zwarte zaterdag, roze zaterdag

Plaats reactie
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

22-07-2013 11:40

Bij deze een stukje geschreven door mijn vismaat Dennis spek.

De eerste sessie op dit water is inmiddels 3 jaar geleden, de aantallen waren goed het gewicht echter niet.
We weten allemaal denk ik wel hoe hard sommige projectspiegels doorschieten.
Met dit gegeven in ons achterhoofd zijn we terug waar het 3 jaar geleden allemaal begon.
Zwarte zaterdag staat natuurlijk voor de verkeersinfarct voor de vakantie sleur in frankrijk.
Deze term zal mij alleen bij blijven door de verspeelde vissen van de eerste nacht...
En dat tijdens het testen van de nieuwe nog naamloze bol van Jeroen denk ik nog.
Ligt het aan mij?? Wat ik steeds vaker om me heen hoor is dat de vis van de haak ontsnapt na een aanbeet, bij mij dus ook het geval...
Met mijn hoofd omlaag verlaat ik zondagmorgen het water, maandag na het werk zal ik echter terugkeren vol goede moed.
Maar helaas een ander koppel zat op mijn stek, geen bekende gelukkig en ze zouden 2 nachtjes blijven.
Woensdag aan het begin van de avond sta ik wederom aan de waterkant de hengels loop ik dan ook binnen een paar minuten uit.
Al snel volgt er een eerste run en na een paar flinke uithalen komt er een torpedo schub boven.
Na het scheppen en wegen komt het gewicht op een goeie 11kg.
Na de vis terug te hebben gezet snel weer de lijn uitlopen richting de mosselbank.
Met mijn waadpak aan kan ik goed voelen waar er nog een stukje schone bodem ligt in plaats van alleen maar mossels.
Ik laat het loodje op de top van mijn laars zakken en haal mijn voet weg, hierdoor ligt de gehele montage netjes tussen de mossels!
De volgende aanbeet levert weer een lange dunne schub op van net aan 10 kilo.
Om 04:30 krijg ik weer een aanbeet maar helaas verspeel ik deze.
Snel inpakken de plicht roept weer, maar ik zal en moet vanavond terugkeren!
Tijdens deze 2e nacht krijg ik 2 aanbeten en weet deze allebei te verzilveren, wederom 2 torpedo's tussen de 10 en 11kg schat ik.
Geen slecht resultaat maar waar zijn die projectspiegels??
De afgelopen 2 nachten hebben er goed ingehakt maar gelukkig is het de laatste dag voor de bouwvak en dat betekend dus 4 weken vrij.
Van deze 4 weken staan er al 3 in frankrijk gepland en daar zijn de nodige voorbereidingen al aan voorgegaan 150 kg+ particals en 110kg bollen.

Afbeelding

Deze vrijdag zal er wederom op dit water gevist worden alleen dit keer met een emmertje hennep, buitenaardse hennep lijkt het wel want op 1 of andere manier is bijna 100% gekiemd! Als dit geen goede nacht wordt denk ik nog bij mezelf...
Ik kies weer voor de "standaard" aanpak vandaag, alleen dit keer met 5 liter hennep er direct op.
In de avond trekt de noord oosten wind iets wat aan en om 02:30 meld de eerste vis zich, een felle dril volgt.
Eenmaal vlak voor het net zie ik dat het een Skp is na de weging weegt de vis 11.6kg een plaatje om te zien!

Afbeelding

Na het uitlopen wat inmiddels een vaste routine is geworden zie ik wat vage schimmelen "wandelen",
Door de vele nachten die ik sinds de afgelopen 2 jaar hier heb gemaakt zijn er al een paar incidenten langs de waterkant geweest die gelukkig allemaal goed zijn afgelopen.
De schim in kwestie is al snel verdwenen.
Kort erna kondigt de 2e vis zich aan.
Een langere slome dril waarbij de vis flink het wijd op gaat. Een mooie zwaardere spiegel komt boven die hoog de 20 in zal gaan!
Met z'n 14kg en vrijwel schubloos de 2e Skp op rij!

Afbeelding

Tijdens het ontbijt meld zich nog een spiegel van een pond of 14 a 15, de vis zit er goed op!

Afbeelding

Er wandelt nod naar alle schijn een verliefd mannelijk stel voorbij door de iets wat te blije blik naar elkaar, in de flow van love, peace & happiness Gelukkig loopt dit stel al snel de hoek om.

Roze zaterdag grinnik ik nog in mezelf....

Eenmaal thuis snel de verdere voorbereidingen voor de 3 weken frankrijk koken, koken en nog eens koken dat krijg je van het grote aantal partikels ...

Het water zal zeker na de geplande sessies verder aangepakt worden tot de winter aan toe?
Dat weet ik wel zeker maar dan zal er ook op de diepere plekken gevoerd moeten worden!
Vis is vis
Plaats reactie