doe voorzichtig en hoop dat we weer van elkaars vangsten kunnen genieten in 2014.

Mvg: Ben Scholten
Vis is vis
Gebruikersavatar
Joeri De Decker
Berichten: 219
Lid geworden op: 13-01-2013 18:21
Locatie: Sint-Amands

23-01-2014 21:22

Top Ben!
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

23-01-2014 21:36

Ben ik heb respect voor je beleving en visserij. Prachtige vissen vang je en er gaat geen foto voorbij zonder een leesbare blijdschap. De penvisdag was top en volgend jaar ben ik er dan ook weer graag bij. Sterker nog, ik orgniseer zelf ook een karperstruindag...wordt vervolgd.

Ik denk dat velen een voorbeeld aan je kunnen nemen. Zeker qua beleving, liefde voor de hengelsport en de vis.

Goed, genoeg veren...sterkte thuis
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

23-01-2014 21:50

Mann!! :wink:
Ik zie nu alweer uit naar jou 2014. 8)
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
jannes hooijer
Berichten: 450
Lid geworden op: 13-02-2008 19:28

23-01-2014 22:02

ben mooi stuk man
ik lees altijd met plezier je stukjes (in dit geval stuk!!!)
wat betreft afgunst , ik ben blij dat er brasem en zeelt bestaat :wink:
en verder , ik vis voor mij zelf
verder wens ik je een beter jaar toe , met vele stukjes

carp greats :wink:
jannes
carp greats jannes


carp fishing a way of live
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

23-01-2014 22:52

Super Ben en laat je niet gek maken.
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

24-01-2014 00:40

Verrassend Ben, hoe smeuïg en belevend jij een jaar in woord en beeld brengt, respect, heb het met veel plezier gelezen, dit doet onze liefhebberij goed.
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

24-01-2014 05:12

Wat een verhaal kerel, mooi jaaroverzicht en mooie vissen.
Was wel een minder jaar in je privé sfeer met de snackbar van je vrouw en je kleine mannetje.
Gelukkig gaat het met je kleine mannetje weer goed en dat is toch het allerbelangrijkste :wink:
Bij deze een goed en natuurlijk een gezond 2014 toegewenst met mooie vangsten
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

24-01-2014 05:48

Ben,

Je toont het andere gezicht vamn de sponsoring. Zo knan het ook. Jij leeft en beleeft de karpervisserij, geweldig. Respect!

Frenk
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

24-01-2014 16:13

En hier komt duidelijk uit het verhaal naar voren dat we hier met een echte(realistische) visser
te maken hebben. Mooi geschreven Ben !!
Een beleving waar ik al jaaaaaaaren in mee ga.

Ben..Ze kenne beter over je lullen als van je vreten, dat kost je geld :wink:
Sommige mensen begrijpen het niet , en zullen het ook nooit begrijpen :roll:

Ons kanaal blinkt niet uit in zware vissen, maar heeft zeker z,n charmes :wink:
(Kijk maar naar Arjan V) Die stek bij de .....brug is trouwens niet nieuw hoor, ik moest er een tering eind voor fietsen in begin 90 :D

Veel visplezier in 2014!!
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
Edwin van Gemeren
Berichten: 417
Lid geworden op: 06-05-2012 23:04
Locatie: Boskoop

24-01-2014 22:35

Leuk geschreven weer ben!
Ik hoop dat je lekker door mag blijven vangen dit jaar, met uitzondering van de volgende penvisdag;) Dan vang ik misschien ook eens wat behalve giebels :p
Ben toch benieuwd wat voor idioot zich met jouw sponsering bemoeit, maar ik denk dat een hoop grote namen een voorbeeld aan je kunnen nemen. Iedereen leest met plezier en interesse je stukjes en vragen zich daarbij ook vast af waar mee je vist, zonder dat je dat overal 12 x vermeld en op elke foto 5 grote logos hebt staan...
Lekker je eigen ding blijven doen!
Take nothing but memories, leave nothing but footprints

Fish come in 3 sizes: small, medium, and the one that got away
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

25-01-2014 09:12

Na enige jaren hier op dit forum te mogen zijn. Lees is jou reviews altijd bindend. Vind het super leuk, hoe de emotie overkomt voor de liefde van "onze" hobby.

Ik zelf ben wel eens benieuwd wanneer jou eerste boek uit komt :wink: :lol:


En wat Edwin hierboven aan geeft
Edwin van Gemeren schreef: maar ik denk dat een hoop grote namen een voorbeeld aan je kunnen nemen. !

Gaat dit vast niet lang meer duren voordat jij zelf (als dat nog niet is) bij deze heren staat.

En facebook en zure pruimen die afgunst hebben omdat ze het niet voor elkaar krijgen... praat mij er niet van. Ik snap door de gehele animo en redelijk bekendheid dat je dat soort "sukkels" tegen gaat komen. En dat, dat soort mensen niet kunnen snappen dat jij je keuzes maakt, en niet dat de keuzes van jou in hun pad past.
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Gebruikersavatar
paul vonk
Berichten: 196
Lid geworden op: 16-07-2007 00:17
Locatie: delft
Contacteer:

25-01-2014 10:08

Altijd leuk om jouw verhalen te lezen, ik heb er weer van genoten!
Marco Katier
Berichten: 19
Lid geworden op: 08-03-2006 15:39
Locatie: Almelo

26-01-2014 09:19

Respect Ben.

zeer boeiend en mooi te lezen verhaal

Met vriendelijke groet

Marco
Gebruikersavatar
Martijn van Ierland
Berichten: 287
Lid geworden op: 21-08-2002 02:00
Locatie: 't mooie Brabantse!

26-01-2014 09:19

De bevlogenheid en het enthousiasme spat er vanaf, top! Ben, samen met Neef, wat mij betreft vissers met het hart op de juiste plek (en het vissen op de juiste plek in dat hart)!
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

26-01-2014 19:25

Ben = Natural born fisher :wink: ,hoop nog veel van je te lezen aankomend seizoen.
Verder heel veel sterkte met de verdere gezondheid van je zoontje en wil ik je ook nog complimenteren met je man/vis foto,s.

Gr,

Mark
Paul klein
Berichten: 115
Lid geworden op: 10-10-2013 11:40
Locatie: Maassluis

27-01-2014 11:21

Leuk stuk alweer Ben ,en ga vooral door met schrijven 8)
waar anderen stoppen effe een klappie erbij geven
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

27-01-2014 12:17

Mooi verhaal ben!
Maar hoe fix jij dat slapen in zon kleine auto :roll: ?
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

27-01-2014 17:54

Bedankt allemaal.
Dat doet me echt goed.
Bojan een suzuki wagon r lijkt een hele kleine auto en groot is die ook niet maar het is echt een perfect viswagentje.
Als je de achterbank platgooit is de hele bodem gelijk.
Ik doe dan de passagiersstoel naar voren en dan kan ik bijna languit liggen.
De bodem is wel hard maar ik leg daar een lang tuinstoel kussen neer en daar me slaapzak bovenop.
Ik slaap bijna altijd op me zij met me knieen opgetrokken (foetushouding) en heb dus ruimte zat.
Naast mestaat me tas enz enz en bak zelfs een eitje al zittend in de achterkant van me auto.
Grootste voordeel is dat een wagon r erg hoog is.
Zo passen een wasmachine en een droger precies naast elkaar achterin dus ook nog is een handig verhuiswagentje.
Vis is vis
Gebruikersavatar
Daan Titalepta
Berichten: 308
Lid geworden op: 22-03-2013 20:05
Locatie: Bennekom

27-01-2014 18:06

Inderdaad Ben, m'n ouders hebben sinds een poosje de Opel Agila, zo'n zelfde soort bakkie. Het ziet er niet uit, maar wat een ultieme viswagen is dat zeg!
"Judge not, before you judge yourself" - Bob Marley
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

27-01-2014 21:56

ben scholten schreef:Bedankt allemaal.
Dat doet me echt goed.
Bojan een suzuki wagon r lijkt een hele kleine auto en groot is die ook niet maar het is echt een perfect viswagentje.
Als je de achterbank platgooit is de hele bodem gelijk.
Ik doe dan de passagiersstoel naar voren en dan kan ik bijna languit liggen.
De bodem is wel hard maar ik leg daar een lang tuinstoel kussen neer en daar me slaapzak bovenop.
Ik slaap bijna altijd op me zij met me knieen opgetrokken (foetushouding) en heb dus ruimte zat.
Naast mestaat me tas enz enz en bak zelfs een eitje al zittend in de achterkant van me auto.
Grootste voordeel is dat een wagon r erg hoog is.
Zo passen een wasmachine en een droger precies naast elkaar achterin dus ook nog is een handig verhuiswagentje.


whahaha werelds dit :-)
Visavonturen vanuit de Suzukibivvy
Jerry Van Opstal
Berichten: 44
Lid geworden op: 03-04-2011 18:03
Locatie: Antwerpen

28-01-2014 08:56

Mooi geschreven Ben . Nog veel plezier van je visserij toegewenst .
Team boilieman België
Gebruikersavatar
michael Paardekam
Berichten: 48
Lid geworden op: 28-10-2009 19:43
Locatie: Velserbroek

01-02-2014 16:13

Voor dit soort vissers heb ik respect!

Ben ga zo door!

Ik kijk al uit naar je volgende blog!

Gr,
Mike
Met een krant in mijn hand langs de waterkant in mijn viskloffie aan een lekker bakkie koffie.
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

03-03-2014 21:39

Bedankt allemaal.
Michael ik heb net een nieuw artikel geplaatst.
Als de kat van huis is.
Hoop dat jullie het weer leuk vinden.
Vis is vis
Plaats reactie