Soms zit het mee en soms zit het gigantisch tegen.

Plaats reactie
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

18-08-2012 13:33

Na een periode van keihard werken breek eindelijk de zomervakantie aan. Nu kan er weer eens stevig worden gevist. Op de eerste dag knal ik in mijn bestelbus meteen naar midden Frankrijk. De voorbereidingen hebben maanden geduurd en hebben steeds meer weg van een militaire misie. Voor de verandering loopt allemaal super en ik beleef een fantastische week. De week vliegt voorbij en met 29 karpers ben ik dik tevreden. De zwaarste woog 19 kilo en daar mee verbeterde ik mijn pb weer een stukje. Al jaren kruipt dat pb steeds met een half kilo omhoog en eigenlijk heb ik daar wel vrede mee. Al wil ik toch ook wel eens door de voor mij magische 20 kilo grens heen. Al met al een topweek gehad.

Dan volgt een gezinsvakantie op het eiland Corfu, heerlijk zo samen. Eigenlijk had ik een dag eerder naar huis moeten rijden of de hengels de laatste nacht binnen moeten draaien. Maar ja als ik eenmaal aan het vissen ben. De eerste dagen ben ik dan ook behoorlijk gaar, even rustig aan maar. De bijna 40 graden hielpen daar wel bij, verder een heerlijke vakantie gehad.

Vervolgens heb ik nog een week waarin er een verdeling moet worden gemaakt tussen klusjes/gezin/en natuurlijk vissen. Op mijn thuiswater wordt vooral s'nachts gevangen en deze tijd van het jaar is het behoorlijk druk op het water met vanalles wat blijft drijven. Dus het worden een paar nachtjes vanuit mijn kajuitbootje.
Vol goede moet vaar ik naar de stek en als alles inligt plof ik op de stretcher. De schemer valt in maar opeens komt er een zeilboot vlak onder de kant recht op me af gevaren. Ik begin te schreewen maar er wordt te laat gereageerd, dus vol door de lijnen met toplood en al. Na wat gescheld vanaf mij kant doen die mensen er alles aan om de schade te beperken. En sta ze verder normaal te woord. Ze waren op zoek naar een kwijt geraakte surkplank. Nou ja vissen dan maar weer. Midden in de nacht krijg ik een volle fluiter, heb de hengel snel maar het is meteen over. Bij nadere inspectie blijkt de onderlijn gebroken, dat heb ik hier nog nooit gehad. Balen zeg. Gelukkig s'morgens een herkansing deze vis zwemt echter als een gek naar de kant in een soort kom. De lijn loopt over de stenen dus druk eraf en in het rubberbootje er achteraan. Tot mijn grote verbazing blijkt er een andere visser door mijn lijn te zitten. 4 vissers op de kant waar je niet mag vissen en waar nooit iemand zit. Het bordje is van de week verandert en nu mag je hier overdag vissen, we hadden de lijnen met het voerbootje uit gevaren maar we hadden jou niet gezien. Wat een stuntel sessie, wegwezen hier.
De volgende dag worden de planen afgeblazen want er wordt onweer/hagel/windstoten enzo voorspeld. Ik weet niet hoe het bij jullie was maar hier is niets gebeurd.

Dan moet het nu maar gaan gebeuren denk ik en vaar de volgende avond naar een andere stek. Ik heb zelfs een polyesterbootje met elektromotor mee. Deze sleep ik achter mijn kajuitbootjte met een sleepkabel, gaat beter dan verwacht zelfs.
Als ik de stek nader zie ik dat er al 2 boten liggen, balen maar kan gebeuren het is nu eenmaal druk deze tijd van het jaar. Dus ik keer en vaar een stuk terug maar dan ineens plonk valt de elektromotor eraf. Een minnkota 55lbs van een jaartje oud en nog op het midden ook. Ik zie de luchtbellen en denk maar aan 1 ding en dat is markeren. Pak een steekstok maar die is te kort, vervolgens gris ik een stuk lood, polyballetje en een rolletje onderlijnmateriaal uit mijn tas. En wat denk je? Jahoor na een paar meter is het rolletje leeg. Ik wordt echt gek! Bij een nieuwe poging kan ik nog net de marker bij de laatste luchtbellen gooien.
Eerst de boot maar vastleggen en dan duiken. Dit is niets voor mij kom ik achter. 3,5 meter diep in troebel water valt echt zwaar tegen. Ik raak een paar keer de bodem en dat was het. Ik gooi de hengels toch maar in en hang er de grootste bal aan die ik bij me heb. Niet te ver uit de kant want een vis door de marker zie ik helemaal niet zitten. Ik lig te googlen op mijn mobiel naar duikteam en vrijwillige brandweer in de regio maar op korte termijn wordt dit volgens mij ook niets. Ik lig de hele nacht te prakiseren en de piepers blijven stil.
S'morgens roei ik met een hengel in een sleeve (peddels had ik toch niet nodig :lol: )naar de marker. Ik heb een hengeldeel aan de schepnetsteel vast gemaakt en heb nu een prikstok en na een half uurtje voel ik wat.
Ik roei naar de andere vissers en na uitgelachen te zijn krijg in een lange steekstok en een peddel mee. De steekstok van 4 meter gaat zelfs onderwater maar red het net. Nu kan ik me naar beneden trekken en met mijn voeten voelen dit gaat een stuk beter. Als snel heb ik em te pakken, hij stond ondersteboven op de bodem. Wat een opluchting en als ik boven kom geef ik een oerkreet als of ik lakerecord net geschept heb. Na de geleende spullen terug gebracht te hebben en nog even gelachen krijg ik de tip hem niet te proberen maar eerst een paar dagen goed te laten drogen. Dus die ligt nu lekker in de zon met de kap eraf.

Vannacht maar weer eens voorzichtig gaan proberen, groeten Dennis.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
Paul van Rhoon
Berichten: 181
Lid geworden op: 19-09-2009 14:33
Locatie: Albrandswaard

18-08-2012 14:03

haha ... sorry dennis moet toch stiekem wel een beetje lachen ;) maar al met al nog steeds geen vis op de kant op je/ons thuiswater ???? :(

En voor de volgende keer .... op mijn boot liggen stokken van 5,5 meter die mag je ook zo pakken hoor :) (om te lenen dan) wel goed dat je je motortje nog hebt terug gevonden in die drek !! ik stond paar weken terug midden in de nacht nog tot me knien in die blub en me oksels in het water om een spiegeltje van 10 pond te redden die zich hopeloos vast gezwommen had in het riet :roll: (denk dat andere visser ook wel even gelachen hadden als ze dat hadden gezien)
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

18-08-2012 14:11

Dat mag hoor anders plaats ik het niet. Ik twijfelde ook of ik het niet beter onder blunders of humor kon plaatsen.
Voor de vakantie nog een paar mooie vissen gevangen en paar blanks. Deze week begint vannacht pas !
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

18-08-2012 14:15

Geen beter vermaak dan leedvermaak..... :D
CarpeR Diem
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

19-08-2012 15:12

Yes, de electromotor is 'Still alive' !!!!!!!
Vannacht weer een mooie schub gevangen.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

19-08-2012 17:54

Ah, da's mooi, de wet van Murphy is doorbroken !
Met een beetje mazzel ook weer gaan werken deze week ? :D
CarpeR Diem
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

19-08-2012 18:01

Morgenochtend 5.00 gaat het wekkertje weer ! :-?
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

19-08-2012 18:04

Zie je, alweer mazzel, uitslapen én weer mogen werken !
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Paul van Rhoon
Berichten: 181
Lid geworden op: 19-09-2009 14:33
Locatie: Albrandswaard

20-08-2012 11:03

Goed bezig dennis ! ... als het WEER weer wat slechter word dan kom ik ook weer ff een nachtje vissen , mij nu te warm :) geef mij maar regen en storm :)
Plaats reactie