Ow what a night deel 2.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

27-08-2012 23:38

De afgelopen maanden bevis ik steevast dezelfde stek op 1 keer na.
Dit omdat de vangsten goed te noemen zijn en ik op 1 eigenwijs na :D nog geen vissen dubbel.
Voor sommige zijn de gewichten niet de top maar ik ben er erg tevreden mee want ruim 90% zit over de 20 pond.
Toch ben ik van stek veranderd om een paar redenen.
Ok eerlijk is eerlijk ik heb kennis van een aantal vissen die of groter of gewoonweg prachtig zijn.
Ook heb ik de laatste tijd 'en dat heb ook met het mooie weer te maken' van ongewenste figuren.
En dan is er nog 1 ding en dat is het volgende.
Ik vis over het algemeen alleen omdat ik dat het leukst vind.
Wel heb ik afentoe contact me andere vissers puur om info te delen en te ontvangen.
Nu is er 1 die al een tijdlang aan me vraagt om een naggie samen te vissen.
Eigenlijk had ik daar geen zin in maar ik dacht laat ik het nou maar doen dan ben ik van dat gezeur af en is hij ook weer blij.
Ik heb hem die avond en nacht wat tips meegeven qua rigs want die waren gewoon om het maar bot te zeggen klote.
Als er 1 ding belangrijk is aan je onderlijn dan is het wel dat de haak scherp moet zijn.
Dat waren ze niet en indraaien deden ze ook niet.
Om er verder niet al te veel over uit te breiden komt het er op neer dat toen ik vandeweek onderweg naar me werk langs de stek fietste ik hem op deze stek zag vissen.
Nu weet ik wel dat je stekken niet kan claimen maar hij viste hier nooit en vind ik het toch een beetje steken.
Dit was voor mij de druppel die mij deed besluiten een andere stek te bevissen en het kromme daarvan is misschien is dat wel een stek waar iemand anders bezig is maar dat is dan wel buiten mijn weten om.
Ik ben er wel van overtuigd dat dit niet zo is want ik fiets bijna dagelijks langs het water.
Goed een nieuwe stek dus...hoe wat en waar?
Zoals ik al zei fiets ik dagelijks langs het water en dat is meestals smorgens vroeg.
Vroeg in de morgen zie je vaak van die aasplakaten op het water en viel het mij op dat in deze hoek van het water veel van die aasplakaten te zien zijn.
Dat en het feit dat ik vorige week met het pennetje ook op deze stek een mooie schub wist te vangen.

Afbeelding

Toeval misschien maar die dag met het pennetje zag ik ook op deze stek vroeg in de morgen de bellen.
Deze feiten waren genoeg om mij te doen besluiten hier een naggie te gaan vissen.
Een week later is het zover en nadat ik om half 8 me kleine jongen op bed heb gelegd pak ik de spullen en vertrek ik richting stek.
Het is gelukkig droog na 2 dagen regen maar de temperatuur is wel ruim 15 graden minder dan een week geleden wat ik op zich niet erg vind maar wat het met het aasgedrag doet van de vissen moet nog maar blijken.
Het uitpakken en de rigs op de juiste plek leggen gaat allemaal soepel maar als ik denk een stukje te gaan lezen merk ik dat het helaas als weer vroeger donker word dan dat ik zou willen.
Dan maar even een potje angry birds op de i phone spelen :D
Om 11 belt het vrouwtje dat ze naar dr bed gaat en dat is voor mij ook het teken om de slaapzak uit te pakken.
Als ik net me slippers naast de stetcher neerzet krijg ik een snoeiharde run op de rechterhengel en jawel sta ik op me sokken in het door de dauw natte gras :D
De vis probeert de grote afgebroken tak te bereiken maar door mijn hand op de spoel te houden lukt die de vis niet en daarna geeft de vis het gelijk op.
Een gave slanke schub is het resultaat en daar ben ik erg blij mee omdat dit bevestigt dat de stek een goede keus was.

Afbeelding

Nadat ik verse en vooral droge sokken heb aangetrokken(heb altijd reserve bij me) kruip ik weer in de slaapzak.
Wat me erg opvalt is dat er ondanks het windstille weer er bijna geen mug te bekennen is.
Voor mij is dit een opluchting want al lig ik met 20 man in een kamer met 1 mug moet die mij hebben.
Toch spuit ik mezelf plat met muggespray just to be shore.
Een kleine 2 uur later is het dezelfde hengel die begint te stuiteren en ditmaal is het een iets grotere mooi gebouwde schub maar helaas met een geknakt deel aan de bovenkant van z'n staart wat ik de vis wel weer karakter vind geven.

Afbeelding

Ik heb nog steeds niet echt geslapen en krijg nu toch wel zware oogleden.
Als ik mezelf net voel wegdoezelen schrik ik inneens op van een 3 tal zware stemmen die me doen denken aan boris uit een pc spel die ik wel eens speel.
Ik kijk om me oval heen en zie 4 grote mannen over de brug lopen.
Ze zijn duidelijk dronken en zo te horen zijn het oost europeanen.
Bang ben ik niet gauw maar voel me niet echt op me gemak.
Gelukkig lopen ze door maar slapen lukt me niet meer.
Uit het niets begint de linkerhengel nu te stuiteren en ben ik weer volledig bij kennis.
Tijdens de drill pakt de vis de andere lijn op maar gelukkig lukt het me deze ook weer eruit te krijgen.
Een kleinere maar dikke schub gaat op de foto.

Afbeelding

Heel even gaat de gedachte van buikwaterzucht of hoe je dat ook noemt door me hoofd maar dit is het volgens mij niet omdat de vis verder gezond oogt en zich gedraagt.
Een klein uurtje later lijkt het wel of de hengels een wedstrijd houden en scoort de linkerhengel de 2-2 :D
Terwijl ik sta te drillen zie ik aan de overkant een grote lichtbundel verschijnen die langzaam dichterbij komt.
Ik sta te drillen en denken wat het is totdat ik zie dat het een patrouillewage :D n is van de politie die al ze zoeklichten aan heeft.
Gelijk denk ik aan de zware stemmen maar doordat de vis inneens wakker word en als een gek lijn begint te nemen kom ik weer bij de les.
Op het moment dat ik de vis wil scheppen is de politiewagen vlakbij en schijnt ze licht precies op mij en ben ik totaal verblind en lukt het me niet de vis te scheppen plus dat de vis erg schrikt en er weer vandoor gaat.
Ik gebaar of ze het licht willen uitdoen en dat doen ze en kijken ze wat ik aan het doen ben.
Zonder het felle licht word de vis weer rustig en schep ik de vis in 1 keer en zie ik een mooie donkere schub in het net maar wat is nou die gekke groene vlek in het midden.
Lekker hoor die felle lamp :-?

Afbeelding

Terwijl ik op de foto ga met de vis vraagt de vrouwelijke agente of ik de vis ga opeten.
Ik zeg meen je dat nou :o of maak je een grapje en ze kijkt me verbaasd aan.
Ik zet de vis terug en ga in discussie en leg uit dat vissen doden of menemen verboden is dat ik vind dat zij en haar partner dit eigenlijk horen te weten.
Had beter me mond kunnen houden want de gezellige sfeer was ineens verdwenen.
Did i do that :wink:
Ja dag kom op zeg.
Kort daarna vertrekken de agenten en lukt het me eindelijk om in slaap te vallen.
Ik word pas weer wakker als de zon in me gezicht schijnt en zie ik dat het al 9 uur is.
De wedstrijd is in een gelijkspel geeindigd maar mij hoor je niet klagen :D
Wat een nacht :wink:

Dit was het weer voor nu.
Hoop dat jullie het leuk vinden om te lezen.
mvg: ben scholten
Vis is vis
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

30-08-2012 15:48

Ik vind het zelf wat minder lekker weglezen dan me vorige artikelen.
Dat komt ook door een aantal spelfouten en vergeten woordjes :(
Had het artikel de avond na de vangsten geschreven onder het genot van een lekker drankje :wink:
Ik vind het altijd wel leuk om de reakties te lezen.
Positief of negatief dat maakt niet uit.
Vis is vis
Gebruikersavatar
tinodriessen84
Berichten: 727
Lid geworden op: 21-11-2011 18:49
Locatie: jrc contact 2 man bivvy

30-08-2012 18:23

Leuk stukje weer Ben! En aan de spelvouten en vergeten woorden heb ik me niet gestoord :wink: .
Op naar het volgende stuk. Ik kijk er nu al naar uit!

Mvg tino
Gebruikersavatar
Ben de Groot
Berichten: 333
Lid geworden op: 11-08-2005 13:04
Locatie: Leidschenveen ====== The Hague

30-08-2012 19:04

Vind je verhalen ook altijd wel leuk om te lezen, je schrijft gewoon hoe het verloopt. (en geen reclame/spam tussendoor).

Maarûh, keertje samen gaan hengelen ? Room ik daarna keurig je stekkies wel af :lol:

Maakt niet uit als je je verhaaltje een beetje lam hebt opgeschreven, plaats hem dan niet gelijk, maar de volgende ochtend na het breien van een trui of zo, kan je eea nog op je gemak aanpassen.

Tot de volgende keer . . .
Ben
C atch
A nd
R elease
P lease

<*))))><
Gebruikersavatar
ray dek
Berichten: 208
Lid geworden op: 23-09-2009 12:14
Locatie: den haag

31-08-2012 12:11

Misschien een suggestie Ben.
Vertel eens in het artikel wat jou TARGET is daar op het water.(niet teveel vertellen natuurlijk).
Maar wat je doet om die tussen die schubs vandaan te trekken.
Probeer het vistechnisch iets spannender te maken.
Niet boos worden he!
Ik vind je artikelen ook altijd leuk om te lezen.
Zeker als het om zp gaat.

ps ik zou die jongen toch even aanspreken over je stek anders gaat er iets scheef groeien.

Ps Ik ben nou een tijd bezig op het vv kanaal maar het wil nog niet erg lukken,zit nog niet echt op de vis.

succes!
"wind op de kant is karper op het land"
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

31-08-2012 12:35

he ray.
nee ik word juist niet boos want hier kan ik wat mee.
wat die jongen betreft dat is al een beetje scheef.
ik ben niet echt een targetvisser ray maar eigenlijk ook weer wel want ik heb 3 vissen op mijn verlanglijstje staan waar ik er inmiddels 1 van te pakken heb.
in principe zou ik al erg blij zijn met elke spiegel want die zijn er niet veel daar zoals je weet en zoals ik ondervind op het moment maar als ik dan toch target moet noemen dan is het deze.
Afbeelding
het is geen grote vis maar dat is iets wat me bij deze vis totaal niet interesseert maar dat begrijp je wel denk ik.
ik zal proberen in mijn volgende artikel er wat meer over te vertellen.
wat vistechnisch betreft....bedoel je bv me rig en loodsysteem mee?
Vis is vis
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

31-08-2012 13:50

Lekker stukje hoor Ben en goed gevangen, zo lees ik ze graag lekker onbezonnen en recht voor z'n raap.
Alleen de "Just to be shore" liet me wel even grijnzen, ach Den Haag ligt aan zee nietwaar dus er zit een kern van waarheid in :wink:
Ga zo door en die stekkenpezer gewoon kapot voeren :evil: :D
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

31-08-2012 14:46

ja hahahaha cees en terwijl ik je reaktie lees denk ik nog wat is daar mis mee dan ,maar zie het ineens :D
Vis is vis
Gebruikersavatar
jaimy dijkhuizen
Berichten: 299
Lid geworden op: 21-02-2004 11:21
Locatie: scheveningen
Contacteer:

31-08-2012 16:32

bekende target van je Ben 8)

en welke target heb je al gevangen?

deze spiegel heb ik er ook nog gevangen of ken je deze al ?

Afbeelding

gr jaimy
wat een weertje en wat een wijffies ineens. . . . .
michiel hoeyberghs
Berichten: 73
Lid geworden op: 14-08-2012 00:29
Locatie: mol

16-10-2012 20:59

leuk artikel, zo mag er nog een volgen!
karpervissers zijn:

a) mensen met veel te veel tijd en geld
b) mensen met een mentale beperking en dus GEK!
c) ordinary peaple trying to catch an extrodinary carp fish!!!
d)all of the above
Gebruikersavatar
Mario de Witt
Berichten: 65
Lid geworden op: 06-10-2012 00:01
Locatie: Den Haag

16-10-2012 23:42

leuk artikel, leest gewoon lekker weg :)
Gebruikersavatar
Nick Brederode
Berichten: 36
Lid geworden op: 13-02-2011 13:30
Locatie: Rijswijk

17-10-2012 09:46

Ben leuk artikel je doet het goed in den haag hoop nog meer te zien van je!
Gebruikersavatar
jeffrey miny
Berichten: 89
Lid geworden op: 30-07-2012 22:18
Locatie: west-vlaanderen

17-10-2012 21:05

mooi artikel :)
PR- schub 23kilo
PR- spiegel 13kilo
Gebruikersavatar
martin blom
Berichten: 289
Lid geworden op: 11-02-2007 09:24

01-12-2012 15:05

Mooie stukkies Ben zal ze blijven volgen nu, zag ze net pas staan dus vooral doorgaan! 8)
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

01-12-2012 16:30

Bedankt martin.
Ben momenteel weer bezig een artikel te schrijven maar word alweer uitgebreider dan ik dacht :D
Vis is vis
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

29-12-2012 23:26

Ben,

Leuke stukjes schrijf je, zonder poespas, vissen vanuit je gevoel, targetvisserij: doe ik ook niet aan.
Hoop nog veel van je te lezen.
Plaats reactie