KWO Sjef van den Hoven

Plaats reactie
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

15-01-2014 16:49

Ik heb over de jaren niet al te veel van Sjef v/d Hoven gelezen, maar wat ik gelezen heb waren, of het nu om aas, medevissers of vis(sen) ging, zeer nuchtere en duidelijk beredeneerde woorden. Nu beluister ik net het KWO filmpje met Sjef, en daarin verteld hij iets waarvan ik enigszins 'schrik'. In de zin, erger dan ik zelfs verwacht had;

Volk wat zich ten koste van alles wil profileren in het karperwereldje is me bekend, maar dat er ook 'vissers' zijn die karper acht dagen.., lees 8 F#CKING DAGEN in de bewaarzak stoppen om uiteindelijk een trio vissen op de plaat te kunnen zetten, is GVD triest :-? !
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

15-01-2014 18:01

Mooie woorden;

.."Toen schreef je nog een brief :D , eigen inventiviteit, niet alles was te koop, creativiteit, dat doet verschrikkelijk veel pijn bij de echte karpervisser, 't is maar 'n vis, ballans" :wink: ...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
jannes hooijer
Berichten: 450
Lid geworden op: 13-02-2008 19:28

15-01-2014 19:29

karper vissen word/is steeds meer een afspiegeling van onze samenleving marco
hoe beroerd dan ook
heb wel eens mensen mee gemaakt die s"nachts een vis vingen en die s;avonds pas foto graveerde
daar was ik al woest op , en dat heb ik ook laten weten ook
maar 8 dagen , godsamme waar zijn we mee bezig

carp greats
jannes
carp greats jannes


carp fishing a way of live
albert kok
Berichten: 89
Lid geworden op: 20-11-2003 01:00

15-01-2014 20:01

Mooi dat zo iemand ons wil laten delen in zijn avonturen...ooit ontmoet op Orient terwijl die er volgens velen al lang niet meer viste. 8)
Lees liever artikelen van zijn hand dan van iemand die toevallig een dikke vis vangt en zich afvraagt waarom ?

35 jaar op karpervissen is niet niks...nu Rini nog :D

Welkom (terug) Sjef !

Gr,
Albert
Gebruikersavatar
Michiel Pilaar
Berichten: 962
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Kapelle
Contacteer:

15-01-2014 21:35

Hey mannen,

Wij zijn ook zeer blij dat we een man als Sjef tot de schrijvers op KWO mogen gaan rekenen. Hij heeft nog zoveel mooie verhalen klaarliggen. Hopelijk kan hij wat tegengas geven, want hij heeft een bijzonder nuchtere kijk op het karpervissen.

Nog even kort de linkjes:

De blog op KWO: http://karperwereld.nl/blogs/item/sjef- ... erwereldje

Het filmpje op KF.nl: http://karperfilmpjes.nl/2014/01/15/wes ... rijk-2013/

Veel lees, kijk en luister plezier!

Gr. Michiel
Het leven is te mooi om er niet ten volle van te genieten!
Ricardo Kuijpers
Berichten: 10
Lid geworden op: 10-10-2012 23:29

15-01-2014 23:01

Ik maak af en toe een babbeltje met Sjef en moet je vertellen dat ik toch respect heb voor die man.
Op de KWO komen zeer mooie en boeiende verhalen langs die ik graag volg , maar ben ook zeer geïnteresseerd naar de verhalen en meningen van de "Ouden Rotten" waar Wesley nu mee bezig is.
Hoop daarom dat deze zich ook wat meer actief op het KWO forum laten zien. :wink:



gr Ricardo
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

16-01-2014 07:44

Ik kwam eerst dit topic tegen en daarna pas zijn blog.
Dan is het toch wel eigenaardig dat de tweede foto bestaat uit een trio kerpels op een bed van bewaarzakken :roll:
dave staal

16-01-2014 08:22

@Cees Misschien 'niet zo slim' om juist deze foto te plaatsen maar dit is duidelijk een foto uit de tijd dat er nog geen onthaakmatten waren en er nog niet zo over het welzijn van de karpers werd nagedacht. Het op de foto gaan met meerdere karpers gebeurde best veel.Al dan niet op de grond gelegd of opgestapeld grond,schoot en in de handen
En er was niemand die er schande van sprak gelukkig zijn we hier beter over gaan
nadenken.

@Michiel tegengas waar tegen?
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

16-01-2014 09:35

Mannen niet doorslaan, het zakken van karpers mits dat goed gebeurd en daarbij vertrouwde ik de beide Eindhovenaren volkomen. Ook bij een natte ondergrond en een aantal zakken is er niets aan de hand ook niet als je ze rechtop zet. Die discussie is hier al jaren geleden gevoerd bij navraag bleek dit voor de karper geen nadeel op te leveren. Of het wenselijk is dat is een ander verhaal zeker in deze tijd. Dat er door de populariteit van het karperen het zakken tot de nodige excessen leid. En daardoor terecht door een aantal visstandbeheerders en ook landen is verboden is een logies gevolg daarop. Dat daar nog wel eens een loopje mee wordt genomen zien we regelmatig ook op filmpjes. Denk dat daarmee genoeg gezegd is ook wat Sjef en Wesley aangaat.

Goed dat er kritisch gekeken wordt door Sjef op “ons wereldje

Groet,
Peter

Ps, fouten maken we alle elke dag daar kritisch naar kijken en open voor staan moet kunnen.
dave staal

16-01-2014 09:49

@pj goed lezen. 8)
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

16-01-2014 21:02

Die discussie is hier al jaren geleden gevoerd bij navraag bleek dit voor de karper geen nadeel op te leveren.


Ik nam aan, vanuit het perspectief dat een wezen wat eigenlijk amper met zwaartekracht te maken heeft, niet profiteert wanneer deze op de pens gezet wordt buiten de eigen omgeving of wanneer een knietje geplaatst wordt. Dat het zwemmend, zeker op diep water, met aardige druk te maken heeft stond al buiten kijf voor me.

Enig idee waar dat topic uithangt Peter (géén nieuwe discussie hier :wink: )?
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

16-01-2014 22:14

Marco,

Aanleiding indertijd was een boek dat in België werd uitgegeven. Daarin portretteerde drie karpers op dezelfde wijze op hun buik. Plaatste daar een opmerking over dat dit eigenlijk niet kon. Navraag bij Sportvisserij Nederland bracht aan het licht dat dit geen kwaad kon. Blijf het niet wenselijk vinden maar heb daarop wel mijn excuses aangeboden.

Zie ik je morgen in Tilburg bij onze Kees?

Groet,
Peter
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

16-01-2014 22:39

Oke, duidelijk Peter!

Ik kan zelf nog iets herinneren van Leon H., ivm zijn vangstfoto's van bulldozer (alsof je zo'n bak zonder een naam te geven niet zou (terug) herkennen haha..).

En ja, ik zal er morgen zijn. Ik neem gelijk een introducee mee onder de noemer;

Hobby gaat voor het werken, dus ja ik heb er wel zin in! :D
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Jerry Van Opstal
Berichten: 44
Lid geworden op: 03-04-2011 18:03
Locatie: Antwerpen

27-01-2014 20:06

Ken Sjef en Henk nog van vroeger op het KK . Mooie tijd . Ben blij dat deze man terug is .
Nu de rest nog van de vroegere bende , Arthur en zijn visvriend , ...
Team boilieman België
Plaats reactie