supa brolly

Plaats reactie
marciano van peer
Berichten: 11
Lid geworden op: 26-11-2013 17:45

07-01-2014 20:13

Beste mensen,ik ben in het bezit van een supa brolly ik vind het een mooie en een goede brolly alleen ik heb een probleem,met het aan spannen van de boog dat zijn die 2 stokken die erbij zitten moet ik voor mijn gevoel wel heel hard buigen en veel kracht zetten om hem te buigen ,ik krijg hem ook niet mooi rond in het doek,zo komt het doek heel erg strak te staan, zou het kunnen dat er te langen stokken bij zitten misschien dat iemand ook de supa brolly heeft in dit misschien zou na kunnen kijken hoe lang die stokken zijn deze die ik heb zijn 2.48m allemaal nog een gelukkig en gezond en een visrijk 2014 toegewenst.
Wouter Scherrenberg
Berichten: 137
Lid geworden op: 05-11-2012 18:16

08-01-2014 08:49

Ik heb hetzelfde :)

Ik had de eerste versie van de supa brolly (zonder de hengel klitteband zegmaar). En die stokken waren perfect. Helaas kreeg ik een scheur in het doek (garantie) en kreeg hierdoor de 2013 model (met klitteband). Ineens waren de tent stokken veel langer en heb ik ook moeite om hem aan te spannen. Of het zo hoort vraag ik me dus ook af. Want het ziet er lang niet zo goed uit als bij de oude tent.
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

08-01-2014 09:06

Volgens mij is/was er een serie uitgebracht waarvan de stokken inderdaad te lang waren. Zou je even na moeten kijken.

Gr.
©
Wouter Scherrenberg
Berichten: 137
Lid geworden op: 05-11-2012 18:16

08-01-2014 09:31

Stuur een mail naar info@foxint.com en leg daarin uit dat je "elastic poles" te lang zijn!

Tevens heeft fox dit bericht de wereld ingeschoten in mei 2013:

***SUPA BROLLY / SYSTEM***
It has come to our attention that the latest batch of Fox Supa Brolly Systems have been supplied with the incorrect length optional front rib. Please note: there are no other issues with the product.
The supplied ribs are exactly 15mm longer at each end than the actual specified dimension. We are aware that some anglers are cutting the ribs to fit. Whilst we do not encourage this due to Health and Safety reasons, we can confirm trimming the pole will not affect the warranty.
We are aware of the issue and we have ordered replacement front ribs. If you have purchased a Supa Brolly System and the front rib is too long please can we ask you to email customerservicesuk@foxint.com with your name, address and the shop from which you bought the Supa Brolly System. All those who get in contact will receive a new front rib free of charge.
In the meantime please can we ask anglers who have purchased a System and have an optional rib that is too long to refrain from using the rib as it may cause damage to the brolly. We apologies to anyone who has received the incorrect rib, we are working as quick as we can to rectify this problem for you guys and would hope to have replacement poles with you before the end of next week!

Op engelse forums halen ze 1,5 cm per kant van de elastic palen. Fox geeft aan dat dit niet je garantie zal doen vervallen. Maar een mailtje naar fox, en ze sturen je nieuwe palen op (danwel naar je hengelsport zaak oid). Succes met oplossen. Mijn mail is verstuurd :)
marciano van peer
Berichten: 11
Lid geworden op: 26-11-2013 17:45

08-01-2014 16:16

Bedankt voor de reactie ik wist dat er iets niet klopte er komt enorm veel spanning op het tentdoek te staan ik heb de mail verzonden naar fox hopelijk komt het goed
Thierry Wispenninck
Berichten: 35
Lid geworden op: 27-03-2014 16:07

27-03-2014 16:15

marciano van peer schreef:Bedankt voor de reactie ik wist dat er iets niet klopte er komt enorm veel spanning op het tentdoek te staan ik heb de mail verzonden naar fox hopelijk komt het goed



Eind vorig jaar ook een Fox Supa Brolly System gekocht, vandaag eerste maal opgezet.
Ook tot de conclusie gekomen dat de glasvezel stokken te lang zijn.
Marciano, heb jij snel reactie gekregen van Fox en is alles in orde gekomen?

Alvast bedankt.

Mvg,
Thierry
Gebruikersavatar
Bart de rooij
Berichten: 118
Lid geworden op: 09-12-2012 12:47

24-05-2014 21:20

Toevallig heb ik ook zo een ding, gaat inderdaad niet gemakkelijk, komt doordat er in tentdoek weinig rek zit. Beetje meer spek eten of zelf inkorten. Ijzerzaagje doet wonderen, niet vergeten weer een dopje erop te lijmen.
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

29-07-2014 23:57

Mijn stokken zijn ook te lang bij mijn brolley.
Nu geeft Fox vrijbrief dat je het zelf mag oplossen, zonder verval van garantie.
Alleen hun hebben het over een inkorting van 2 cm, maar mijn idee is dat het eerder richting de 10 cm gaat.

Wat is jullie mening?
Plaats reactie